دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

فاکتور بسيار مهمي به نام..

فاکتور بسيار مهمي به نام FUD
(ترس، ترديد و شک)

در تمامی این مقاله سعی شده است عاملی حذف شود که جلوی پیشرفت افراد را می‌گیرد. این عامل همان "ترس، تردید و شک" (FUD) است.
نرمن وینسنت پیله حدود بیست و پنج سال از عمر خود را صرف از بین بردن این عامل کرد. او می‌دانست که جهان پر از آدم‌ها غصه دار و بدبختی است که پیش خود فکر می‌کنند تمام جهان بدبختی و بیچارگی است. صدها سخنران و متخصص در زمینه انگیزه بخشی به افراد و همچنین معلمان خوش بین بعد از نرمن سعی کرده اند تا عصاره تفکر مثبت را در مغزها و رگ هایمان تزریق کنند تا شاید از چنگال این عامل نجات یابیم. از نظر روانشناسی (Psychology) گفتنش ساده‌تر از انجام دادنش است. نمی‌توانید فقط روی صندلی بنشینید و سینه خود را جلو دهید و با صدای بلند فریاد بزنید، "من بهترین هستم! همه من را دوست دارند!"

حتی داله کارنگی تلاش کرد به ما بیاموزد که چگونه می‌توان دوستان را جذب خود نموده و روی مردم تاثیر گذاشت. او واقعا کار خوبی انجام داد، ولی دو عامل بسیار مهم را فراموش کرد. وقتی صحبت یافتن دوستان و عاشق‌ها برای خود مطرح می‌شود، از نظر روانشناسی (Psychology) یک قاعده یکسان در مورد همه افراد جواب نمی‌دهد. افرادی که می‌توانند دوستان و عاشق‌های مورد علاقه خود را یافته و انتخاب کنند، سال‌ها پیش به این مشکل پی برده بودند.
مشکل و یا اشتباه دیگر مربیان موفقیت این است که آنها شیوه و فرمولی را به ما ارایه می‌دهند که قبلا جواب داده است و یا اینکه در مورد خودشان جواب داده است. از نظر روانشناسی (Psychology) در واقع شیوه‌های آنها توسط مطالعات کنترل شده در آزمایشگاه توسط محققان معتبر و مسئول در جهان تایید نشده است. فرق مقاله حاضر با کتاب‌های دیگری که در زمینه روابط منتشر می‌شود این است که مطالعات و تحقیقات در زمینه جامعه شناسی، انسان شناسی و روانشناسی (Psychology) آنچه من می‌گویم را تایید می‌کنند.
اکثر مربیان انگیزه بخش دچار اشتباه دیگر (اشتباه سوم) می‌شوند. آنها به ما می‌گویند چه کاری انجام دهیم و حتی صبر نمی‌کنند جواب ما را بشنوند که آیا با این کار موافق هستیم یا خیر. آنها روی منبر می‌روند و موعظه می‌خوانند و هنگام پایین آمدن از منبر با تشویق و هلهله حاضران در مراسم مواجه می‌شوند. از نظر روانشناسی (Psychology) مردم خیلی به گفته‌های آنها عمل نمی‌کنند. یا اینکه این مربیان کتابی به رشته تحریر در می‌آورند و خوانندگان به محض به پایان بردن کتاب، آن را می‌بندند و تقریبا هیچ وقت به آن عمل نمی‌کنند.
این مقاله (چگونه مثل آهن ربا افراد را جذب کنیم) به شما اجازه نمی‌دهد بعد از خواندن آن رهایش کنید! از شما خواسته می‌شود هنگام مطالعه آن، قلمی به دست گرفته و زیر عبارات و جملات مهم خط بکشید و آنها را علامت بزنید و از صمیم قلب قول دهید به آن عمل خواهید کرد.

مقالات روانشناسی را در سایت تجسم خلاق جستجو کنید

مطالب مرتبط

طب سوزنی و تأثیرات شگفت انگیز آن بر بدن انسان

طب سوزنی (Acupuncture) در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است این نکته را ...

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است - که در آن شخص به آرامی توجه ...

راز ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژِی !

ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژی! خود را غرق در کاری که از ...

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد!

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد - مراقبه یا مدیتیشن‌، روشی است ...

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟ افزايش قابل توجه هزينه زندگي باعث شده تا ...

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟ در نوشته های قبلی ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه