دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

ترک سیگار با هیپنوتیزم!! + هیپنوتیزم درمانی + هیپنوتیزم و شگفتی های درمانی آن!!

ترک سیگار با هیپنوتیزم

ترک سیگار با هیپنوتیزم به عنوان روشی برای کمک به ترک سیگار به طور گسترده تبلیغ می شود. هدف این است که بر اساس انگیزه های اساسی عمل کند تا میل به سیگار کشیدن را کاهش دهد ، یا اراده برای ترک آن را تقویت کند. برای آشنایی بیشتر با هیپنوتیزم (خودهیپنوتیزم و دگرهیپنوتیزم) حتما هیپنوتیزم چیست را بخوانید.

آیا هیپنوتیزم می تواند باعث ترک سیگار من شود؟

جای تعجب نیست که چرا بسیاری از مردم مایل به ترک سیگار هستند. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2019 نشان داد که این مهمترین علت بیماری و مرگ قابل پیشگیری در جهان است.

ترک می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد، اما برای بسیاری از افراد، ترک یک چالش بزرگ است. روش ها و محصولات زیادی برای ترک سیگار وجود دارد. موردی که مورد توجه قرار می گیرد هیپنوتیزم است.

این احتمال وجود دارد که هیپنوتیزم، همراه با سایر برنامه های ترک سیگار، به برخی از افراد در ترک سیگار کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هیپنوتیزم ترک سیگار ، چگونگی یافتن یک پزشک واجد شرایط و سایر نکات در مورد ترک، ادامه مطلب را بخوانید.

اگر می خواهید این روش یا روش دیگری را امتحان کنید، با یک پزشک صحبت کنید، که می تواند به شما کمک کند و یک طرح توقف مناسب برای شما ایجاد کند.

هیپنوتیزم چیست؟

از مدت ها قبل هیپنوتیزم (Hypnosis) به عنوان نوعی سرگرمی استفاده می شده است. در این زمینه، به نظر می رسد نوعی کنترل ذهن است. هیپنوتیزور قدرت را بر روی سوژه نگه می دارد و آنها را به سمت کارهایی سوق می دهد. اما این همه برای نمایش است.

هیپنوتیزم درمانی واقعی است، اما هیچ كنترل ذهنی در كار نیست. بیشتر حالت مراقبه دارد.

یک هیپنوتیزور آموزش دیده با استفاده از نشانه های کلامی شما را به سمت یک حالت مراقبه ای بسیار متمرکز سوق می دهد که در آن شما نسبت به مشاوره بازتر باشید. درمانگر براساس اهداف شما پیشنهادهایی را ارائه می دهد.

برخلاف مردمی که در آن اجراهای صحنه ای حضور دارند، شما جادو نخواهید شد و نمی توانید متقاعد شوید که هر کاری که نمی خواهید انجام دهید.

مزایای ترک سیگار با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم به تنهایی ممکن است برای کمک به شما برای ترک سیگار کافی نباشد. اما ممکن است کمک کند:

  • میل به سیگار کشیدن را ضعیف کنید
  • تقویت میل به ترک
  • به شما کمک می کند تا روی برنامه ترک سیگار تمرکز کنید

هیپنوتیزم ممکن است به تقویت سایر کارهایی که برای ترک آن انجام می دهید کمک کند.

یک بررسی پژوهشی 2017 که به طور خلاصه پیشرفت های تحقیق در مورد هیپنوتیزم را نشان داد، بیان کرد که هیپنوتیزم، همراه با سایر روشهای درمانی، می تواند اثربخشی این روشهای درمانی را افزایش دهد.

در بررسی فوق همچنین شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد ترک سیگار با هیپنوتیزم ممکن است برای انواع شرایط از جمله سیگار کشیدن موثر باشد.

درمان و ترک سیگار با هیپنوتیزم

یک آزمایش تصادفی قدیمی در سال 2008 به این نتیجه رسید که هیپنوتیزم همراه با تکه های نیکوتین با مشاوره رفتاری استاندارد برای ترک طولانی مدت مقایسه می شود.

اما یک بررسی تحقیقاتی در سال 2019 نشان داد که وقتی صحبت از هیپنوتیزم و ترک سیگار می شود:

هیپنوتیزورها ممکن است در میزان موفقیت خود اغراق کنند

نتایج مثبت در مطالعات کنترل نشده ممکن است موفقیت پایدار را نشان ندهد

شواهد کافی برای اثبات ترک سیگار با هیپنوتیزم نسبت به سایر مشاوره ها یا ترک خودکار وجود ندارد.

در اولین بازدید، در مورد عادت های سیگار کشیدن و تمایل به تغییر صحبت خواهید کرد. همچنین مواردی که شما تاکنون امتحان کرده اید و همچنین روشهایی که همراه با هیپنوتیزم ادامه می دهید باید مورد بحث باشد.

روش های ترک سیگار با هیپنوتیزم ممکن است از یک پزشک به پزشک دیگر کمی متفاوت باشد، بنابراین از درمانگران بالقوه بپرسید که چگونه این کار را ادامه می دهند.

جلسات ترک سیگار با هیپنوتیزم

جلسات می تواند از 60 تا 90 دقیقه طول بکشد. اینکه چقدر به آن نیاز خواهید داشت، به میزان پاسخگویی شما به هیپنوتیزم و میزان احساس نیاز به تقویت بستگی دارد.

متخصص ترک سیگار با هیپنوتیزم شما با استفاده از نشانه های کلامی و تصاویر ذهنی شما را به یک حالت آرام و مراقبه راهنمایی می کند. هنگامی که در این وضعیت آگاهی تغییر یافته قرار گرفتید، پیشنهادهایی مانند:

– سیگار کشیدن سمی است.

– سیگار کشیدن ناخوشایند است.

– وقتی سیگار می کشید احساس خوبی ندارید.

– شما باید بدن خود را از دود محافظت کنید.

– شما باید سیگار را کنترل کنید و اجازه ندهید سیگار شما را کنترل کند.

– به عنوان یک فرد غیر سیگاری از مزایای زیادی برخوردار خواهید شد.

– یادآوری رفتارهای جایگزین سالم هنگام اصرار به سیگار کشیدن.

هدف این است که هنگامی که تمایل به سیگار کشیدن دارید این افکار ظاهر شوند. به یاد داشته باشید، شما کاملاً از آنچه اتفاق می افتد آگاه خواهید بود. در طول جلسه یا بعداً کنترل رفتار خود را از دست نخواهید داد.

برای تقویت آنچه شما در نظر گرفته اید، درمانگر همچنین ممکن است:

– ضبط های صوتی یا تصویری را برای استفاده در خانه فراهم کند.

– برنامه هایی را پیشنهاد دهد که می توانید به تنهایی از آنها استفاده کنید.

– اصول خود هیپنوتیزم را به شما یاد دهد.

یک بررسی تحقیقاتی در سال 2019 نشان داد که خود هیپنوتیزم برای ترک سیگار با 6 ماه پرهیز از 20 تا 35 درصد همراه است.

دقیقاً هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم یک گزینه درمانی است که ممکن است به شما کمک کند تا با شرایط مختلف کنار بیایید.

برای این کار، یک هیپنوتیزور یا هیپنوتیزم معتبر شما را به یک حالت عمیق آرامش راهنمایی می کند (گاهی اوقات به عنوان یک حالت ترنس توصیف می شود). در حالی که در این حالت هستید، آنها می توانند پیشنهادهایی ارائه دهند که به شما کمک می کند در تغییر یا بهبود درمانی بازتر باشید.

تجربه های ترانس مانند همه چیز غیر معمول نیست. اگر تا به حال هنگام تماشای فیلم یا رویاپردازی غرق در افکار خود شده اید، حالت مشابه خلسه داشته اید.

ترک سیگار با هیپنوتیزم

ترک سیگار با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم چگونه کار می کند؟

در طول هیپنوتیزم ، یک هیپنوتیزم یا هیپنوتیزم آموزش دیده حالت تمرکز شدید یا توجه متمرکز را ایجاد می کند. این یک فرایند هدایت شده با نشانه های کلامی و تکرار است.

حالت خلسه مانند شما ممکن است از بسیاری جهات شبیه خواب باشد، اما شما کاملاً از آنچه می گذرد آگاه هستید.

در حالی که در این حالت خلسه مانند هستید، درمانگر شما پیشنهادهای راهنمایی شده را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف درمانی ارائه می دهد.

از آنجا که در یک تمرکز فزاینده قرار دارید، ممکن است بیشتر در برابر پیشنهادها یا توصیه هایی باشید که در حالت روحی طبیعی خود، ممکن است آنها را نادیده بگیرید یا آنها را پس بزنید.

وقتی جلسه به پایان رسید، درمانگر شما را از حالت خلسه مانند بیدار می کند، یا اینکه خودتان از آن خارج می شوید.

مشخص نیست که این سطح شدید تمرکز درونی و توجه متمرکز چه تاثیری بر آن دارد.

ترک سیگار با هیپنوتیزم ممکن است در حالت خلسه مانند، بذر افکار مختلف را در ذهن شما جای دهد و به زودی، این تغییرات ریشه می گیرد و رونق می یابد.

ترک سیگار با هیپنوتیزم همچنین ممکن است راه را برای پردازش و پذیرش عمیق تر باز کند. در حالت روانی منظم شما، اگر “بهم ریخته” باشید، ذهن شما قادر به جذب پیشنهادات و راهنمایی ها نیست.

در هنگام هیپنوتیزم چه اتفاقی برای مغز می افتد؟

محققان دانشگاه هاروارد مغز 57 نفر را هنگام هیپنوتیزم هدایت شده بررسی کردند. آنها دریافتند که:

دو منطقه از مغز که وظیفه پردازش و کنترل آنچه را که در بدن شما اتفاق می افتد انجام می دهند، فعالیت بیشتری را در هنگام هیپنوتیزم نشان می دهند.

به همین ترتیب، به نظر می رسد ناحیه ای از مغز شما که مسئول اعمال شما است و ناحیه ای که از آن اقدامات آگاه است، در هنگام هیپنوتیزم قطع می شود.

بخشهای متمایز مغز در حین هیپنوتیزم قابل تغییر هستند. مناطقی که بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند مناطقی هستند که در کنترل عمل و آگاهی نقش دارند.

آیا همه اینها فقط یک اثر دارونما است؟

این امکان وجود دارد، اما هیپنوتیزم تفاوت چشمگیری در فعالیت مغز نشان می دهد. این نشان می دهد مغز به روشی منحصر به فرد به هیپنوتیزم واکنش نشان می دهد، روش قوی تر از اثر دارونما.

مانند هیپنوتیزم، اثر دارونما با پیشنهاد پیش می رود. گفتگوهای هدایت شده یا رفتار درمانی از هر نوع که باشد می تواند تأثیر زیادی بر رفتار و احساسات بگذارد. هیپنوتیزم فقط یکی از آن ابزارهای درمانی است.

آیا عوارض جانبی یا خطری وجود دارد؟

هیپنوتیزم بندرت عوارض جانبی ایجاد می کند یا خطراتی دارد. تا زمانی که درمان توسط یک هیپنوتیزم یا هیپنوتیزم آموزش دیده انجام شود، می تواند یک گزینه درمانی جایگزین بی خطر باشد.

برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه کنند از جمله:

– سردرد

– خواب آلودگی

– سرگیجه

– اضطراب موقعیتی

با این حال، هیپنوتیزم مورد استفاده برای بازیابی حافظه یک عمل بحث برانگیز است. افرادی که به این روش از هیپنوتیزم استفاده می کنند بیشتر دچار اضطراب، پریشانی و سایر عوارض جانبی می شوند. همچنین احتمال ایجاد خاطرات نادرست بیشتر است.

برای چه مواردی می توان از هیپنوتیزم استفاده کرد؟

هیپنوتیزم به عنوان درمانی برای بسیاری از شرایط یا مسائل ترویج می شود. تحقیقات برخی از موارد استفاده از هیپنوتیزم را پشتیبانی می کند، اما نه همه شرایط استفاده برای آن.

استفاده از هیپنوتیزم برای درمان:

– درد

– سندرم روده تحریک پذیر

– اختلال استرس پس از سانحه

– بیخوابی

ممکن است از هیپنوتیزم برای درمان منبع معتبر استفاده شود:

– افسردگی

– اضطراب

– ترک سیگار

– ترمیم زخم پس از جراحی

– کاهش وزن

برای بررسی تأثیر هیپنوتیزم در درمان این و سایر شرایط، تحقیقات بیشتری لازم است.

آیا ترک سیگار با هیپنوتیزم توسط پزشکان توصیه می شود؟

برخی از پزشکان متقاعد نشده اند که می توان از هیپنوتیزم در سلامت روان یا برای درمان درد جسمی استفاده کرد. تحقیقات در مورد استفاده از هیپنوتیزم قویتر می شود، اما همه پزشکان از آن استقبال نمی کنند.

بسیاری از مدارس پزشکی در زمینه استفاده از هیپنوتیزم پزشکان را آموزش نمی دهند و همه پزشکان بهداشت روان در طول سالهای تحصیل خود آموزش نمی بینند.

این امر باعث سوتفاهم درباره این درمان احتمالی در بین متخصصان مراقبت های بهداشتی می شود.

در طول جلسه چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است در اولین بازدید خود با هیپنوتیزم یا ترک سیگار با هیپنوتیزم تحت هیپنوتیزم قرار نگیرید. در عوض، ممکن است شما دو نفر در مورد اهدافی که دارید و روندی که می توانند برای کمک به شما استفاده کنند، صحبت کنید.

در یک جلسه هیپنوتیزم، درمانگر به شما کمک می کند تا در یک محیط راحت آرام باشید. آنها روند را توضیح می دهند و اهداف شما را برای جلسه مرور می کنند. سپس، آنها از نشانه های کلامی تکراری برای هدایت شما به حالت خلسه استفاده می کنند.

هنگامی که در حالت خلسه مانند پذیرایی قرار گرفتید، درمانگر به شما پیشنهاد می دهد برای رسیدن به اهداف خاصی تلاش کنید، به شما کمک می کند آینده خود را تجسم کنید و شما را به سمت تصمیم گیری سالم تر راهنمایی می کند.

پس از آن، درمانگر شما با بازگشت به هوش کامل به حالت خلسه مانند شما پایان می دهد.

آیا یک جلسه کافی است؟

اگرچه یک جلسه می تواند برای برخی افراد مفید باشد، اما بیشتر درمانگران به شما می گویند که درمان هیپنوتیزم را با چهار تا پنج جلسه شروع کنید. بعد از آن مرحله، می توانید درباره تعداد جلسات بیشتری بحث کنید. همچنین می توانید در مورد اینکه آیا جلسات نگهداری نیز مورد نیاز است صحبت کنید.

ترک سیگار با هیپنوتیزم

ترک سیگار با هیپنوتیزم

فواید ترک سیگار کشیدن با هیپنوتیزم

شاید با خودتان بگویید که فایده ای در اینکه بخواهم برای ترک سیگار کشیدن با هیپنوتیزم اقدام کنیم چیست؟ اگر فرد بخواهد سیگار کشیدن را ترک کند کافیست بخواهد شاید از لحاظ نظری این فکر درست و آسان باشد اما همانطور که از نامش پیداست ترک اعتیاد به سیگار اصلا راحت نیست. اول اینکه به علت شایع بودن این پدیده در اجتماع و نبود بازدارنده اجتماعی خاصی افراد هر روزه به راحتی به آن ترغیب می شوند و حتی گاهی تعارف نکردن و نکشیدن سیگار می تواند زشت بحساب آید که خود کار ترک سیگار را برای فرد سیگاری دشوار می سازد.

و مورد دومی که از لحاظ علمی در مورد کشیدن سیگار به اثبات رسیده است بخش اثرات شیمیایی سیگار یا عملا ماده موثر موجود در سیگار «نیکوتین» می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعد از هروئین و کوکائین نیکوتین رده سوم در مواد اعتیاد آور دنیا را به خود اختصاص داده است.

نیکوتین میتواند به گیرنده های استیل کولین متصل می گردد و این امر باعث شده در افراد سیگاری این ماده بجای این انتقال دهنده عصبی در مغز و سیستم عصبی قرار گرفته و بخاطر اینکه این اتصال قوی تر از اتصال استیل کولین بوده و عملا نیکوتین شروع به انجام وظایف آن نموده و باعث ترشح اندروفین و آدرنالین در بدن می گردد خود این امر باعث می شود فرد بعد ز از بین رفتن اثر آن تمایل به مصرف مجدد آن بگیرد. بنابراین برای افرادی که به این ماده اعتیاد پیدا می کنند به دلیل تغییرات بیوشیمی مغز ترک آن بسیار دشوار بوده اما می تواند از متدهای رای ترک سیگار کشیدن با هیپنوتیزم استفاده نمود.

یک تکنیک فوق العاده آسان برای ترک سیگار با هیپنوتیزم

پیشنهادهای زیر برای بدست آوردن کنترل بر روی سیگار کشیدن و ترک سیگار با هیپنوتیزم طراحی شده است تا مصرف سیگار را در شما کاهش داده یا از بین ببرد.

✔️ من میل و نیاز به کشیدن سیگار را متوقف می‌کنم.

✔️ من سیگاری نیستم. چیزی به اسم سیگاری وجود ندارد. سیگار کشیدن یک رفتار است، سیگار چیزی است که بسیاری از افراد خواهان کشیدن آن هستند. سیگار کشیدن یک هویت نیست. من به هیچ عنوان خود را دیگر یک سیگاری نمی‌دانم.

✔️ خواه بخواهم سیگار بکشم و خواه آن را کنار بگذارم ….. من این توانایی رادارم تا برچسب نادرست «سیگاری» را از خود بردارم.

✔️ من تصور می‌کنم که برچسب بزرگی وجود دارد که بر روی پیشانی من با حروف بزرگ نوشته است: «سیگاری». الان خود را در حال برداشتن این برچسب از پیشانی‌ام می‌بینم. در کمال شگفتی‌ام، این برچسب خیلی زود پاک می‌شود و الان تصور می‌کنم که این برچسب را به قطعات کوچکتری تقسیم کرده، آن را آتش زده و از بین می‌برم. این برچسب الان محو می‌شود ….. من می‌فهمم که سیگار هیچ نیرویی بر روی من ندارد.

✔️ سیگار هیچگاه هیچ نیرویی بر روی من نداشته است. من فقط فکر می‌کردم که سیگار دارای چنین نیرویی بوده است. اما الان که حقیقت را می‌دانم، دارای نیروی کنار گذاشتن آن هستم. من کنترل دارم و می‌توانم از این کنترل برای بازداشتن خود از سیگار کشیدن استفاده کنم.

✔️ من می‌توانم آرام باشم و بدون نیاز به سیگار کشیدن احساس آرامش کنم. من حس جدیدی از آزادی را به عنوان کسی که دیگر سیگار نمی‌کشد احساس می‌کنم و این آزادی باعث می‌شود که احساس آرامش کنم.

✔️ من می‌خواهم دهانم بوی خوبی دهد زیرا خود را از کشیدن سیگار رها کرده‌ام. حالا که تمایلم برای سیگار کشیدن از بین رفته است دندانم سفیدتر می‌شود. حالا احساس سلامتی و تمیزی بیشتری می‌کنم ….. چون که خود را از نیاز به سیگار کشیدن رها می‌کنم. الان پول بیشتری برای خرج کردن برای تفریحات دیگری دارم که مرا از خرید سیگار منع می‌کند.

✔️ به عنوان یک فرد غیرسیگاری، هر روز تنفسم بهتر می‌شود. سلامتی‌ام به شکل خودکار بهبود بخشیده شده است و اشتیاق جدیدی برای زندگی پیدا کرده‌ام. حس شگفت انگیز آزادی و قدرت در من شکل گرفته است.

✔️ هنگامی که متوجه می‌شوم که سیگار نکشیدن خیلی آسان است، کنترل بیشتر و بیشتری نسبت به زندگی‌ام پیدا می‌کنم. من فکر می‌کردم که ترک سیگار سخت است. اما الان می‌دانم که یک فرد غیرسیگاری بودن چقدر ساده است. دادن احترامی که بدنم شایسته‌ی آن است حس خوبی به من می‌دهد.

✔️ از زمانی که سیگار را ترک کرده‌ام غذایم به عنوان یک فرد غیرسیگاری بهتر شده است. با دانستن اینکه به عنوان یک فرد غیرسیگاری دارای احترام و آزادی اجتماعی بیشتری هستم احساس اجتماعی بودن بیشتری می‌کنم.

✔️ من از سیگار کشیدن خود را دور می‌کنم. من میزی را تصور می‌کنم که با خطی که در وسط آن کشیده شده است در مقابل من قرار دارد. در سمت راست این میز، تصویر خود را می‌بینم که خندان هستم و خیلی آرام ….. خیلی سالم و جذاب به نظر می‌رسم. این تصویر من بدون سیگار است.

✔️  در سمت چپ میز، بسته‌ای از سیگار وجود دارد که کثیف و تیره است و الان به راحتی خود را از آن دور می‌کنم. من تصویر فردی خوشحال و سالم را انتخاب می‌کنم و آن تصویر را بر روی قفسه‌ی سینه‌ام می‌گذارم ….. و برمی‌گردم و از میز دور می‌شوم ….. از سیگار دور می‌شوم.

✔️ به عقب نگاهی دوباره می‌اندازم و می‌بینم که بخش چپ میز که دارای سیگار بود کوچکتر و کوچکتر شده است. و من با داشتن تصویر سالم و خوشحال از خود احساس خوبی دارم ….. منی که حالا یک فرد غیرسیگاری هستم. حالا می‌فهمم که حقیقتاً هیچ چیزی را ترک نکرده‌ام ….. به جای آن، سلامتی، آزادی و احترام به خود را بدست آورده‌ام.

✔️ این انتخاب بسیار آسان بود. من هیچ حس بازگشت دوباره به سیگار را ندارم زیرا هیپنوتیزم به من اجازه می‌دهد تا بر آن غلبه کنم. من آزاد هستم. من سیگار را ترک می‌کنم.

✔️ من خود را تصور می‌کنم که به یک رستوران خوب می‌روم.

کارگر رستوران از من می‌پرسد: «سیگاری هستی یا غیرسیگاری؟»

من با افتخار می‌گویم: «غیرسیگاری.» و او مرا به بخش شیک رستوران می‌برد …..

جایی که هوا تمیز است و بوی غذای خوشمزه در هوا جاری است. رفتار کردن با من به عنوان یک فرد غیرسیگاری احساس خوبی به من می‌دهد.

هنگامی که غذا می‌آید، متوجه می‌شوم که چگونه به عنوان یک فرد غیرسیگاری می‌توانم غذای دلخواه خود را بهتر مزه کنم. اگر سیگار را ترک نکرده بودم، نمی‌فهمیدم که چه مقدار لذت را در غذا خوردن و زندگی تا به حالا از دست داده‌ام.

✔️ هنگامی که با خانواده و دوستانم بر سر میز می‌نشینم، به خوبی می‌فهمم که بدون داشتن سیگار در دستم هم با آن‌ها ارتباط خوبی برقرار می‌کنم و هم احساس آرامش کاملی دارم.

✔️ من دیگر به سیگار برای داشتن احساس امنیت خاطر نیازی ندارم. من احساس خوبی درباره‌ی خود و شخصیت خود دارم ….. و بدون سیگار کشیدن احساس جذابیت بیشتری می‌کنم.

✔️ هنگامی که غذایم را تمام می‌کنم، بدون نیاز به سیگار کشیدن احساس رضایت کامل می‌کنم.

✔️ بدون داشتن سیگار در دستم احساس امنیت و آرامش کامل می‌کنم. من بر روی زندگی، بدن و رفتارم کنترل دارم. در نتیجه‌ی سیگار نکشیدن، اعتماد به نفسم افزایش پیدا می‌کند ….. و این مرا قادر می‌کند تا خوردنم را به گونه‌ای کنترل کنم تا دیگر بیش از حد نخورم. به جای آن، به مقدار طبیعی غذا بخورم و از طعم غذایم لذت ببرم. به عنوان یک فرد غیرسیگاری آزادی و کنترل بیشتری بر روی زندگی‌ام نسبت به قبل دارم.

✔️ داشتن کنترل بر روی زندگی و رفتارم احساس خوبی به من می‌دهد. من احساس آرامش و اعتماد به نفس می‌کنم. بدون سیگار می‌توانم احساس اجتماعی و جذاب بودن بکنم. من نیاز به مصرف سیگار را با کشیدن نفس‌های عمیق و پرکننده‌ی ریه از هوا جایگزین می‌کنم.

✔️ هنگامی که عمیقاً نفس می‌کشم، به طور خودکار احساس آرامش و تازگی می‌کنم.  و این آنچیزی است که در وهله‌ی اول به دنبال آن هستم ….. که احساس آرامش و تازگی داشته باشم. حالا می‌دانم که بدون کشیدن سیگار می‌توانم این احساس را داشته باشم.

✔️ هنگامی که می‌بینم دیگران در اطراف من سیگار می‌کشند، این کار آن‌ها اصلاً مرا اذیت نمی‌کند. در حقیقت، این کار فقط باعث می‌شود که احساس قدرت و افتخار بیشتری نسبت به خود بکنم. آن‌ها حتی می‌توانند در صورت من سیگار بکشند و این کار فقط باعث می‌شود که احساس تاسف نسبت به آن‌ها کنم. آن‌ها دارای همان مشکلی هستند که من سابقاً داشتم. آن‌ها می‌توانند حتی به من سیگار پیشنهاد دهند. و هر بار که به سیگار پیشنهادی آن‌ها «نه» می‌گویم، حس رضایت و قدرت می‌کنم.

✔️ الان یک فرد غیرسیگاری هستم. برچسب قدیمی سیگاری بودن از روی من برداشته شده است. سیگار هیچگاه هیچ نیرویی بر روی من ندارد همانطور که هیچگاه نداشته است. من فقط فکر می‌کردم که سیگار دارای چنین نیرویی بوده است. اما الان حقیقت را می‌دانم. رها شدن از سیگار حس خوبی به من می‌دهد. سالم بودن حس خوبی به من می‌دهد. انتخاب من یک انتخاب ساده است. می‌خواهم یک فرد غیرسیگاری باشم و شخصی باقی بمانم که از مزایای آزادی و خوشحالی بیشتر لذت ببرم.

بخش بیداری ترک سیگار با هیپنوتیزم

✔️ با شمردن تا عدد پنج از هیپنوتیزم بیدار خواهم شد. هنگامی که به عدد پنج می‌رسم، کاملاً هوشیار شده و از هیپنوتیزم بیدار می‌شوم.

یک ….. شروع به بیدار شدن از هیپنوتیزم می‌کنم.

دو ….. از محیط اطراف خود آگاه می‌شوم ….. احساس رضایت، امنیت و آرامش می‌کنم.

سه ….. منتظر رسیدن به نتایج مثبتی از جلسه‌ی هیپنوتیزم خود هستم.

چهار ….. احساس خوش‌ بینی و تازگی می‌کنم.

پنج ….. پنج ….. پنج ….. الان کاملاً به هوشیاری رسیده و از هیپنوتیزم بیدار می‌شوم.

 

سوالات متداول

1- آیا هیپنوتیزم همان هیپنوتیزم درمانی است؟

بله و خیر. هیپنوتیزم ترک سیگار ابزاری است که می تواند برای درمان مورد استفاده قرار گیرد. هیپنوتیزم درمانی استفاده از آن ابزار است. به عبارت دیگر، هیپنوتیزم همان هیپنوتیزم درمانی است.

2- آیا ترک سیگار با هیپنوتیزم واقعی است؟

هیپنوتیزم ترک سیگار یک فرآیند روان درمانی واقعی است. اغلب دچار سو تفاهم شده و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار نمی گیرد. با این حال، تحقیقات پزشکی برای روشن کردن چگونگی و زمان استفاده از هیپنوتیزم به عنوان یک ابزار درمانی ادامه دارد.

3- هزینه ترک سیگار با هیپنوتیزم چقدر است؟

قیمت ها با توجه به پزشکان و مکان های مختلف متفاوت است.

جمع بندی

هیچ مدرکی وجود ندارد که ترک سیگار با هیپنوتیزم اثرات سوئی داشته یا به هر طریقی خطرناک باشد. اگر امید خود را به ترک سیگار کشیدن با هیپنوتیزم معطوف کنید، ممکن است ناامید شوید.

اگر می خواهید سیگار را ترک کنید و به ترک سیگار با هیپنوتیزم علاقه دارید، ممکن است بخواهید آن را بخشی از یک استراتژی بزرگتر کنید. برای کمک به ترک سیگار با پزشک صحبت کنید.

هیپنوتیزم ترک سیگار به چه صورت است

ترک سیگار دشوار است و با چند پیشنهاد خواب آور تغییر نمی کند. به ترک سیگار با هیپنوتیزم بروید و بدانید که این کار به طول می انجامد:

– ذهن باز برای ترک سیگار کشیدن با هیپنوتیزم

– صبر برای ترک سیگار کشیدن با هیپنوتیزم

– عزم راسخ برای هیپنوتیزم ترک سیگار

برای ترک سیگار با هیپنوتیزم  اینجا کنید.

دوره مقدماتی خودهیپنوتیزم

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه