خوداگاهی

چگونه هدف خود را در زندگی پیدا کنیم(بخش سوم)

چگونه هدف خود را در زندگی پیدا کنیم(بخش سوم)

 

برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید

 

1- هدف خود را به‌صورت یک ماموریت شخصی بنویسید.

روش دیگر برای فکر کردن به هدف زندگی خود نوشتن آن به صورت یک ماموریت شخصی است.

شما می‌توانید هدف تعیین‌شده‌ی خود را به یک ماموریت شخصی تبدیل کنید که معمولاً شکل

عملی‌تری به خود می‌گیرد.

 

2- برای تعیین اهداف خود مدی‌تیشن کنید.

مدی‌تیشن یا یوگا می‌تواند برای تعیین هدف یک روز، هفته، سال یا کل زندگی‌تان مفید باشد.

پاک کردن ذهن و اجازه دادن به خود برای تجسم زندگی خود به روشی که دوست دارید،

می‌تواند به شما کمک کند گام‌هایی را به سمت رسیدن به زندگی دلخواه خود بردارید.

 

چگونه هدف خود را در زندگی پیدا کنیم(بخش سوم).دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده
چگونه هدف خود را در زندگی پیدا کنیم(بخش سوم)

 

3- سعی نکنید همه را راضی نگه دارید.

حتی اگر هدف شما دارای سمت و سوی اجتماعی است، تلاش برای راضی نگه داشتن همه نه

تنها کمکی به آن نمی‌کند،

بلکه احتمالاً سدی نیز در برابر آن ایجاد می‌کند.

 

اعمالی که در زندگی‌تان انجام می‌دهید، باید انتخاب‌های خود شما باشد، نه انتخاب‌های دیگران.

غالباً افراد نمی‌دانند چه چیزی آن‌ها را واقعاً خوشحال می‌کند،

بنابراین حتی اگر هدف شما خوشبخت کردن خود و دیگران است،

برآورده کردن نیازهای فوری دیگران به شما کمکی نمی‌کند تا هدف خود را زندگی کنید.

 

4- اعمالی که شما را به سمت هدف‌تان هدایت می‌کند، مشخص کنید.

 

در دفتر هدف خود، فهرستی از اعمالی را بنویسید که انجام آن‌ها می‌تواند شما را مستقیماً به سمت هدف زندگی‌تان هدایت کند.

شما ممکن است نتوانید هر عمل را بلافاصله انجام دهید،

اما تشخیص گام‌هایی که باید برای رسیدن به یک زندگی هدفمند بردارید، می‌تواند کمک کند در جهت صحیحی حرکت کنید.

 

برای مثال، اگر حرفه‌ی فعلی شما رضایت‌بخش نیست و با هدف زندگی‌تان سازگاری ندارد، در فهرست خود می‌توانید بنویسید:

“یک حرفه‌ی جدید پیدا کن.” با این حال، ممکن است تصمیم بگیرید بدلیل لزوم پرداخت

قبوض و امرار معاش خانواده‌ی خود،

پیش از پیدا کردن یک شغل جدید بلافاصله شغل فعلی خود را ترک کنید.

فهرست خود را به تغییرات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت تقسیم کنید.

 

5- کارهایی انجام دهید که شما را به سمت تحقق اهداف خود سوق دهد.

زمانی که اعمال مورد نیاز برای رسیدن به اهداف زندگی خود را تعیین کردید، باید آستین‌ها

را بالا زده و شروع به اقدام کنید.

با تغییرات کوتاه‌مدت شروع و به‌سمت تغییرات بلندمدت حرکت کنید.

بعضی‌وقت‌ها به جای فکر کردن، عمل کردن می‌تواند خوشبختی بیشتری به ارمغان آورد.

 

6- دفتر هدف خود را دوباره بررسی کنید.

شما باید بازگردید و دفتر هدف خود و فهرست‌های مرتبط با آن را بخوانید و تغییرات لازم را در آن اعمال کنید.

اگر برای رسیدن به اهداف تازه مشخص‌کرده‌ی زندگی خود تلاش کنید، احتمالاً احساس رضایت بیشتری می‌کنید.

 

7- از انجام فعالیت‌هایی که با هدف شما سازگاری ندارد یا آن را در مسیر دیگری

می‌اندازد، اجتناب کنید.

اجتناب از انجام هر فعالیتی که مستقیماً با هدف زندگی شما همخوانی ندارد، قطعاً کار سختی خواهد بود.

اگر می‌خواهید خود و دیگران را خوشحال کنید اما دوست ندارید لباس‌ها را بشورید یا در کارهای خانه کمک کنید،

احتمالاً گهگاهی مجبور به انجام این کارها خواهید شد.

 

با این حال، می‌توانید از انجام فعالیت‌هایی اجتناب کنید که بر علیه هدف شما عمل می‌کند.

برای مثال، اگر هدف شما خوشحال کردن خود و دیگران است،

باید از گفتن صحبت‌هایی که دیگران را آزار می‌دهد، اجتناب کنید.

 

شما همچنین باید از انجام کارهایی اجتناب کنید که باعث ناراحتی خود شما می‌شود،

همچون سپری کردن زمان با افرادی که احساس بدی به شما می‌دهند.

 

چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟

 

 این دوره به صورت حضوری می باشد و در موسسه تجسم خلاق به نشانی :

 تهران ، میدان هفت تیر ، خیابان قائم مقام فراهانی پلاک ۳۹ ط اول

 برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت حضوری برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن