دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

5 مرحله طلایی برای رهایی از منفی گرایی

5 مرحله طلایی برای رهایی از منفی گرایی

رهایی از منفی گرایی چگونه است؟ اینکه با آرامش خیال زندگی کنید به دور از افکار مزاحم و ناراحت کننده، آیا  تا بحال منفی گرایی (Negative thinking) را در زندگی خود تجربه کرده اید؟ من هیچوقت شانس ندارم، کی کار من درست شده که این دومیش باشد، یا پس از تماس تلفنی با یکی از اعضای خانواده بگیرید و چون جواب نداده است هزار جور فکر و خیال به سرتان بزند و …

رهایی از منفی گرایی ورای احساس اضطراب و استرس و نگرانی های که برای آدمی به بار می آورد می تواند جنبه های منفی شدید تری در زندگی آدمی به جای گذارد که می تواند ریشه در گذشته آدمی داشته باشد افراد منفی گرا اصولا جواب اولشان نه هست چون همواره به شکست باور دارند. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که زمزمه های این چنینی با خودتان می کنید، پس مواظب باشید!

شما هم یکی از قربانیان تفکر منفی هستید. فقط شما اینطور نیستید، بسیاری افراد (منجمله خودم) در سرتاسر جهان هستند که منفی نگر هستند. اما نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا با چند گام ساده و اصولی به شما کمک کنیم تا این تفکرات ناخواسته را از ذهنتان خارج سازید. رهایی از منفی گرایی

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

رهایی از منفی گرایی و مشکلات ناشی از افکار منفی

اینکه در دام افکار منفی بیفتیم می تواند مسائل  مشکلات بیشتری را برای ما به وجود آورد و حتی سبب ساز بروز ناراحتی های روحی و روانی و بیماری های چه بسا جسمی نیز در فرد گردد شاید بیشترین بیماری که فرد را تهدید می کند مانند استرس، اضطراب، وسواس، افسردگی و غیره باشد بشترین افکار منفی که افراد به صورت نشخوار ذهنی با آن دست به گریبان هستند شامل:

  • آرامش در زندگی فرد از بین می رود
  • فرد به تنهایی و انزوا می رود و درنهایت ارمغان آن افسردگی است
  • داشتن حس ترس و نگرانی مزمن
  • عدم توانیی در رویارویی با حقیقت های زندگی
  • کمبود اعتماد به نفس و خود کم بینی افزایش احتمال شکست

5 مرحله الهام بخش برای رهایی از منفی گرایی

رهایی از منفی گرایی برای رسیدن به یک تفکر مثبت تنها اینکه فکر های مقبت داشته باشیم کافی نمی باشد بلکه باید از هجوم افکار منفی جلو گیری کنیم و به نوعی خود را در مقابل افکار منفی که داریم واسینه نمائیم.

1. در این لحظات از فکر کردن دست بردارید

رهایی از منفی گرایی حقیقت همیشگی در زندگی است که هیچ چیز سیاه و سفید و یا این و آنی وجود ندارد. علت وجود اینها تماما ریشه در تفکرات منفی ما دارد. تفکرات منفی به نگاهی بد و مهمل وار در این مواقع مبدل می شود. اگر در زمانی که فکر منفی در ذهن شما جا خوش کرده است با تغییر دیدگاه و مثبت اندیشی بجز بدست آوردن آرامش و راحتی خیال م یتوان به راه حل های برای تصحیح اشتباهات و یا حل مشکلات دست یافت.

2. برای پرهیز از منفی بافی ذهن خوانی نکنید

رهایی از منفی گرایی همه ما از خواندن ذهن خودمان شروع می کنیم. به ما اغلب گفته شده است که ذهن خالی کارگاه شیطان است، درست؟ بنابراین وقتی که از طرف مقابل پاسخی دریافت نمی کنید، ذهن تان به این فکر می کند که چرا، و اغلب به عوامل منفی منجر می شود. و تمام این افکار منفی تاثیر بسزایی بروی شما می گذارند.

برای رهایی از منفی گرایی مغز خود را اصلاح کنید

هرگز اجازه ندهید افکارتان کنترلتان را در دست بگیرند.

3. حدس و گمان تصادفی نزنید و آنرا باور نکنید

رهایی از منفی گرایی هرچند که تخیل چیز خوبی است، اما بدترین نوع تخیل آن است که شما را بترساند. هرگز اجازه ندهید افکارتان کنترل تان را در دست بگیرند. برای مثال لیندا عنوان می کند که در ساعت 2 نیمه شب، سعی کردم با جان تماس بگیرم. بیش از نیم ساعت طول کشید، اما گوشی را برنداشت. در ابتدا، گمان کردم خوابش عمیق تر از این حرفها است که صدای تلفن را بشنود.

برای چند دقیقه همه چیز خیلی خوب پیش رفت. اما ناگهان، فکر و خیال های زیادی به سرم زد. با خودم فکر کردم چرا گوشی را جواب نداده است؟ شاید خصومت و مشکلی با من دارد؟ یا ممکن است تحت نظر سازمان FBI باشد؟ یا شاید هم سکته قلبی کرده است؟

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

4. منفی ها را بزرگ نکنید و مثبت ها را کوچک نکنید

رهایی از منفی گرایی مهم نیست در چه سناریویی قرار گرفتید؛ اجازه ندهید افکار مثبت در شما پژمرده بشوند و افکار منفی انرژی تان را بگیرند. همیشه سعی کنید نگرش تان مثبت باشد. با این کار می توانید درهای بیشماری را برای خود باز کنید نا امیدی افت موفقیت است پس اجازه ندهید ناامیدی بر شما غلبه کند.

5. نگرش منفی تان را بیش از حد گسترش ندهید

رهایی از منفی گرایی هر موقع که در امتحاناتتان شکست خوردید، تابحال شده با خودتان فکر کنید در مرتبه بعدی جبران می کنم؟  شرط می بندم نه. بیشتر 90 درصد از مردم در این مواقع به خودشان احمق، ابله و… می گویند.  مشکل بیشتر مردم این است که به افکار منفی شان واقعیت می بخشند. و با گسترش دادن آن فکر منفی آنرا به یک باور منفی تبدیل می کنند. به خاطر داشته باشید که ذهن منبع قدرت آدمی است و روش تغذیه آن افکار ما هستند یاد بگیرید نگذارید ورودی های فکرتان منفی باشد.

رهایی از منفی گرایی به صورت گام به گام

می توانید در صورتی که منفی گرایی به شما غلبه کرد از روش های زیر قدم به قدم پیروی کرده و به خودتان کمک کنید تا از منفی گرایی رهایی یابید.

1. نفس کشیدن سعید کنید تنفس خود را عمیق و آهسته نمایید این به شما کمک می کند آرامش خود را بازیابید.

2. آگاهانه برخورد کردن سعی نکنید مشکلات با مخفی کردن و نادیده گرفتنشان حل کنید برعکس باید دقیق مشکل را شناخته و بتوانید آن را حل کنید.

3. علت منفی بافی را ریشه‌ یابی کنید باید بفهمید کدام ترس و مشکلی که در گذشته داشته اید ریشه منفی بافی امروزه شماست

4. درمان افکار نادرست را بصورت اصولی درمان کنی افکار منطقی و صحیح را جایگزین آنها نمائید

5. کمال‌گرا نباشید اجازه اشتباه و خطا را به خود بدهید باور نید انسانها اشتباه می کنند

6. رهایی از منفی گرایی با مثبت اندیشی افکار خودت را پر کن

7. یک برنامه مرتب و منظم برای خودتان داشته باشید

8. انتخاب‌ های آگاهانه برای خاموش کردن این افکار داشته باشید

9. رهایی از منفی گرایی از دوستان و اطرافیان‌تان برا یحل این مشکل کمک بگیرید

10. در طول شبانه روز به اندازه بخوابید

11. رهایی از منفی گرایی با خودتان مهربان‌تر باشید

12. اشتباهات خود را بپذیرید و انتقادپذیر باشید

13. رهایی از منفی گرایی، زاویه‌ی دیدتان را تغییر داده و اصلاح کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید.

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

اینستاگرام  

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه