دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

اثر موسيقي روي كودكان

اثر موسيقي روي كودكان. دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

اثر موسيقي روي كودكان

اثر موسيقي روي كودكان

تحريك حسي و طبيعت شوخ طبع موسيقي توانايي ابراز هيجان، ارتباط برقرار كردن و جنبش‌هاي ريتم دار و موزون را در كودكان تقويت مي‌كند. شواهدي نيز در دسترس است كه نشان مي‌دهد مهارت‌هاي زباني و سخن وري را مي‌توان با تحريك هر دو نيمكره مغز بهبود بخشيد.

انتخاب موسيقي مناسب در كودكان نيز درست همانند بزرگسالان باعث كاهش استرس، نگراني و درد مي‌شود. موسيقي درماني، مثل بيمارستان، در خدمت بيماران است و برايشان امكانات جراحي و عمل‌هاي مفيد و مناسب فراهم مي‌كند. از طريق فعاليت‌هاي موسيقي مي‌توان عزت نفس كودكان را بهبود بخشيد. اين مسئله در موفقيت آن‌ها نقش بسزايي خواهد داشت.

ممكن است نوزادان بهره بيشتري از موسيقي ببرند. موسيقي درمانيِ نوزادان زودرس باعث مي‌شود آنان نسبت به نوزاداني كه تحت موسيقي درماني قرار نگرفته‌اند، سريع‌تر بهبود پيدا كنند و زودتر از بيمارستان مرخص شوند. در اين ارتباط داستاني نقل شده است كه نشان مي‌دهد موسيقي باعث افزايش هوش و تقويت قدرت فكر مي‌شود.

 

مزاياي موسيقي براي كودكان عبارت است از:

• موسيقي درماني كيفيت زندگي را بهبود مي‌بخشد. اين موضوع باعث شكل‌گيري رابطه ميان متخصص درماني توانمند و كودك، رابطه ميان كودك و ديگران، رابطه ميان كودك و خانواده و رابطه ميان موسيقي و شركت‌كنندگان مي‌شود. در واقع چنين روابطي محصول عناصر ساختماني موسيقي است كه با شخص سازگاري دارد. اين عناصر، محيطي مثبت ايجاد و در نتيجه شخص بهتر رشد مي‌كند.

• موسيقي تمام حواس را برمي‌انگيزد و در بسياري مواقع براي كودكان مفيد است. اين شيوه ”از چشم اندازهاي مختلف“ بسياري از مهارت‌هاي رشد و تكامل را بهبود مي‌بخشد.

• همراه شدن با موسيقي و بهره بردن از آن زماني اتفاق مي‌افتد كه كودك بتواند از موسيقي و نواختن آن لذت ببرد. موسيقي درماني چنين شرايطي را به بهترين نحو ميسر مي‌سازد.

• موسيقي بسيار تحريك كننده است. با اين حال مي‌تواند تأثيري آرامش بخش نيز در بر داشته باشد. مي‌توان براي دستيابي به موفقيت و ايجاد حسي بهتر در كودكان از موسيقي شاد استفاده كرد.

• موسيقي درماني به كودك كمك مي‌كند از عهده شرايط استرس‌زا و درد برآيد.

• موسيقي حس اجتماعي بودن، ابراز وجود، ايجاد ارتباط و پرورش مهارت‌هاي حركتي را تقويت مي‌كند.
از آن جا كه هر دو نيمكره مغز تحت تأثير موسيقي قرار مي‌گيرند، موسيقي عملكرد فكري و هوشي را تحريك و برخي مشكلات توانايي و مهارت‌هاي زباني را برطرف مي‌سازد.

اثر موسيقي روي كودكان

چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟

 

 این دوره هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری می باشد و در موسسه تجسم خلاق به نشانی :

 تهران ، میدان هفت تیر ، خیابان قائم مقام فراهانی پلاک ۳۹ ط اول

       برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت حضوری برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه