دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

اصول تلقین و خواب مصنوعی: 6 اصل مهم در اجرای تلقین در هیپنوتیزم

اصول تلقین و خواب مصنوعی: 6 اصل مهم در اجرای تلقین در هیپنوتیزم

اصول تلقین و خواب مصنوعی مفهوم اصول تلقین در هیپنوتیزم یکی از مهمترین و اساسی‌ ترین مفاهیم در علم هیپنوتیزم است. هیپنوتیزم به عنوان یک کمک کاربردی و موثر در درمان بسیاری از مشکلات روانی و جسمی شناخته شده است و اصول تلقین در این علم بسیار حائز اهمیت است. اصول تلقین به مجموعه‌ ای از تکنیک‌ها و روش‌ هایی اطلاق می‌شود که در هنگام انجام جلسات هیپنوتیزم، فرد مورد نظر را به حالت خلسه هیپنوتیزم یا هیپنوتیک می‌برند.

این اصول بر اساس تعامل مستقیم بین هیپنوتیزور و فرد مورد نظر استوار است و برای بهبود و افزایش تأثیر گذاری جلسات هیپنوتیزم بسیار حائز اهمیت است. یکی از اصول تلقین در هیپنوتیزم، توجه فرد مورد نظر به صدای هیپنوتیزور است. صدای هیپنوتیزور باید آرام و ملایم باشد تا فرد مورد نظر به آن توجه کند و به سمتی که هیپنوتیزور اشاره می‌کند حرکت کند.

همچنین، اصول تلقین شامل استفاده از کلمات و عباراتی است که تأثیر گذاری بالقوه دارند و می‌توانند فرد را به حالت خلسه هیپنوتیزم وارد کنند. به عنوان مثال، استفاده از عباراتی مانند “شما به طور کامل و عمیق در حال رفتن به خلسه هیپنوتیزم یا اصطلاحا ترانس شدن هستید” یا “شما هر روز بهتر و بهتر می‌شوید” می‌تواند تأثیر بسیار قوی در فرد داشته باشد و او را به سمت تغییر و بهبود هدایت کند.

طبق اصول تلقین و خواب مصنوعی علاوه بر اینها، اصول تلقین در هیپنوتیزم شامل استفاده از تصویرسازی و تخیل نیز می‌شود. هیپنوتیزور می‌تواند فرد مورد نظر را به تصویری واقعی یا خیالی هدایت کند تا او را به حالت خلسه هیپنوتیزم ببرد. به عنوان مثال، هیپنوتیزور می‌تواند به فرد بگوید که در یک باغ زیبا قدم بگذارد و طبیعت را ببیند و حس آرامش و شادی را تجربه کند. این تصویرسازی و تخیل می‌تواند فرد را به حالت خلسه هیپنوتیزم وارد کند و او را به سمت تغییر و بهبود هدایت کند.

در نهایت، اصول تلقین در هیپنوتیزم بسیار گسترده و چند وجهی هستند و تاثیرگذاری بسیار بالقوه دارند. این اصول می‌توانند در درمان بسیاری از مشکلات روانی و جسمی مانند استرس، افسردگی، اضطراب، اعتیاد و حتی در بهبود عملکرد و عملکرد ورزشی مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اهمیت و تأثیر گذاری این اصول، استفاده صحیح از آن‌ها در جلسات هیپنوتیزم بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند بهبود و تغییر مثبت قابل توجهی را در زندگی فرد به همراه داشته باشد.

قانون تمرکز حواس در اصول تلقین با هیپنوتیزم

طبق اصول تلقین و خواب مصنوعی هر گاه مکرراً روی اندیشه‌ای متمرکز شویم، به طور خودانگیخته تحقق می‌یابد. این امر کارآمدتر از روش‌های متقاعد کردن است؛ زیرا در این حالت مکانیسم‌های دفاعی بدن در برابر تلقین‌پذیری مقاومت نمی‌کنند. یک نمونه از این موارد، تأثیر تبلیغات بر الگوی خرید مردم است که نوعی هیپنوتیزم در بیداری است. الگوی تصمیم‌گیری و خرید مردم بدون آن که خودشان متوجه شوند، تغییر می‌کند.

قانون تأثیر معکوس در اصول تلقین با هیپنوتیزم

هر چه شانس موفقیت کمتر باشد بیشتر سعی مي‌كنيم کارها را با به کارگیری نیروی اراده انجام دهيم. به عنوان مثال ممکن است سعی کنیم نامی را به خاطر سپرده یا به خواب رویم، ولی برای انجام این کار شانس کمی داشته باشیم. هر گاه نیروی تخیل و نیروی اراده با یکدیگر دچار تضاد شوند، همیشه نیروی تخیل برنده می‌شود.

هنگام خود‌هیپنوتیزم، بیشتر از نیروی تخیل استفاده می‌شود تا نیروی اراده. به عنوان مثال وقتی می‌خواهیم بی‌ حسی دست را برای خلاص شدن از شر درد بیشتر کنیم، نباید هنگام تلقین بگوییم می‌ خواهم دستم بی‌ حس شود، بلکه باید تصویري ذهنی ایجاد کنیم که وضعیت را شرح دهد.

به عنوان مثال بگوییم: تصور کنید دستتان را داخل پارچ آب خیلی سردی قرار داده‌اید. به محض تصور چنین وضعی متوجه می‌شوید دست شما بی‌حس، سنگین، و مثل چوب، سفت می‌شود، گویی مدتی روی آن نشسته‌اید، و یا داروی بی‌حسی به آن تزریق كرده‌ايد.

قانون تأثیر معکوس در اصول تلقین با هیپنوتیزم

طبق اصول تلقین و خواب مصنوعی هر گاه نیروی تخیل و نیروی اراده با یکدیگر دچار تضاد شوند، همیشه نیروی تخیل برنده می‌شود.

قانون تأثیر بارز در اصول تلقین با هیپنوتیزم

این موضوع بر مبنای این اصل بدیهی است که عواطف قوی جایگزین عواطف ضعیف می‌شوند. وقتی تلقینی همراه با عواطف قوی انجام شود، کارآمدتر خواهد شد. نوازش و ماساژ باعث افزایش تلقین‌ های آرامش‌ بخش می‌شوند. وقتی دست کودکی لای درب می‌ماند و مادرش به او می‌ گوید دستت را می‌ بوسم تا درد آن برطرف شود، تماس حاصل از بوسه باعث می‌شود تلقین گفته‌ شده مؤثر واقع شود و درد انگشت کمتر شود.

اهمیت تمرکز در اصول تلقین و خواب مصنوعی

طبق اصول تلقین و خواب مصنوعی هر چه توانایی تمرکز سوژه بیشتر باشد، آرام‌تر خواهد بود و احتمال موفقیت تلقین هیپنوتیزمی نیز بیشتر خواهد شد.

اهمیت وجهه و اعتبار در اصول تلقین و خواب مصنوعی

طبق اصول تلقین و خواب مصنوعی متخصص درمان باید در موقعیتی برتر از سوژه باشد. اگر سوژه متخصص درمان را با هیبت و احترام در نظر بگیرد، و متخصص درمان نیز فردی صاحب‌نظر باشد، آن گاه چنين موضعي باعث افزایش موفقیت القای هیپنوتیزمی می‌شود. این عامل هنگام خود‌ هیپنوتیزم هیچ نقشی ایفا نمی‌کند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

اهمیت توقع در اصول تلقین و خواب مصنوعی

طبق اصول تلقین و خواب مصنوعی توقع ممكن است بر روند القای تلقین‌ها و واکنش‌های آرام‌ بخش تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد. نمونه‌ هایی از این تاثیرهای منفی و مثبت به‌ ترتیب عبارتند از‌ ترس و میل شدید برای هیپنوتیزم شدن. اگر نسبت به ماهیت هیپنوتیزم پیش‌داوری کنید و یا قبلاً چنین تجربه‌ای داشته باشید، توقع شما بر القای هیپنوتیزمی تأثیر می‌گذارد. اگر قبل از القای تلقین‌ها ماهیت هیپنوتیزم را درک کنید ( به فصل 4 مراجعه کنید)، ‌ترس شما کاهش خواهد یافت.

اهمیت انگیزه در اصول تلقین و خواب مصنوعی

طبق اصول تلقین و خواب مصنوعی بی‌ انگیزه بودن باعث کاهش کارآیی تلقین‌ها برای ایجاد هیپنوتیزم و آرامش همراهِ آن می‌شود. کسی که دوست دارد همیشه کنترل امور را در دست داشته باشد، به سختی می‌تواند خود را هیپنوتیزم کند. اگر آگاهانه بدانید کنترل تمام این فرآیند را در دست دارید، دیگر این موضوع برطرف می‌ شود. اگر انگیزه شما برای هیپنوتیزم شدن بیش از حد زیاد باشد، باعث بروز واکنش منفی مي‌ شود، بر عملکرد شما فشار وارد آورده و با روند القا تداخل می‌کند. ‌تردید می‌تواند با واکنش‌ های مثبت لازم برای القای هیپنوتیزم تداخل داشته باشد. تنها عامل مهم برای موفقیت هیپنوتیزم انگیزه است.

اهمیت تخیل در اصول تلقین و خواب مصنوعی

تخیل در القای هیپنوتیزم فراخوانی تصویرهای ذهنی نقشی مهم دارد که این امر برای دستیابی به آرامش عمیق و تسهیل شرطی‌سازی بسیار ضروری است. هر چه با آمادگی بیشتري به تصویرهای ذهنی واکنش نشان دهیم، القای هیپنوتیزمی نیز بهتر انجام می‌شود.

اهمیت سن در اصول تلقین و خواب مصنوعی

آمادگی و استعداد هیپنوتیزم شدن بسته به سن افراد تفاوت دارد. توانایی زبانی نیز نقشی مهم ایفا می‌کند. از آن جا که واژگان باعث ایجاد واکنش‌ های القای هیپنوتیزم می‌شوند، علت آن كه کودکان زیر 5 یا 6 سال برای این کار مناسب نیستند، معلوم می‌شود. سن مطلوب برای اجرای هیپنوتیزم بین 8 تا 16 سال است، البته این روش در سایر سن‌ ها نیز با موفقیت اجرا می‌شود.

و در نهایت نتیجه اصول تلقین و خواب مصنوعی

مفاهیم اصلی هیپنوتیزم که در اینجا به آنها می‌ پردازد. هیپنوتیزم به عنوان یک فرآیند روانشناسی و روانپزشکی که شامل ایجاد حالتی از خلسه و تغییر وضعیت آگاهی فرد می‌شود، توضیح داده می‌شود. و اصول اساسی که نیاز است در هنگام انجام این عمل مورد توجه واقع شود بیان شده است.

اصول و تکنیک‌های تلقین و هیپنوتیزم نشان می‌دهد که چگونه این فرآیند می‌تواند برای افزایش تمرکز، کاهش استرس، و حل مشکلات روانی و جسمی مفید باشد. همچنین، خواب مصنوعی به عنوان یک نوع خلسه بوده و نشان می‌دهد که چگونه این فرآیند می‌تواند به ایجاد یک وضعیت مفید و بهبود حالات خود از آن بهره گیریم.

اصول تلقین و خواب مصنوعی

طبق اصول تلقین و خواب مصنوعی به عنوان یک نوع خلسه می‌ بوده و نشان می‌دهد که چگونه این فرآیند می‌تواند به ایجاد یک وضعیت مفید و بهبود حالات خود از آن بهره گیریم.

حقیقت های هیپنوتیزم

دانستن این واقعیت ها در مورد هیپنوتیزم برای همه ضروری می باشد هیپنوتیزم تفاوت‌ های مهمی با خواب دارد و افراد در این حالت هوشیار هستند. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که فرکانس‌ های مغز در هیپنوتیزم و خواب تفاوت‌ های چشمگیری دارند. برای انجام هیپنوتیزم، بدن باید در حالت آرامی باشد و افراد باید تمام توجه خود را متمرکز کنند.

هیچگاه نمی‌ توان به صورت ناشناس و بدون اطلاع فرد، هیپنوتیزم انجام داد. در این فرآیند، متخصص هیپنوتیزم به ضمیر ناخودآگاه شخص دسترسی دارد و می‌تواند ریشه‌ های بیماری‌ها را کشف کند. افراد در حالت هیپنوتیزم قادرند آنچه را که می‌ خواهند ابراز کنند زیرا هوشیار هستند. با این حال، هیپنوتیزم نمی‌تواند به فهم اطلاعاتی مانند ماشین یا موبایلی که دزدیده شده یا مکان دقیق یک فرد معین کمک کند. در این حالت، فرد هیپنوتیزم کننده تنها به ضمیر ناخودآگاه شخص دسترسی دارد و ضمیر ناخودآگاه از این اتفاقات آگاه نیست.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه