دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

روانشناسی (Psychology) دوستي‌هاي زنان

"اه، چرا مردان نمي‌توانند مثل زنان باشند؟"
حداقل اکثر زنان در دوستي‌هاي خود چنين احساسي دارند. ما پيش خود فکر مي‌کنيم که در روابط دوستي، انسان‌هايي متخصص و متبحر هستيم. ولي آيا واقعا چنين است؟
تخصص در دوستي را چگونه مي‌توان تعريف کرد؟ اگر مثلا بگوييد، تخصص در دوستي به معناي داشتن دوستان بيشتر است، خوب زن‌ها در اين زمينه سرآمد هستند. از نظر روانشناسی (Psychology) اگر بيشتر حساس بودن نسبت به نيازهاي ناگفته و ابراز نکرده يکديگر باشد، زن‌ها در اين زمينه متخصص هستند. اگر بگوييد به معناي بيش از همه کس در دنيا دوست داشتن زنان با نهايت خلوص است، زن‌ها برتر هستند. از نظر روانشناسی (Psychology) بسياري از زنان بهترين دوستان خود را بيشتر از شوهرانشان دوست دارند! اگر اين تخصص را صحبت در مورد دوستي‌هاي خود و پذيرش بيشتر اين روابط نسبت به دوستي با جنس خشن‌تر تعريف کنيم، باز هم زنان در اين زمينه تبحر بيشتري دارند. اگر بپرسيد، آيا دوستان هم جنس در مراحل بالاتر زندگي به دردتان مي‌خورد، زن‌ها بيشتر پاسخشان مثبت خواهد بود. از نظر روانشناسی (Psychology) اگر تخصص در دوستي را به معناي دانستن جزئيات زندگي يکديگر تعريف کنيم، زن‌ها در اين زمينه شواليه هستند. (دو تا زن را در صندلي قطاري که عازم سفري طولاني است، کنار هم بنشانيد. بعد از رسيدن به مقصد، آنها مي‌توانند رماني از زندگي‌هاي يکديگر بنويسند. حال دو تا مرد ميانگين را کنار هم بنشيانيد. حتي اگر دو سال هم صبر کنيد، باور کنيد آنها اسم همسران يکديگر را نخواهند دانست. شايد هم اصلا زن نداشته باشند!)

از نظر روانشناسی (Psychology) اگر تخصص در دوستي به معناي داشتن دوستاني باشد که باعث عمر طولاني تر، تقويت سيستم ايمني، کاهش سرعت فرآيند پيري و کاهش احتمال ابتلا به سرما خوردگي، آنفلو آنزا، فشار خون بالا و بيماري قلبي مي‌شوند، زن‌ها اينگونه هستند. از نظر روانشناسی (Psychology) زنان در دوستي بهتر از مردان هستند. ولي آيا آنها تخصص بيشتري در اين زمينه دارند؟ بگذاريد ببينيم. 

مقالات روانشناسی را در سایت تجسم خلاق جستجو کنید

مطالب مرتبط

طب سوزنی و تأثیرات شگفت انگیز آن بر بدن انسان

طب سوزنی (Acupuncture) در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است این نکته را ...

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است - که در آن شخص به آرامی توجه ...

راز ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژِی !

ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژی! خود را غرق در کاری که از ...

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد!

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد - مراقبه یا مدیتیشن‌، روشی است ...

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟ افزايش قابل توجه هزينه زندگي باعث شده تا ...

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟ در نوشته های قبلی ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه