دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

7 کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماری های روان تنی + فیلم

0 تا 100 کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماری ها

کاربرد هیپنوتیزم در درمان باید ابتدا به ریشه واژه هیپنوز و هیپنوتیزم که از ریشه یونانی مشتق شده است بپردازیم هیپنوز که به معنی خواب است و در سال ۱۸۴۲ وارد دایره المعارف روان شناسی شد. هیپنوتیزم عبارتست از یک نوع حالت روانی مخصوص که تحت تلقینات شخص «خواب کننده» توسط شخص «خواب شونده » پذیرفته می شود به شرط این که تلقینات برخلاف احساس و وجدان شخص نباشد.

عده ای هیپنوتیزم را تمرکز و توجه شدید روی موضوع یا نقطه ای خاص می دانند. کاربرد هیپنوتیزم در درمان یک واقعیت است که در عین شگفت انگیزی پدیده ای عادی است. اگر چه می تواند برای عده ای وسیله تفریح و جلب توجه شود ولی در کل پدیده ای است علمی که مفید و سودمند است و گاه ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد و فاجعه بیافریند.

در درجات اولیه هیپنوتیزم، شخص آگاهی کامل دارد، کاملا احساس می کند که بیدار است، صداها را می شنود. اگر تلفن زنگ بزند می فهمد، در درجه اول و دوم هیپنوتیزم، شخص هیپنوتیزم شده نمی فهمد که هیپنوتیزم است. تصور می کند که بیدار است و فقط احساس می کند که بدنش یا دستش سنگین است.

اصول هیپنوتیزم در زندگی

فهرست مطالب مقاله

کاربرد هیپنوتیزم در درمان بسیار چشمگیر است با پذیرش این اصل که انسان مجموعه ای از جسم و روح، یا روان و تن است به این حقیقت می رسیم که با تقویت روان می توان جسم بیمار را نیز نیرویی تازه بخشید یا به اصطلاح در کالبد او روح تازه ای دمید. انسان در تمامی لحظات، آگاهانه یا ناآگاهانه در کلیه جنبه های زندگی در جستجو و تلاش برای یافتن و حفظ تعادل و توازن است.

هر گاه نیرویی این توازن و تعادل را برهم زند، نیرویی متضاد در وجود شخص ایجاد می شود که تقابل آن با نیروی بیرونی موجب بروز بیماریهای جسمی یا آشفتگی و اضطراب روحی خواهد شد. پریشانی های روحی به خلاف ناراحتی های جسمی قابل رؤیت نیستند و حتی در برخی موارد یک آشفتگی روحی خود را به صورت یک بیماری جسمی آشکار می کند و تا زمانی که عامل روحی اولیه از بین نرفته است، بیماری جسمی ناشی از آن نیز درمان نمیپذیرد. بیشتر تجربه های زندگی در ضمیر ناخودآگاه ذهن ما ثبت می شود.

بر پایه نتایج پژوهشهای روانشناسان، خودآگاه یک انسان سالم قادر است در هر ثانیه 126 واحد اطلاعاتی را مرور و بررسی کند، در حالی که این رقم در ناخودآگاه به بیش از یک میلیون واحد اطلاعاتی در هر ثانیه می رسد. دستگاه خون، تنفس، تنظیم حرارت بدن، و تنظیم ضربان قلب تحت تأثیر ناخودآگاه اداره و تنظیم می شوند.

کاربرد هیپنوتیزم در درمان و فعالیت های معمول بدن

حتی فعالیت های بسیار معمولی مغز مانند بویایی، چشایی، بینایی و شنوایی که به نظر آگاهانه می آیند نیز در ابتدا باید به وسیله ناخودآگاه شناسایی شوند و پس از آن در حیطه خودآگاه نفوذ کنند. با توجه به این نکات می توان دریافت که بیشتر تجربیات زندگی ما در ناخودآگاه صورت می گیرد.

نابسامانی های محیطی همیشه اتفاق می افتند و این در حالی است که روان انسان تلاش می کند تا در هر لحظه با فشارهای روحی و جسمی ناشی از این عوامل و نابسامانی ها مبارزه کند و آنها را به یک تعادل نسبی برساند.

هرگاه فشار این نابسامانی ها از حد قابل تحمل انسان فراتر رود امکان بروز علایم و آثار بیماری های گوناگون وجود دارد. در اغلب موارد علایم این بیماری ها در نقاطی از بدن که پیش از این دچار آسیب دیدگی یا ضعف بوده اند نمایان می شود. مثلاً علایم ناشی از یک فشار روحی شدید می تواند در محل یک شکستگی قدیمی و بهبود یافته استخوان دوباره درد ایجاد کند.

اغلب مردم این نوع دردها را به عنوان درد های عصبی می شناسند در بیشتر موارد در ناحیه ای که دچار درد عصبی است هیچگونه ناهنجاری جسمی یافت نمی شود و هیچگونه ارتباط مشخصی بین جراحت قبلی و آثار بیماری جدید وجود نخواهد داشت.

مسئله کلیدی دیگری که در مورد اینگونه بیماری ها می بایستی به آن توجه داشت، این است که مسائل و مشکلات مشابه میتوانند در افراد مختلف عکس العمل های متفاوتی را ایجاد کنند. مثلاً مرگ مادر در خانواده ای می تواند فرزندی را اسیر افسردگی کند، اضطراب را برای فرزند دیگر به همراه داشته باشد و در فرزند سوم هیچ گونه تأثیری بر جای نگذارد.

این در حالی است که هر سه فرزند به مادر خود علاقمند بوده اند و به او عشق می ورزیده اند. در این موارد بدون کمک هیپنوتیزم نمی توان به علت ایجاد تغییرات متفاوت به وسیله یک محرک مشابه پی برد. اما با روشن شدن علت از طریق کاربرد هیپنوتیزم در درمان یا هیپنوتراپی می توان امکانات گسترده ای را برای از میان بردن آن و بهبود وضع بیمار فراهم آورد.

کاربرد هیپنوتیزم در درمان

روان انسان تلاش می کند تا در هر لحظه با فشارهای روحی و جسمی ناشی از این عوامل و نابسامانی ها مبارزه کند و آنها را به یک تعادل نسبی برساند.

درمان با هیپنوتیزم به دو شیوه هیپنوآنالیز و هیپنوتراپی

کاربرد هیپنوتیزم در درمان و تشخیص عامل اصلی بروز بیماری هایی که از نظر جسمی هیچگونه دلیلی برای ایجاد آنها وجود ندارد و یا نمیتوان هیچ نشانه ای از علایم رنج آور را در بدن بیمار یافت، بسیار مؤثر خواهد بود. مثلاً اگر شخصی از تنگی نفس رنج می برد اما در بررسی های بالینی هیچگونه نشانه ای از بیماری دستگاه تنفسی در وی یافت نمی شود، می توان علت بروز بیماری را در اضطراب ها و فشارهای روحی فرد جستجو کرد.

در این گونه موارد اضطراب و فشارهای روحی در طی سالیان متوالی روی هم انباشته شده اند و در نهایت آثار خود را به صورت یک بیماری جسمی آشکار کرده اند. به جرئت می توان گفت که اغلب بیماری هایی که به این شکل بروز می کنند و در اصطلاح پزشکی بیماری های روان تنی نام گرفته اند، در خاطرات گذشته و احساسات نهفته در ناخودآگاه بیمار ریشه دارند.

احساسات و خاطراتی که خودآگاه به علل و دلایل گوناگون از جمله احساس گناه آنها را سرکوب کرده و در ظاهر به باد فراموشی سپرده است. این گونه بیماری ها یا بیماری هایی که بخشی از علل آنها روان تنی است. همه از یک معادله ساده پیروی می کنند:

آمادگی قبلی + فشار روحی = بیماری های روان تنی

استعداد فرد برای ابتلا به بیماری های روان تنی به آمادگی قبلی ولی برای این بیماریها و می تواند شامل وضع سلامت جسمی و روحی شخص در گذشته، قابلیت و صلاحیت کنونی روحی وی و همچنین تأثیر عوامل محیطی باشد.

کاربرد هیپنوتیزم در درمان فشارهای روحی

فشارهای روحی می تواند به مجموعه ای از ترس ها، اضطراب ها و نگرانی های واقعی یا خیالی شخص مربوط باشد. این فشارها ممکن است حقیقی باشند یا تنها در تخیل انسان رخ دهند. فشارهای محیطی شامل حوادث ناگواری است که درست پیش از ظهور علایم بیماری برای بیمار اتفاق افتاده باشد.

شرایطی مانند مرگ افراد خانواده، وقوع جنگ، حوادث طبیعی، شرایط نابسامان مالی و اجتماعی، مشکلات خانوادگی و… می توانند دست به دست هم دهند و محیط مساعدی را برای ایجاد بیماری روان تنی، در شخص مساعد فراهم آورند.

کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماری های روان تنی

از شایعترین بیماری های روان تنی می توان به انواع:

✔️ درمان بیماریهای روان تنی مانند حمله های ترس

✔️ درمان بیماریهای روان تنی  مانند: نابسامانی ها و اختلالات اضطرابی

✔️ درمان بیماری های روان تنی  مانند: افسردگی

✔️ درمان بیماری های روان تنی  مانند: وسواس

✔️ درمان بیماری های روان تنی و محیطی و… اشاره کرد.

در اغلب این بیماری ها ریشه های مشترک «گناهان سرکوب شده» و «خصومت» به عنوان عامل اصلی بروز بیماری حضور دارند. در این گونه موارد می توان از کاربرد هیپنوتیزم در درمان یا هیپنوتراپی برای ایجاد محیطی متعادل و موزون در درون خسته بیمار استفاده کرد و بسیاری از بیماران پس از دستیابی به این مرحله بهبودی می یابند.

در بسیاری از موارد سردرد، دل درد، صدای گوش، لکنت زبان، حساسیت، ترس، دلهره و اضطراب، افسردگی، بی حوصلگی و بی خوابی به دلیل اختلالات درونی ایجاد می شوند. در یک طرف این اختلالات همان گونه که اشاره شد، فشار نیروی متقابل ناخودآگاه قرار دارد که با از بین بردن آن می توان تعادل درونی را دوباره برقرار کرد؛ در این حالت یا بیماری روان تنی از بین میرود و یا شدت آن به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد.

در مواردی که هیچ یک از معاینات و آزمایش های پزشکی در یافتن عامل سبب شناختی بیماری به جایی نمیرسند، پذیرش ریشه های غیر جسمی بیماری بیماران با مقاومت کمتری رو به رو خواهد بود. هنگامی که بیمار این حقیقت را می پذیرد که بیماری او جنبه روان تنی دارد در واقع نخستین گام را در جهت بهبود و درمان خویش برداشته است. بدون پذیرش این حقیقت از سوی بیمار دستیابی به بهبودی به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.

کاربرد هیپنوتیزم در درمان

از هیپنوتراپی برای ایجاد محیطی متعادل و موزون در درون خسته بیمار استفاده کرد

نکات مهم برای کاربرد هیپنوتیزم در درمان

برای استفاده و کاربرد هیپنوتیزم در درمان اعتماد به شخص درمانگر (THERAPIST) نکته مهمی است که در بهبودی بیماران اهمیت بسزایی دارد. درمانگر شخصی است که بیمار بتواند با اعتماد کامل مشکلات خود را در مراحل اولیه درمان با وی در میان بگذارد. شمار اندکی از بیماران می توانند به تنهایی و بدون درمانگر به بهبودی دست یابند. استفاده از شیوه خود هیپنوتیزم (SELF HYPNOSIS) بدون نظارت کارشناس هیچگونه تأثیری در بهبودی این گونه بیماران نخواهد داشت.

زیرا در خود هیپنوتیزم دستیابی به دو فرایند بازگشت (REGRESSION) و تخلیه (ABREACTION) که مهمترین بخش درمان به شمار میرود به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. از آنجا که ریشه های بیماری روان تنی در ضمیر ناخودآگاه فرد قرار دارد، امکان این که شخص خود به آنها دست بیابد وجود نخواهد داشت.

در خاتمه باید به این نکته اشاره کرد که برای کاربرد هیپنوتیزم در درمان قدرت، هوش و اراده شخص در بهبود این گونه بیماری ها بسیار ناچیز است و سهم اساسی در درمان بر عهده دو عامل میزان تمایل بیمار برای بهبودی و بینش سازی صحیح برای وی است. به منظور بینش سازی صحیح برای بیمار، حضور شخص درمانگر الزامی خواهد بود.

تاثیر درمان با هیپنوتیزم در درمان اختلالات روانی

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماری‌هایی مثل سردرد، تنگی نفس، بی‌خوابی، نگرانی و اندوه، اختلالات سوء هاضمه، برخی ناراحتی‌های قلبی، ترس، اضطراب، آشفتگی، افسردگی، ناامیدی، دلسردی، اکثر بیماری‌های جسمی، عادات و رفتار ناخوشایند و بیماری‌هایی که منشا عصبی و درمانی داشته باشند، قابل درمان هستند.

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان انواع عادت‌های بد و ناپسند که از ضمیر ناخودآگاه ناشی می‌شود، به کمک هیپنوتیزم قابل درمان هستند. انواع بیماری‌های جنسی، لاغری، ترک سیگار، ریزش موی سر و… با کاربرد هیپنوتیزم در درمان می پذیرند.

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان یک ابزار نیرومندی برای از بین بردن غم اندوه و نگرانی و ایجاد نشاط و شادمانی است. هیپنوتیزم خوابی است که در اثر تلقین در معمول ایجاد می‌شود. وقتی معمول در حالت هیپنوز است و تمرکز فکری 100درصد دارد، توجهش به کلی از همه چیز قطع می‌شود. هیپنوتیزم می‌تواند قدرت تفکر، تخیل و حافظه را تقویت کرده و شخص را قادر به بهره برداری از نهایت ظرفیت مغزش نماید. اختلالات عاطفی بر اوقات فکر را در حالت بیداری متمرکز کرده و شرایطی شبیه حالت هیپنوز بوجود می‌آورد.

✔️ هیپنوتیزم می‌تواند آرامشی در درون پرتلاطم بیماران بوجود آورد و آنها را از بیخوابی و ناراحتی عصبی که اغلب با بیماری‌ها همراه است، نجات دهد.

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان بسیاری از بزهکاران که مبتلا به امراض روانی هستند، بوسیله هیپنوتیزم معالجه می‌شود. 95درصد افراد را می‌توان هیپنوتیزم کرد، اما برخی از اینها دیر و برخی دیگر زودتر به خواب می‌روند، فقط 5درصد افراد هستند که بدلیل عدم تمرکز حواس، قادر نیستند تحت هیپنوتیزم قرار گیرند.

✔️ ارزش کاربرد هیپنوتیزم در درمان این است که به کمک آن می‌توان افکار منفی و پست را از ذهن و ضمیر ناخودآگاه سوژه پاک کرد و او را وادار به انجام اعمال مثبت و مفید نمود. هر چند عادت‌های زشت و ناپسند و یا برخی بیماری‌ها را می‌توان با هیپنوتیزم از بین برد، اما به هیچ وجه صفات ارثی یک فرد را نمی‌توان با هیپنوتیزم تغییر داد.

✔️ “فکر” نقش مهمی در هیپنوتیزم بازی می‌کند. بوسیله کنترل فکر است که عامل قادر به تغییر روحیات معمول است. بخش عمده‌ای از افکار انسان حاصل افکارش است. ضعف یا قدرت افکار انسان است که او را خوشبخت و یا بدبخت می‌سازد.

درمان با هیپنوتیزم حداقل دو فایده دارد.

✔️ اول اینکه کاربرد هیپنوتیزم در درمان برخی از بیماری ها مفید است.

✔️ دوم اینکه کاربرد هیپنوتیزم در درمان روح انسان را برای مبارزه با مشکلات زندگی آماده‌تر می‌سازد

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

جنبه های کاربرد هیپنوتیزم در درمان

امروزه از هیپنوتیزم در درمان بیماریهای روحی و جسمی استفاده می گردد.

  • کاربرد هیپنوتیزم در درمان نوروزها و هیپنوتیزم:

نوروز یکی از دو گروه بیماری های روانی است که به صورت ناسازگاری های هیجانی، به علت وجود منازعات حل نشده در شعور تاریک انسان به وجود می آید و ناتوانی و ضعف و عدم کمال شخصیت در بروز اختلال نقش اساسی دارد. این افراد تماس خود را با دنیا و واقعیت کاملا از دست نمی دهند. اضطراب محصول اصلی کشمکش ها در افراد نوروز است.

روانکاوان معتقدند که سالها باید روانکاوی کرد تا علت تضاد فکری فرد مشخص شود. ولی پیدا کردن این تضاد و کشمکش افکار متضاد از طریق هیپنوتیزم چندان مشکل نیست که در عرض چند جلسه بیمار کلیه جزئیاتی که باعث بیماریش شده به سهولت به یاد می آورد.

  • کاربرد هیپنوتیزم در درمان هیستری و هیپنوتیزم:

حالت های روانی افراد هیستریک از افراد عادی کاملا متفاوت است آنها دمدمی و متلون المزاج هستد بدون انگیزه می خندند و گریه می کنند، عکس العمل هایشان مبالغه آمیز است آنها در خود نیاز به خودنمایی در برابر دیگران احساس می کنند این افراد نسبت به تلقین خیلی حساس هستند.

آنها در خود نیاز به خودنمایی در برابر دیگران احساس می کنند. زیرا ضعف مغز آنها امکان مقاومت کافی را به آنها نمی دهد. هیچ کس به اندازه یک فرد هیستریک، هیپنوتیزم نمی شود. این گونه بیماران هیچ مقاومتی در برابر هیپنوتیزم نشان نمی دهند.

در این جا این سوال مطرح می شود که آیا یک فرد هیستریک را می توان برخلاف میلش برای درمان با هیپنوتیزم استفاده نمود؟

✔️ جواب خیر است. زیرا بیمار باید همکاری لازم را داشته باشد تا این امر صورت گیرد. افرادی که هیستری آنها بسیار شدید است نسبت به هیپنوتیزم مقاومت بیشتری نشان می دهند. به طور کلی افراد هیستریکی که مورد هیپنوتیزم قرار می گیرند به آسانی می توانند معالجه شوند و بهبود یابند.

  • کاربرد هیپنوتیزم در درمان لکنت زبان

شاید بزرگترین آرزوی یک فرد الکن معجزه ای باشد که لکنت او را از بین ببرد و او هم بتواند آزادانه و روان در مجالس صحبت کند.
در سال ۱۹۶۴ کارلو مارچزی در طی یک مقاله در مجله «مدیکال هیپنوتیزم» مدعی بود که ۹۸ مورد لکنت زبان را به وسیله خواب مصنوعی معالجه کرده است که اساس آن تمرینات تنفسی بوده است.

    • دو روش برای حمله به لکنت زبان وجود دارد:

۱) در این روش فرد الکن تحت نفوذ تلقینات هیپنوتیزمی قرار می گیرد و می تواند کلمات القایی را بدون لکنت بیان کند متقاعد می شود که این امکان وجود دارد که بتواند بدون لکنت صحبت کند. این روش باعث می شود هیجانات منفی از بین برود و فرد اعتماد به نفس خود را دریابد.

۲) این روش برای افراد الکن باهوش به کار می رود که لکنت زبان شدیدتری دارند، در این حالت شخص توسط خواب مصنوعی عمیق به گذشته برده می شود موقعی که لکنت زبان شدید و ناراحتی داشته است. در این وقت در حال هیپنوتیزم عمیق به او تلقین می شود که صحبت کند.

در این موقع توجه فرد بر انقباض تشنجی دیافراگم، حنجره و وضع تنفس معطوف می شود. بلا فاصله به وی گفته می شود که به طریقی که به او آموخته شده تنفس کند و همان کلمات را در وضعیت تلفظ کند. به این ترتیب خطاهایی که در گذشته هنگام صحبت کردن مرتکب می شد اکنون اصلا ح می شود و به راحتی صحبت می کند. البته انواع تنفس ها و تمرکزها در این روش از ابزار اصلی است.

  • زایمان بی درد به وسیله هیپنوتیزم

کاربرد هیپنوتیزم در درمان و زایمان بی درد باید از خانم های بارداری استفاده شود که دچار بیماری های روانی نباشند کسانی که دچار بیماری های وسواسی، عقده های روانی و کمبودهای عاطفی هستند، برای هیپنوتیزم مناسب نیستند. تفاوت دیگر این نوع زایمان این است که در آن به ضمیر آگاه فرد تلقین می شود که زایمان بی درد است. در حالی که تنش ها و اضطراب ها در ضمیر ناخودآگاه زن باردار تمرکز یافته است و هیپنوتیزم در این محل اثر می کند و تمام یافته های منفی ویرانگر را از وجود زائو خارج کرده و با یک نیروی قوی تر از اراده زائو به او می قبولانند که زایمان بدون درد است.

برای استفاده از زایمان بی درد باید به ریلکس عمیق در عضلات باسن و شکم دست یافت و همیشه با شادی درباره خود و زایمان و نوزاد فکر کرد و هرگز فکرهای خطرناک را به ذهن راه نداد. زنانی که از اصول هیپنوتیزم آگاهی دارند در هنگام درد با ریلکس کردن خود این درد را به آرامش تبدیل کرده و احساس مطبوع تری دارند.

یکی از نکات مهم در اینجا توجه به نوع تنفس است که باید آرام، عمیق و منظم باشد که در طول بارداری به زائو آموخته می شود. بطور کلی باید گفت که از این پدیده شگفت همواره با احتیاط و دوراندیشی و رعایت مسائل علمی، به عنوان ابزاری جهت خدمت و یاری رساندن به همنوع استفاده کرد.

  • هیپنوتیزم و طب نوین

هیپنوتیزم در طب به صورت های زیر استفاده می شود:

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان به صورت خواب درمانی

✔️ برای از بین بردن درد

✔️ در وضعیت های عمومی طبی

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان آسم یا تنگی نفس

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان آلرژی یا حساسیت های مختلف و کهیر

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان وسواس، اندیشه های جزمی و ترس های بی جا

✔️ کاربرد هیپنوتیزم در درمان بی خوابی

✔️ شادابی و زیبایی چهره

استفاده های هیپنوتیزم در درمان بیماری های روان تنی 

هیپنوتیزم یعنی ایجاد آرامش، کنار گذاشتن ذهن هشیار و فعال کردن ذهن نیمه هشیار طوری که تلقین‌پذیر باشد و سوژه بتواند به آسانی و کارآمد طبق تلقین‌ها رفتار کند. هیپنوتیزم را می‌توان با فرمول زیر توصیف کرد:

جلب توجه + باور + انتظار = هیپنوتیزم

حالا دیگر متخصصان هیپنوتیزم افرادی شارلاتان و لوده به حساب نمی‌آیند. اولین باری که شروع به هیپنوتیزم درمانی کردم متوجه شدم بیماران پس از محک زدن روش‌های سنتی طبی و روان درمانی و ناامید شدن از این روش‌ها به هیپنوتیزم درمانی روی می‌آوردند.

ولی آن‌ها امروزه قبل از محک زدن سایر روش‌ها نزد من می‌آیند. البته من ابتدا از بیماران درخواست می‌کنم نزد پزشک بروند تا مشخص شود بیماری آن‌ها منشأ فیزیولوژیک نداشته باشد. وقتی معلوم شود بیماری آن‌ها فیزیکی نیست، من درمان خود را شروع می‌کنم. تمامی متخصصین درمان از هیپنوتیزم این روش بالینی استفاده می‌کند.

کاربرد هیپنوتیزم در درمان

جلب توجه + باور + انتظار = هیپنوتیزم

در اینجا برخی مزایای مفید هیپنوتیزم را برمی‌شمارم:

1. افزایش آرامش و حذف تنش و برطرف کردن اضطراب و افسردگی و غلبه بر ناراحتی ناشی از داغدیدگی

هیپنوتیزم، به افراد کمک می‌کنند تا با استفاده از تمرکز، دقت و ذهنیت خود، به طور کامل درونی خود را کنترل کنند و به دنیای درونی خود وارد شوند. با استفاده از هیپنوتیزم، افراد می‌توانند به راحتی به وضعیتی از آرامش و آرامش وارد شوند و با مدیریت درست تنفس، دستاوردهایی بزرگ در کنترل استرس و اضطراب خود داشته باشند. با استفاده از ابزارهای هیپنوتیزم مانند تصویرسازی، افراد می‌توانند به طور فعال درونی خود را برنامه‌ریزی کنند و الگوهای ذهنی منفی را تغییر داده و به جای آن‌ها الگوهای مثبت و سازنده‌ای در ذهن خود ایجاد کنند. با تمرین و تمرکز مناسب، هیپنوتیزم می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در مدیریت استرس و اضطراب مورد استفاده قرار گیرد.

2. بهبود حافظه (حدت حافظه)

هیپنوتیزم، یکی از روش‌های موثر برای افزایش حافظه و تمرکز در مطالعه است که در دسترس همه قرار دارد. با استفاده از قدرت ذهن خود، می‌توانید در حالت هیپنوتیک به طور عمیق به دنیای داخلی خود وارد شوید و ذهن خود را برای یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات آماده کنید. در این حالت، تمام توجه‌تان به مطالعه و درک مطالب خواهد بود و هیچ تفکرات غیرمرتبطی نمی‌توانند وارد ذهن شما شوند. با ادامه تمرین‌های هیپنوتیزم و استفاده منظم از این تکنیک، شما قادر خواهید بود ذهن خود را به بهترین حالت ممکن برای مطالعه و یادگیری تنظیم کنید و به خاطر سپردن اطلاعات به شکلی عمیق و کامل تر بپردازید.

3. افزایش توجه و تمرکز حواس

هیپنوتیزم، یکی از روش‌های موثر برای ایجاد تمرکز و افزایش تمرکز آدمی است. در این فرآیند، نیروی مغناطیسی که توسط هیپنوتیزور به افراد منتقل می‌شود، برای هدایت و فراموشی از تفکرات و مشغولیت‌های ذهنی استفاده می‌شود. این فرآیند به ایجاد آرامش و تمرکز در ذهن فرد کمک کرده و او را قادر می‌سازد تا تمرکزش را بر روی یک موضوع خاص و مورد نظر متمرکز کند. در اثر هیپنوتیزم، فرد به دست یافتن به سطحی عمیق از تمرکز و آگاهی از خود و محیط اطرافش دست پیدا می‌کند، که این امر به بهبود کارآیی و عملکرد او در زندگی روزمره کمک می‌کند. بدین ترتیب، هیپنوتیزم با ایجاد تمرکز و افزایش آن، به فرد کمک می‌کند تا به بهبود کارایی و عملکردش در هر زمینه ای که انتخاب کند، برسد.

4. بهبود بازتاب‌ها و افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصمیم‌گیری قطعی

تصور کنید که در جاده‌ای پر از تاریکی قدم می‌گذارید، ولی یک نور پر از امید و شور در دلتان درخشان است. هیپنوتیزم، همان نوری است که قادر است شما را در این جاده مرگبار از ترس و شک به سوی اعتماد به نفس و عزت نفس هدایت کند. با صدای آرام و مهربان هیپنوتیزم، شما درونیتان را به یک حالت آرامش و تسلیم فرا می‌برید؛ همان حالتی که قادر به نفوذ به عمق ذهنتان و تغییر باورها و الگوهای منفی خود می‌شود. پس جرأت کنید و به دنیایی از اعتماد به نفس بی‌محدود و عزت نفس بی‌قیاس در هیپنوتیزم وارد شوید.

5. کاربرد هیپنوتیزم در درمان و کنترل درد و درمان سردرد از جمله سردردهای شدید حساسیت و ناراحتی‌های پوستی

هیپنوتیزم نفوذ به عمق ذهن انسان را ممکن می‌سازد، می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر در کاهش درد و مشکلات مربوط به آن عمل کند. هنگامی که فردی تحت تأثیر هیپنوتیزم قرار می‌گیرد، افکار آزادانه‌ای که ذهن را پر می‌کنند، به‌طور موقت کاسته می‌شوند و ذهن در وضعیتی است که به آن اطلاعات و دستورات جدید به راحتی پاسخ می‌دهد. این فرایند همچنین می‌تواند به کاهش فشارهای عصبی و تنش‌های روحی کمک کند، که ممکن است برخی از دردها و مشکلات جسمی را تسهیل کند. به علاوه، هیپنوتیزم می‌تواند به فرد کمک کند تا به طور عمیقتری با ذهن خود ارتباط برقرار کرده و الگوهای منفی و رفتارهای غیرمطلوب را شناسایی و تغییر دهد. به‌طور خلاصه، هیپنوتیزم یک ابزار قدرتمند است که می‌تواند در کاهش درد و مشکلات مرتبط با آن نقش موثری ایفا کند و به فرد کمک کند تا به شکلی هماهنگ‌تر و سالم‌تر با زندگی خود در ارتباط باشد. م توان از نقش تصویر سازی هیپنوتیزم برای التیام دردها و بیماریهای مختلف در بدن استفاده نمود.

6. کاربرد هیپنوتیزم در درمان و بهبود زندگی

افزایش کارآیی و سازماندهی زندگی به کمک هیپنوتیزم می تواند صورت گیرد همچنین که بهبود کیفیت جنسی افراد و برطرف شدن مشکلات روحی که به این امر صدمه می شوند در این امر مفید می باشد. تسهیل روند پیشرفت شغلی نیز می تواند با برنامه ریزی مجدد مغز به کمک هیپنوتیزم برای رسیدن به موفقیت های شغلی موثر واقع می گردد.

7. تقویت انگیزه

هیپنوتیزم، یکی از موارد جالب و متفاوت برای بهبود انگیزه و تعیین هدف است که به طور عمیق در روح و ذهن فرد تأثیر می گذارد. با استفاده از قدرتی که درون هر فرد مخفی است، هیپنوتیزور با ایجاد وضعیتی سازنده و متمرکز، افراد را به سمت اهدافشان هدایت می کند. در جریان جلسات هیپنوتیزم، ذهن آگاه شما به حالت استراحت و آرامش وارد می شود و ذهن ناخودآگاه خود را نشان می دهد. به این ترتیب، انگیزه شما تقویت می شود و هدف هایتان را برای خودتان مشخص تر می کنید. هیپنوتیزم می تواند یک ابزار قدرتمند برای بهبود زندگی شخصی و حرفه ای شما باشد، و با همراهی یک هیپنوتیزور حرفه ای، شما می توانید به راحتی از طریق هیپنوتیزم انگیزه و تعیین هدف خود را بهبود بخشید.

8. بهبود روابط میان افراد

تکنیک های هیپنوتیزم، با به کارگیری قدرت معنوی و ذهنی فرد، می تواند همدلی را در فرد افزایش دهد. قدرت درک احساسات در فرد افزایش یافته و با تقویت توانایی شنیداری و گوش دادن به بقیه باعث بهبود شخصیتی فرد می گردد.

9. برطرف کردن عادت‌ها، هراس‌ها و‌ترس‌های بیمار گونه و سایر گرایش‌های منفی

در غلبه بر ترس و فوبیا، هیپنوتیزم به عنوان یک ابزار قدرتمند، ما را به سوی آزادی و آرامش هدایت می‌کند، و به ما اجازه می‌دهد که به تجربه‌ی واقعیت واقعی خویش پا بگذاریم و فردی شجاع و مطمئن از قوای خود شویم. با ترجمه ذهن به واقعیت و استفاده از قدرتی که درون خودمان داریم، می‌توانیم از ترس محدودیت خود رها شویم

ترس، آن رشته ناخوشایندی است که هر انسانی در زندگی خود با آن مواجه می‌شود. از ترس از ارتفاعات تا ترس از حشرات، ترس از حیوانات و … هر کسی تجربه‌ی خود را دارد با استفاده از هیپنوتیزم، می‌توانیم به ذهنیت خود تسلط پیدا کنیم و با انعطاف‌پذیری ذهنی، ترس‌هایمان را به آرامش و اعتماد به نفس تبدیل نماییم.

10. ایجاد و حفظ هماهنگی بین بدن، ذهن و روح

با تغییر رفتار انسان یک حالت خاص ذهنی را در فرد ایجاد کرده و باعث می گردد، همواره به تغذیه آگاهانه و اصلاح رفتار در مورد غذای خود توجه نماید. هیپنوتیزم با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند خلسه، تخیل و ارتباط زبانی قدرت بالایی در تغییر الگوهای رفتاری فرد ایجاد می‌کند. این روش، افراد را قادر می‌سازد که با ایجاد تغییر در نحوه تفکر، به دنبال رژیم‌های غذایی سالمتر و ترک عادت‌های بد مانند مصرف مواد مخدر، سیگار، و حتی تنباکو باشند. با استفاده از هیپنوتیزم، می‌توان آگاهی فرد را افزایش داده و او را به سمت انتخاب‌های بهتر و متعادل‌تر سوق داد.

و موارد دیگر که می توان از هیپنوتیزم برای برطرف نمودن آنها استفاده نمود:

11. تقویت دستگاه دفاعی بدن برای مقاومت در برابر هر نوع بیماری و کاهش سرعت فرآیند پیری

12. بهبود وضعیت افراد و شرایطی که به طور کلی در زندگی جذب شما می‌شوند.

13. افزایش درآمد و حفظ آن

14. غلبه بر هر نوع رفتار وسواسی

15. نجات از بی‌خوابی

16. بهبود وضع کلی زندگی

17. بهبود آگاهی روانی

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

 

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه