دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

دیدن با چشم بسته: چشم سوم پنجره‌ای به دنیای مخفی

دیدن با چشم بسته: چشم سوم پنجره‌ای به دنیای مخفی

دیدن با چشم بسته با چشم بسته از جهان اطراف را ببینیم به تصورات خویشتن نزدیک می‌شویم، چشم سوم ما را به سفری دور و دراز می برد و از نقاط تاریخی و مکان‌هایی که تا به حال بیرون نرفته‌ایم، سفری سحر آمیز آغاز می‌شود. ورای تخیل آدمی آیا تا به حال به فکر این افتاده‌اید که چه حسی دارد بتوانید ماورای وجود را ببینید آن دنیایی که برای ما با ناشناخته است.

این مقاله به شما فرصتی فراهم می‌کند تا به عنوان یک مشاهده‌ گر برای دیدن با چشم‌ بسته، قدرت های که برخی افراد از آن استفاده می کنند اینکه آیا می شود همه افراد از این قدرت ها سود ببرند. برخی انسانها هستند که قادرند که بدون چشم ببینند و این امر توسط بسیاری از محققین مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است هرچند که این امر به مانند فیلم ها می ماند اما گزارش های فراوانی در سرتاسر دنیا در مورد وجود دارد به همراه ما باشید در این مقاله تا به مبحث دیدن با چشمان بسته و یا دیدن با چشم سوم بپردازیم.

تاریخچه چشم سوم: اهمیت و نقش آن در مذاهب و فرهنگ‌ها

چشم سوم، یک مفهوم عمیق و معنوی در بسیاری از مذاهب، ادیان، و فرهنگ‌ها بازتاب یافته و در تاریخ‌ های قدیمی به ویژه در دوران ماقبل تاریخ، نقش مهمی را ایفا کرده است. از آن زمان به‌عنوان یک حس گر روحانی و معنوی تلقی شده و در زندگی انسان‌ های اولیه نقش مهمی ایفا کرده است. آجنا به طور طبیعی یک عنصر فعال بوده و از آن بهره‌گیری می‌شده است. اما در انسان مدرن، آجنا عمدتاً غیرفعال و خاموش است و فعال‌سازی آن به شناخت و تمرین نیاز دارد.

تأکید بر چشم سوم به‌ویژه در فرهنگ هندویی چشمگیر است. در این فرهنگ، چشم سوم به نام “آجنا” شناخته می‌شود و در آیین‌های مذهبی هندوی روزانه وجود دارد. از جمله عملیات انجام شده توسط هندوها، نقشه کشی یک نقطه از پودر رنگی بر روی پیشانی (چشم سوم) به منظور تحریک آن می‌باشد. این کار به تعبیری، به فعال کردن چشم سوم منجر می‌شود. هندو زنان از این نشانه در مراسم‌های مذهبی و به عنوان نماد ازدواج استفاده می‌کنند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

علاوه بر هندوها، دیگر ادیان نیز تأکیدی به ویژگی‌های و معانی چشم سوم دارند. مسیحیان کاتولیک به عنوان مثال، در هنگام انجام مراسم نمایش نشانه صلیب را بر روی سینه خود می‌کشند و در رأس این صلیب همواره محل چشم سوم (پیشانی) قرار دارد. در مذهب مصریان قدیم نیز چشم سوم با نمایش یک افعی با سری افراشته به عنوان نماد معنوی آمده و حضور آن در محل آجنا بر اهمیت این نقطه تأکید می‌کند.

در ادیان مسلمانی، به‌ ویژه در نماز روزانه، ارتباط با چشم سوم به وسیله‌ی سجده به منظور تأمل و ترکیب ذکر واقع می‌شود. این نشان می‌دهد که چشم سوم یک نماد عمیق و معنوی است که در ادیان مختلف جای خود را دارد و بیانگر اهمیت ارتباط انسان با اعتقادات مذهبی و رویاها و ایدئولوژی‌های معنوی است.

دیدن با چشم بسته: چشم سوم پنجره‌ای به دنیای مخفی

همه ادیان نیز تأکیدی به ویژگی‌های و معانی چشم سوم دارند

 

چه کسانی چشم سوم دارند

دیدن با چشم بسته – چشم سوم به عنوان یک مفهوم متازی و متفاوت از چشم‌ های معمولی انسان، در اصطلاحات مختلف و معانی متعددی بیان شده است. از جمله اشاره می‌شود که چشم سوم به عنوان نمایانگر معرفت و آگاهی بیشتر در مقوله‌ های مختلف وجود دارد. به عبارت دیگر، افرادی که مفهوم چشم سوم را در زمینه‌ های روحانیت، متافیزیک، یوگا، مدیتیشن، و دینی مورد استفاده قرار می‌دهند، معتقدند که این نماد به وجود یک دانش یا آگاهی فراتر از آگاهی عادی اشاره دارد.

در بسیاری از تفسیرها، چشم سوم به عنوان نقطه‌ای مرکزی و مربوط به ذهن انسان، هماهنگی با کائنات، و دستیابی به حالت‌ های آگاهی بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما برای درک بهتر واقعیت علمی چشم سوم نیاز به توجه به زوایای مختلف و دیدگاه‌ های متنوع می‌ باشد.

دیدن با چشم بسته

دیدن با چشم بسته یکی دیگر از خصیصه های روانی دیدن با چشم بسته یا چشم سوم است. در” ساموا” مردان نایبنایی وجود داشتند که می توانستند با نگاه داشتن دست روی یک شیئ آن را ببینند و جزئیات آن را توضیح دهند. ژول رومن در فرانسه چندین نفر نابینا را کشف کرد که می توانستند تفاوت بین روشنایی و تاریکی را تشخیص دهند. بینایی آنها روی نوک بینی و نوک انگشتانشان متمرکز بوده است.

آشنایی با چشم سوم افرادی که با چشم بسته می بینند

سزار لومبروزو دختر نابینایی پیدا کرد که می توانست با نوک بینی و نرمه ی گوش چپش ببیند. وقتی نور درخشانی به طور ناگهانی روی گوشش تابیده می شد، فورا خود را عقب می کشید. در اسکاتلند پسر بچه ی نابینایی وجود داشت که تفاوت بین نورهای رنگی را تشخیص میداد و اشیا درخشان را از فاصله ی حدود 1 متر می دید.

برای بررسی قدرت دیدن با چشم بسته یک هیئت طبی در ویرجینیا از دختری که قادر بود با چشمان بسته ببیند آزمایشاتی به عمل آورده و متوجه شدند که این دختر حتی با چندین لایه باند و نواری که بر روی چشمانش بسته شده رنگ های مختلف را تشخیص داده و قادر است نوشته های درشت را بخواند.

روزا کوله شووا از شوروی هم قادر بود با چشمان بسته ببیند. او یک فرد نابینا نبود ولی در خانواده ای بزرگ شده بود که افراد آن همه کور بودند. شفر، عصب شناس معروف، آزمایشات زیادی روی روزا انجام داده و معلوم داشت که وی با چشمان بسته شده در حالی که دستهایش از میان پرده ای رد شده است ، می تواند بوسیله ی آنها 3 رنگ اصلی را تشخیص دهد. وی همچنین معلوم داشت که روزا می تواند با چشمان بسته روزنامه یا نت موسیقی را در زیر شیشه بخواند….

از دیگر افرادی که قادر به دیدن با چشم بسته بوده اعجوبه ی پاکستانی”کودابوکس” می باشد.

برخی از آزمایشات که توسط یک گروه پزشکی در لندن در حضور پروفسور ادواردز بر روی کودابوکس انجام گرفت بشرح زیر می باشد: آزمایش کنندگان ابتدا چشم کودابوکس را با دستمال ضخیمی بسته ، مقداری خمیر بر روی آن گذاشته و روی آن را با یک ورق نازک آلومینیوم گرفتند و بعد روی همه ی آنها را با یک پارچه ی پشمی بسته

و چند لایه باند نیز دور سر او پیچاندند. به این ترتیب مسلم شد که او دیگر نمی تواند با چشم تن خود ببیند. پس از این مقدمه برای این که احتمال انتقال تله پاتیک نیز برطرف گردد

چند کتاب که هیچ یک از آزمایش کنندگان قبلا آن را نخوانده بودند… تهیه گردید و مقابل کودابوکس روی میز گذاشته شد. کودابوکس دستش را به طرف یکی از کتابها برده آن را باز کرد و در حالی که انگشت خود را روی سطور کتاب به حرکت در آورده بود با روانی و بدون اشکال شروع به خواندن کرد. پروفسور ادواردز کتاب را عوض کرده کتاب دیگری در مقابل او گذاشت. کودابوکس صفحات این کتاب را نیز به خوبی قرائت کرد… .

 آزمایش دیدن با چشم بسته

یکی از پزشکان چند قطره اتروپین توی چشمهای او ریخت و این دارو موقتا چشم را نابینا ساخت. در همان حال کودابوکس توانست جملاتی را که روی تکه کاغذهای مختلف نوشته شده بود، بخواند. کودابوکس تا مدتی سوژه ی آزمایشی دانشمندان و پزشکان شده بود، همگی دانشمندان و محققین را با کارهای خارق العاده خود مات و متحیر می ساخت و آنها نمی دانستند با توجه به معیارهای علمی، چه نامی بر عملیات شگفت انگبز او بگذارند!… .

دیدن با چشم بسته: چشم سوم پنجره‌ای به دنیای مخفی

دیدن با چشم مخفی یا حس آمیزی کدام یک میتواند قدرت دیدن بدون استفاده از چشم را توجیه نماید؟

کودابوکس در یکی از نمایشهای خود که در انگلستان انجام گرفت، با چشمان بسته به بالای ساختمانی به ارتفاع 60 متر رفت و روی لبه ی نازکی از شیروانی که حرکت بر روی آن حتی برای آدم بینا دشوار بود  شروع به راه رفتن کرد. حال آنکه یک اشتباه کوچک کافی بود تا از آن بالا سقوط کند و در صورت سقوط هم مرگ او حتمی بود.

دیدن رنگها با چشم بسته

دیدن رنگ ها با چشم بسته یک پدیده عجیب و جذاب است که به عنوان “سنتزستزی” شناخته می‌شود. در این حالت، افراد قادر به تجربه و درک رنگها هستند حتی وقتی چشم‌ هایشان بسته است. این تجربه عمدتاً در متون هیپنوتیزم و تکنیک‌های ذهنی بررسی می‌شود. گرچه ماژول تصویری در مغز ما نسبت به تصاویر دیداری تشکیل می‌شود، هیپنوتیزم و تمرینات مناسب می‌توانند امکان “دیدن” رنگها به وسیله ذهن را فراهم کنند. این پدیده معمولاً به عنوان یک نمونه از قدرت‌ های ذهنی انسان برای تجربه دنیای پنهان توصیف می‌شود.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

پشت صحنه چشم سوم چه قدرت هایی دارد

چشم سوم چه قدرت هایی دارد - چشم سوم یکی از ابزارهای درونی و ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه