دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

پاک کردن خاطرات- کنترل ذهن

پاک کردن خاطرات- کنترل ذهن. دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

پاک کردن خاطرات- کنترل ذهن

پاک کردن خاطرات- کنترل ذهن

در تحقيقات جديدي که در مورد مغز انسان انجام داده اند به اين نتيجه رسيده‌اند كه مغز نمي‌تواند بين تخيل و واقعيت تفاوت بگذارد و هر چيز که به تصور در آيد و بدان فكر شود به اندازه واقعيت روي بدن تأثير مي‌گذارد. اولين بار جاکبسون به اين طريق آزمايشي انجام داد.

دستگاه EMG را به اندام‌هاي ورزشکاران وصل کرد و از آن‌ها خواست در ذهنشان شروع به دويدن کنند. در همين حين متوجه شد عضلات‌شان علائم خستگي و تنش بروز مي‌دهد. به همين دليل، است که بسياري از افراد پس از خواب شبانه هنوز احساس خستگي مي‌کنند، زيرا در تمام مدت شب خوابهايي ديده اند که همراه با تنش و اضطراب بوده و ماهيچه ها منقبض بوده اند.

در تحقيقي ديگر که در مورد کيفيت هاي ذهن انسان انجام داده‌اند به اين نتيجه رسيده اند که مغز انسان کيفيت ها را به کميت و عدد تبديل مي‌کند. کميت‌ها به صورت تصاوير ذهني در ذهن تداعي مي‌شوند و ما نسبت به اين تصاوير ذهني واکنش نشان مي‌دهيم.

هر اتفاقي که بيفتد و برداشتي که از آن داريم به صورت تصوير ذهني در مغز ذخيره مي‌شود. ما به اتفاق واکنش نشان نمي‌دهيم، بل‌که در مقابل تصوير ذهني واکنش داريم. تمام رفتارها، باورها، احساس‌ها و چيزهايي که در درون ما هستند، همه و همه، به صورت تصوير ذهني ظاهر مي‌شوند و روي ما تأثير مي‌گذارند.

پاک کردن خاطرات- کنترل ذهن

در تکنيک‌هاي روان‌شناسي همه مي‌خواهند احساس‌ها و برداشت‌هايي را که نسبت به موقعيت‌هاي مختلف دارند تغيير دهند و اين کار، سخت به نظر مي‌رسد. من هميشه سر کلاس‌هايم مثال مي‌زنم که اگر شما از کسي نفرت داشته باشيد چه قدر زمان لازم است تا اين نفرت از بين برود؟

يک روز، يک سال، ده سال؟ اگر بخواهيم فراموش کنيم چه قدر زمان لازم است؟ هم اکنون به عدد 257 فکر کنيد. حالا ديگر به آن فکر نکنيد. سعي کنيد اين عدد را در ذهنتان پاک کنيد.

آيا موفق شديد؟ اگر موفق شديد، روش‌ها و تکنيک‌هاي روان‌شناسي هم مي‌توانند خيلي سريع تأثير بگذارند. مي‌خواهم روش ديگري برايتان بگويم. روشي که خيلي سريع برداشت‌ها و باورهاي ما را تغيير مي دهد. اين روش، کار کردن با تصاوير ذهني است. چنان‌چه تصاوير ذهني را تغيير دهيد، بلافاصله برداشت، باور و احساسي که نسبت به موضوع داريد تغيير خواهد کرد.

اين تکنيک هاي به ظاهر ساده که افراد فکر مي‌کنند به طور سطحي تأثير مي‌گذارد، برعکس، قوي هستند و در عمق وجود انسان تأثير مي‌گذارند، به طوري که در بسياري مواقع چنان‌چه يک بار درست انجام شوند، براي هميشه اثراتشان باقي خواهند ماند.

پاک کردن خاطرات- کنترل ذهن

پاک کردن خاطرات- کنترل ذهن

با اين روش مي‌خواهيم ياد بگيريم مغز خود را کنترل کنيم. آن قدر که وقت صرف مي‌کنيم تا طرز کار دستگاه خوراک ‌پزي، کامپيوتر يا موبايل را ياد بگيريد، وقت نمي‌گذاريم تا طرز کار مغز را ياد بگيريم. چون فکر مي‌کنيم لازم نيست. در صورتي که يادگيري طرز کار مغز مهم‌ترين کاري است که لازم است ياد بگيريم.

آيا تا به حال متوجه شده‌ايد که با روشن و تاريک كردن تصاوير ذهني‌تان احساس متفاوتي تجربه مي‌کنيد؟ آيا مي‌دانيد با کوچک و بزرگ کردن تصاوير ذهني احساس‌هاي متفاوتي تجربه مي‌کنيم. امتحان کرده‌ايد؟

هر تصوير ذهني همانند تصاوير واقعي داراي خصوصياتي است که چنان‌چه آن‌ها را تغيير دهيم، احساس و نگرش ما نسبت به آن موضوع تغيير مي‌کند. قبلاً گفتيم که هر باور و نگرش داراي تصوير ذهني است که در درون ما ذخيره مي‌شود. بنا بر اين، تنها با تغيير تصاوير ذهني مي توان باورها و نگرش‌ها را تغيير داد.

تاكنون چند نفر را توانسته‌ايد با نصيحت کردن عوض کنيد؟ اگر موفق شده‌ايد ديگر نيازي به يادگيري اين روش نداريد. چنان‌چه با نصيحت کردن نتوانسته‌ايد روي کسي تأثير بگذاريد و علاقه‌مند هستيد به او يا خودتان کمک کنيد، اين روش را ياد بگيريد.

مثلاً يکي از نزديکانتان سيگار مي‌کشد، شما اثرات بد سيگار کشيدن را به او گوشزد مي‌کنيد. چه قدر موفق شديد او را قانع كنيد که ديگر سيگار نکشد. نوشته هاي روي سيگار چه قدر موجب ترک سيگار شده اند. در صورتي که اگر بتوانيد در بازي‌هاي ذهني که آموزش مي‌دهم تصاوير ذهني را عوض کنيد، زمان بسيار کوتاهي احساس، باور و نگرش شما تغيير کاملاً محسوسي خواهد کرد.
کميت‌هايي که در هر تصوير وجود دارد، احساس و کيفيتي در ذهن ايجاد مي‌کند.

چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟

این دوره به هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری می باشد و در موسسه تجسم خلاق به نشانی :

 تهران ، میدان هفت تیر ، خیابان قائم مقام فراهانی، پلاک ۳۹، ط اول برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت حضوری برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه