دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چرا میدان مغناطیسی بدن انسان نقش حیاتی دارد؟

چرا میدان مغناطیسی بدن انسان نقش حیاتی دارد؟

میدان مغناطیسی بدن انسان باید گفت که میدان مغناطیسی بدن انسان یک پدیده فوق‌ العاده و شگفت‌ انگیز در بحث مگنت تراپی است که به گونه‌ای بی‌درنگ و پنهانی درون ابعاد جسم ما حاضر است. این میدان، مانند یک راز عظیم، از قدمت‌های زیرزمینی به سیاره کوچکی به نام بدن انسان سرازیر شده است و در هر لحظه، هزاران فعالیت بی‌ صدا و معجزه‌ آمیز در سطح سلول‌ها و بافت‌های مختلف می‌شود.

میدان مغناطیسی بدن، مانند نخ نامرئی که با توانایی‌های خود، ارتباطات پنهان بین اجزای مختلف بدن را برقرار می‌سازد. این میدان به عنوان یک هماهنگ‌ کننده فوق‌ العاده عمل کرده و در کنار انبوهی از فرآیندهای بیولوژیکی، نقش بی‌نظیری در حفظ تعادل و سلامت بدن انسان ایفا می‌کند. میدان مغناطیسی بدن انسان

در عصر امروز، دانشمندان در تلاشند تا اسرار این میدان مغناطیسی را باز کنند و از آن برای درمان بیماری‌ها و بهبود عملکرد سیستم‌های بیولوژیکی ما بهره‌مند شوند. آیا می‌توان از این نیروی نامرئی برای بهبودی و تسکین آلاینده‌های روحی و جسمی ما استفاده کرد؟ آیا میدان مغناطیسی بدن می‌تواند کلید حل مشکلات مختلف سلامتی را در خود نهفته داشته باشد؟ این سوالات، درگیری ما با یکی از عجایب علم و زندگی را به چالش می‌کشند.

میدان مغناطیسی بدن انسان

هارولد‌ بور از دانشگاه ییل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده، به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی‌برد. او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آهنربا در داخل سیم‌ پیچ دوران می‌کند و و جریان تولید می‌کند، سمندری را در یک ظرف آب‌ نمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. میدان مغناطیسی بدن انسان

الکترودهایی که در این ظرف وجود داشتند و به یک گالوانومتر حساس متصل شده‌ بودند، یک جریان متناوب را نشان می‌دادند. زمانی که بور این آزمایش زا بدون سمندر انجام داد، گالوانومتر هیچ جریانی را نشان نداد. این بدان معنا بود که در اطراف موجود زنده میدانی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی هم دارد.

بور این وسیله را بر روی دانشجویان داوطلب خود امتحان کرد و مشاهده نمود که این میدان در بدن انسان هم وجود دارد و کاملا تابع رویدادهای اساسی زیست شناختی بدن است. او این میدان را حیاتی نامید چون هرگاه حیات از بین برود، میدان حیاتی هم از بین می‌رود. به گونه‌ای که یک سمندر مرده که در دستگاه بود هیچ پتانسیلی به وجود نمی‌آورد.

تشکیل میدان مغناطیسی بدن

میدان مغناطیسی بدن انسان یک آهنربا است همانگونه که می‌دانید، در بدن ما میلیونها عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن ما بوسیله تحریک الکتریکی این عصبها صورت میگیرد. در اثر شارش بار در اطراف آنها در بدن ما یک میدان تشکیل می‌شود و میدان مغناطیسی بدن ما در اثر فعالیت همزمان میلیونها عصب به وجود می‌اید.

چرا میدان مغناطیسی بدن انسان نقش حیاتی دارد؟

میدان مغناطیسی بدن ما در اثر فعالیت همزمان میلیونها عصب به وجود می‌اید.

امواج مغزی

دستگاه موج‌ نگار مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی را ارائه می‌دهند که عبارتند از:

آلفا، بتا، دلتا و تتا. ریتم های دلتا کندترین امواج مغزی را با تناوب از 1 تا 3 دور در ثانیه بوده و اغلب در خواب عمیق ظاهر می‌شوند. به‌ نظر می‌رسد که ریتمهای تتا که دارای تناوب 4 تا 7 دور در ثانیه می باشند به خلق و خوی بستگی داشته باشد.

ریتمهای آلفا از 8 تا 12 دور در ثانیه، در اوقات تفکر، تامل آزاد رخ داده و در صورت تمرکز حواس و توجه قطع می‌شوند و بالاخره ریتمهای بتا با تناوب 13 الی 22 دور در ثانیه، ظاهرا منحصر به نواحی جلویی مغز، یعنی جایی که فعالیت های پیچیده مغزی رخ می‌دهد می‌باشند.

امواج آلفا امواج بسیار مهمی هستند که بوسیله هانس‌ برگر آلمانی کشف شدند و به گفته وی با نوعی هوشیاری و خودآگاهی معطوف به درون ظاهر می‌شوند تغییرات فیزیولوژی مهمی در بدن ایجاد می‌کنند مثل تمرکز و یادگیری. میدان مغناطیسی بدن انسان

میدان مغناطیسی بدن و امواج مغزی

در معرض خطر حتما تا به حال‌ درباره خطرات گوشی‌های موبایل یا زندگی در نزدیکی نیروگاه‌های برق چیزهایی شنیده‌اید. بنابر تحقیقات پروفسور لای امواج مغناطیسی که از نیروگاهای برق یا وسایل برقی مثل سشوار و ریش‌ تراش برقی و… ساطع می‌شود به دی ان ای سلولهای مغزی آسیب می‌رساند و قابلیت ترمیم را در آنها از بین می‌برد. میدان مغناطیسی بدن انسان

میدانهای مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب به دی ان ای مغز اثر منفی دیگری به بدن دارند. این میدان ها باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می‌شوند. همانطور که می‌دانید نزدیک به 70%از بدن ما را آب فراگرفته و مولکولهای آب به صورت دوقطبی هستند و زمانی که ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار میگیریم، این مولکولها در جهت آن میدان قرار می‌گیرند و این پدیده باعث می‌شود نظم میدان مغناطیسی ما به هم بریزد.

علاوه بر عوامل خارجی یکسری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث می‌شوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود. مهمترین آنها بارهای الکتریکی هستند که هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می‌آیند و به صورت الکتریسیته ساکن در بافتهای بدن ذخیره می‌شوند و میدانی که در اطراف این بارها بوجود می‌آیند در میدان بدن ایجاد خلل می‌کنند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

این‌ بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر است ذخیره می‌شوند و به دلیل این که هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصب های بیشتر و مهمتری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر دستها و قسمت مچ یا به پایین است و در بین این سه قسمت، سر اهمیت ویژه‌ای دارد چون بارهای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل در میدان مغناطیسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می‌شوند. به ظاهر ما روزانه تنها دقایقی را در معرض میدان مغناطیسی هستیم.

مثل موبایل یا سشوار و غیره. اما در طول دوران زندگی خود در معرض میدانی بسیار قوی هستیم و آن میدان مغناطیسی زمین هست. عوامل داخلی اغتشاش در میدان بدن ما هم فعالیت‌های حیاتی و اجتناب‌ ناپذیری هستند که در تمام طول عمر ما در جریان هستند پس چگونه می‌توان باعث خلل این اثرات سو که باعث اختلال در بدن ما و بیماریهایی مثل سرطان می‌شوند را خنثی کرد؟

در اینجاست که باید گفت خداوند راه حل تمام این سوالات را در یک عمل ساده که امکان آن برای همه افراد وجود دارد و بیش از چند دقیقه هم وقت نمیبرد و هیچ ضرری هم ندارد به انسان هدیه داده و آن نماز است. میدان مغناطیسی بدن انسان

نماز و میدان مغناطیسی

میدان مغناطیسی بدن انسان آنگونه که از تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، به طور شگفت‌ انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدن او بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می‌گردد و در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می‌شود.

یکی از نکات بسیار جالبی که پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود که دریافته بود که در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماهی یکبار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می‌شود و میدان بدن به منظم‌ترین حالت خود میرسد و به همین دلیل است که زنان نیازی ندارند در این مدت نماز بخوانند. اخیرا هم کشف شده است که علت این‌ که قلب زنان منظم‌تر و قوی‌تر از مردان می‌زند. و دلیل آن همین تغییر ولتاژ هست.

نماز و بارهای الکتریکی:

میدان مغناطیسی بدن انسان همانطور که قبلا اشاره شد بارهای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود میایند هم شبیه میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سو دارند. و این اثرات در نواحی‌ که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند، خطرات جدی‌تری ایجاد می‌کنند و باید هرچه سریعتر از آن نواحی دور شوند.

به طرز حیرت‌ آوری می‌بینیم که این نواحی دقیقا نواحی هستند که در وضو شسته می‌شوند و بنابر تحقیقات صورت گرفته بهترین راه دفع این بارهای زائد استفاده از یک ماده رساناست که سریعترین و ارزانترین و بی‌ضررترین ماده برای این کار آب است و جالب اینجاست که آب هرچه خالص‌تر باشد سریعتر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می‌دهد و هیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.

چرا میدان مغناطیسی بدن انسان نقش حیاتی دارد؟

حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می‌آید، تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجهی بالا می‌برد

نماز و امواج مغزی:

با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده‌ال‌ترین حالت قرار میگیرند. علاوه بر آن حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می‌آید، تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجهی بالا می‌برد و توانایی مغز را در تولید این امواج بالا می‌برد.

درمان با مغناطیس راهکارها و اصول این تکنیک در دو روش مرکزی و محیطی

آشنایی با یک راهکار پزشکی مورد توجه اهمیت توصیه‌های طب اسلامی برای خواب و استراحت به سمت قبله، که در بسیاری از موارد جهت مغناطیسی زمین است، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. تأثیرات مفید مغناطیس در ایجاد تغییرات پتانسیل در بدن و سلول‌ها را در انسان و موجودات زنده به وجود می‌آورد. میدان مغناطیسی بدن انسان

سفر انسان به کرات دیگر یا استقرار در قمرهای مصنوعی ممکن است باعث بروز مشکلات متعدد در عضلات و استخوانها شود. استفاده از روشهای مختلف مغناطیس درمانی، از جمله تخت و تشک مغناطیسی، کفش و مچ‌بند مغناطیسی، به عنوان راهکارهای تکمیلی برای بیماریهایی مانند پوکی استخوان، دردهای عضلانی و استخوانی، و بی‌اختیاری ادرار متداول شده است.

از جمله بیماریهایی که می‌توان از مگنت تراپی در آنها بهره‌مند شد، می‌توان به ترمیم استخوان و پوکی استخوان، ورم مفاصل، درد ناشی از آرتروز، درد میوفاسیال یا درد عضلانی و خستگی مزمن اشاره کرد. از هیپوکرات در طب باستانی به دست آمده‌ است که تأثیرات درمانی مغناطیس از دوران او شناخته شده و استفاده شده است. میدان مغناطیسی بدن انسان

متد محیطی مغناطیس درمانی (rTMS):

میدان مغناطیسی بدن انسان نقش مهم میدان‌های مغناطیسی در زندگی انسان، به خصوص درک اینکه زمین یک مغناطیس بزرگ است، حائز اهمیت است. استفاده از مگنت‌ تراپی به عنوان یک روش مؤثر درمانی از قرن 17 مورد توجه و بررسی بوده و بر پایه این اصل استوار است که همه چیز در ماهیت الکتریکی هستند.

سلول‌ها و عناصر داخل سلول دارای بار الکتریکی و مغناطیسی هستند و این مغناطیس به طور طبیعی در سلامتی بدن تأثیرگذار است. با عبور جریان از یک سیستم، میدان مغناطیسی اطراف آن تشکیل می‌شود که می‌توان از آن به عنوان یک راهکار تراپی استفاده کرد.

استفاده از مگنت‌ تراپی با بررسی اثرات الکترومغناطیسی بر سلول‌ها و تأثیر آن بر تعداد زیادی بیماری مختلف، نشان از اهمیت این روش در علم پزشکی می‌دهد. در واقع، می‌توان پروتوپلاسم (محتویات داخل سلولها) را به عنوان یک سیستم ژنراتور در نظر گرفت که شارژ الکتریکی بدن را تعیین کرده و کاهش این انرژی الکتریکی باعث ضعف مغناطیسی بدن و در نهایت مرگ می‌شود. پتانسیل استراحت سلولی به تبادل یونی در غشاء سلول وابسته است و در سلولهای بیمار یا آسیب‌ دیده، پتانسیل پایه تغییر می‌کند.

میدان مغناطیسی بدن انسان با نفوذ به سلول‌ها، نفوذپذیری غشاء سلولی را افزایش می‌دهد و تبادل یونی در سلول را تسهیل و مصرف اکسیژن را افزایش می‌دهد. این میدان به همه سلول‌ها در هر عمقی از بدن همزمان نفوذ می‌نماید، که این امکان را فراهم می‌کند که موارد پاتولوژیکی که با روش‌های دیگر درمان ناممکن است، به‌ وسیله این روش درمان گردد.

استفاده از میدان‌های مغناطیسی پالسی (PMF)، به خاطر پیشرفت‌های تکنولوژی و ایجاد میدان‌های پالسی با فرکانس پائین، به بهبود بیشترین اثرات درمانی منجر شده است. این میدان‌ها در فرکانس‌های خاص، مانند 5Hz برای انقباض عروق و 10Hz برای انبساط عروق، اثرات مفیدی را نشان می‌دهند. میدان مغناطیسی بدن انسان

با این روش، اثراتی همچون افزایش ساخت استخوان، جلوگیری از کاهش توده استخوان، اثرات ضد التهاب و ضد درد، اتساع عروق و افزایش خونرسانی و اکسیژن‌ رسانی به بافتها، اثرات ضد آدم، و بازسازی بافتی در بافت نرم و عصبی، به‌ وضوح مشاهده شده است. مگنت تراپی با استفاده از میدان‌های مغناطیسی مثبت، منفی، و پالسی، به عنوان یک روش درمانی بی‌خطر و غیرتهاجمی شناخته می‌شود که می‌تواند در موارد گوناگونی از درمان بهره‌مند باشد.

میدان‌های مغناطیسی پالسی و کاربردهای آن در حوزه بهبود سلامت

میدان‌های مغناطیسی پالسی با تغییر پتانسیل غشای سلولی در استئوبلاست‌ها فعالیت سلولی را تحریک می‌کنند. یکی از مشکلات مهم در شکستگی استخوان، عدم جوش‌ خوردن یا “نان یونیون” است، که با افزایش سن احتمال آن افزایش می‌یابد. استفاده از میدان‌های مغناطیسی پالسی می‌تواند فرآیند جوش خوردن استخوان را تسریع داده و توده استخوانی را افزایش دهد.

مگنت تراپی یک راهکار موثر برای درمان استئوپروز و پوکی استخوان است. امواج الکترومغناطیسی با فرکانس پائین جریان‌های الکتریکی در استخوان ایجاد کرده و تراکم استخوان را افزایش می‌دهند. همچنین، امواج الکترومغناطیسی تأثیرات ثانویه‌ای دیگری دارند که در حفظ ساختار استخوان نقش دارند. میدان مغناطیسی بدن انسان

مغناطیس درمانی مرکزی یا rTMS یک روش پیشرفته است که با تمرکز انرژی مغناطیسی بر روی سلول‌های مغزی، بازآموزی سلول‌های مغزی را در سکته مغزی، ضایعات نخاعی و صدمات مغزی فراهم می‌کند. این روش باعث بهبود عملکرد اعضا فلج شده یا ضعیف شده می‌شود و به تنهایی مفید نیست، بلکه به عنوان مکمل درمان‌های توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی عمل می‌کند.

روش rTMS با تبدیل مغناطیس به جریان در داخل سلول‌های مغزی، کنترل سلول‌های مغزی را انجام می‌دهد و درمان بیماری‌هایی نظیر سکته مغزی، وز وز گوش، افسردگی، میگرن، پارکینسون، درد و کاهش درد به دلیل ضایعه نخاعی، قطع عضو و دردهای عضلانی موثر است.

میدان مغناطیسی بدن انسان و نقش rTMS در درمان وز وز گوش:

میدان مغناطیسی بدن انسان بیش از 8 درصد جمعیت بالای 40 سال با این مشکل رو به رو می‌شوند. بعضی از بیماران دارای علل ارگانیکی مانند آسیب حلزون شنوایی، تومور عصب شنوایی، اختلالات عروق سر و گردن، افزایش فشار داخل مغزی و یا انقباضات مداوم عضلات ظریف این ناحیه هستند و با درمان‌های جراحی و غیر جراحی مشکل آنها حل می‌شود. اما بسیاری از بیماران دچار وزوز گوش انتزاعی هستند، که این حالت توسط دیگران قابل شنیدن نیست و به‌ عنوان یک چالش برای درمان مطرح است.

میدان مغناطیسی بدن انسان تحقیقات نشان داده‌اند که افزایش عملکرد سلول‌های عصبی مسیر شنوایی در مغز، عامل اصلی ایجاد وز وز گوش می‌باشد. از جمله روش‌های جدید درمان، استفاده از rTMS (تحریک مغناطیسی تکراری) می‌باشد. این تکنیک با تنظیم و بازگرداندن فعالیت طبیعی سلول‌های عصبی ناحیه Temporal و Parietal، به بهبود بیماران وز وز گوش انتزاعی کمک می‌کند.

میدان مغناطیسی بدن انسان اگر چه درمان‌های مرسوم مثل داروهای آرامبخش محدودیت‌هایی دارند، rTMS به عنوان یک روش پیشرفته و موثر برای بهبود وضعیت بیماران وز وز گوش انتزاعی شناخته شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که این تکنیک می‌تواند بهبود چشمگیری در مبتلایان به وز وز گوش انتزاعی داشته باشد.

چرا میدان مغناطیسی بدن انسان نقش حیاتی دارد؟

مغناطیس درمانی مرکزی یا rTMS یک روش پیشرفته است که با تمرکز انرژی مغناطیسی بر روی سلول‌های مغزی، بازآموزی سلول‌های مغزی را در سکته مغزی، ضایعات نخاعی و صدمات مغزی فراهم می‌کند.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله میدان مغناطیسی بدن انسان نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، پک آهنربا مغناطیس درمانی مخصوص آب مغناطیسی به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

مغناطیس درمانی دکتر آرام

دکتر آرام به دلیل تجربیات مختلفی که در مغناطیس درمانی و طب سوزنی و روشهای طب انرژی داشتند، سبک درمانی جذاب و جالبی را ارائه می کنند که شما می توانید تقریبا بر روی کل سیستم بدن تاثیر بگذارید و از درمانهای مگنت تراپی برای بیماری های فیزیکی و بیماری های ذهنی و روانی استفاده کنید. این سبک درمانی از تجربیات دکتر آرام در این زمینه نشات گرفته شده است.

🔻چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟🔺

هیچوقت برای یادگیری دیر نیست در هر کجای این دنیا که هستید و در هر سنی می توانید با کمک دکتر آرام این روش درمانی بسیار مفید را یاد گرفته، شما می توانید درمانگر خود و عزیزانتان شوید و با استفاده از پکیج مغناطیس درمانی به خودتان و عزیزانتان کمک کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

کاربرد مغناطیس درمانی از خیال تا واقعیت

کاربرد مغناطیس درمانی مغناطیس درمانی، یک حوزهٔ نوظهور در حوزهٔ پزشکی و بهداشت است ...

درمان میگرن با مغناطیس درمانی: چگونه میگرن را درمان کنیم؟

درمان میگرن با مغناطیس درمانی - میگرن، یکی از اختلالات شایع سیستم عصبی مرکزی ...

سرطان و مغناطیس درمانی شفابخش: ۱ روش درمان کمتر شناخته شده

سرطان و مغناطیس درمانی - مگنت تراپی سرطان، یکی از مهمترین چالش‌های بهداشت جهانی، ...

نانو ذرات مغناطیسی (Magnetic Nanoparticles) و کاربرد آنها در زندگی

نانو ذرات مغناطیسی در دهه‌های اخیر، توسعه فناوری نانو به عنوان یک حوزه پیشرفته ...

کاربرد ذرات مغناطیسی در پزشکی و زیست شناسی

کاربرد ذرات مغناطیسی در پزشکی و زیست شناسی ذرات مغناطیسی (MPs) در محیط اطراف ...

راز مغناطیس طبیعی چیست؟

مغناطیس طبیعی چیست حوزه عمل و گسترش میدان مغناطیسی توسط بشر و تلاش مردان ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه