دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

روانشناسی (Psychology) دوست داشتن

روانشناسی (Psychology) دوست داشتن

به روزهای دانشگاه یا دبیرستان برگردید. بچه‌هایی که به آنها مقام‌هایی مثل "مرد بزرگ دانشکده"، "شاهزاده مدرسه " و یا "رهبران شادی" اعطا می‌شد را به خاطر آورید. از نظر روانشناسی (Psychology) اینها افرادی بودند که واقعا امتیاز بالایی در مدرسه یا دانشکده داشتند و بچه‌های دیگر به آنها حسادت می‌ورزیدند. همه بچه‌ها دوست داشتند مثل آنها لباس بپوشند، راه بروند و صحبت کنند. همه بچه‌ها دوست داشتند همراه با این افراد قدم زده و وارد کلاس شوند. از نظر روانشناسی (Psychology) اگر شما هم مثل اکثر نوجوانان بودید، احتمالا می‌خواستید با آنها قرار عاشقانه بگذارید یا اینکه دوست آنها شوید. شما حتما دوست داشتید آنها شما را دوست داشته باشند و امیدوار بودید افتخار نشستن کمی از گرد و غبار لباسشان بر روی شما نصیبتان شود!

ولی، صبر کنید. آیا واقعا آنها را دوست داشتید؟ منظورم واقعاً خود آنها است. خوب بگذارید امتحان کنیم. فرض کنید با قایقی در حال حرکت بر روی آب یک دریاچه بزرگ هستید. ناگهان دو مرد را می‌بینید که سوار یک کلک در حال غرق هستند و نمی‌توانند شنا کنند. هر دوی آنها فریاد می‌کشند، "کمک! کمک!" وقتی که با شتاب به سمت کلک حرکت می‌کنید، می‌بینید که یکی از آنها برد است که مقام "مرد بزرگ دانشکده" را عهده دار است. دیگری نیز … اه، نه. چه طور ممکن است! این یکی دکستر است! او دوست قدیمی و صمیمی شما است که قبلا با هم همسایه بودید، سال‌ها با هم بزرگ شدید و همیشه نسبت به هم وفادار بودید. حال فرض کنید قایق شما کوچک است و تنها یکی از این دو فرد را می‌توانید سوار آن کنید و از مهلکه نجات دهید.
اکنون یک دستتان را روی قلبتان و دست دیگر را روی مقاله مقدس می‌گذارید. کدامیک را انتخاب می‌کردید؟ آیا دکستر را انتخاب می‌کردید؟ البته که او را انتخاب می‌کردید. حتما می‌پرسید چطور متوجه شدم. خوب می‌گویم. از نظر روانشناسی (Psychology) نشان می‌دهند که مورد علاقه دیگران بودن و یا محبوب بودن به آن شکلی که در مدرسه در مورد افراد مذکور گفتیم، از نظر روانشناسی (Psychology) دو چیز متفاوت هستند و زمانی که واقعا مشکلی پیش می‌آید، ما دوست داریم ابتدا به کسی کمک کنیم که بیشتر دوستش داریم.

مقالات روانشناسی را در سایت تجسم خلاق جستجو کنید

مطالب مرتبط

طب سوزنی و تأثیرات شگفت انگیز آن بر بدن انسان

طب سوزنی (Acupuncture) در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است این نکته را ...

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است - که در آن شخص به آرامی توجه ...

راز ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژِی !

ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژی! خود را غرق در کاری که از ...

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد!

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد - مراقبه یا مدیتیشن‌، روشی است ...

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟ افزايش قابل توجه هزينه زندگي باعث شده تا ...

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟ در نوشته های قبلی ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه