دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

آموزش تکنیک های القای پیشرفته در هیپنوتیزم

آموزش تکنیک های القای پیشرفته در هیپنوتیزم

القای پیشرفته در هیپنوتیزم اینکه بخواهید یک نفر دیگر را هیپنوتیزم کنید برای برخی افراد بسیار جالب و هیجان انگیز است روش های هیپنوتیزم را می توان در همه جا به کار برد مهم خواسته و نیت شما است می توانید از آن در دور همی ها و نشست های خانوادگی دوستان برای سرگرمی از آنها استفاده کنید و یا اینکه برای درمان و یا بهبود وضعیت سلامتی، مبارزه با پیری و کلی استفاده های دیگر را با هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم انجام داد. هیپنوتیزم بر پایه تلقین ذهن ناخودآگاه صورت می گیرد.

تفاوت های اساسی و مهم القای پیشرفته در هیپنوتیزم اریکسونی با دیگر هیپنوتراپی های موجود:

در هیپنوتیزم اریکسونی نیازی به آوردن اطلاعات ناخودآگاه به خودآگاه فرد وجود ندارد همچنین در این روش از تلقینات غیر مستقیم به جای تلقینات مستقیم استفاده می گردد روش اریکسونی بر روی تلقیناتی که بر زمینه و موقعیت ایجاد هیپنوتیزم تکیه دارند. تاکید داشته و حتی از مقاومت فرد در برابر هیپنوتیزم نیز می تواند برای هیپنوتیزم او استفاده نماید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

روش القای پیشرفته در هیپنوتیزم اریکسون برای شناور کردن دست در هوا

✔️ ابتدا از شما می‌ خواهم راحت روی صندلی بنشینید.

✔️ اندکی تأمل کنید تا آرام شوید.

✔️ کف دست‌ها را روی ران‌ ها قرار دهید.

✔️ به دست‌ها چشم بدوزید و از فاصله نزدیک به آن‌ها خیره شوید.

✔️ حین آرام شدن درمی یابید اتفاق‌ هایی در حال وقوع است كه پیش از این متوجه آن‌ها نشده بودید.

✔️ این اتفاق‌ها را برای شما بر می‌ شمرم.

✔️ حالا روی احساسی که در دست خود دارید متمرکز شوید.

✔️ در حالی که دست‌ها را روی ران‌ ها قرار داده‌ اید، پارچه شلوار را لمس و حس می‌کنید.

✔️ ممکن است حرارت دست را روی پا حس کنید و یا دستتان مور مور شود.

✔️ هر حسی که به شما دست داد، خوب در نظر بگیرید.

✔️ همچنان به دست‌ها نگاه كنید.

✔️ دست‌ها ظاهراً بی‌ حرکت و آرام در موقعیتی مشخص هستند.

✔️ حرکتی انجام می‌شود ولی قابل توجه نیست.

✔️ همچنان دست‌ها را زیر نظر بگیرید.

✔️ حواستان از دست‌ها پرت نشود.

✔️ صبر کنید تا ببینید بعد چه حرکتی پیش خواهد آمد.

تشریح تکنیک های القای پیشرفته در هیپنوتیزم

حالا توجه شما به دست‌ هایتان معطوف شده است و اتفاق‌ های آتی را کنجکاوانه دنبال می‌کنید. احساس‌ هایی که ممکن است هر کس حس کند، به شکل احتمالات به شما القا شده‌ اند. به هیچ وجه نکته‌ای به زور به شما تلقین نشده است. آن چه مشاهده می‌کنید، محصول تجربه خودتان است.

تلاشی ظریف انجام شده است تا بین ذهن شما، احساسات شما و كلماتی که به شما گفته می‌شود، رابطه برقرار شود. این ارتباط باعث می‌شود کلمات و دستورهای بعدی، احساسات و اعمال بیشتری پدید آورند.

القای پیشرفته در هیپنوتیزم و حرکت دست به سمت بالا

تکنیک های القای پیشرفته در هیپنوتیزم اریکسونی با سایر روش های هیپنوتیزم متفاوت می باشد

القای پیشرفته در هیپنوتیزم و حرکت ناخودآگاه انگشتان

اگر در مقابل بروز هیچ احساسی مقاومت نکنید، یکی از انگشت‌ ها یا دست‌ های شما حرکت خواهد کرد. به محض بروز این اتفاق متوجه افزایش احتمالی این حرکت خواهید شد. درباره سایر حرکت‌ های پا و بدن و تغییر الگوی تنفس نیز باید نظر بدهید. با برقراری ارتباط بین واکنش‌ ها و كلمات می توانید آن‌ها را در ذهن خود تداعی کنید.

جالب است ببینید کدام یک از انگشت‌ های شما اول به حرکت در می‌ آیند. ممکن است هر انگشت یا حتی انگشت شست باشد. ولی یکی از انگشت‌ های شما حرکت خواهد کرد. خودتان نمی‌ دانید کدام انگشت یا دست به حرکت در خواهد آمد. من هم نمی‌ دانم. ولی همینطور توجه کنید تا ببینید کدام یک به حرکت در می‌ آید. احتمالاً یکی از انگشت‌ های دست راست به حرکت در می آید.

دیدی! همانطور که گفته بودم انگشت شست شما تکان خورد. حالا شاهد اتفاق جالبی خواهید بود. حالا متوجه می‌شوید فضای بین انگشت‌ های شما به تدریج بازتر می‌شوند. فاصله بین انگشت‌ ها و فضای موجود بین آن‌ها پیوسته بیشتر خواهد شد. حالا فاصله انگشت‌های شما از یک‌دیگر بیشتر می‌شود. باز هم بیشتر! فضای بین انگشت‌ ها به تدریج بازتر می‌شود.

(اولین القای پیشرفته در هیپنوتیزم که به آن واکنش نشان می‌دهید، همین است. علت آن كه انگشت‌ های دست شما از یک‌ دیگر باز می شوند آن است که شما به این تلقین واکنش نشان داده‌ اید. صدایی که از ضبط می‌ شنوید به گونه‌ ای است که گویی همه چیز دارد طبیعی اتفاق می‌ افتد.)

حال هر آن چه اتفاق می‌ افتد، به دقت تماشا کنید. انگشت‌ های شما به تدریج از روی ران‌ ها بلند می‌شوند. فاصله آن‌ها مدام بیشتر می‌شود. (انگشت سبّابه شما اندکی به سمت بالا حرکت می‌کند) متوجه شدید! انگشت شما دارد به تدریج بلند می‌شود. وقتی انگشت شما بالا می‌رود، سایر انگشت‌ ها نیز تمایل پیدا می‌کنند حركتی مشابه انجام دهند. حرکت رو به بالا همچنان ادامه دارد. این اندام به تدریج در هوا شناور می‌شود. (سایر انگشت‌ ها نیز به تدریج بالا می‌ روند.)

القای پیشرفته در هیپنوتیزم و حرکت دست به سمت بالا

وقتی انگشت‌ های دیگر نیز بالا می‌ روند، تمام دست شما احساسی سبک پیدا می‌کند. دست شما آن قدر سبک می‌شود که به تدریج در هوا شناور می‌شود. دست شما، همچون پر، سبک می‌شود. گویی بادکنکی دارد آن را به تدریج در هوا شناور می‌کند. حالا پیوسته در هوا رو به بالا حرکت می‌کند. دست شما پیوسته در حال سبک شدن است. حالا دیگر واقعاً سبک شده است. (با القای پیشرفته در هیپنوتیزم دست شما به تدریج بلند می‌شود.)

وقتی دست شما بلند شد، متوجه می‌شوید تمام بازوی شما سبک‌ تر شده است. گویی می‌خواهد در هوا شناور شود. ببینید چگونه بازوی شما مدام رو به بالا حرکت می‌کند. گویی می‌خواهد در هوا شناور شود. (فاصله بازوی شما تا ران به 15 سانتی‌ متر می‌ رسد و شما همچنان به آن خیره شده‌ اید.)

در حالی که دست و بازوی شما به طرف بالا حرکت می‌کند، به طور مداوم به آن‌ها خیره شوید. وقتی این حرکت انجام می‌شود، احساس خستگی و خواب آلودگی خواهید کرد. متوجه می‌شوید که چشم‌های شما چقدر دچار خستگی، خواب آلودگی و رخوت شده‌ اند. هر چه بازوی شما بیشتر بلند می‌شود، بیشتر خسته، خواب آلود و آرام می‌شوید.

چشم‌ها به تدریج سنگین‌ تر می‌شوند و پلک‌ ها بسته می‌شوند. هر چه بازوی شما بلند‌تر می‌شود بیشتر احساس آرامش به شما دست می‌دهد می‌خواهید از این احساس خوشایند، آرام، خواب آلود و رخوت‌ زده لذت ببرید. فقط کافی است بدن را به حال خود رها کنید. خود را در اختیار این حس آرامش بخش، خواب آلود، رخوت‌ زده و راحت قرار دهید. (ببینید چگونه وقتی یک القای پیشرفته در هیپنوتیزم را اجرا می‌کنید، واکنش شما برای تقویت و تسهیل تلقین بعد به کار گرفته می‌شود. وقتی بازوی شما بلند می‌شود، در شما حالت رخوت و خواب آلودگی ایجاد می‌شود)

القای پیشرفته در هیپنوتیزم و حرکت بازو به سمت بالا

بازوی شما به طرف بالا حرکت می‌کند. حرکت رو به بالا همچنان ادامه دارد. حالا دیگر واقعاً احساس رخوت و خواب آلودگی می‌کنید. پلک‌ چشم‌ها مدام سنگین‌تر می‌شوند. الگوی تنفس شما آرام‌تر و عمیق‌تر می‌شود. آرام و عمیق نفس می‌کشید. (با القای پیشرفته در هیپنوتیزم بازوی شما جلوی بدن کشیده می‌شود. چشم‌های شما باز و بسته و الگوی تنفس شما عمیق و منظم می‌شود).

در حالی که دست و بازوی خود را نگاه می‌کنید، حالت رخوت، آرامش و خواب آلودگی شما بیشتر می‌شود. حالا متوجه می ‌شوید جهت دست شما دارد تغییر می‌کند. آرنج دارد خم می‌شود و دست شما به صورت نزدیک‌تر می‌شود. حس می‌کنید دست کاملاً جذب صورت شده است. دست شما آرام و مطمئن به سمت صورت حرکت می‌کند.

هر چه به صورت شما نزدیک‌ تر می‌شود، حس رخوت نیز در شما بیشتر می‌ شود تا حدی که به خوابی عمیق فرو می روید. هر چه دست شما نزدیک‌ تر می‌شود، سست‌‌تر، خواب‌ آلود‌ه تر و آرام‌تر می‌شوید. تا زمانی که دست شما به صورت نرسیده است، نباید به خواب بروید. وقتی دست به صورت برسد، بلافاصله به خوابی عمیق فرو خواهید رفت. (محل خواب خود را انتخاب می‌کنید. وقتی دست به صورت برسد و چشم‌ها بسته شوند، به خواب خواهید رفت. شگردهای خواب و شناور شدن دست در هوا یک‌ دیگر را در القای پیشرفته در هیپنوتیزم تقویت می‌کنند).

آموزش تکنیک های القای پیشرفته در هیپنوتیزم

شگردهای خواب و شناور شدن دست در هوا یک‌ دیگر را در هیپنوتیزم تقویت می‌کنند

القای پیشرفته در هیپنوتیزم و ورود به خلسه

وقتی در نهایت چشم‌ها را ببندید، وارد خلسه‌ ای می‌شوید که خود ایجاد کرده‌اید. خیلی کم پیش می‌آید حالت خلسه را انكار کنید.) حالا جهت دست شما تغییر می‌کند. دست، پیوسته به صورت شما نزدیک‌ تر می‌شود. پلک‌ ها هر لحظه سنگین‌ تر می‌شود. شما هر لحظه خواب‌‌آلودتر می‌شوید. (با القای پیشرفته در هیپنوتیزم دست شما به صورت نزدیک‌تر و پلک‌ها مرتب باز و بسته می‌شود)

چشم‌ها هر لحظه سنگین‌تر می‌شود. دست به سمت پایین و به طرف صورت حرکت می‌کند. شما خواب‌ آلوده تر، سست‌ تر و خسته‌ تر می‌شوید. چشم‌های شما دارند بسته می‌شوند. حالا بسته شدند. وقتی دست شما به صورت می‌ رسد، چشم‌ها بلافاصله بسته می‌شوند. به خوابی خیلی عمیق فرو خواهید رفت. خیلی رخوت‌زده، خواب آلود و خسته خواهید شد. پلک‌ها همچون سرب سنگین می‌شوند. دست‌ها به صورت نزدیک‌تر می‌شوند. حالا خیلی به صورت نزدیک شده‌اند. لحظه‌ای که به صورت برسند، به خوابی خیلی عمیق فرو خواهید رفت. (با القای پیشرفته در هیپنوتیزم دست شما به صورت می‌ رسد و چشم‌ها بسته می‌شوند.)

القای پیشرفته در هیپنوتیزم ادامه خلسه و فرو رفتن در خواب عمیق

در خوابی بسیار عمیق فرو روید! در حالی که دارید در خواب فرو می روید، احساس خستگی و آرامش می‌کنید. بدن را رها کنید تا کاملاً آرامش یابد. به هیچ چیز جز خواب عمیق فکر نکنید. باید توجه داشته باشید که در مراحل اولیه نکته‌ ای به زور به شما تلقین نمی شود. احساس‌ هایی که برای هر کس قابل تجربه است به شکل احتمالاتی به شما تلقین می‌شود. با مشاهده این احساس‌ ها، آن‌ها را محصول تجربه خود می‌پندارید، در نتیجه طوری واکنش نشان می‌ دهید که گویی بخشی از تجربه شما هستند.

وقتی به شما می گویند، انگشت‌ هایتان دارند از یک‌ دیگر جدا می‌شوند، اولین تلقین واقعی صورت می گیرد. اگر انگشت‌ها واقعاً از هم جدا شوند در این صورت قطعاً دارید به تلقین واکنش نشان می‌دهید. وقتی به شما می‌گویند با نزدیک شدن دست به صورت، دچار خواب‌ آلودگی و رخوت می‌شوید. در واقع سرعت به خواب رفتن را خود شما تعیین می‌کنید. وقتی دست به صورت می‌رسد، شما به میل خود به خواب می‌روید و نمی توانید منكر هیپنوتیزم شدن خود شوید. وقتی برای اولین بار با این روش به خواب مصنوعی فرو بروید، بهتر از هر روش القای دیگر می‌توانید وارد هیپنوتیزم عمیق شوید.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد