دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

15 تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس در 5 دقیقه

15 تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس در 5 دقیقه

تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس و شیوه های عالی برای آرامش اعصابتان – گرفتاریهای شغلی دارید، مشغله های زندگی شما را خسته کرده است، وقت کم آورده اید و به هیچ کاری نمیرسید و بسیاری از مشکلات دیگر قسمتی از زندگی مان را تشکیل می دهند که روزانه با آنها مواجه می شویم و البته با این مشکلات برایتان اعصابی باقی نمی ماند. زمانیکه اعصاب خراب می شود مشکلاتی مانند تنگی نفس و ضربان قلب بوجود می آید سردردهای عصبی پرخاشگری و کم طاقتی بوجود می آید.

چه بسا از زندگی لذت نبرده یا بخاطر خستگی و پرخاشگری ناشی از آن بعدا به احساس گناه دچار می شویم که چرا با اعضای خانواده بد رفتاری نموده ایم، بجز اینها که ناراحتی و عصبانیت مداوم بدنتان را با مشکل فراوانی مواجه می سازد به جای اینکه بذارین اعصابتون اینقد بهم بریزه که به مرز دیوونگی برسین، این روشهای ساده رو که هنوز هم موثر هستن امتحان کنین تا در عرض ۵ دقیقه یا کمتر آرامش پیدا کنین. در زمان ناراحتی و عصبانیت اولین سد دفاعی بدن و غریزه انسانی خوردن است تا با آن از تنش و آسیب بوجود آمده کاهش داده یا که انرژی از دست رفته اش را از این راه باز یابد و یکی از بهترین  تکنیک های آرام سازی برای رهایی از استرس می باشد. برای این کار میتوانید:

خوراکی های که باعصث از بین رفتن استرس می گردند

در زمان ناراحتی و استرس دفاعی اولیه آدمی خوردن است

یک تکه شکلات تلخ یک تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس

شکلات به عنوان یک غذای فوری در نظر گرفته می شود و از خواص آن می توان به یک آرام کننده طبیعی و سریع که می تواند اعصابتان را بسرعت آرام کند استفاده کند البته باید این مورد را در نظر بگیرید که اگر فردی هستید که زیاد عصبانی می شود بهتر است از نوع تلخ آن استفاده کنید که علاوه بر مزایای آن در تنظیم هورمونها و سوخت و ساز بدن باعث چاقی و افزایش قند خونتان نگردد البته بیاد داشته باشید که همواره اعتدال را رعایت کنید.

تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس جویدن آدامس

برای کاهش سطح اضطراب و ناراحتی در زمانی که بشدت ناراحت و عصبانی هستید جویدن آدامس می تواند به شما کمک کند تا هم سطح اضطرابتان را کاهش داده و هم سطح هورمون کورتیزول که هرمون استرس بوده و در زمان تنش در بدن ترشح شده و در طولانی مدت اثرات مخربی روی ارگان های حیاتی بدن دارد را کاهش دهید، خوبی آدامس جویدن اینست که اصلا گران نیست و می توانید از قبل آنها را با مزه و طعم دلخواهتان تهیه کنید و در دسترستان بگذارید تا در مواقع لزوم به سرعت از آن استفاده نمایید. صد ابته جویدن آدامس فواید دیگری دارد که با تغییر مزه دهان و خوشبو کننده رایحه تنفس روحیه فرد را نیز شاداب میسازد.

چای سبز یک تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس

خواستگاه اصلی چای سبز چین است که از گیاه کاملیا سیننسیس بدون مراحل مورد استفاده برای بدست آمدن چای معمولی تهیه می شود. چای سبز به خاطر فواید متعددی که برای سلامتی داره خوب است بدانید  چای سبز سرشار از پلی فنول بوده که دارای خواص ضد التهابی است. و به همین دلیل در کنترل خلق و خو و کاهش اضطرابات عصبی می تواند کاربرد داشته باشد همچنین ماده دیگر موجود در آن که برای دانشمندان در سال 1940  شناخته شده است ماده شیمیایی ال-تیانین  که عملکردی مشابه گلوتامات در مغز داشته و به عنوان ناقل عصبی می توند فعالیت کند این ماده خشم و دیگر احساسات مخرب عصبی رو از بین میبره. البته باید در نظر داشت که چای سبز متفاوت از چای معمولی تهیه می شود و نباید در معرض مستقیم حرارت قرار بگیرد چون باعث از بین رفتن خواث و تلخی آن می گردد.

تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس روی نفس کشیدن تمرکز کنید

در زمان خشم و ناراحتی تنفس سطحی و سریع می گردد و ما در مرحله اول عصبانیت هر شخصی اولین پیشنهادمان اینست آرام باش نفس عمیق بکش تنفس آرام و عمیق یکی از ساده ترین و بی هزینه ترین روشهاییه که میتوند باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون شده می توانید برای این کار از تنفس از بینی و تمرکز کنید (تنفس پرانایاما). این کار باعث از بین رفتن اضطراب و استرس شما می گردد.

حرکات آرام بخش

مدیتیشن یوگا کشش بدن همگی می توانند در کاهش تنش موثر باشند.

مدیتیشن یک تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس 

گاهی ما دسترسی به مواد خوراکی نداریم تنفس هم کمک شایانی به کاهش استرس و آرامش اعصابمان نداشته است چون عوامل تنش زا همچنان در نزدیکی ما حضور دارند گاه لازم  است از این محیط فاصله گرفته به مدت پنج دقیقه حتی می توان با کمک مدیتیشن  در این زمان هم با تمرکز و تمرین تنفس باعث بهبود روحیه خود و ذهنتون هم آرام بشه. از جاهای شلوغ دور بشین و به یه جای آروم برین که بتونین روی نفس کشیدنتون تمرکز کنین و به افکارتون نظم بدین. در مواردی نیز می تونید از روش های درمانی حرفه ای موثر از منابع تضمینی مورد استفاده قرار بدید.

کشش یک تکنیک آرام سازی عالیست

با کشش عضلات خود به دلیل ترشح اندروفین در بدن باعث شادی و نشاط شما می گردد یک کشش سریع در عضلات میتونه تنش ها و خستگی رو از بین برده و باعث آرامش عصبی در کل بدن شما گردد.

تجسم مثبت برای رهایی از استرس

زمانی را صرف فکر کردن و تجسم مکانی که در آن احساس آرامش می کنید قرار دهید این مکان ممکن است منزل رویاییتان یک محیط باز یا بسته یک منظره یا خاطره باشد و نیاز نیست حتما در واقعیت هم وجود داشته باشد بلکه جایی که شما دوست دارید خلق کنید و خود را با چیزها و افکاری که شما را خوشحال می کنند احاطه نمایید اینگونه ذهن را از حالت تنش به یک حالت ایده آل آرامش وارد میسازید و روحیه مثبت خود را به این روش تقویت نمایید. و از استرس و ناراحتی فرار نمایید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

معکوس بشمارین

شمردن کاری بس ساده و راحت است تا حدی که برخی از ما بصورت ناخوداگاه این عمل را انجام میدهیم حتی برای کودکان نیز نیز عملی معمول و ساده است اما معکوس نمودن شمردن باعث می شود ما نیاز به تمرکز برای تشخیص عدد پایین تر و شمارش صحیح داشته باشیم و این تمرکز روی شمردن اعداد به ما کمک کرده اعصاب خود را خالی نموده و اعصابمان نیز آرام گردد.و احساس بهتری داشته باشید سعی کنید در زمان عصبانیت و یا ناراحتی برای تمرکز حواس خود از یک عدد بالا به سمت پایین  شروع به شمردن کنید.

سکوت یک تکنیک آرام سازی عالی برای رهایی از استرس 

 از محیط تنش زای اطرافتان دور شوید و در یک محیط ساکت قرار بگیرید تمرکز کنید چشمانتان را ببندین و از تمام اتفاقان اطرافتان جدا شوید چند دقیقه سکوت کمک میکند تا اعصابتان آرام شده و بتوانید با ذهن آرام به مسیر صحیح باز گردید. روش های بسیار موثری در این مسیر می تواند کمک کننده باشد که نمونه ای از ان خودهیپنوتیزم خواهد بود که کاملا حرفه ای ظاهر می شود.

تکنیک آرام سازی استفاده از توپ استرس است

وقتی اعصاب آرومی نداشته باشید معمولا بسرعت تحریک شده و تمایل ب پرتاب یا شکستن وسایل اطراف برای خیلی ها برای آرام کردن اعصاب خود به یک وسوسه بدیل می شود. اما این کر نه از لحاظ اخلاقی درست بوده و نه جنبه اقتصادی مناسبی دارد. امروزه وسایل متنوع و گوناگونی در بازار یافت می شود که می توان به کمک آنها فشار عصبی و ناراحتی خود را کم نمود که گوی و یا توپ های استرس که میتوان با فشردن و یا پردتاب و حرکت های دورانی در دست به آرام شدن اعصاب ما کمک کنند. پس به جای واکنش به عصبانیت یک توپ بخرید و با اون بازی کنید.

کنیک آرام سازی دیگر ریختن آب سرد روی مچ دست

اصولا در زمان وضو گرفتن توصیه می شود که با آب سرد وضو بگیرید و پی از وضو انسان احساس شادابی و آرامش خاصی دارد شاید دلیل علمی مربوط به آن اینست که برخی از شریان های کلیدی زیر پوست مثل مچ دست و لاله گوش وجود دارن که اگه روشون آب سرد بریزید باعث آرامش اعصاب گشته و تمام نگات دینی نیز برپایه های علمی هستند بنابراین از این نکته می توانید به خوبی استفاده کنید می توانید در زمان عصبانیت و تنش به سادگی وضو گرفته و یا نه مقداری آب سسرد برر روی دست و صورت خود بپاشید.

تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس  قرار گرفتن در برابر نور خورشید

این شیوه ها برای آرامش اعصابتان عالیستکاهش میزان نور دریافتی باعث ایجاد استرس و ناامیدی در افراد میگردد که خود باعث تنش های عصبی دیگر در فرد میگردد کمبود نور دریافتی برای انسان به حدی خطرناک است که پزشکان نور مصنوعی را گاهی برای درمان افرادی که در عرض های جغرافیایی بالا زندگی می کنند تجویز می کنند ولی خود برای مناطقی همچون کشور ما که نور فراوان است معمولا مشکل به صورت خانه های تاریک بوده و باعث افسردگی و ناراحتی های اعصاب در اعضای خانواده گردد سعی کنید خانه  خود را به نحوی انتخاب کنید که نور کافی داشته و یا اگر این امکان را ندارید در طول روز با قدم زدن زیر افتاب این کمبود نور دریافتی خود را جبران ننمایید.تا نور با نفوذ در  اعصابتان باعث آرومش شما گردد.

 

آرموتراپی یا رایحه درمانی یعنی استفاده از روغن و عصاره های غلیظ گیاهی

آرموتراپی استفاده از روغن و عصاره های غلیظ گیاهی خوشبو برای ایجاد آرامش عصبی

آرموتراپی تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس 

آرموتراپی یا رایحه درمانی یعنی استفاده از روغن و عصاره های غلیظ گیاهی برای اثر بر حواس که به گیرنده های موث در بینی انسان متصل هستند و پس از استشمام با اثر بر روی بخشهای از مغز که مسئول احساسات بوده باعث آرامش فرد می گردد به این منظور میتوانید برای آرامش و کاهش اضطراب یک بطری روغن مانند اسطوخودوس، درخت چای و یا هر رایحه ای که به آن علاقه دارید را همواره در دسترس داشته باشید استنشاق این عطرها اثر تسکین دهنده برای استرس و اضطراب دارد.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تکنیک آرام سازی ماساژ دستان خود

گاهی اعصاب ما از فشار جسمی که به ما وارد می شود ناآرام و شده گاهید درد ها آسیب ها نیز به ین مورد اضافه می گردد مثلا تایپ فراوان باعث به وجود آمدن فشار به مچ دستها شده و به اعصاب دست آسیب می زند برای این منظور که صدمات ناشی از کار را کاهش داده و آرامشی را که ز یک ماساژ لذت بخشش ببریم نیازی نیست کار خاصی انجام دهیم می توانیم با مقداری روغن و یا لوسیون دست و ماساژ آن هم آرام شده و هم به کمک تمرکز روی یه نقطه از عضله زیر انگشت شست، استرس و خستگی در گردن و شانه ها را می توان کاهش داد.

موسیقی نیز یک تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس است

افلاطون در مورد موسیقی می گوید که ” موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می‌بخشد.”قدرت موسیقی را دست کم نگیرید وقتی که در تار و پود این جهان صدا تنیده است نیازی نیست حتما یک اعنگ شاد یا بلند گوش دهید حتی یک موسیقی غمگین نوای آرم بخش اهنگی بی کلام نیز می تواند در شرایط روحی شما تأثیر مثبتی ایجاد نماید. می توانید از آن به عنوان یک تکنیک آرام سازی برای رهایی از استرس  استفاده نمایید.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

پاک سازی روح و جسم از جریانهای منفی

پاک سازی روح و جسم- به چه صورت است - آن چیزی را که ...

تاثیر مثبت مراقبه و مدیتیشن بر سلامتی (در مقیاس ژن)

تاثیر مثبت مراقبه و مدیتیشن بر سلامتی مراقبه اثرات سودمندی بر سلامتی دارد. دانشمندان ...

چگونه بفهمیم کودکی در یک حادثه آسیب دیده است(بخش دوم)

چگونه بفهمیم کودکی در یک حادثه آسیب دیده است(بخش دوم) روش 2 توجه کردن به نشانه‌های ...

روش 3 توجه کردن به نشانه‌های روانی(بخش سوم)

روش 3 توجه کردن به نشانه‌های روانی(بخش سوم) این ممکن است منجر به رفتار وسواسی ...

روش 3 توجه کردن به نشانه‌های روانی

روش 3 توجه کردن به نشانه‌های روانی 1- به دنبال نشانه‌های روانی در کودک باشید  یک کودک ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه