دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه احساس آرامش با هيپنوتيزم را مهمان ذهن کنیم

چگونه احساس آرامش با هيپنوتيزم را مهمان ذهن کنیم

احساس آرامش با هيپنوتيزم – استفاده از علم هیپنوتیزم از حدود 2 قرن پیش برای اولین بار به صورت یک مبحث علمی مورد استفاده و توجه قرار گرفته است، اما همواره استفاده از آن در هاله‌ ای از ابهام بوده است. یکی از مسائلی که با علم هیپنوتیزم آمیخته شد، موضوعات روحی و احضار ارواح بود و مردم هیپنوتیزم را به علت احساساتی که می توانست در افراد ظاهر کند، مترادف با احضار ارواح دانسته و جنبه متافیزیکی به آن دادند.

متأسفانه به دلیل وجود مطالب غیر علمی فراوانی که در زمینه هیپنوتیزم انتشار یافته است، تصویری که از هیپنوتیزم در ذهن عموم مردم نقش بسته است به این صورت است، که هیپنوتیزم کننده کنترل فرد هیپنوتیزم شده را به دست می گیرد و با بهره‌ گیری از این فن قادر خواهد بود که دست به کارهای غیر ممکن بزند.

امروزه احساس آرامش با هيپنوتيزم، به عنوان یک تکنیک درمانی از جانب بسیاری از کشورها و انجمن‌ های علمی از جمله انجمن پزشکی آمریکا، انجمن روانپزشکی آمریکا، انگلستان و همچنین ایران پذیرفته شده‌ است. هم‌ اکنون در کلینیک‌ های هیپنوتیزم درمانی ارائه هیپنوتیزم با اجازه و موافقت بیمار و به کمک ریلکس کردن و ارائه کلمات و جملات آرام و تسکین‌ بخش که مشابه با نوای لالایی است و در پی آن بیمار یا سوژه به حالت خواب فرو می رود.

در جریان هیپنوتیزم با ایجاد درجاتی از بیهوشی و بی اراده بودن در ضمیر آگاه، امکان دسترسی مستقیم به ضمیر ناخودآگاه فراهم می شود. در این زمینه امکانات با ارزشی در دسترس است، زیرا می توان قبلا زمان، مکان و هدف را به دلخواه و به دقت تهیه و تدارک دید و مشخص کرد.

احساس آرامش با هيپنوتيزم و خواب

احساس آرامش با هيپنوتيزم یک جریان مصنوعی و غیرعادی نیست. در حقیقت همه ما در مدت شبانه‌ روز لااقل 2 بار حالتی شبیه هیپنوتیزمی را تجربه می‌کنیم. انسان وقتی شب‌ ها به بستر می‌رود، یک دفعه از حالت بیداری به خواب نمی رود، بلکه این پدیده به صورتی تدریجی و مرحله به مرحله صورت می گیرد. نظیر این پدیده در موقع بیدار شدن نیز رخ می دهد.

یعنی ابتدا قدرت شنوایی ظاهر می شود و بعد چشم‌ ها باز می شود. هیپنوتیزم نوعی خواب گذرا است، بین حالت کسب قدرت شنوایی و پیدایش قدرت بینایی قرار می گیرد. در این مرحله، ضمیر آگاه فرد تا حدودی دچار بیهوشی شده و در یک حالت آگاهی کامل قرار ندارد و از طرف دیگر به ظاهر خوابیده ولی در حالت خواب هم نیست.

این درست است که برخی از مشخصات ظاهری هیپنوتیزم مشابه خواب است و برای ایجاد آن در جریان تلقینات اولیه از لغت خواب استفاده می شود ولی تفاوت‌ های زیادی این دو پدپده را از یکدیگر متمایز می کند. به طور واضح فرد خوابیده قادر به تکلم نیست، در حالیکه در شرایط هیپنوتیزمی ارتباط کلامی به خوبی برقرار است و سوژه نسبت به تلقینات ارائه شده عکس‌ العمل مناسب نشان می دهد.

احساس آرامش با هيپنوتيزم در پزشکی 

علم هیپنوتیزم با تاثیر بر ذهن و روان انسان کاربردهای مختلفی در پزشکی و درمان بیماری ها دارد. استفاده از هیپنوتیزم در کاهش و از بین بردن درد، در دندان پزشکی، بیهوشی و بیحسی در بیماران و کودکانی که امکان استفاده از روش‌ های دیگر نیست رواج دارد. علم هیپنوتیزم از راهکارهای مورد استفاده در پزشکی است و هیچگاه جایگزین درمان‌های دیگر نخواهد بود.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

مطالعات نشان داده است استفاده از هیپنوتیزم و برای درمان تب یونجه نیز کاربرد دارد. هیپنوتیزم می تواند موجب کاهش برخی عوارض از جمله آبریزش بینی می شود. همچنین از هیپنوتیزم برای درمان پیشگیری از سردردهای مزمن میگرن و عصبی، زایمان بدون درد، درمان بیماری های روان تنی مثل زخم معده، آسم، فشار خون، التیام بیماری های پوستی، کاهش عوارض شیمی درمانی، کنترل خونریزی در جراحی ها و در امور روانپزشکی کاربرد دارد.  هیپنوتیزم همچنین به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند و فرآیندی مفید در روان‌ درمانی است. همچنین برای احساس آرامش با هيپنوتيزم صورت می گیرد می کند.

 در سال‌ های اخیر با توجه به رویکرد استفاده از تمام موارد برای کمک به بیمار، استفاده بالینی از هیپنوتیزم به عنوان یک روش مهم کمک‌ کننده در درمان کمبود اعتماد به‌ نفس و عقده حقارت، زودرنجی، بی خوابی و بد خوابی، ایجاد نشاط و شادابی، تقویت حافظه و قدرت تمرکز فکر مورد استفاده قرار میگیرد.

برای دفع همه آثار اضطراب و افسردگی چه حربه ای داریم؟

اگر به ناگهان بگوئیم: آه … بله … هیپنوتیزم و آرامش درمان همه این دردها است و می توان برای ایجاد آرامش با هیپنوتیزم استفاده کرد، اغراق آمیز بنظر می رسد، بلکه درست تر این است که بگوییم در کنار روشهای درمانی دیگر، هیپنوتیزم روشی است که می تواند به درمان این عوارض و معضلات کمک کند و در اینجاست که بعضی از شما خوانندگان به اشتباه برخی افراد پی می برید: بله، درست است هیپنوتیزم یک روش و یک ابزار است و یک هدف نیست.

بسیار پیش آمده که به من مراجعه کرده اند و با اشتیاق گفته اند که من به ایجاد آرامش با هیپنوتیزم خیلی علاقمند هستم آمده ام هیپنوتیزم شوم و خودهیپنوتیزم یاد بگیرم و وقتی که به سادگی با این سوال روبرو می شوند که برای چه هدفی می خواهی هیپنوتیزم شوی تازه هر دو متوجه می شویم که فقط یک اشتیاق بی هدف و یک آرزوی بی پایه شکل گرفته است، کتاب ها و داستانهای که خوانده است، دل انگیزی و دلفریبی و کار آمدی هیپنوتیزم برایش جلوه گر شده است و تکنیک های شگفت و رنگارنگ و  هیجان انگیز هیپنوتیزم و آرامش برایش هدف شده و هدف درمانی را نادیده گرفته است.

حقیقت هم همین است احساس آرامش با هيپنوتيزم برای رفع مشکلات و معضلات و بیماریهایی که نام بردم تکنیک های رنگارنگ و متعدد و شیوه های بدیع برای موقعیت های گوناگون در آستین دارد که همگی آنها الزاماً باید در یک موقعیت درمانی به اجرا در آید نه برای سرگرمی و تفریح و یا وقت گذرانی.

قدمت استفاده از هی\نوتیزم برای احساس آرامش با هيپنوتيزم

بصورت علمی و نوین نزدیک به دو قرن است که هیپنوتیزم معرفی شده است اما بشر به قدمت تاریخ از آن استفاده نموده است.

آیا نیاز است که  برای احساس آرامش با هيپنوتيزم  آن را یاد بگیرم 

در بیشتر روش های درمانی بخصوص درمان بیماری های روحی و یا مزمن درمان تا یک مدتی خاصی تواند تاثیر گذار باشد احساس آرامش با هيپنوتيزم برای ما که هر روزه با استرس های جدید و تازه ای مواجه می گردیم که ممکن است قدرت تحمل و آرامش ما را به امتحان بگذارد مانند کسی که درگیر بیماری سینوزیت است و بعد از درمان پس از مدتی در شرایط خاص دوباره سینوزیت می گیرید و باید دوباره خودش را درمان کند.

این اشکال در مورد هیپنوتیزم هم وجود دارد و پس از تکمیل درمان امکان دارد بیماری عود کند. برای این که این مشکل حل شود یک راح حل خوب در پیش رو دارید اینکه هیپنوتیزم یاد بگیرید مثلا با آموزش هیپنوتیزم و استفاده از همان تلقینات درمانی که برایشان طراحی شده در خلسه های خودهیپنوتیزم که بمدت ۲۰ دقیقه دو یا سه بار در هفته انجام می دهند تکرار کنند. اینکار باعث می شود که مراجعه کننده استقلال خود در درمان را بدست بیاورد و بتواند مستقلاً بدون صرف وقت و هزینه درمان خود را ادامه دهد.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم

شما یک فرد آرام و ریلکسیشن هستید یا یک فرد مضطرب؟ آیا اخیراً احساس ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه