دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم + یادآوری سو رفتار در کودکی + هیپنوتیزم درمانی

یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم: بسیاری از افرادی که در بزرگسالی از نظر عاطفی دچار مشکل هستند، از جمله اعتیاد، در شگفت اند که آیا علت سو رفتار در دوران کودکی آنها فراموش شده یا سرکوب شده است؟ به ویژه، بسیاری احتمال سو استفاده جنسی در کودکی را محتمل می دانند. اما جلوی آنها گرفته شده است. آنها ممکن است خاطراتی داشته باشند که ناقص است اما احساس ناراحتی کنند، به ویژه هنگامی که با دیدگاه بزرگسالانه خود گذشته را به یاد بیاورند. برای درک بهتر کارکرد هیپنوتیزم مقاله هیپنوتیزم چیست را حتما مطالعه کنید.

یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

فهرست مطالب مقاله

عدم توانایی به یادآوری واضح، به ویژه هنگامی که نکاتی در مورد احتمال وقوع اتفاقی وجود دارد، می تواند ناامید کننده باشد و افراد می توانند با گمانه زنی درباره آنچه ممکن است برای آنها اتفاق افتاده باشد یا نباشد، کاملاً منحرف شوند و از خود این سوال را بپرسند: مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته اند؟

به نظر می رسد یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم راهی برای باز کردن قفل این خاطرات و حل و فصل موضوع یکبار برای همیشه باشد.

حافظه و تفکیک با یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

درست است که برخی از افرادی که در دوران کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، این تجربه را فراموش کرده یا از آن جدا می شوند،  و سو استفاده را در بزرگسالی به خاطر نمی آورند.

تصور می شود این یک روند محافظتی است. با فراموشی یک واقعه آسیب زا، از یاد می رود و به کودک و بعداً بزرگسال اجازه می دهد بدون اینکه غرق در خاطرات ناخوشایند شود، با مشکلات موجود کنار بیاید.

برای دیگران، خاطرات نگران کننده ممکن است بدون یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم و به طور مداوم رخ دهد. تفکیک و خاطرات سرزده از ویژگی های اختلال استرس پس از سانحه هستند.

یادآوری خود جوش سو استفاده

همچنین درست است که بعضی از افراد بعداً خاطرات سو استفاده را به یاد می آورند. با این حال، یادآوری سو استفاده می تواند بدون یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم و بدون هیچ گونه مداخله درمانی خاصی اتفاق بیفتد.

در بعضی مواقع، افرادی که خود به خود خاطرات سو استفاده را بازیابی می کنند، می توانند آنچه را که برای آنها اتفاق افتاده است تأیید کنند، که می تواند منجر به احساس تسکین و درک خود شود. در زمان های دیگر، خاطرات روشن نیستند و تفسیر آنها دشوار است. جستجوی مدارک تأیید نیز ممکن است غیرممکن، بی نتیجه باشد و یا منجر به مشکلات بیشتر با سایر اعضای خانواده شود.

حافظه و یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم حالت هوشیاری تغییر یافته ای است که در آن گاهی اوقات می توان به راحتی به خاطرات دسترسی داشت. عملاً غیرممکن است که بگوییم یادآوری یک حادثه سو استفاده از دوران کودکی خاطره ای از یک واقعه واقعی است، یا یک خیال.

بسیاری از افراد، چه مشتری و چه درمانگر، در یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم معتقدند که حافظه مانند دوربین فیلمبرداری عمل می کند و هر آنچه را که برای ما اتفاق می افتد ضبط می کند. آنها همچنین ممکن است معتقد باشند که با تکنیکی مانند هیپنوتیزم می توان قفل خاطرات فراموش شده یا سرکوب شده را باز کرد. در حقیقت، بسیاری از متخصصان هیپنوتیزم فراتر می روند و معتقدند که افراد می توانند زندگی گذشته تحت هیپنوتیزم را به یاد بیاورند.

این باورها با واقعیت علمی پشتیبانی نمی شوند. ماهیت حافظه به عنوان فرایند بازسازی اکنون کاملاً ثابت شده است.

ذهن مانند دوربین فیلمبرداری نیست. این بیشتر شبیه یک دفترچه یادداشت است که به موجب آن خاطرات با ترکیب قطعاتی از تجربه حسی با تفسیر و تخیل ایجاد می شوند.

تحت یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

تحت یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم، مردم خصوصاً در معرض پیشنهاد هستند. در واقع، این اساس کار هیپنوتیزم است. یک هیپنوتیزم درمانی که به مدل ضبط کننده فیلم حافظه اعتقاد دارد، به ویژه اگر مشکوک به سو استفاده از مشتری خود باشند، ممکن است ناخواسته خاطرات سو استفاده را به شخصی که هیپنوتیزم می کند پیشنهاد کند، که برای مشتری خاطرات واقعی به نظر می رسد.

این بدان معنا نیست که هر کسی که سو استفاده از دوران کودکی را در بزرگسالی به یاد می آورد، تصور می کند، خواه این فراخوان تحت هیپنوتیزم رخ دهد یا نه. همچنین گفته نمی شود كه متخصصان هیپنوتیزم عمداً خاطرات نادرست سو استفاده را به مشتری خود می خورند.

هیپنوتیزم روش مطمئنی برای تعیین اینکه آیا در دوران کودکی مورد سو استفاده قرار گرفته اید یا نه، اگر اکنون به خاطر نمی آورید، نیست.

رگرسیون درمانی و هیپنوتیزم

رگرسیون درمانی، که تمرکز آن بر حل و فصل وقایع قابل توجهی است که سلامت روحی و روانی شما را مختل می کنند، اغلب با استفاده از هیپنوتیزم انجام می شود. طرفداران معتقدند که این حالت آرام به بیماران اجازه می دهد تا از هر رویداد آسیب زای فراموش شده یا سرکوب شده ای که بر وضعیت روانی یا خلقی فعلی آنها تأثیر می گذارد، استفاده کنند.

رگرسیون درمانی دو نوع دارد:

در سن، که هدف آن کشف مواردی است که در دوران کودکی اتفاق افتاده است

و در زندگی گذشته، که هدف آن حل مسائل مربوط به زندگی گذشته شما است

از آنجا که در حال حاضر شواهد کافی برای تعیین امکان سرکوب و بعد بازیابی خاطرات آسیب زا وجود ندارد، رگرسیون درمانی بحث برانگیز است

چگونه هیپنوتیزم می تواند به بازماندگان سو استفاده از کودکی کمک کند

با وجود نامناسب بودن هیپنوتیزم برای “کار کارآگاهی” شخصی، هیپنوتیزم درمانی در کمک به افرادی که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند برای غلبه بر علائم PTSD بسیار موثر است.

یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم درمانی و یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

درمان از طریق هیپنوتیزم و یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم و بازیابی زندگی گذشته به ویژه برای کمک به بازماندگان در بازسازی خاطرات واقعی، سو استفاده برای احساس کنترل بیشتر به آنها و همچنین در رفع احساسات دردناکی مانند خود سرزنش کردن بسیار مفید است. هنگامی هیپنوتیزم قدرتمند است که بر ایجاد تغییرات مثبت در افکار، احساسات و رفتارها برای آینده متمرکز باشد.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان در حال بررسی هیپنوتیزم یا درمان رگرسیون هستید، جستجوی یک متخصص بهداشت روان ماهر ضروری است. نه تنها می خواهید اطمینان حاصل کنید که هیچ کس خاطرات کاذب را “نمی کارد” بلکه می خواهید مطمئن شوید که حفاری خاطرات دردناک با خیال راحت و با دقت انجام می شود.

بهتر است به دنبال یک متخصص هیپنوتیزم باشید که همچنین یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که طبق مقررات حرفه آنها اداره می شود.

خطرات یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم درمانی و یادآوری خاطرات و بازیابی زندگی گذشته با هیپنوتیزم ممکن است برای همه مناسب نباشد. توانایی افراد در استفاده از هیپنوتیزم ممکن است متفاوت باشد و افرادی که دارای برخی شرایط بهداشت روانی مانند اختلالات تجزیه، سو مصرف مواد فعال و اختلالات روان پریشی هستند، ممکن است از نظر هیپنوتیزم به خوبی عمل نکنند.

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم یک حالت ذهنی مانند خلسه است که در آن افراد افزایش توجه، تمرکز و پیشنهاد پذیری را تجربه می کنند. در حالی که هیپنوتیزم غالباً به عنوان یک حالت خواب مانند توصیف می شود، اما بهتر به صورت حالت توجه متمرکز، افزایش قدرت پیشنهاد و تخیلات زنده بیان می شود. افرادی که حالت هیپنوتیزم دارند غالباً خواب آلود و منطقه ای به نظر می رسند اما در واقعیت بیش از حد آگاهی دارند.

انواع هیپنوتیزم

چند روش مختلف برای انتقال هیپنوتیزم وجود دارد:

هیپنوتیزم هدایت شونده: این نوع هیپنوتیزم شامل استفاده از ابزاری مانند دستورالعمل های ضبط شده و موسیقی برای القای حالت خواب آور است. سایت های آنلاین و برنامه های تلفن همراه اغلب از این نوع هیپنوتیزم استفاده می کنند.

هیپنوتیزم درمانی: هیپنوتیزم درمانی یا یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم استفاده از هیپنوتیزم در روان درمانی است و توسط پزشکان مجاز و روانشناسان برای درمان بیماری هایی از جمله افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و اختلالات خوردن انجام می شود.

خودهیپنوتیزم: خودهیپنوتیزم فرایندی است که وقتی شخص حالت هیپنوتیزم خود را القا می کند رخ می دهد. این روش اغلب به عنوان ابزاری برای کمک به خود برای کنترل درد یا کنترل استرس استفاده می شود.

موارد زیر تنها چند مورد از کاربردهای هیپنوتیزم است که با تحقیق نشان داده شده است:

تخفیف علائم مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

کنترل درد در طی اقدامات دندانپزشکی

از بین بردن یا کاهش شرایط پوستی از جمله زگیل و پسوریازیس

مدیریت علائم خاص ADHD

درمان بیماری های درد مزمن مانند آرتریت روماتوئید

درمان و کاهش درد هنگام زایمان 4

کاهش علائم زوال عقل

کاهش حالت تهوع و استفراغ در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی

همچنین از هیپنوتیزم برای کمک به افرادی که تغییر رفتاری مانند ترک سیگار، کاهش وزن یا جلوگیری از شب ادراری دارند، استفاده شده است.

تأثیر یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم چه تاثیری دارد؟ تجربه هیپنوتیزم می تواند به طور چشمگیری از یک فرد به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد هیپنوتیزم شده گزارش می کنند که در حین حالت خواب آور احساس جدا شدن یا آرامش شدید دارند در حالی که دیگران حتی احساس می کنند اقدامات آنها خارج از اراده آگاهانه آنها اتفاق می افتد. افراد دیگر ممکن است کاملاً آگاه و قادر به انجام مکالمه در هنگام هیپنوتیزم باشند.

آزمایش های محقق ارنست هیلگارد نشان داد که چگونه می توان از هیپنوتیزم برای تغییر چشمگیر درک استفاده کرد . پس از اینکه به یک فرد هیپنوتیزم شده دستور داد درد در بازوی خود احساس نکند، بازوی شرکت کننده در آب یخ قرار گرفت. در حالی که افراد غیر هیپنوتیزم شده پس از چند ثانیه به دلیل درد باید بازوی خود را از آب خارج می کردند، افراد هیپنوتیزم شده بدون اینکه درد داشته باشند می توانستند بازوهای خود را برای چند دقیقه در آب یخ زده بگذارند.

مشکلات احتمالی یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

سو تفاهم در مورد موضوع هیپنوتیزم معمول است. در حالی که می توان از یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم برای تقویت حافظه استفاده کرد، در رسانه های مشهور تأثیرات آن به طرز چشمگیری اغراق شده است. تحقیقات نشان داده است که هیپنوتیزم منجر به تقویت یا دقت قابل توجه حافظه نمی شود، و هیپنوتیزم می تواند در حقیقت باعث ایجاد خاطرات کاذب یا تحریف شود.

علی رغم داستانهایی که در مورد افراد بدون رضایت آنها هیپنوتیزم می شود، هیپنوتیزم نیاز به مشارکت داوطلبانه بیمار دارد. با این وجود افراد از نظر میزان هیپنوتیزم و قابل پیشنهاد بودن متفاوت هستند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که بسیار قابل حدس هستند، احتمال دارد در حالی که تحت هیپنوتیزم هستند، احساس قدرت اختلال در کار را تجربه کنند.

یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم

بازیابی زندگی گذشته

با هیپنوتیزم می توان زندگی های گذشته خود را به خاطر آورد. شاید برایتان این موضوع عجیب باشد اما تحقیقات بسیاری در مورد بازیابی زندگی گذشته در زمان هیپنوتیزم انجام شده. برخی خود را پیر تر یا جوان تر از سن خود معرفی کرده اند و یا حتی در سرزمین های دیگر و یا برخی عنوان نموده اند که جنس مخالفشان بوده اند. جالب اینجاست که مشاهداتی از افراد که در کودکی خاطراتی از زندگی پیشین خود داشته و یا بازیابی زندگی گذشته را در بدو تولد داشته اند و این می تواند مبحث بسیار مهمی باشد.

گذشته حال آینده با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم یک دریچه به گذشته، حال و آینده است. این تکنیک معصوم، افراد را قادر می‌سازد تا خاطرات گم شده گذشته را بازیابی کنند، با حال خود در تماس باشند و به آینده‌ای بهتر نگاه کنند. از طریق هیپنوتیزم، ما می‌توانیم گذشته را بشناسیم، حال را بهبود ببخشیم و آینده‌ خودمان را با اطمینان و امید بهتری بسازیم.

هیپنوتیزم، یک ابزار قدرتمند برای بازگشت به گذشته، توجه به حال فعلی، و طراحی آینده‌ی مطلوب می‌ باشد. این تکنیک، افراد را قادر می‌سازد تا خاطرات گم شده را بازیابی کنند و درمانی برای مشکلات حالی پیدا کنند. همچنین، از طریق هیپنوتیزم می‌توان آینده‌ی خود را به صورت واقع‌ بینانه طراحی کرده و برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود از تمرکز و قدرت ذهنی برای درک گذشته حال آینده با هیپنوتیزم بهره‌ برد. گذشته حال آینده با هیپنوتیزم این فرصت برای افراد یک سفر شگفت‌ آور به عمق خود و میانگین‌های زمانی مختلف است، که به آن‌ها امکان می‌دهد تا از گذشته تجربیات بیاموزند، در حال حاضر مشکلات را حل کنند، و آینده را با اعتماد و امید بهتری رقم بزنند.

سوالات متداول

1- عوارض یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم چیست؟

در حالی که فراموشی ممکن است در موارد بسیار نادری اتفاق بیفتد، اما افراد به طور کلی هر آنچه را که در هنگام هیپنوتیزم رخ داده است به خاطر می آورند. با این حال، هیپنوتیزم می تواند تأثیر قابل توجهی بر حافظه بگذارد. فراموشی پس از هیپنوتیزم می تواند فرد را به فراموشی برخی موارد قبل یا هنگام هیپنوتیزم سوق دهد. با این حال، این اثر به طور کلی محدود و موقتی است.

2- آیا یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم بدون اراده شخص انجام می گیرد؟

در حالی که مردم معمولاً احساس می کنند اقدامات آنها تحت یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم بدون تأثیر اراده آنها اتفاق می افتد، یک هیپنوتیزور نمی تواند شما را وادار به انجام کارهایی کند که برخلاف میل شما باشد.

در حالی که می توان از هیپنوتیزم برای افزایش عملکرد استفاده کرد، اما نمی تواند افراد را از توانایی های جسمی موجود قوی تر یا توانمندتر کرد.

3- چه کسانی می توانند یادآوری خاطرات با هیپنوتیزم را انجام دهند؟

تحقیقات نشان داده است که تعداد زیادی از افراد بیش از آنچه فکر می کنند قابل هیپنوتیزم هستند. تحقیقات نشان می دهد که:

بین 10 تا 15 درصد از افراد بسیار به هیپنوتیزم پاسخ می دهند

تقریباً 10٪ از بزرگسالان را هیپنوتیزم دشوار یا غیرممکن می دانند.

کودکان تمایل بیشتری به هیپنوتیزم دارند.

افرادی که می توانند به راحتی جذب تخیل شوند بسیار پاسخگوی هیپنوتیزم هستند.

اگر شما علاقه مند به هیپنوتیزم شدن هستید، مهم است که به یاد داشته باشید که با ذهن باز به تجربه نزدیک شوید. افرادی که هیپنوتیزم را از نظر مثبت مشاهده می کنند، معمولاً بهتر پاسخ می دهند.

اگر شما به هیپنوتیزم درمانی علاقه دارید، مهم است که به دنبال یک متخصص باشید که دارای اعتبار و تجربه استفاده از هیپنوتیزم به عنوان یک ابزار درمانی باشد.

4- آیا با هیپنوتیزم میتوان خاطرات را پاک کرد؟

باید دانست که هدف از درمان خاطرات با هیپنوتیزم این است که خاطرات بدی که باعث آسیب رساندن به فرد می شود را به یک خاطره خوب و سالم تبدیل کند و احساسات منفی و مضر را که همراه آن خاطره می باشد از بین ببرد تا تنها از این خاطره منفی درسی برای فرد باقی بماند که بتواند از آن برای پیشرفت خود استفاده کند و دیگر سبب ایجاد مشکل نشود.

5- آیا می توان از هیپنوتیزم برای فراموشی عشق استفاده کرد؟

استفاده از هیپنوتیزم برای فراموشی عشق یا حذف خاطرات عاطفی را نیاز ندارد و هیپنوتیزم برای فراموشی عشق به عنوان یک روش کاملاً موثر و تضمینی برای انجام چنین کارهایی نمی‌باشد. عشق و خاطرات عاطفی عمیق و پیچیده‌ای هستند و بر اساس روان‌شناسی، ذهن انسان به نحوی کار می‌کند که نیاز به روش‌های مختلف برای مدیریت این احساسات دارد. اگر شما دچار دردناکی ناشی از عشق یا خاطرات عاطفی می‌شوید، بهتر است با یک مشاور روان‌شناسی یا روان‌ درمانی مشورت کنید تا بهترین راه حل برای شما تعیین شود.

جمع بندی

چرا ممکن است شخصی تصمیم بگیرد که هیپنوتیزم را امتحان کند؟ در برخی موارد، افراد ممکن است برای مقابله با درد مزمن یا تسکین درد و اضطراب ناشی از اقدامات پزشکی مانند جراحی یا زایمان به دنبال هیپنوتیزم بروند.

در حالی که افسانه ها و باورهای غلط بسیاری وجود دارد، هیپنوتیزم یک فرایند کاملاً واقعی است که می تواند به عنوان ابزاری درمانی مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات نشان داده است که هیپنوتیزم دارای فواید پزشکی و درمانی است به ویژه در کاهش درد و اضطراب. حتی میتوان با این مورد، زوال عقل را کاهش داد. برای یادگیری خود هیپنوتیزم اینجا کلیک کنید.

 

 دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید، برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید.

هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر دهد. هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم. که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود. برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند، می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه