دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه در یک بحث آرام باقی بمانیم

چگونه در یک بحث آرام باقی بمانیم

 آرام باقی بمانیم – چگونه می‌توان در هنگام بحث و درگیری آرام باقی بمانیم؟ آرام باقی ماندن در یک بحث شاید یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی باشد که یک انسان می‌تواند با آن مواجه شود. در یک بحث، نه فقط شما می‌خواهید حرف خود را به کُرسی بنشانید، بلکه ممکن است طرف مقابل بخواهد شما را به نشان دادن واکنشی ناخوشایند تحریک کند. آرامش‌تان را در طول یک بحث با استفاده از استراتژی‌های کم کردن خشم و تنش خود، و برخورد کردن با بحث با رویکردی مناسب و ریلکس کردن بدنتان حفظ کنید.

روش ۱: کاهش تنش برای اینکه آرام باقی بمانیم

  1. نسبت به زبان بدن خود دقت کنید.
  2. جوک بگویید.
  3. برای آرام ماندن صدای خود را پایین نگه دارید.
  4.  از عبارت‌هایی که با “من” شروع می‌شوند، برای آرام کردن طرف مقابل استفاده کنید.
  5. به دورنمای بحث فکر کنید.
  6. خود را از نظر روانی آماده کنید.
  7. به دیدگاه‌ها و نقطه‌ نظرات دیگران توجه کنید.
  8. مشخص کنید چه می‌خواهید بگویید.
  9. با عزمی راسخ در ذهن شروع کنید.

 

۱- نسبت به زبان بدن خود دقت کنید.

اگر شما زبان بدن تهاجمی از خود نشان دهید، طرف مقابل شما ممکن است نشانه‌های اشتباهی از شما دریافت کند. اگر نسبت به آنچه انجام می‌دهید دقت نداشته باشید، ممکن است به صورت فردی دیوانه و غیرمنطقی به نظر برسید. حرکت دستان‌تان، نوع نگاه‌تان، جمع کردن لب‌های خود و قوز کردن می‌تواند به شما یک ظاهر خشمگین دهد، حتی اگر خشمگین نباشید. به جای آن، صاف بنشینید، دستان خود را در حالتی خنثی قرار دهید و صورت خود را آرام نگه دارید.

 

ایجاد جو صمیمی در آرام کردن بحث نتیجه بسزایی دارد

ایجاد جو صمیمی در آرام کردن و بحث نتیجه بسزایی دارد

۲- جوک بگوییم تا آرام باقی بمانیم.

خندیدن در طول یک بحث ممکن است دور از انتظار به‌ نظر برسد اما به شما کمک می‌کند تا آرام و کنترل‌ شده باقی بمانید. علاوه بر این، خنده با آزاد کردن هورمون‌هایی در بدن شما را از داشتن احساس استرس بیش از حد باز می‌دارد.

 

بگذارید صدایتان پایین باشد تا آرامشتان حفظ گردد

با کاهش صدا در بحث آرام باقی بمانیم

۳- صدای خود را پایین نگه دارید تا آرام باقی بمانیم.

اگر احساس می‌کنید سطح استرس شما بالا رفته است و شما می‌خواهید حرف‌تان در طول یک بحث شنیده شود، در مقابل بالا بردن صدای خود مقاومت کنید. فریاد زدن باعث می‌شود شما و شخصی که با او بحث می‌کنید، هر دو بی‌دلیل ناراحت و آزرده‌خاطر شوید. به این فکر کنید چگونه می‌خواهید طرف مقابل با شما صحبت کند. سپس نهایت تلاش خود را انجام دهید تا به آن شکل ارتباط برقرار کنید، حتی اگر آن شخص سر شما فریاد بزند.

گفتن من را در بحث فراموش نکنید

از عبارت‌هایی که با “من” شروع می‌شوند، برای آرام کردن طرف مقابل استفاده کنید.

۴- از عبارت‌هایی که با “من” شروع می‌شوند، برای آرام کردن طرف مقابل استفاده کنید.

وقتی کسی ظاهراً می‌خواهد شما را سرزنش کند، طبیعی است شما احساس کنید که مورد هجوم قرار گرفته‌اید. نخستین غریزه‌ی شما دفاعی بودن و بلافاصله دچار استرس شدن است. نگذارید این حس برای‌تان اتفاق بیفتد و با انتخاب کلماتی مناسب خود را آرام نگه دارید. برای مثال، به جای آنکه بگویید: “تو همیشه به من بی‌احترامی می‌کنی”، بگویید: “من از آنچه گفته شد، احساس بی‌احترامی می‌کنم”. استفاده از عبارت‌هایی که با من شروع می‌شوند، به شما اجازه می‌دهد تا چیزی از دهان‌تان بیرون بیاید، بدون آنکه مستقیم کسی را سرزنش کنید.

 

برای اینکه در یک بحث آرام باقی بمانید به نتیجه حرفهای که میزنید فکر کنید

تمام جوانب را در یک بحث بسنجیدبه نتیجه حرفهای که میزنید فکر کنید

۵- به دورنمای بحث فکر کنید.

از خود بپرسید آیا این بحث واقعاً ارزش ناراحت شدن را دارد یا نه. احتمالاً نه. وقتی احساس افزایش خشم می‌کنید، این نکته را در ذهن بسپارید. این نکته می‌تواند به شما کمک کند تا از کنترل خارج شدن آن موقعیت جلوگیری کنید. برای مثال، اگر این بحث احساس شما را نسبت به دیگران تغییر نمی‌دهد، از آن خارج شوید یا به آن اصلاً ورود نکنید. به طرف مقابل خود بگویید که آن بحث فقط یک سوءتفاهم بوده است.

 

آمادگی روانی می تواند کمک کند در بحث آرام باقی بمانیم

ذهن خود را آموزش دهیم تا در هر موقعیتی آرام باقی بمانیم

۶- خود را از نظر روانی آماده کنید.

شما می‌توانید ذهن خود را آموزش دهید تا در هر موقعیتی آرام باقی بماند، چه زمانی‌که با رئیس خود در ارتباط با مشکلات کاری صحبت می‌کنید و چه زمانی‌ که در خانه بحث داغی به‌ راه می‌اندازید. در اینترنت، به‌ دنبال بازی‌ها و معماهایی بگردید که موجب انعطاف‌پذیری ذهن‌تان می‌شود. درگیر شدن در این فعالیت‌ها به شکل دائمی و پیوسته می‌تواند به شما کمک کند تا تحت فشار آرام باقی بمانید. برای مثال، اگر شما هنگام ناهار با شریک خود بحث داغی می‌کنید و قول می‌دهید این بحث را بعداً ادامه دهید، احتمالاً می‌توانید مخالفت‌های بعدی را از سوی او پیش‌بینی کنید. از این زمان برای آماده کردن خود برای آن بحث استفاده کنید.

 

توجه کردن به نظرات بقیه میتواند در آرام ماندن جو بحث یاری رسان باشد

قبل از وارد بحث شدن با مخاطب خودرا بشناسید

۷- به دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات دیگران توجه کنید.

قبل از وارد بحث شدن با مخاطب خود، شناخت او مهم است. به این فکر کنید که او چه کسی است- رییس شما، همکار شما، اولیای شما، دوست شما- و بررسی خود را از اینجا آغاز کنید. همچنین به این فکر کنید چگونه نقطه‌ نظرات خود را به او به بهترین و موثرترین شکل ممکن ارائه دهید. برای مثال، شما با رئیس خود رسمی‌تر از پدر یا مادر خود صحبت می‌کنید. از طرف دیگر، دوست شما ممکن است آرام‌تر و شخصی‌تر به شما واکنش نشان دهد.

 

قبل از شروع بحث بدانید می خواهی چه بگویید این امر برای حفظ آرامشتان ضروری است

قبل از شروع بحث بدانیم چه بگوییم این امر برای اینکه آرام باقی بمانیم ضروریست

۸- مشخص کنید چه می‌خواهید بگویید.

مکالمه‌ی بالقوه‌ی خود را در ذهن‌تان ایجاد کنید و از خود بپرسید چگونه آن شخص احتمالاً به آن مکالمه واکنش نشان خواهد داد. آماده کردن خود از قبل می‌تواند به شما کمک کند تا احساس اعتماد به‌ نفس بیشتر و احساس استرس کمتری داشته باشید. همچنین چند واقعیت را درباره‌ی موضوع بحث خود از قبل آماده کنید که می‌تواند به بحث شما کمک کند پایان مثبتی داشته باشد. برای مثال، شما ممکن است بگویید: “ما اینجا همه در یک طرف هستیم” یا “ ما عاشق همدیگر هستیم. در نتیجه، می‌دانم که می‌توانیم با هم به توافق برسیم.”

 

جدیت می تواند کمک کند در یک بحث آرام باقی بمانیم

با عزمی راسخ در ذهن شروع کنید.جدیت می تواند کمک کند در یک بحث آرام باقی بمانیم

۹- با عزمی راسخ در ذهن شروع کنید.

یکی از مزایای وارد شدن به بحثی که از پیش خود را برای آن آماده کرده‌اید، داشتن توانایی تفکر برای چگونگی حل آن مشکل از قبل است. روش‌های حل مشکل را کشف کنید، اگر نمی‌توانید به چیزی مشخص به‌تنهایی فکر کنید. برای مثال، می‌توانید بگویید: “چرا ما 20 دقیقه وقت برای نوشتن چند راه‌حل وقت نگذاریم؟ شاید راه‌حلی برای این مشکل در طول این زمان به ذهن برسد. چطور است؟

 

روش ۲: حفظ آرامش بحث برای اینکه آرام باقی بمانیم

  1. برای آرام کردن خود نفس عمیق بکشید. 
  2. احساسات خود را به رسمیت بشناسید.
  3. از احساسات خود استفاده کنید.
  4. بخندید تا آرام شوید.

 

نفس عمیق کشیدن در یک بحث باعث می شود کمک کند آرام باقی بمانیم

نفس عمیق بکشیم تا آرام باقی بمانیم

۱- نفس عمیق بکشیم تا آرام باقی بمانیم.

به‌هنگام زمان استراحت در میانه‌ی یک بحث، کشیدن نفس‌های عمیق به بدن کمک می‌کند تا به شرایط طبیعی بازگردد. نفس عمیق کشیدن اکسیژن بیشتری به ریه‌ها می‌فرستد و واکنش ریلکسیشن طبیعی بدن را فعال می‌کند. بر روی تنفس خود تمرکز کنید.

 

قبول احساسات می تواند کمک کند در یک بحث آرام باقی بمانیم

عدم ابراز احساسات در میانه‌ی یک بحث معمولاً در انتها منجر به فوران احساسات می‌شود

۲- احساسات خود را به رسمیت بشناسیم.

عدم ابراز احساسات در میانه‌ی یک بحث معمولاً در انتها منجر به فوران احساسات می‌شود که شما ممکن است خیلی زود از آن پشیمان شوید. به جای آن، احساسات خود را به رسمیت بشناسید. بعد می‌توانید احساسات ناخوشایند را از بین ببرید و منطقی‌تر و بهتر فکر کنید. برای مثال، می‌‌توانید به خود بگویید: “بله، من خشمگین هستم. اما خشم من خیلی زود از بین خواهد رفت و من دیگر احساس ناراحتی نخواهم داشت. ” گفتن این جمله می‌‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید، با علم به اینکه آن احساس خیلی زود از بین خواهد رفت.

استفاده از احساسات برای آرام باقی ماندن در یک بحث

تماس داشتن و نگاه کردن به اشیاء در طول یک بحث می‌تواند کمک کند آرام باقی بمانیم

۳- از احساسات خود برای اینکه آرام باقی بمانیم استفاده کنیم.

تماس داشتن و نگاه کردن به اشیاء در طول یک بحث می‌تواند به آرام شدن شما کمک کند. توجه به احساسات‌ خود می‌تواند به شما کمک کند تا تفکر درباره‌ی غمگین بودن خود را کنار بگذارید و به شما اجازه می‌دهد بر روی آنچه در جریان است، تمرکز کنید. برای مثال، میز یا صندلی اطراف خود را لمس و به احساس خود توجه کنید. به تصویر روی دیوار نگاه کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند زیر فشار احساس نگرانی کمتری داشته باشید.

 

خندیدن در میان بحث به ما در حفظ آرامش یاری می کند

خندیدن در میان بحث به ما کمک میکند تا آرام باقی بمانیم.

۴- بخندید تا آرام باقی بمانیم.

نشان دادن یک خنده‌ی حقیقی در طول یک بحث می‌تواند شما و آن شخص را آرام سازد. وقتی شدت بحث کمی کاهش پیدا کرد، لبخندی بزنید. لبخند زدن شما را آرام می‌سازد و مهربانی و خصلت‌های خوب شما را برای حل چالش بوجود آمده به طرف مقابل نشان می‌دهد.

 

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید.

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

https://t.me/aramgroup 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

اینستاگرام  

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه