دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

سفر به گذشته: رازهای بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم

سفر به گذشته: رازهای بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم

بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم – هیپنوتیزم یک روش معتبر درمانی است که می تواند افراد را به گذشته خود برده تا بتوانند به صورت ریشه ای دلایل مشکلات و ناکامی های خود را بیابند. هیپنوتیزم می تواند به کمک دیگران به شما القا شده (دگرهیپنوتیزم) یا توسط خود فرد صورت بگیرد (خودهیپنوتیزم) تا مسائل نفسی و فراموش شده را مرور کنند.

هیپنوتیزم تکنیکی است که به افراد کمک می‌کند تا با خاطرات گذشته‌ شان بهتر آشنا شوند و از آنها برای بهبود وضعیت فعلی خود بهره‌ برداری کنند. از هیپنوتیزم درمانی برای مشکلات مختلفی از جمله فوبیاها، اضطراب، و درد مزمن استفاده می‌شود. این روش جذاب، افراد را در یک سفر به گذشته خود می‌برد تا درک عمیق‌تری از خودشان پیدا کنند و به تغییر و بهبود زندگی‌شان بپردازند.

تاریخچه مبحث بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم

شادکامی یکی از پدیده‌های جالب، جذاب و بحث‌ انگیز در هیپنوتیزم، سیر قهقرایی در زمان و رسیدن به دهه‌های پیشین زندگی است. انجام این حالت شگفت‌ انگیز در افرادی که به مراحل متوسط یا عمیقی از خلسه‌ی هیپنوتیزمی رسیده‌اند، با سهولت نسبی امکانپذیر است. افرادی که به دهه‌ی اول زندگی برگشت پیدا می‌کنند، رفتارها و گفتارهای کودکانه یا نابالغانه‌ای از آنان سر می‌زند که متناسب با آن دوره از زندگی است.

در سال 1951، دانشمندی به نام «اورن» به‌ صورت جدی و علمی، این پدیده را مورد بررسی قرار داد. او برای تفسیر این حالت‌ها، امکان یکی از دو وضعیت زیر را با توجه به رفتارهای قابل مشاهده‌ی سوژه‌ها مطرح کرد:

✔️ در واقع فرد به همان دوره‌ای از زمان که با تلقین‌های هیپنوتیزمی به آن سیر قهقرایی پیدا کرده، برگشته است. در این شرایط در طرح‌های فکری و الگوهای رفتاری او درست همان‌هایی ظاهر شده که در آن زمان در حقیقت وجود داشته است.

✔️ نظریه‌ی دیگر این بود که فرد هیپنوتیزم‌ شده در این شرایط، به ارائه‌ی نقش و انجام حرکت‌هایی مشغول می‌شود که توسط هیپنوتیزور از او خواسته شده بود.

در سال 1962، دانشمند دیگری به‌ نام «باربر» در سطح دانشگاهی و در قالب فعالیت‌های پژوهشی به تحقیق در این مقوله بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم پرداخت و به این نتیجه رسید که آن‌ چه در این شرایط برگشت به زمان‌های گذشته و یا دوباره زنده‌ کردن وقایعی که از زمان آن‌ها، مدت‌ها گذشته بود‌، با کارها یا مطلب‌ هایی از نوع نقش بازی‌ کردن و یا انجام کارهایی که برای گول‌ زدن اطرافیان تصور می‌شود، تطابق ندارد.

برای نمونه، سوژه‌ های خوب هیپنوتیزمی که توسط هیپنوتیزور ماهری به دوران کودکی بر می‌گردند، درست رفتارهایی را انجام می‌دهند که از کودکی در آن سن‌ و سال انجام آن‌ها انتظار می‌رود، به‌ خصوص در شرایطی که از رفتارهای این فرد در زمان‌های گذشته، اطلاعات کافی در دست بوده باشد.

به‌ علت اهمیت موضوع بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم، توسط روانشناسان برجسته بر روی افرادی که با استقرار در خلسه‌های عمیق هیپنوتیزمی، به سال‌های گذشته‌ی زندگی برگشته بودند،‌ آزمایش‌ های پیشرفته‌ای مانند نقاشی چهره‌ها، تست هوش، تست‌های مربوط به مراحل رشد، آزمون‌ های افزایش قدرت حافظه، آزمون‌ های توهم بینایی و… صورت‌ گرفت.

همین‌ طور برخی از تست‌های فیزیولوژیک مانند تهیه‌ی نوارهایی از فعالیت الکتریکی سلول‌های مغزی یا الکتروآنسفالوگرافی نیز انجام شد.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تأثیر هیپنوتیزم بر تصاویر کودکی و خلسه ذهنی

در یک پژوهش دانشگاهی، در مورد بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم و سیر قهقرایی در زمان، در 10 دانشجو به عمل آمد و در برگشت به سنین کودکی، از آنان خواسته شد که تصویرهای از یک مرد، یک خانه و یک قایق را نقاشی کنند و پس از خارج شدن آنان از شرایط هیپنوتیزمی هم دوباره همین 3 شکل را کشیدند.

در تصویرهای کشیده‌ شده توسط آنان، در زمان برگشت به دوران کودکی، مشخصه‌ های مرتبط با نقاشی‌ های کودکان قابل مشاهده بود. در سال 1980، «مک‌ کانی» و «شیمان» در یک گروه از دانشجویان، برای تحقیق بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم نیمی از آنان را که به‌ صورت تصادفی انتخاب شده بودند‌، تشویق به نقاشی در شرایط خلسه‌ی هیپنوتیزمی کردند و از نیمی دیگر درخواست شد که در شرایط بیداری و هوشیاری بر پایه‌ی تصویرهای که دارند، به نقاشی کودکان بپردازند.

این دو نوع نقاشی با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی داشتند. «ریکوف» در سال 1982 نشان داد در افراد بالغی که در سیر قهقرایی در زمان، در شرایط خلسه‌ی بسیار عمیق به دوران نوزادی برگشته بودند، گریه‌ های کودکانه و بدون اشک، مکیدن اشیائی که در اختیارشان گذاشته می‌شد، عکس‌ العمل گرفتن اشیائی که با دست آنان تماس پیدا می‌ کرد و حرکت‌ های بی‌ هدف کره‌های چشم، پدید آمده بود.

«ترو» در سال 1949، نشان داد بیش‌تر افراد بالغی که در سیر قهقرایی در زمان و بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم، به عید ملی یا آئینی خود در 7 سالگی برگشت داده شده بودند، می‌ توانستند بگویند که آن روز، چند شنبه است. در حالی که هیچ‌ کدام در شرایط عادی، از این موضوع اطلاعی نداشتند.

تأثیر هیپنوتیزم بر تصاویر کودکی و خلسه ذهنی

هیپنوتیزم می‌تواند به فرد کمک کند تا به خاطرات دوران کودکی خود دست پیدا کند و مزایایی برای بهبود روانی و روانشناختی او داشته باشد.

تأثیرات هیپنوتیزم بر بازیابی خاطرات کودکی

هیپنوتیزم به عنوان یک روش جذاب برای بازیابی خاطرات کودکی به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه قرار گرفته است.  تأثیرات هیپنوتیزم بر فرایند یادآوری خاطرات کودکی نشان می‌دهد که چگونه این تکنیک می‌تواند به فرد کمک کند تا به خاطرات دوران کودکی خود دست پیدا کند و مزایایی برای بهبود روانی و روانشناختی او داشته باشد.

می‌توان در این متن به توضیح کوتاهی از روش‌های هیپنوتیک برای بازیابی خاطرات کودکی، تجربه افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، و نحوه استفاده موثر از هیپنوتیزم در افزایش آگاهی از خاطرات کودکی و تأثیرات مثبت آن بر روانی فرد اشاره کرد. این متن با کمک مطالب تخصصی و مطمئن توانسته‌ است به مخاطبان خود توضیح دهد که چگونه هیپنوتیزم می‌تواند به افراد کمک کند تا به خاطرات گم‌ شده خود دست پیدا کنند و نقش مهمی در بهبود زندگی روزمره آنها داشته باشد.

چرا باید بازیابی خاطرات کودکی و بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم را نیاز داشت باشیم؟

نتیجه‌ گیری‌ های علمی و تجربی در بحث بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم

بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم در مبحث سیر قهقرائی در زمان، افراد بالغی که به سنین کودکی برگشته‌اند، رفتارشان نسبت به سن واقعی، کودکانه‌تر بوده است و کودکان و نوجوانانی که با تلقین به سنین بعدی و بزرگ‌ سالی هدایت شده بودند، رفتارهای بالغانه در آنان ظاهر گردید. در سطح‌ های علمی و آکادمیک در بسیاری از روش‌های هیپنوتیزم‌ درمانی، از سیر قهقرایی در زمان برای کسب اطلاعات دقیق‌ تری از حادثه‌ های سال‌های گذشته استفاده می‌شود و افراد هیپنوتیزم‌ شده و به سیر قهقرایی رفته، اطلاعات درستی از زنـدگی گذشته‌ی خود را در دوران کودکی بیان می‌کنند.

بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم در تخصص روان‌شناسی دورانِ نوزادی و جنینی، این عقیده مطرح می‌شود که اگر در نیمه‌ی دوم از دوران جنینی، حادثه‌ های بسیار مهم و ویران‌ گری در زندگی مادر گذشته باشد، می‌توان از طریق سیر قهقرایی در زمان، از کودک او در دهه‌ های اولیه‌ی عمر، اطلاعات مبهم و مرتبطی کسب کرد.

بازگشت به گذشته با هیپنوتیزم در این شرایط و در مرز مغشوشی از علم و فلسفه، نتیجه‌ گیری‌های قطعی، بسیار مشکل می‌شود. هرچند همیشه در این محدوده بایستی از قضاوت‌های عجولانه و قطعی پرهیز کرد و به این بسنده کرد که تجربه‌ی سیر قهقرایی در زمان، کاری ساده و عملی و تفسیرِ یافته‌ها در برخی از موارد، بسیار مشکل است. هرچند انجام و مشاهده‌ی آن، کار به‌ نسبت راحت و ساده‌ای است

 

🔻چگونه می توانم در این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه