دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

تکنیک های القای هیپنوتیزم: نکات مهم برای آموزش هیپنوتیزم

تکنیک های القای هیپنوتیزم: نکات مهم برای آموزش هیپنوتیزم

تکنیک های القای هیپنوتیزم برای انجام هر چه بهتر هر کاری بهتر است که تکنیک های آن را به خوبی بیاموزیم بجز یادگیری تکنیک ها نحوه اجرای این تکنیک ها نیز می تواند برای انجام کاری همچون هیپنوتیزم بسیار مهم و حیاتی می باشد و می تواند تعیین کنده موفقیت شما باشد اینکه بدانید در زمان هیپنوتیزم القاها را چگونه اعمال کنید. در زمانی که فرد دگرهیپنوتیزم را اجرا می کند با زمانی که خود را هیپنوتیزم می کنید تکنیک های متفاوتی را باید اعمال نمائید.

باید توجه داشت که هیپنوتیزم باید توسط شخص ماهری صورت بگیرد و در انجام خود هیپنوتیزم اگر بد.ن آگهی و اطلاعات کافی اقدام به آن نمائید ممکن است خطراتی رابرای روح و روان شما به همراه داشته باشد و این امر آشنایی با نحوی صحیح تکنیک های هیپنوتیزم را آشکار می سازد با ما همراه باشید تا با تکنیک های القای هیپنوتیزم و نکات مهم مربوط به آن آشنا گردید.

تکنیک های القای هیپنوتیزم

تکنیک های القای هیپنوتیزم شامل نحوه  تلقین و اصول کلی آن می باشد.

تکنیک های القای هیپنوتیزم: نحوه تلقین

هنگامی که برای هیپنوتیزم خود نوار تهیه می‌کنید، اگر چند اصل را رعایت کنید، به نتیجه بهتری دست خواهید یافت. گرچه تلقینی که با صدای یکنواخت و صاف انجام شود موفق واقع می‌گردد، ولی اگر نواخت و بلندی صدای خود را به شکل‌ های زیر تغییر دهید می‌توانید تلقین‌ ها را بسیار کارآمدتر انجام دهید.

1. تغییر حجم صدا

2. تغییر سرعت ادای کلمات

3. ادای برخی کلمات با تأکید بیشتر

4. تغییر تأثیر و زیر و بم بودن صدا

5. مکث کردن قبل از طرح پی‌ در پی افکار

به طور کلی بهتر است بلند صحبت نکنیم، بلكه آرام، یکنواخت، شمرده و با تاکید سخن بگوييم. در اکثر موارد، اگر نواخت صدا آرام و ملایم باشد، مؤثر واقع خواهد شد. گاهی اوقات باید برای حفظ تمرکز حواس اندکی سریع‌ تر صحبت کنید. این موضوع باعث می‌شود بیش از حد روی احساس‌ های خود متمرکز نشوید و مکانیسم‌ های دفاعی فعال نشوند. در سایر موارد، مخصوصاً وقتی سنگینی و خواب‌ آلود بودن را تداعی می‌کنید.

بهتر است آرام و شمرده‌ تر از قبل صحبت کنید. کلمه‌ های اصلی را طولانی‌ تر تلفظ کنید تا تأثیر آن‌ها بیشتر شود. در برخی موارد اگر سرعت ادای کلمه‌ ها را بیشتر کنید، و کلمه‌ های مهم را با تاکید بیشتر ادا کنید، واکنشی موثر و کامل ایجاد می‌شود. ولی به محض ایجاد واکنش باید صدای خود را به حالت یکنواخت سابق باز گردانید. این تغییر باعث جلب توجه شما به آن چه روی می‌دهد می‌گردد و نقشی مهم در تقویت افکار دارد.

تکنیک های القای هیپنوتیزم: نکات مهم برای آموزش هیپنوتیزم

در تکنیک های القای هیپنوتیزم تلقینی که با صدای یکنواخت و صاف انجام شود موفق واقع می‌گردد

تکنیک های القای هیپنوتیزم: اصول کلی تلقین

1. همیشه تأثیری را که می‌خواهید ایجاد کنید، با آن چه سوژه تجربه می‌کند ادغام کنید.

2. این اصل را باید در تمام مدت ایجاد القا و روش‌های عمیق کردن آن رعایت کنید.

وقتی بازویم را نوازش می‌کنم سفت و راست شده و همچون میله‌ای فولادی و سخت می‌شود. هر چه بازویم سفت تر می‌شود، خواب من نیز عمیق‌تر می‌گردد. تنش باعث ایجاد وخامت و درد می‌شود. هر چه آرامش شما بیشتر و تنش کمتر شود، بیشتر احساس راحتی خواهید کرد. و هر چه آرامش بیشتر شود، درد کمتر می‌شود و بالاخره کاملاً برطرف خواهد شد.

3. همیشه پذیرش تلقین مثبت بسیار آسان‌تر از تلقین منفی است.

اگر بگویید «فردا دیگر سردرد نخواهم داشت»، تلقین منفی كرده‌ايد. ولی اگر بگویید «فردا سردرد من برطرف می‌شود و حالم خواب خواهد شد»، تلقین مثبت كرده‌ايد.

4. از تکنیک های القای هیپنوتیزم پذیرش تلقینی که با احساسی مناسب ادا شود، بسیار آسان‌تر است.

5. از تکنیک های القای هیپنوتیزم کلمه‌های تلقین را باید به صورتی ادا کنید که مفهوم آن واضح و روشن باشد.

6. به هیچ وجه سعی نکنید موضوع را پیچیده بیان کنید.

همواره سادگی را رعایت کنید. به هیچ وجه اجازه ندهید ذهنتان مغشوش شود. هر چه تلقین پیچیده‌تر باشد، اجرای آن نیز دشوارتر خواهد شد.

7. یک تکنیک های القای هیپنوتیزم مهم هرگز از کلمه «باید» استفاده نکنید. به هیچ وجه سعی نکنید حتی کمترین سلطه را بر فرد هیپنوتیزم شونده اعمال کنید.

8. هنگام ادای کلمه های تلقین باید سعی کنید کلمات الگوی قطعی و یکنواخت داشته باشند.

برخی کلمه ها را با فشار خاص و موکد ادا کنید. هر روز این موضوع برای شما اتفاق خواهد افتاد. این احساس و عواطف را هر روز و در هر مکانی به طور قطعی و واضح تجربه خواهید کرد، همچون حالا که در این اتاق خود را هیپنوتیزم کرده‌اید. اگر تلقین‌ها را با صدای بلند تکرار کنید، متوجه می‌شوید فقط ادای مؤكد کلمه، همچون ریتم دستگاه مترونوم، باعث تقویت نواخت صدای شما می‌شود. همچنین متوجه می‌شوید انتخاب سه کلمه شدید، قطعی و نیرومند کاملاً سنجیده انجام شده است. این کلمه‌ ها هم تکراری ادا می‌شوند و هم مبانی اصلی کار را به سه شکل مختلف بیان می‌کنند.

9. در اجرای تکنیک های القای هیپنوتیزم هر چقدر هم که حالت خلسه شما عمیق باشد، به هیچ وجه نباید تلقینی ناخوشایند یا ناراحت کننده ادا کنید.

10. هنگام تلقین درمانی، مهمترین و اساسی‌ ترین تلقین‌ ها را باید در آخر کار انجام دهید.

یک تکنیک عالی از تکنیک های القای هیپنوتیزم این است که درمان را با تلقین‌های کم اهمیت شروع کنید و هر چه جلوتر می‌ روید تلقین‌ های مهم‌ تر را طرح کنید. قابلیت پذیرش آخرین تلقین‌ ها بيش از بقیه است.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

11. واژگان تلقین‌ ها باید به گونه‌ ای با یک‌ دیگر ادغام شوند که با عادت ها و افکار شما منطبق باشند. وقتی چنین باشد، راحت از آن‌ها پیروی خواهید کرد و مکانیسم دفاعی بدن نیز مقاومتی نشان نخواهد داد.

12. باید به اندازه کافی تأمل کنید تا ذهن نیمه هشیار تلقین را بپذیرد و اجرا کند.

ارتباط تنگاتنگ تلقین با زمان آینده بیشتر از زمان حال است. اگر بگویید سردردم برطرف شده است این موضوع برخلاف واقعیت است، زیرا سردرد به طور ناگهانی برطرف نمی‌ شود. ولی اگر بگویید سردرد من بهتر خواهد شد و به تدریج کاهش خواهد یافت و حالم بهتر خواهد شد، در این صورت فرصت کافی برای اجرای این فکر را ایجاد می‌کنید.

13. نکته مهم تکنیک های القای هیپنوتیزم برای اجرای هیپنوتیزم باید انگیزه لازم را داشته باشید.

14. برای غلبه بر مشکلات نیز باید انگیزه لازم را داشته باشید. تلقين، انگيزه را صرفاً تقويت می كند.

15. اگر تلقین‌ها را بعد از هیپنوتیزم انجام می‌دهید (اکثر تلقین‌ های درمانی پس از هیپنوتیزم انجام می‌شوند)، همواره علامتی ادغامی را برای خاتمه دادن به تلقین در نظر بگیرید.

16. اگر تلقین پس از هیپنوتیزم نباید خاتمه یابد، حواستان را جمع کنید تا به طور ناخواسته آن را پایان ندهید.

17. در تکنیک های القای هیپنوتیزم توجه داشته باشید همیشه اجرای تلقین‌ های آسان بهتر از اجرای دستور است.

18. هنگامی که خود را هیپنوتیزم می‌کنید، مسئله های خود را یکی یکی بررسی کنید.

19. در همه شگردهای تکنیک های القای هیپنوتیزم، از روش شرطی‌ سازی فکری – حرکتی و فکری – حسی استفاده کنید.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد