دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

لمس درمانی چيست؟

لمس درمانی چيست؟

لمس درمانی در سال های اخیر استفاده از روش های طب مکمل و جایگزین و انرژی درمانی، در درمان امراض مورد توجه زیادی قرار گرفته است. یکی از روش های طب مکمل و جایگزین لمس درمانی است. لمس درمانی یک تکنیک شفا بخش است که در آن درمانگر با استفاده از هوشیاری تمرکزی، از دستان خود به عنوان کانون جهت ایجاد تعادل و هماهنگی، در حوزه انرژِی دو جانبه بیمار – محیط استفاده می کند.

لمس درمانی چیست؟ در واقع یکی از سازمان یافته ترین انواع لمس است که برخاسته از فرهنگ های اصیل شرقی و طب سنتی چین بوده و بر یکپارچگی وجود انسان، به عنوان یک کل واحد و ارتباط فکر و بدن، تاکید می کند. این هنر درمانی که قدمتی 4 هزار ساله دارد، در دهه 1970 توسط دولوس کریجر، پرفسور پرستاری دانشگاه نیویورک، و دورا کانز، رئیس انجمن عرفان آمریکا، بر اساس مدل راجرز با رویکردی عملی، مدون گردید. کریجر معتقد است برای آنکه لمس کاملا موثر و شفا دهنده باشد، درمانگر بایستی «قصد کمک » و «توجه محض» به مدد جوی خود داشته باشد. به نظر می رسد که عمل توجه، نقشی را درمان ایفا می کند. این نقش از طریق حوزه انرژی اعمال می شود.

حوزه انرژی لمس درمانی چیست؟

حوزه انرژی یا میدان حیاتی که در فرهنگ های مختلف به نام های متفاوتی از قبیل هاله، پرانا، کای، بیوفیلد، بیوانرژی و … نامیده شده است، به منطقه الکترومغناطیسی اطلاق می شود که اطراف بدن موجودات زنده و غیر زنده را احاطه کرده است. مجموعه تشعشعات بدن که نشات گرفته از ماهیت اتمی جسم است، میدانی را در اطراف بدن ایجاد می کند که با تکنیک های خاص آزمایشگاهی می توان آن را اندازه گیری، عکسبرداری و حتی با تمرین و ممارست لمس نمود.

حوزه انرژی هر انسان بسته به درجات ثبات ذهنی و روانی فرد تغییر می کند. به عبارت دیگر، میدان انرژی مرتبط با چرخه افکار انسان بوده و تغییرات آن تابع کنترل تفکر فرد است. به این ترتیب افکار ما بر حوزه انرژی و آن نیز به نوبه خود بر جسم و سلامتی تاثیر می گذارد. برخی روانشناسان حوزه را حلقه بین جسم و روان دانسته و معتقدند که تغییرات این میدان موجب بروز علائم سایکوسوماتیک می گردد.

درمانگر لمس درمانی می تواند بیمار را درمان کند

درمانگر تغییرات را در حوزه انرژی فرد بیمار لمس کند و با تمرکز بر شفا و بهبودی مددجو، تعادل مجدد را در حوزه فرد بیمار برقرار کند.

تحقیقات هارولد بور نشان می دهد که میدان حیاتی در پاسخ به رویدادهای اساسی زیست شناختی بدن، از قبیل تخمک گذاری، بیماری، جراحت و … تغییر می کند. اختلالات عاطفی، درد و یا فرایند بیماری موجب نا هماهنگی و عدم یکپارچگی حوزه انرژی شده و در نتیجه سلامتی فرد دستخوش دگرگونی می شود.

درمانگر لمس درمانی می تواند این تغییرات را در حوزه انرژی فرد بیمار لمس کند و با تمرکز بر شفا و بهبودی مددجو، از طریق تعامل یبوفیلد خود و فرد مددجو، هماهنگی و تعادل مجدد را در حوزه فرد بیمار برقرار کند. لذا هدف لمس درمانی تحریک توانایی طبیعی بدن برای ترمیم خود از طریق ایجاد تعادل در جریان انرژی می باشد. لمس درمانی علاوه بر بزرگسالان بر روی نوزادان، حیوانات و گیاهان نیز موثر است.

لمس درمانی چگونه انجام می شود؟

لمس درمانی یک روش درمانی است که از طریق لمس فیزیکی بهبود روحیه و رفع استرس و نگرانی ها اقدام می‌کند. در این روش، تمرکز بر روی ارتباط بین لمس فیزیکی و حالت روحی فرد قرار دارد. در جلسات لمس درمانی، معمولاً یک متخصص از روش‌های مختلف لمس، از جمله ماساژ، فشار، یا لمس لطیف برای ارتقاء حالت های ذهنی مثبت و کاهش تنش‌ها استفاده می‌کند.

این روش ممکن است در تسکین درد، بهبود خواب، افزایش احساس امنیت و ارتقاء ارتباطات میان فردی مؤثر باشد. لمس درمانی به عنوان یک راهکار مکمل در درمان اضطراب، افسردگی، و مشکلات روانی دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند توجه و مراقبت به فرد را تقویت می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا با احساسات خود بهتر آشنا شوند و بهبود یابند.

از آنجا که حوزه انرژی تا حدود 45 – 30 سانتیمتری از سطح بدن گسترش می یابد، لذا لمس درمانی به هر دو صورت تماسی و غیر تماسی قابل اجراست. در فرم غیر تماسی دست های پرستار همچون گیرنده هایی در فاصله 12 – 10 سانتیمتری از سطح بدن حرکت نموده و جریان و نقصان انرژی را لمس می کنند و می توانند با تمرکز بر سلامتی و کمک به فرد بیمار نا هماهنگی های حوزه را برطرف کنند.

شفا با انرژی درمانی و لمس درمانی

شفا با انرژی درمانی یکی از شاخه‌های اصلی این درمان است، که در آن درمانگر از طریق معنویات شفابخش، انرژی‌های مضر را از اطراف بدن بیمار دفع کرده و به ورود انرژی مثبت به بدن پیشکشی می‌کند. روش ریکی هم به عنوان یک شکل از انرژی درمانی و شفای معنوی شناخته می‌شود که از ترکیب روش‌های معنوی برای شفا و لمس درمانی تشکیل شده است. در این روش، درمانگر انرژی‌ها را از طریق کف دست‌های دارای انرژی کیهانی به بدن بیمار منتقل می‌کند.

انرژی درمانی با دست چیست و لمس درمانی چه منافعی دارد؟

انرژی درمانی با دست یک روش شفا بخش است که بر ایده‌ی انتقال انرژی به بدن فرد به منظور تسکین درد، حفظ تعادل انرژی، و افزایش روحیه متمرکز می‌شود. انرژی درمانی با دست یک فرآیند لمسی است که درمانگر از طریق لمس ملایم بدن فرد، به درمان بیماری می‌پردازد.

این روش که به صورت TT نیز شناخته می‌شود، از طریق دستان شفابخش درمانگر انرژی را به بدن بیمار انتقال می‌دهد. در این فرآیند، معتقد است که انرژی زندگی یا “قوانین کی” در اطراف ما و در داخل بدن ما جریان دارد. از طریق استفاده از دستان به عنوان میانجی، این انرژی مثبت به بخش‌های مختلف بدن فرستاده می‌شود تا تعادل و هماهنگی را برقرار کند.

این تکنیک از دست‌ها به عنوان یک ناقل انرژی معتبر بهره می‌برد و با استفاده از حرکات خاص و تمرینات، انرژی را به سیستم انرژی بدن فرستاده و علائم نامطلوب را تسکین می‌دهد. انرژی درمانی با دست به عنوان یک روش تکمیلی و همچنین به عنوان یک ابزار برای بهبود روان و جسم، توجه جلب کرده و برخی افراد اعتقاد دارند که می‌تواند به بهبود کلیت سلامتی کمک کند.

تحقیقات مختلف تاثیرات زیر را برای لمس درمانی نشان داده است:

⭕ انرژی درمانی با دست تاثیرات مثبت لمس بر روی تسکین درد وجود دارد

⭕ انرژی درمانی با دست  تاثیرات مثبت بر روی کاهش اضطراب وجود دارد

⭕ انرژی درمانی با دست تاثیرات مثبت لمس بر روی کاهش سطح استرس دارد

⭕ انرژی درمانی با دست تاثیرات مثبت بر روی ایجاد ریلکسیشن و کاهش علائم حیاتی دارد

⭕ انرژی درمانی با دست و تاثیرات مثبت لمس  بر روی کاهش دیس ریتمی های قلبی

⭕ انرژی درمانی با دست تاثیرات مثبت بر روی تسریع ترمیم شکستگی های استخوانی دارد

⭕ انرژی درمانی با دست تاثیرات مثبت لمس بر روی بهبود سردردهای تنشی دارد

⭕ انرژی درمانی با دست و تاثیرات مثبت بر روی درمان اعتیاد وجود دارد

⭕ انرژی درمانی با دست و تاثیرات مثبت لمس بر روی درمان کم خونی وجود دارد

⭕ انرژی درمانی با دست تاثیرات مثبت بر روی کاهش درد و بهبود عملکرد مفاصل در آرتریت دژنراتیو و استئو آرتریت دارد

⭕ انرژی درمانی با دست و تاثیرات مثبت لمس درمانی بر روی تسریع ترمیم زخم ها وجود دارد

لمس درمانی چه منافعی دارد

تحقیقات مختلف تاثیرات تسکین درد، کاهش اضطراب، کاهش سطح استرس و غیره را ثابت نموده است.

چاكراهای انرژی طب مکمل نصر

واژه چاکرا، واژه ای برگرفته از فرهنگ هندیان باستان است. شکل کلی چاکراها ساختاری، قیف گونه دارد که تا حدودی شبیه به گل نیلوفر است.

وظایف چندگانه چاکراها در لمس درمانی

یکی ازمهم ترین وظیفه ی شبکه ی چاکراها عبارت است از انتقال نیروی حیات به هسته ی تک تک سلول های بدن. همچنین هر چاکرا جریان و تبادل انرژی های ابعاد لطیف را از طریق تنزل دادن آنها تسهیل می کند تا آنها بتوانند مورد استفاده ی کالبد جسمانی قرار گیرند. به طور مشابه، چاکراها ارتعاشات انرژی را اعتلا می بخشند تا آنها بتوانند در سطوح لطیف مورد استفاده قرار گیرند.

تعداد چاکراهای انرژی

عقاید متفاوتی در مورد تعداد چاکراهای انرژی انسان وجود دارد، چاکراها، به عنوان نقاطی از سیستم انرژی انسان، نقش حیاتی در تنظیم جریان انرژی در بدن دارند. در سیستم هندوئی، هفت چاکرا به عنوان نقاط مهم انرژی در امتداد ستون فقرات اعلام شده‌اند. این چاکراها به ترتیب از پایین به بالا، از چاکرای ریشه شروع شده و به چاکرای تاج در قسمت بالای سر ختم می‌شوند.

هر چاکرا ارتباط با یک جنبه از زندگی و احساسات دارد و می‌تواند در صورت تعادل، انرژی را به نحو احسن به بدن منتقل کند. هدف کار با چاکراها، حفظ تعادل این انرژی‌ها و ارتقاء سلامت روحی و جسمی است. عده ای 14، عده ای دیگر  11، 9، 7 می دانند اما شیعیان تعداد مراکز انرژی انسان را 14 مرکز می دانند.

لمس درمانی چاکراهای انرژی یا انرژی درمانی با دست چیست

اثر لمس درمانی یا انرژی درمانی با دست  در هفت چاکرای اصلی عبارتند از:

⭕ چاکرای تاجی (chakra Crown)

این چاکرا در بالای سر واقع است و مرکز ورود انرژی های روحانی است. چاکرای تاجی ارتباط مستقیمی با سرچشمه حیات برقرار می کند و با مسائل روحی و معنوی سر و کار دارد. چاکرای تاجی در بعد مادی با غده صنوبری (گیرنده نور) مرتبط است. انرژی های آن همچنین بر مغز و بقیه اندام های بدن تاثیر می گذارد. چاکرای تاجی در یک حالت تعادل به رنگ بنفش مرتعش می شود.

⭕ چاکرای پیشانی (Brow chakra) یا چاکرای چشم سوم

این چاکرا در وسط پیشانی (درون جمجمه) قرار دارد و جایگاه الهامات و دانش روح است، بر فعالیت های چاکراهای تحت خود نظارت می کند و به نیروی ذهن و استدلال ذهنی تعادل می بخشد.

این چاکرا با مسائل مرتبط با پرورش و اعتماد بر الهامات در زندگی ما، دانش روح، و پرورش و استفاده از ادراک فراحسی به عنوان مهارت زندگی سر و کار دارد. چاکرای پیشانی در بعد مادی با هیپوتالاموس و غده ی هیپوفیز مرتبط است. انرژی های آن همچنین بر اعصاب سر، مغز، چشم، و صورت تاثیر می گذارد. چاکرای پیشانی در حالت تعادل به رنگ نیلی یا آبی مایل به ارغوانی مرتعش می شود.

⭕ چاکرای گلو (Throat chakra)

اثر لمس درمانی در این چاکرا با تمامی اشکال ارتباط و ابراز وجود از طریق هنر، رقص، موسیقی و غیره سر و کار دارد. این چاکرا همچنین به مسائل مرتبط با حقیقت و ابراز حقیقی روح می پردازد. چاکرای گلو در بعد مادی باغده ی تیروئید و پاراتیروئید مرتبط است. انرژی های آن همچنین بر شبکه عصبی گلویی، اندام های گلو، گردن، بینی، دهان، دندان ها و گوش ها تاثیر می گذارد. چاکرای گلو در حالت تعادل به رنگ آبی آسمان مرتعش می شود.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

⭕ چاکرای قلب (Heart chakra)

این چاکرا در مرکز سینه واقع است و جایگاه روح، راهنمای درونی ما، و محل عواطف عالی تر براساس عشق بی قید و شرط همچون دلسوزی، همدردی، عشق واقعی، دوستی و برادری و خواهری است. در این سطح، احساس از قید و شرط ذهن رها است. چاکرای قلب از لحظه ی لقاح با تمامی مسایل مرتبط با عشق و محبت سر و کار دارد. (لمس درمانی)

این چاکرا در بعد مادی با غده تیموس مرتبط است. انرژی های آن همچنین بر شبکه عصبی قلبی و ریوی، قلب، ریه ها، مجاری برونشی، سینه و بخش فوقانی سینه و بازوها تاثیر می گذارد. چاکرای قلب در حالت تعادل به رنگ سبز مرتعش می شود.

⭕ چاکرا شبکه خورشیدی (Solar Plexus)

این چاکرا در بالای ناف، در قسمت فوقانی شکم واقع است و جایگاه  اعتماد به نفس و اطمینان و احساسات است. چاکرای شبکه خورشیدی در بعد مادی با معده، طحال، کیسه صفرا، کبد، لوزالمعده مرتبط است. همچنین با دستگاه گوارش نیز ارتباط دارد. انرژی های آن همچنین بر دستگاه گوارش تاثیر می گذارد. چاکرای شبکه خورشیدی در حالت تعادل به رنگ زرد مرتعش می شود. (لمس درمانی)

⭕ چاکرا ساكرال (Sacral)

این چاکرا در مرکز شکم یا در ناحیه دستگاه تناسلی واقع شده است. به عنوان مرکز لذت و اشتیاق فرد «از نظر احساسی و  خلاقیت» عمل می کند چاکرا دوم بر سیستم ها و فرآیندهای تولید مثل، رابطه جنسی، روابط، احساسات و ماجراجویی حاکم تاثیر می گذارد. چاکرا ساكرال در حالت تعادل به رنگ نارنجی مرتعش می شود.

⭕ چاکرا ریشه

اثر لمس درمانی در چاكرا اول واقع در پایه ستون فقرات در حدود سطح استخوان دنبالچه، به عنوان مرکز تعادل عاطفی و معنوی فرد و آگاهی غریزی عمل می کند. چاکرا ریشه مربوط احساس ثبات، ایمنی، قدرت و تعهد و مسئول حفظ خود و احساس زمین بودن است.

چاکرا ریشه با احساس امنیت، هم از نظر جسمی و هم استعاری در ارتباط است. كه نیازهای اساسی شما مانند غذا، آب و سرپناه و همچنین نیازهای عاطفی شما را شامل می شود. در حالت تعادل به رنگ قرمز مرتعش می شود.

لمس درمانی چيست؟

تعادل چاکراها نقش اساسی در انرژی درمانی با دست و لمس درمانی دارند

عوارض انرژی درمانی

انرژی درمانی، با وجود اثرات مثبتی که در بهبود وضعیت روحی و روانی افراد دارد، برخی محدودیت‌ها و شرایطی دارد که ممکن است مناسب نباشد. این درمان، همچون داروها، نیاز به استفاده متناسب و متعادل دارد و زیاده‌ روی ممکن است خطرناک باشد. برای مثال، برای زنان باردار، این درمان مناسب نیست؛ زیرا وارد کردن برخی نیروها به ناحیه ناف یا واژن ممکن است برای جنین در شکم مادر مشکل‌ ساز باشد. همچنین، افرادی که دستورات ناخودآگاه دارند، نباید از این درمان استفاده کنند.

برای تشخیص اینکه آیا انرژی درمانی برای شخص خاصی مناسب است یا خیر، مشاوره با دکتر طب سنتی ضروری است. در دکترتو، علاوه بر تعیین وقت حضوری، امکان مشاوره تلفنی با دکتر طب سنتی نیز وجود دارد. همچنین، آموزش انرژی درمانی به‌عنوان یک روش پیچیده نیازمند مراجعه به درمانگران متخصص و ماهر است.

 

آموزش انرژی درمانی با لمس درمانی (آموزش رایگان انرژی درمانی)

آموزش انرژی درمانی یک فرآیند پیچیده است که نیازمند دانش و تجربه است. این روش که به عنوان یک جایگزین و مکمل در حوزه پزشکی شناخته می‌شود، بر ایده‌ء وجود انرژی حیاتی در بدن استوار است. اعتقاد به تعادل این انرژی، قادر است به کاهش استرس و اضطراب فرد کمک کرده و حالت آرامش را فراهم سازد.

در بیماران مبتلا به سرطان، این روش با تقویت سیستم ایمنی، بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوارض جانبی بیماری می‌شود. بنابراین، آموزش انرژی درمانی باید با جدیت و تحت راهنمایی درمانگران متخصص انجام شود. در موسسه تجسم خلاق دوره های انرژی درمانی ریکی بصورت رایگان برای علاقه مندان به این شیوه درمانی برگزار گردید.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله لمس درمانی نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ شما چقدر از قدرتی که در دست هایتان وجود دارد استفاده می کنید؟

✔️ می توانید قبل از اینکه بیماری ایجاد شود آن را در نطفه خفه کنید

✔️ شما از نیرویی که درونتان هست دچار شگفتی و هیجان می شوید!!

✔️ برای درمان دردهای خود هر چقدر که دارو مصرف میکنید به نتیجه ای نمی رسید؟

✔️ می خواهید روشهای جایگزین درمان را بیاموزید؟

درمانگری فوق العاده است, اگر بدانید دقیقا چکار می کنید.

می توانید قبل از اینکه بیماری ایجاد شود آن را در نطفه خفه کنید شما از نیرویی که درونتان هست دچار شگفتی و هیجان می شوید!! درمانگری فوق العاده است, اگر بدانید دقیقا چکار می کنید. این دوره نه تنها به شما قدرت درمان خود و دیگران را می دهد ، بلکه زندگی شما را متحول می کند.

دکتر آرام به صورت محدود دوره ای به نام انرژی درمانی برگزار می کنند, این دوره قدرتی که تا به حال از آن مطلع نبودید را برایتان رونمایی می کند. شما می توانید با شرکت در دوره 15 جلسه ای انرژی درمانی را یاد گرفته و برای درمان خود و عزیزانتان استفاده نمایید.

 این دوره به صورت غیرحضوری (آنلاین) برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

انرژی درمانی آرام چیست؟

انرژی درمانی آرام - شفاگر،  در زمان انرژی درمانی پرانا یا انرژی حیاتی یا ...

مروری بر برخی از مکاتب و سبک های انرژی درمانی

سبک های انرژی درمانی فراوانی وجود دارد در این مقاله به بررسی و مرور ...

7 تکنیک انرژی درمانی از راه دور ، درمان فوری

انرژی درمانی از راه دور یکی از مباحث بسیار جذاب و جنجال بر انگیز ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه