دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه با هیپنوتیزم به زبان ساده تر آشنا شویم؟

چگونه با هیپنوتیزم به زبان ساده تر آشنا شویم؟

هیپنوتیزم به زبان ساده – آشنایی با هیپنوتیزم می تواند برای هر فردی جالب و هیجان انگیز باشد اینکه با قدرتی که می توان با آن به ناخودآگاه خود سفر نمود، اشتباهات را تصحیح کرد و یا حتی سلامتی خود را با آن افزایش داد هیپنوتیزم به صورت های مختلف و توسط هر شخصی م تواند اجرا گردد انواع متفاوتی داشته و با عنوان های مختلفی نامیده می شود برخی از هیپنوتیزم برای نمایش استفاده کرده برخی برای هیپنوتیزم دیگران و درمان آنها و برخی دیگر از آن برای درمان خودشان از خود هیپنوتیزم بهره می برند. حال اینکه شما می توانید با دنیایی از اطلاعات در این زمینه روبرو شوید ولی خوب در این مقاله ما سعی کردیم اصول ابتدای و مفاهیم اساسی هیپنوتیزم رو به زبان ساده برای شما توضیح دهیم.

هیپنوتیزم به زبان ساده تر

هیپنوتیزم به زبان ساده توضیح می دهد که خلسه هیپنوتیزم روند کاربردی است، که در آن توسط تلقین «مرتب و متوالی» فرد را ابتدا به ایجاد تمرکز مشدد با تمدد «عضلانی و فکری» وا می دارد، سپس به حالت خاصی از آگاهی خواب نما «که خلسه نامیده می شود» قرار میدهد. و با تداوم حالت خلسه سیستم عصبی مادون آگاهی فعال تر می شود. سرانجام پیام رسانی مثبت امکانپذیر می‌شود.

هيپنوتيزم به دو صورت خودهیپنوتیزم یا دگرهیپنوتیزم قابل اجراست. و با خواب از این جهت متفاوت است که شخص باید هوشیار باشد که درکی بالاتری از تلقین ها داشته باشد. و هر مقداری که شخص باوری بیشتری دارد هر چقدر در گرفتن نتیجه موفق تر خواهد بود. هدف از هیپنوتیزم رسیدن به حالت مادون آگاهی و مخاطب قرار دادن ضمیر ناخودآگاه است.

طبق نظر هیپنوتیزم به زبان ساده تلقین پیام رسانی کلامی است و در حالت عادی به مغز مخابره می شود و از آن به ضمیر ناخودآگاه فرستاده می شود تا با کل بدن برسد اما تلقین هنگام دسترسی به ضمیر ناآگاه هیپنوتیزمی متفاوت است و مستقیماً ثبت و فعال می گردد.

تلقین ابتدا برای ایجاد تمرکز، تمدد «ریلکسیشن»، القا تخیل، ایجاد خلسه و در پایان القا پیام های مورد نظر را به ضمیر ناخودآگاه به کار برده می شود. در تمامی مراحل نقش موتور محرک بازی می کند. آنگاه شخص می تواند به وسیله تلقین، تغییراتی مثبتی را در کردار، روحیات و بدن خود پدید آورد و دستاوردهای متنوعی امکانپذیر می سازد.

مهمترین آنها محورهای سه گانه:

1- اصول هیپنوتیزم به زبان ساده دسترسی به نیروهای خودی برای مهار بیماریها

2- اصول هیپنوتیزم به زبان ساده آشکار سازی خلاقیت های نهفته

3- اصول هیپنوتیزم به زبان ساده کنار گذاری عادت های نا مطلوب.

شرح بیشتری ار عوامل هيپنوتيزم

برای درک بیشتر هیپنوتیزم نیاز است اصطلاحات و توضیحات دیگری را نیز به خوبی درک نمائید.

اصول هیپنوتیزم به زبان ساده: خلسه

وضعیتی از آگاهی است که به خواب فقط شباهت ظاهری دارد و همه در لحظه های شوق و شعف آنرا تجربه می کنند و بیشتر به رویای بیداری شباهت دارد. و مثل لحظات قبل از خواب، شخص نه به خواب رفته نه بیدار است ولی عقل ناخودآگاه و آگاه هر دو در حال فعالیت اند. با یک تفاوت آن که در این حالت عقل ما دون آگاهی به ابر آگاهی می رسد و بر عقل آگاه چیره شده است. و دقیقاً نمی توان فهمید کی شروع یا تمام شده است.

به تعبیر دیگر در خلسه فقط حالت جدا شدن ذهنی «گریز ذهنی» از ارتباط با محیط بیرون به وجود میاید. و خلسه نتیجه تمرکز و باور عمیقی که به تصوری که توسط تلقین به شخص القا می شود. خود رسیدن به حالت خلسه فی نفسه بدون کاربرد هیپنوتیزم بیشتر کار بسیار مفید و لذت بخش است. ناخودآگاه پست مدیریت تفسیر و اجرای تمامی پیام ها را بر عهده دارد.

در پیام ها را چه ارادی چه غیر ارادی بدون دخل و تصرف اجرا می کند. برخی از پیام ها از مغز مستقیماً دریافت می شوند، برخی دیگر از بدن و پیام های دیگر مربوط به تلقینی که راه ورودی ضمیر ناخودآگاه منجمله خلسه هیپنوتیزم دریافت می شوند. سایر ورودی ها در مبحث دیگر تفسیر شده است مرحله تفسیر پیام ها بسیار مهم است.

هیپنوتیزم به زبان ساده میدانی چرا؟ چونکه بدون اینکه در صحت و سقم این پیام ها تحقیق بکند نهایت تلاشش را می کند که همینطور که گفته شد به اجرا بگذارد. در این مقوله مأموریت موفقیت آمیز درمانگران خلاصه می شود.

اصول هیپنوتیزم به زبان ساده: خلسه

خلسه نتیجه تمرکز و باور عمیقی که به تصوری که توسط تلقین به شخص القا می شود.

زمانی که ما بتوانیم با ایجاد باور به خصوصی در ضمیر ناخودآگاه، و آن به نوبه خودش در قلمروی تک تک سلول های بدن اجرا می کند آنگاه هیچ چیزی غیر ممکن نیست. به معنی دیگر هر فرد چه را باور دارد قابل دسترسی است. و با توجه به دخالت وضعیت روحی و روش زندگی و طرز تفکر هر شخص در شفای بیماریش اهمیت ضمیر ناخودآگاه بسیار فراتر می رسد.

با تغییری در نگرش یا حتی آرزو داشتن، رؤیا داشتن، خیالپردازی شاهد عقب گرد بیماری های به شکل شگفت انگیزی خواهیم شد. پس از طریق کنترل حساب شده از ورودی های ضمیر ناخودآگاه که شامل حواس پنجگانه و اندیشه ها «شامل توقع، انتظار، پلان  «طراحی نقشه» و آرزو و تخیل می توان به ضمیر ناخودآگاه تلقین کرد.

در یک عبارتی ضمیر ناخود آگاه کنترل تمام حرکت ها، آموزش ها و فعالیت های تمامی اعضای بدن را در اختیار دارد. به همین دلیل هيپنوتيزم می تواند توسط ناخودآگاه بیماریهای زیادی را درمان کند. ورودی های ضمیر ناخودآگاه حواس پنجگانه + اندیشه و باور و اعتقاد + تلقین + تصور + توقع و انتظار + اشتیاق، عشق و آرزو. در واقع هیپنوتیزور با تلقین کلامی می تواند از عوامل فوق برای ورود به ضمیر ناخودآگاه بهره بگیرد.

 اصول هیپنوتیزم به زبان ساده: تصویر سازی {تجسم یا تخیل} 

با کمک هنر مجسم سازی در خیال و ذهن خود میتوان هم عمق خلسه را افزایش داد و هم میتوان پدیدهای درمانی را خلق کرد. پزشک معالج «هیپنوتیزور» از تلقین برای ایجاد تخیل استفاده می کند. بهترین کمک به خود بسوی هيپنوتيزم شدن رها نمودن خود در حالت رؤیا است، تا هنگام مشغولیت شیرین ذهنی تلقین مثبت در بدن شگفتی بسازد. و بر خلاف تصور، در هنگام ورود به حالت خلسه، کنجکاوی در مورد چگونگی اتفاق افتادن خلسه، آن خلسه را به تعویق خواهد انداخت.

اصول هیپنوتیزم به زبان ساده: ریلکس شدن Relaxation 

شامل معانی زیادی است منجمله آرام بخشی، آرام سازی، شل کردن عضلات، سست سازی، آرمیدگی، بسط و تمدد. من شخصاً کلمه تمدد را بر می گزینم که هم تمدد اعصاب است و هم تمدد عضلات است. و تمدد به هر وسیله که انجام بگیرد به حالت مراقبه و خلسه پایان می آبد. و حداقل دستاوردی که دارد آرام بخشی و بهبودی نسبی هر بیماری است.

پدیدهای هیپنوتیزمی خود رسیدن به حالت های نظیر خلسه، تمرکز، ریلکسیشن فی نفسه بدون رسیدن به پدیده های خاص هیپنوتیزمی و هیپنوتیزم به زبان ساده کار بسیار لذت بخش است. و برای رسیدن به هدف های درمانی احیاناٌ از توانمندی ها شگفتی سازی که در هر انسان نهفته است استفاده میکند. و هیچ نیازی به نیروهای خارق العاده از قبیل جادوگری و تسخیر کردن نمی باشد.

در توضیح هیپنوتیزم به زبان ساده امید است که مشاهده فیلم های تخیلی در این زمینه افکار شفا جویان را مغشوش نکند. تفکری مثل شستشوی مغزی یا تسخیر صحت ندارد. احیاناٌ سرگرمی های که فقط به درد سیرک می خورد، از پزشک هیپنوتیزور درخواست می شود. به همین دلیل و به جهت محروم نشدن جامعه از دستاوردهای درمانی هیپنوتراپی، درمانگران استفاده از هیپنوتیزم نمایشی غیر مشروع تلقی می کنند. پزشک معالج با هيپنوتيزم کسی باید باشد که تخصص، صلاحیت حرفه ای و اخلاقی مورد نظر را دارا باشد.

پزشک معالج با تسلط به علم هیپنوتراپی و علم پزشکی تنها شخصی که حق پرداختن به القای تلقینات هیپنوتیزمی درمانی دارد. البته در طی این فرایند، شخص هیپنوتیزور قادر است هر چه در نظر دارد به بیمار القا نماید اما برای بیمار حالت جبر ایجاد نمی کند. طبیعی است انتظار درمان صحیح از افراد غیر پزشک عواقب نامطلوبی احیاناٌ در بر خواهد داشت.

اصول هیپنوتیزم به زبان ساده

هیپنوتیزم به زبان ساده تفکری مثل شستشوی مغزی یا تسخیر صحت ندارد.

 شاید کسی پیدا شود که بپرسد مگر عرفا احیاناٌ قدرت هيپنوتيزم کردن دیگران ندارند؟

این ممکن است ولی آنها بدون آشنائی با علم بیماری ها، احتمال ایجاد خطر بدتر شدن بیماری را هم وجود دارد. مثال بارز آن ایجاد تسکین در کل شکم با هیپنوتیزم، ممکن است فرصت تشخیص آپاندیسیت را بگیرد، سپس خطر ترکیدگی آپاندیسیت در داخل شکم را می پوشاند.

هیپنوتیزم دقیقا با آدم چه کار می کند؟

وقتی کلمه هیپنوتیزم را می‌شنوید، احتمالا تصویر یک فرد اسرارآمیز که مقابل چشمان فردی یک ساعت جیبی را به طرفین تکان می‌دهد در ذهن شما ظاهر می‌شود… همه ما حس کنجکاوی شدیدی نسبت به هیپنوتیزم داریم و بسیاری از ما از ته دلمان خواسته‌ایم که آن را امتحان کنیم یا در موردش مطالبی بخوانیم تا سر از کار این اسم عجیب و غریب درآوریم. اما اصلا هیپنوتیزم چیست؟ واقعا اثرات درمانی دارد؟ چقدر خطرناک است؟ پاسخ تمام این سؤالات را در زیر بخوانید.

هیپنوتیزم یعنی خواب؟

هیپنوتیزم یک وضعیت روان شناختی و فیزیولوژیک خاص است که در این حالت وضعیت هوشیاری فرد تغییر پیدا می‌کند و با هوشیاری معمولی متفاوت است. بیشتر شبیه خواب است اما با خواب فرق می‌کند زیرا فرد هوشیار است ولی هوشیاری او فقط در یک حیطه متمرکز شده است. ویژگی عمده این وضعیت کاهش پاسخ‌ دهی فرد  به محرک‌های بیرونی و افزایش تلقین‌پذیری اوست.

هیپنوتیزم‌ کننده از همین وضعیت تلقین پذیری استفاده می‌کند و یکسری القائاتی را به فرد می‌دهد و این کاملا دست هیپنوتیزور است که هوشیاری فرد را به چه سمتی هدایت کند. علت تلقین پذیری بیش از حد فرد در این حالت به این دلیل است که محرک‌های پیرامونی کمترین تاثیر را روی او دارند و سطح تمرکز نیز بسیار بالا می‌رود.

هیپنوتیزم به زبان ساده خود روش درمان نیست

خیلی‌ها این سؤال برایشان بوجود می‌آید که آیا هیپنوتیزم می‌تواند به تنهایی یک روش درمانی باشد یا خیر؟ جواب این سؤال بستگی به این دارد که تعریف شما از درمان چه باشد. اگر تعریف ما از درمان با هیپنوتیزم به زبان ساده این باشد که یکسری علائم به طور موقت از بین بروند مثل اینکه فرد دچار پرخوری عصبی یا یکسری اضطراب‌ باشد، بله هیپنوتیزم می‌تواند در این موارد کمک‌ کننده باشد. اما اگر درمان را به این شکل تعریف کنیم که یک تغییر ساختاری و بنیادی در فرد به  وجود بیاید که این علائم برگشت نداشته و دائمی باشند، در این مورد باید گفت، هیپنوتیزم نمی‌تواند کاری کند و نیاز به روان‌ درمانی وجود دارد. اما در حیطه پزشکی کمک زیادی می‌توان از هیپنوتیزم گرفت، مثل کاهش  درد در دندانپزشکی یا حتی کاهش درد هنگام زایمان یا تسکین درد بعد از عمل‌های جراحی.

عملکرد هیپنوتیزم به زبان ساده در ایجاد انگیزه زندگی

مطمئناً همه ما نیاز داریم که در برهه‌ای از زمان خود و ذهن خود را شارژ کنید تا انگیزه لازم برای ادامه موفقیت آمیز زندگی خود به دست آوریم . یکی از راه‌های ایجاد انگیزه در زندگی، پسرفت در زمان است، یعنی در هنگامی که شما در هیپنوتیزم به زبان ساده قرار می‌گیرید، در قسمت گذشته زیبای خود مراجعه می‌کنید، و تک تک لحظات را به یاد می‌آورد از نوعی باعث شاد شدن شما می‌شود و از نوعی یه شما یاداوری میکند زندگی لحظه های خوبه زیادی برای شما داشته است. سپس به آینده می‌روید و در آینده نیز خاطراتی زیبا برای خود خلق می‌کنید که سبب می‌شود انگیزه شما برای ادامه زندگی بیشتر و بیشتر شود، تا با انگیزه بیشتر به اینده حرکت کنید.

یکی از عملکرد هیپنوتیزم به زبان ساده در ایجاد انگیزه زندگی  این است که فرد به زیبایی‌های زندگی خود تمرکز کند، هر فردی علایق منحصر به فرد خود را دارد . پدری از آینده فرزند خود شاد می‌شود، مادری از صحبت کردن کودک خود شاد می‌شود، جوانی در موفقیت در درس‌های خود شاد می‌شود و … در نوارهای صوتی هیپنوتیزم در ایجاد انگیزه زندگی، به شما یادآوری می‌شود ، که چه نعمت‌هایی دارید و به آنها بی‌ توجه هستید، در حقیقت در ضمیر ناخودآگاه شما تغیری مثبت ایجاد می‌شود که شما را بیشتر به زندگی امیدوار می‌کند.

اینکه افکار ما فردای ما را می‌سازد، امری اجتناب‌ ناپذیر است، چنانچه شما انگیزه زندگی را در خود زنده نگه دارید و بدانید که زندگی همیشه زیبا بوده و هست، و این تغییرات در ضمیر ناخودآگاه شما  اعمال شود، ناخودآگاه به یک آرامش درونی خواهیم رسید، همان طور که کسانی که هدفی را در زندگی خود دارند ، بعد از ایجاد انگیزه ، به تلاش خود را برای رسیدن به هدف هایشان بیشتر و بیشتر تلاش خواهند کرد.

همچنین با دادن تلقیناتی مؤثر افکار و ذهن شما بازتر شده و چنان چه هدفی در زندگی برای خود نداشته باشید، با بیدار کردن ضمیر ناخودآگاه خود هدفی را ایجاد می‌کنید که سبب می‌شود در زندگی با انگیزه بیشتری پیش بروید . در حقیقت همه ما هدف هایی داریم، انسانی که هدف نداشته باشد، نمی‌تواند زندگی کند.

مطمئناً اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید، هدفی برای زندگی خود دارید. شاید این هدف را نتوانسته باشید بیان کنید ، و یا از اعماق ذهن خود تجزیه و تحلیل کنید. هیپنوتیزم این امکان را به شما می‌دهد تا ضمیر ناخودآگاه خود را هوشیار کنید. تا با توجه به این که ضمیر ناخودآگاه ، ما را هدایت می‌کند، به سمت اهداف و آرمان‌ هایمان حرکت کنیم. استفاده از هیپنوتیزم و ایجاد انگیزه نتایج شگفت انگیزی در زندگی هر فرد ایجاد می کند.

هیپنوتیزم به زبان ساده و پاسخ به سوالات رایج

خواب مصنوعی عوارض دارد؟

به علت اینکه بسیاری از مردم ما تفکر نادرستی درباره ماهیت هیپنوتیزم دارند، به اشتباه این باور را دارند که انجام هیپنوتیزم روی آنها تاثیر بسیار وحشتناکی گذاشته یا خواهد گذاشت، هیپنوتیزم به زبان ساده در صورتی که می گوید هیپنوتیزم به این اندازه اثر گذار نیست، نه در جهت بهبود، نه در جهت بدتر شدن. اساسا کارایی هیپنوتیزم بسیار ساده است اما به دلیل ابهامی که در این روند وجود داشت، خیلی‌ها که دانش علمی در این مورد نداشتند مسئله را به صورت اغراق آمیزی مطرح کردند.

وقتی فرد در حالت خواب هیپنوتیزمی است، اتفاق خاصی در او رخ نمی‌دهد، فقط فرد در حالتی است که تلقین‌پذیری بالایی دارد، در این وضعیت بستگی دارد که به فرد چه القائاتی شود که حالش بهتر شود یا بدتر. اینکه بعضی‌ها بعد از خارج شدن از حالت هیپنوتیزم احساس می‌کنند بدتر شده‌اند، می‌تواند به این دلیل باشد که انتظارات خارق‌العاده‌ای از هیپنوتیزم دارند و وقتی می‌بینند که حالتشان مطابق با خواسته‌هایشان نبوده احساس بدی می‌کنند.

این بچه شدن واقعی نیست در یک حالت آرامش عادی که در اثر ریلکسیشن نیز به وجود می‌آید و فرد کاملا روی خاطرات گذشته اش متمرکز می‌شود،  ممکن است خیلی چیزها به یاد بیایند. در حالت هیپنوتیزم هم همین است، فرد کاملا توسط هیپنوتیزور روی گذشته‌اش متمرکز می‌شود و در نتیجه یکسری از خاطراتی که ممکن است تا آن زمان فراموش کرده را به دلیل تمرکز بیش از اندازه روی آنها به خاطر بیاورد.

البته قبلا بر این باور بودند که فرد در حالت هیپنوتیزم به ناخودآگاه خود می‌رود ولی در واقعیت اینطور نیست، فرد هوشیار است ولی یک هوشیاری متمرکز شده که تحت تسلط هیپنوتیزور است.پس بازگشت به دوران کودکی به آن شکل که بسیاری فکر می‌کنند که فرد واقعا به دوران کودکی خود برمی‌گردد، نیست بلکه به خاطر تلقینات هیپنوتیزور، فرد قسمتی از کودکی خود را به یاد می‌آورد که کاملا طبیعی است که ما دوران کودکی‌مان را به یاد آوریم. حتی با القائاتی هیپنوتیزور که مثلا می‌گوید «تو الان یک کودکی»، فرد با حالت و تن صدای بچگانه سخن می‌گوید. اما اینکه بعد از پایان یافتن هیپنوتیزم فرد همچنان در دوران کودکی خود سیر کند و مانند یک کودک رفتار کند، امکان‌پذیر نیست.

ما در یک شرایط خاصی هم که روی کودکیمان متمرکز شویم، ممکن است که خاطراتی را به یاد آوریم و حتی حس کودکانه به ما دست بدهد و غرق در لذت و شادی یا غم و اندوه شویم. این به علت سطح تمرکز فوق‌العاده بالاست که ما چیزهایی را که به صورت معمول به یاد نمی‌آوریم در آن حالت به یادمان می‌آید. حتی در فرایند روان درمانی هم وقتی روی گذشته فرد متمرکز می‌شویم ناگهان چیزهایی را به خاطر می‌آورد که تا آن لحظه به یاد نمی‌آورد. این به دلیل میزان توجهی است که فرد در مورد آن موضوع مورد نظر به کار می‌گیرد.

شما هم می‌توانید هیپنوتیزم شوید؟

برای هیپنوتیزم شدن 3شرط اساسی وجود دارد:

باید خواهان و راغب به هیپنوتیزم شدن باشید. باید به اینکه هیپنوتیزم روی شما قابل انجام است باور داشته باشید. باید توانایی آرام بودن و تمدد اعصاب را داشته باشید. گفته شده درصد کمی از افراد را نمی توان هیپنوتیزم کرد و عده‌ای را نیز به راحتی می‌توان هیپنوتیزم کرد ولی اکثریت مردم در طیف وسط قرار دارند و این سطح تلقین‌پذیری افراد است که شدت و ضعف این موضوع را مشخص می کند. به طور کلی افرادی که خیلی خیالباف هستند از سطح تلقین پذیری بالایی برخوردارند.

چگونه با هیپنوتیزم به زبان ساده تر آشنا شویم؟

سه شرط اساسی هیپنوتیزم شدن اینست که باید خواهان و راغب بوده و به آن باور داشته باشید. و نیز باید توانایی آرام بودن و تمدد اعصاب را داشته باشید.

هیپنوتیزم به زبان ساده: زخم های گذشته را می‌توان با هیپنوتیزم خوب کرد؟

بخشی از تعریف روان‌درمانی یعنی به یادآوردن مطالب سرکوب شده که فرد آن مطالب را از حالت ناهوشیار و نیمه هوشیار خود بیرون بیاورد و طی فرایند روانکاوی بسیاری از آن خاطرات بیرون بیایند و احساسات همراه آن خاطرات و هیجانات مربوط با آنها هم زنده شوند و این خاطرات سرکوب شده با بخش هوشیار فرد ادغام شود.

در روان‌درمانی فرد در حالت هوشیاری به سر می‌برد و توسط تداعی آزاد و تعبیر و تفسیر رؤیا مطالب سرکوب‌ شده به یاد خودآگاه فرد می‌آیند، اما در حالت هیپنوتیزم وقتی آن مطالب سرکوب شده بیاد می‌آیند، طبیعتا با بخش کاملا هوشیار مغز فرد نمی‌تواند ادغام شود زیرا فرد تا حدودی در حالت خواب است و فقط با یکبار به یاد آوردن خاطرات فراموش شده، درمان صورت نمی‌گیرد. یعنی بینش پیدا کردن به مطالب سرکوب شده لزوما درمان نیست.

فرد ممکن است بینش پیدا کند ولی هیچ تغییر شخصیتی در او اتفاق نیفتد. اگر این بینشی که فرد پیدا می‌کند با همکاری یک متخصص مجرب نباشد، مثل باز کردن یک زخم است بدون رسیدگی و مراقبت از آن، زیرا یکسری مطالب هستند که اساسا فرد گنجایش پذیرش و یادآوری آنها را ندارد و به همین دلیل است که فراموش شده‌اند و باز کردن و رها کردن آنها می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.

افراد باید بارها این خاطرات را به یاد آورند و احساس‌های مختلف، اعم از خشم یا سوگواری یا حس انتقام و… همراه آن خاطرات را بیرون ریخته و تخلیه کنند و کم‌کم زیر نظر یک متخصص مجرب، این احساس ها با هوشیاری آمیخته شوند و تغییرات شخصیتی و ساختاری به وجود آید. اما یکسری از عادت‌های غلط را می‌توان از طریق هیپنوتیزم  با القا کردن تلقینات منزجر کننده برای مدتی از بین برد ولی چون تغییر الگوهای رفتاری و تصحیح آنها صورت نگرفته ممکن است که مجددا بازگردند.

هیپنوتیزم به زبان ساده با یک ساعت جیبی می‌توان هیپنوتیزم شد؟

وقتی فرد تصمیم می‌گیرد که نزد یک هیپنوتیزور برود، از قبل خود را آماده این جریان کرده و این ذهنیت را به خود داده که هیپنوتیزم خواهد شد، با تمرکز روی یک محرک بیرونی خاص (ساعت)، محرک‌های بیرونی دیگر اثر کمتری می‌توانند روی او بگذارند. در هیپنوتیزم این اتفاق می‌افتد که با خیره شدن به یک ساعت و با تلقینات هیپنوتیزور  فرد به هیچ محرک دیگری پاسخ نمی‌دهد و فقط روی ساعت متمرکز می شود و بعد از آن القائات انجام می‌شوند. وقتی فرد کلمه خواب را در آن حالت تمرکز بالا و تلقین‌پذیری بالا به کرات می‌شنود، چون در کلمه خواب یک حالت آرامیدگی وجود دارد خودش در آن حالت قرار می‌گیرد.

 

 

🔻چگونه می توانم در این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه