دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

ضریب خوشبینی (OQ) شما چیست؟

روانشناسی (Psychology) ضریب خوشبینی (OQ) شما چیست؟

از نظر روانشناسی (Psychology) برای اینکه متوجه شوید چه ویژگی‌هایی را اگر داشته باشیم، مردم بیشتر ما را دوست خواهند داشت، انجمن جامعه شناسی آمریکا تحقیق گسترده‌ای صورت داد. نتایج چه بودند؟ در بالای فهرست تنظیم شده از این ویژگی‌ها، ویژگی‌هایی مثل داشتن شخصیت خوش بین و مثبت و همچنین اطمینان به خود آمده است.
حتما مصاحبه‌های تلویزیونی با ورزشکاران را در دقیقا قبل از مسابقات تنیس، فوتبال و یا کشتی دیده اید. گزارشگر از ورزشکار می‌پرسد، "آیا فکر می‌کنی برنده می‌شوی؟" ورزشکار هم پاسخ می‌دهد، "حتما." در مصاحبه دیگر که با رقیب همین ورزشکار صورت می‌گیرد، همان سوال مطرح می‌شود و پاسخ او هم همان است. آیا واقعا امکان دارد هر دو رقیب برنده شوند؟!

یا گزارشگر از بوکسر می‌پرسد، "آیا برنده خواهی شد؟" او پاسخ می‌دهد، "خودش که سهل است، پدر و مادرش را هم می‌کشم." سپس گزارگشر همین سوال را از رقیبش می‌پرسد و او پاسخ می‌دهد، "هاها! شرط می‌بندم پانزده ثانیه هم طول نمی‌کشد که قبل از اینکه به زمین بیفتد، پودر شود!"
هر بار که این نوع مصاحبات را می‌شنیدم، پیش خودم فکر می‌کردم، "چه آدم‌های عوامی هستند و با چه تکبر حرف می‌زنند. به هر حال یکی از این افراد باید بداند که با این کار دارد خودش را مسخره می‌کنند و ارزش خود را پایین می‌آورد. چطور امکان دارد هر دو برنده شوند؟"
از نظر روانشناسی (Psychology) برای دستیابی به موفقیت، باید از صمیم قلب اطمینان داشت. شما نمی‌توانید وانمود کنید مطمئن هستید در مسابقه برنده می‌شوید. یا اینکه در بحث روابط شما نمی‌توانید وانمود کنید که با فلان شخص ملاقات می‌کنید، وعده عاشقانه با او می‌گذارید و یا در فلان میهمانی شرکت خواهید کرد. باید این احساس اطمینان از تمام وجود و از درون تک تک رگ‌های بدنتان تراوش کند. قلبتان باید همراه با آهنگ و ریتم این اطمینان بتپد. هر کلمه‌ای که از دهانتان می‌آید، باید سرشار از اطمینان باشد.
ورزشکاران المپیک فقط فکر مسابقه دادن نیستند. آنها سعی می‌کنند خودشان را به لحاظ روانی و فیزیکی در شرایط مسابقه قرار دهند و شرایطی را برای خود بوجود آورند تا در آن موفق شوند. از نظر روانشناسی (Psychology) چیزی که باعث شده به این نتیجه برسند، سال‌ها تمرین و پرورش بدن بوده است. یعنی این تجارب باعث شده آنها به طور غریزی حرکت کنند و حتی چند ثانیه از این وقت گرانبها را از دست نمی‌دهند تا حرکت بعدی را در ذهنشان مجسم کنند.
از نظر روانشناسی (Psychology) به طور مشابه، شما نیز باید بدنتان را طوری آموزش دهید که به طور غریزی برای دستیابی به موفقیت از خود واکنش نشان دهد، بدون اینکه حتی به موفقیت فکر کنید. مسابقه‌ای که در آن شرکت می‌کنید، انداختن یک نیزه یا پرتاب دیسک (در مسابقات دومیدانی) نیست. از نظر روانشناسی (Psychology) مسابقه شما، سپری کردن روزها و حفظ نگرش "فکر می‌کنم، بتوانم" در تمامی لحظات است

مقالات روانشناسی را در سایت تجسم خلاق جستجو کنید

مطالب مرتبط

طب سوزنی و تأثیرات شگفت انگیز آن بر بدن انسان

طب سوزنی (Acupuncture) در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است این نکته را ...

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است - که در آن شخص به آرامی توجه ...

راز ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژِی !

ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژی! خود را غرق در کاری که از ...

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد!

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد - مراقبه یا مدیتیشن‌، روشی است ...

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟ افزايش قابل توجه هزينه زندگي باعث شده تا ...

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟ در نوشته های قبلی ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه