دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

9 نکته کلیدی برای رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی

9 نکته کلیدی برای رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی

رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی – چگونه در مواقع استرس و پریشانی به آرامش برسیم و نگرانیمان را کنترل کنیم با چه راه کارهایی این امر امکان پذیر است؟ اغلب افراد هنگام مواجهه با استرس نمی‌دانند چگونه خود را آرام کنند و معمولا با احساس شرمندگی، خود را سرزنش می‌کنند. زمانی که فرد دچار استرس و نگرانی می‌شود،‌ هجوم افکار منفی، اجتناب‌ناپذیر و رهایی از آن به شدت دشوار است.

رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی

١-تنفس عمیق

در زمان تنش بصورت ناخودآگاه تنفس سریع و سطحی می گردد و این امر به علت تکامل انسان برای ایجاد حالت جنگ و گریز می باشد.پس باید اولین سد دفاعی استرس را با تمرکز بر تنفس شکست داد. و این نخستین تکنیکی است که هنگام رویارویی با استرس می‌توانید انجام دهید، تنفس عمیق است. در واقع تنفس عمیق شکمی یک تکنیک قدرتمند و واقعا موثر در کاهش استرس است چرا که واکنش‌های مثبت بدن را فعال می‌کند و واکنش‌های عصبی ناشی از نگرانی‌های مختلف را متوقف می‌سازد.

 

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

٢-پذیرفتن نگرانی

به‌خاطر داشته باشید که استرس تنها یک حس و پاسخ احساسی بدن است و شما باید آن را بپذیرید چرا که نپذیرفتن آن اغلب شرایط را حادتر می‌کند. پذیرفتن نگرانی به هیچ عنوان به معنای دوست داشتن این احساس منفی نیست بلکه با پذیرش واقعیت به بهتر شدن شرایط کمک می‌کنید و در واقع انگیزه شما برای بهبود حالتان و استفاده از تکنیک‌های درمانی بیشتر و واقعی‌تر می‌شود. مبارزه با این حس تنها صرف انرژی است که میتوانید برای بهبود خود از آن استفاده نمایید.

٣-کنترل ذهن

تعدادی از حملات قلبی به دنبال ترس‌ها و رویدادهای استرس‌زا رخ می‌دهند. و یا بیمارانی که بصورت معجزه آسا بیماری های سخت را شکست داده اند ذهن ابزاری قدرتمند برای خلق کردن است با در دست گرفتن ذهن خود می توانید به نتایج عالی از کنترل خودتان برسید. پس اجازه ندهید ذهنتان کنترل بدن شما را به‌ عهده بگیرد بلکه شما با کنترل ذهن می‌توانید سلامت بدن خود را مدیریت کنید.خودکنترلی را در ذهن خود با آموزش تقویت کنید.

٤-رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی زیر سوال بردن تفکرات منفی

زمانی که افراد دچار استرس می‌شوند با تفکرات عجیبی روبه‌رو می‌شوند که این تفکرات، استرس را تشدید می‌کنند. پس به‌خاطر داشته باشید که این حالت یک وضع فاجعه‌بار نیست. دست از بزرگ کردن مشکلات بردارید و واقع نگر باشید بدانید بعد از این همه پریشانی ها باز زندگی ادامه دارد و با ذهن مثبت می توانید بهتر و سریعتر راه حلی برای آن پیدا کنید و همچنین  که آرامشتان را نیز حفظ می نمایید. 

و از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا این نگرانی‌ها منطقی است؟
  • چقدر احتمال دارد این نگرانی‌ها در واقعیت اتفاق بیفتند؟
  • اگر اتفاق بدی هم رخ دهد تا چه حد ارزش نگران شدن دارد؟
  • آیا این اتفاق واقعا منفی است یا فقط تصور من اینگونه است؟

٥-کمک گرفتن از تصاویر ذهنی آرامش‌بخش

مدیتیشن یا مراقبه با تصاویر ذهنی آرامش‌بخش، شما را سریع‌تر به آرامش می‌رساند. خود را در کنار دریا و فضاهایی که دوست دارید و آرامش‌بخش هستند،تصور کنید و تمرکز نمایید و ذهن خود را تمرین دهید که در زمان های پیش آمدن استرس راه آرامش را در پی بگیرد این تصور ذهنی را برای خود بوجود آورید و تا شدت این استرس‌ها را کاهش دهید.

٦-مشاهده به جای قضاوت

صبر پیشه کنید قبل از هر واکنشی هر ایده ای هر قضاوتی ابتدا خوب دقت  کنید و نگاه کنید حقایق را بخوبی استخراج کنید هرچه را تصور می‌کنید، می‌بینید و حس می‌کنید، بدون هیچ‌گونه قضاوتی، فقط مشاهده کنید. این تمرین ذهن شما را آرام می‌کند.

٧-رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی با گفت و گوی مثبت درونی

استرس موجب تفکرات و در نتیجه گفت‌ و گوی درونی منفی می‌شود. پس به خودتان جملات مثبت القا کنید. جملاتی که به مدیریت این نگرانی کمک کند. همواره فکر خود را به ثمت این نکات مثبت سوق دهید و اجازه منحرف شدن افکارتان به ثمت افکار منفی را ندهید.

٨-رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی با تمرکز بر لحظه حال

زمانی که افراد دچار استرس می‌شوند معمولا درحال فکر به آینده هستند. به جای این تفکرات واهی، نفس عمیقی بکشید و به حال حاضر فکر کنید. حتی اگر رویدادهای جدی درحال رخ دادن باشد، فکر کردن به حال حاضر توانایی شما در مدیریت کردن شرایط را بهبود می‌بخشد. اینکه من در حال زندگی می کنم و اینکه الان چه کاری برای مدیریت این مشکل می توانم انجام دهم بسیار مفیدتر و سازنده تر از این است که بخواهیم به عواقب و نتایج آن در آینده فکر کنیم و از ترس این مشکلات آرامش خیال  خود را از دست دهیم.

٩-ادامه فعالیت‌های عادی به جای فکر کردن

در مواقع نگرانی، کارهایی را انجام دهید که در مواقع عادی انجام می‌دهید چرا که نشستن و فکر کردن به نگرانی، آن را تشدید می‌کند. و تنها نتیجه آن از دس رفتن آرامش خیال و ناراحتیتان می باشد حتی کارهای روزمره می تواند ذهنتان را از مشکلات منحرف کرده و به شما کمک می نماید به آرامش نسبی برای تصمیم گیری های آتی برسید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

ایستگاه بعد: مقصد نهایی آرامش

مقصد نهایی آرامش شاید شما هم چیز هایی در مورد «ریلکسیشن» یا آرام سازی ...

چگونه آرامش، گمشده دوران را بیابیم؟

 آرامش، گمشده دوران- شادابی ،نشاط ، لذت بردن از زندگی و هدفمندی مستلزم داشتن ...

1 روش رفع استرس ساده

روش رفع استرس به آسانی و در هر مکان و حالتی - اگر دنبال ...

تاثیرات مدیتیشن بر استرس

مدیتیشن بر استرس تاثیر مثبتی دارد - تا به حال چقدر به ذهن خود ...

ایجاد آرامش با هیپنوتیزم شاهکاری که زندگیتان را متحول می سازد

ایجاد آرامش با هیپنوتیزم - عملکرد هیپنوتیزم در به دست آوردن آرامش قابل انکار ...

مدیتیشن راهی سریع و آسان برای کاهش استرس

راهی سریع و آسان برای کاهش استرس - مدیتیشن می‌تواند استرس روزانه شما را ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه