دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

افزایش هوش با هیپنوتیزم: آیا هیپنوتیزم میتواند نابغه بسازد؟

افزایش هوش با هیپنوتیزم: آیا هیپنوتیزم میتواند نابغه بسازد؟

افزایش هوش با هیپنوتیزم  و نابغه شدن با هیپنوتیزم ممکن است؟ هیپنوتیزم یک فرآیند روانی است که افراد را در وضعیتی از ترکیبی از تمرکز، آگاهی، و آرامش قرار می‌دهد. این فرآیند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله کاهش استرس، درمان برخی اختلالات روانی، و بهبود عملکرد در مواردی از جمله بهبود حافظه و تمرکز. در پاسخ به آین سوال که آیا افزایش هوش با هیپنوتیزم صورت می گیرد یا نه باید گفت که هیپنوتیزم به تنهایی نمی‌تواند کسی را نابغه کند.

نابغگی یک موضوع پیچیده است و تحت تأثیر عوامل متعددی اتفاق می‌افتد، از جمله عوامل ژنتیکی، تعلیم و تربیت، محیط زندگی، و سایر عوامل. هیپنوتیزم می‌تواند به افراد کمک کند تا در برخی از موارد خلاقیت و تمرکز خود را بهبود دهند، اما نه به گونه‌ای که به تنهایی از فرد یک نابغه کند. اما می توان به کمک هیپنوتیزم تقویت حافظه را انجام داده و  همچنین باید توجه داشت که اثرات هیپنوتیزم واکنش‌های فردی متفاوتی دارد و در برخی افراد ممکن است به نسبت دیگران موثرتر باشد. همچنین برای دستیابی به هر مهارت یا توانایی ذهنی برخصوصی، نیاز به تمرین و آموزش‌های منطقی بیشتری داریم.

نابغه شدن با هیپنوتیزم آیا هیپنوتیزم می‌تواند نابغه بسازد؟

آیا هیپنوتیزم قدرتی دارد که افراد را نابغه کند؟ نابغه شدن با هیپنوتیزم ممکن است؟ آیا افزایش هوش با هیپنوتیزم صورت می گیرد؟ این سوال مورد توجه دکتر وان پلت در کتاب “اسرار هیپنوتیزم” قرار می‌گیرد. به گفته او، تحقیقات جدید در زمینه هیپنوتیزم نشان می‌دهد که افراد با استعداد متوسط می‌توانند تحت تأثیر جلسات هیپنوتیزم به نابغگی دست یابند. این مطالب به طور علمی تأیید می‌شود.

هرچند هیپنوتیزم ممکن است استعدادهای نهفته در مغز را بیدار کند، اما توجه به این نکته ضروری است که هیچ کس نمی‌تواند به تنهایی نابغه شود. هیپنوتیزم می‌تواند به افراد کمک کند که استعدادهایشان را بیشتر توسعه دهند و به بهره‌وری بیشتری دست اما آیا هیپنوتیزم می‌تواند نابغه بسازد نه فقط این نبوغ را می تواند به خوبی بروز دهد یابند.

این فرآیند ممکن است توانایی تمرکز مغز را افزایش دهد و افراد را به انجام کارهای برجسته و نمایانی ترغیب کند. با این حال، تأکید می‌شود که هر فرد نمی‌تواند راحتی به نابغگی دست یابد و نیاز به تلاش و تمرین دارد. از این رو، هیپنوتیزم می‌تواند به تعداد کمی از افراد کمک کند تا استعدادهایشان را به نمایش بگذارند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

افزایش هوش با هیپنوتیزم و کتاب اسرار هیپنوتیزم

افزایش هوش با هیپنوتیزم در کتاب “اسرار هیپنوتیزم”، میلتون اریکسون نوشته در صفحه ۱۶۴ از کتاب نوشته است:

«” او برای ترسیم این نقاشی ده سال وقت صرف کرده بود ولی باز هم به خوبی موفق نشده بود”»

در صفحه ۱۶۴ فصل دوم این کتاب، او می‌گوید: «… برای ترسیم این نقاشی، ده سال وقت صرف کرده بود ولی باز هم به خوبی موفق نشده بود…». در فصل دوازدهم، ما شاهد شکست راخمانینف در ساختن آهنگ معروف خود بودیم. او به همراه هیپنوتیزم دکتر داهال در مسکو، توانست ترانه‌اش را به اتمام برساند و به موفقیت جهانی دست یابد. بدون شک، استعداد و نبوغ مردم در درجات مختلفی وجود دارد.

مهم است به این نکته تأکید کرد که هیپنوتیزم نمی‌تواند هر کس را به نابغه تبدیل کند، و هیچ‌ کس نمی‌تواند به تنهایی مانند راخمانینف یا انیشتین باشد. با این حال، هیپنوتیزم می‌تواند به افراد کمک کند تا استعدادهای نهفته در مغز خود را بیرون بیاورند و توانمندی‌ های بیشتری را کشف کنند. و افزایش هوش با هیپنوتیزم می تواند نشان دهنده بروز استعداد نهفته آدمی به حساب آید. این فرآیند ممکن است توانایی تمرکز مغز را افزایش دهد و افراد را به انجام کارهای برجسته و نمایانی ترغیب کند. به هر حال، هیپنوتیزم نمی‌تواند به تنهایی هر کس را به نابغه تبدیل کند و نیاز به تلاش و تمرین دارد.

افزایش هوش با هیپنوتیزم و نظر ادیسون مخترع برق در این مورد

ادیسون مخترع بزرگ جهانی و مخترع ده ها اختراع، بخصوص برق می گوید که:

« نبوغ یعنی یک در صد الهام و نود و نه در صد عرق ریختن و زحمت کشیدن » عوامل بسیار زیاد روانی زائیده از محیط زیست وجود دارند که شخص را نسبت بکار و فعالیت بی میل می کنند.

شما در زندگی روزانه با اشخاص بسیار زیادی برخورد می کنید که می گویند ما حوصله کار کردن نداریم هیپنوتیزم عوامل منفی روانی را که چون زنجیرهائی  را که با اطراف روان و مغز شما کشیده شده الهام است پاره می کند، و شما را بطور اعجاز انگیزی بکار و فعالیت شبانه روزی علاقمند می سازد و قدرت تفکر شما را زیاد می کند. دیسرائیلی میگوید:

« پشتکار جزئی از اجزاء نبوغ است » و هیپنوتیزم این پشتکار را به شما می دهد.  این عبارت معروف است که « نبوغ عبارت از یک استعداد بی انتهائی است برای رنج کشیدن و تحمل رنج » ولی شواهد نشان میدهد که ضرب المثل جزئی از حقیقت است، زیرا ما روزانه کسانی را می بینیم که خیلی کار می کنند و خیلی زحمت میکشند، ولی نه تنها نابغه نیستند، بلکه و شاید احمق هم هستند.

نسبت به اینکه افزایش هوش با هیپنوتیزم صورت می گیرد یا نه باید گفت که تجربه و آزمایشات هیپنوتیزمی نشان میدهند که نبوغ نتیجه و حاصل توانائی تمرکز فوق العاده مغز است، بدین ترتیب وقتی مغز بشدت برای انجام کاری متمرکز می شود، کارهای برجسته و نمایانی به ظهور میرسد.

افزایش هوش با هیپنوتیزم و نظر ادیسون

نبوغ یعنی یک در صد الهام و نود و نه در صد عرق ریختن و زحمت کشیدن

افزایش هوش با هیپنوتیزم و نبوغ بشری

افزایش هوش با هیپنوتیزم – هر فردی که دارای استعداد متوسطی باشد، بالقوه نابغه است یا به عبارتی ساده تر دارای نبوغ و هوش سرشار ولی خفته است، زیرا از نقطه نظر علم تشریح مغز هیچ اختلافی بین مغز یک نابغه و یک فرد عادی نیست، مغز هر دو نفر انبوهی از ده هزار میلیون سلول خاکستری رنگ می باشد. ولی اختلاف در طرز بکار انداختن این سلولها، روش بکار انداختن و استفاده از سلول های مغزی است  که موجب اختلاف بزرگ بین یک نابغه و یک شخص عادی می شود.

آزمایشات انجام شده روی مغز انیشتین این نظریه را تاکید می کند که نبوغ همراه با ایجاد تمرکز قوای فوق العاده دماغی است. آزمایش کنندگان روی مغز انیشتین دریافتند که او را قادر است که تعداد زیاد تری از گروه سلولهای مغزی را بر روی یک نقطه و یک موضوع متمرکز کند.

تمرکز فوق العاده مغز منطقی ترین بیان، و تعریفی است که ما «دکتر وان پلت» برای هیپنوتیزم داریم. و تمرکز فوق العاده دماغ تنها دلیل راضی کنندهای است که برای کلیه پدیده های هیپنوتیزمی می توان ارائه داد کاملا اثبات شده و معلوم است که تحت نفوذ هیپنوتیزم استعدادهای  مغزی می تواند به نسبت زیادی به سطح یک مغز نابغه نزدیک شوند. و افزایش هوش با هیپنوتیزم اینگونه صورت می گیرد.

به عنوان مثال شخص بیمار در حال هیپنوتیزم بسیاری از خاطرات دور خود را که در حال  عادی و بیداری به هیچ وجه قادر بیادآوری ان نیست بیاد میاورد. قدرت ذهنی بوسیله تمرکز فکر در حال هیپنوتیزم بسیار زیاد میگردد. افزایش هوش با هیپنوتیزم، سفت شدن خارق العاده عضلات بدن یک شخص ضعیف الجثه که می تواند مرد قوی را تحمل کند، بهترین دلیل است.

اینطور بنظر میرسد که کاملا عاقلانه و صحیح است  که نبوغ طبیعی اشخاص را نوعی از هیپنوتیزم بدانیم، زیرا «خود هیپنوتیزم» در اثر تمرکز فوق العاده فکر بوجود می اید، درست شبیه نتایجی که از علاقه زیاد و شدید نسبت به موضوع یا مسئله ای حاصل میشود. به عنوان مثال «تنیسون» از طریق تکرار اسم خودش برای خودش بطور آرام و بیصدا موفق شد به یک نوع «جذبه در حال بیداری» برسد.

افزایش هوش با هیپنوتیزم و نظرات یوگی ها در این مورد

در تمرینات یوگی های هندی میبینیم که  یکی از دستورات رسیدن به عالم خلسه و جذبه و بعبارت دیگر نزدیک شدن به خداوند این است که یکنفر پیرو مکتب « یوگا» بایستی دائما و در حال عبارت « ام » به معنی او یا قادر مطلق را تکرار کند، و متوجه باشد که فکرش به هیچ طرف نجهد و فقط و فقط متوجه « ام » یا « او » باشد.

در تمرینات عرفای ایرانی نیز به همین قاعده بر می خوریم، زیرا یکی از درس های که دراویش یا عرفا به شاگردان خود می دهند اینست که بایستی دائما و در همه جا ذکر و فکرشان کلمه «حق» یا « هو » باشد. افزایش هوش با هیپنوتیزم حالا با کشفیات جدید هیپنوتیزم می بینیم که کار دراویش چقدر درست و علمی و صحیح بوده که آنها برای ایجاد تمرکز فکر یکی از تمریناتشان تکرار و ذکر یک کلمه معین در روز بوده است.

افزایش هوش با هیپنوتیزم و نظرات یوگی ها در این مورد

دراویش بصورت علمی برای ایجاد تمرکز فکر یکی از تمریناتشان تکرار و ذکر یک کلمه معین در روز است.

افزایش هوش با هیپنوتیزم چقدر خوبست که انسان عارف و درویش به معنی دارنده نبوغ و تمرکز فوق العاده ذهن باشد.  ولی از این استعداد و نبوغ خارق العاده خود، بشکل اجتماعی استفاده کند، نه بشکل انفرادی ولی دراویش و عرفا جواب می دهند که در اجتماع عوامل اجتماعی، نظیر شهوات و زیبائی های به ظاهر فریبنده اجتماعی، تمرکز فکر و در نتیجه لذت و آرامش و خلسه ما را از بین می برند.

افزایش هوش با هیپنوتیزم وقتی که خواب شونده در حال هیپنوتیزم عمیق، تمرکز فکرش به میزان صد در صد برسد توجهش بکلی از همه چیز سلب می گردد. پروفسور فراموشکار بهترین نمونه این نوع تمرکز فکر است نوابغ بزرگ بطوری که اکثرا شنیده و میدانید، تمام قدرت و نیروی فکرشان متوجه هدف، مسئله یا کشف و اختراع خودشان است، لذا نسبت باور اجتماعی که در نظرشان بی ارزش است فراموشکار میشوند.  مشهور است که  برخی از نوابغ منزل خود را گم میکردند، ارشمیدس غذا خوردن و حمام رفتن را فراموش میکرد.

افزایش هوش با هیپنوتیزم برای انیشتین نیز همینطور بود درست مانند شخص هیپنوتیزم شده که تشنگی و گرسنگی را بکلی فراموش می کند.  عواطف و احساسات، همراه با تمرکز قوای دماغی، هیپنوتیزم را تسریع می کند. در نبوغ نیز این موضوع همیشه صدق می کند، نبوغ همیشه همراه با عواطف است، نظیر نقاشی و موسیقی، نبوغ معمولا همیشه مجموع تمرکز فکر و عواطف است.  قدرت تصور و تخیل در هیپنوتیزم شدن نقش بسیار مهمی را بازی می کند.  تخیل قوی یک حالت دائمی نبوغ است. گاهی رویدادهای نا مناسب اجتماعی نبوغ را خاموش می کنند و یا از بین میبرند.

نظیر موسیقیدان بزرگ روس «راخمانینف» که بعلت شکستن در ساختن اولین سمفونی در پیترزبورگ در سال ۱۸۹۷ قدرت و توانائی آهنگ سازی خود را از دست داد.  اختلالات عاطفی گاهی فکر را در حال بیداری متمرکز می کنند و  در شرایط و وضعیتی نظیر هیپنوتیزم بوجود میاورند.  مثلا اگر در یک موقع و حالت خاصی افکار ترسناک یا ناراحت کننده ای به شخص دست دهد، ایجاد علائم بیماری می نماید.

در اینصورت  مغز شخص مریض شده بیشتر بر روی علائم بیماری متمرکز میشود. در نتیجه دور و تسلسل شیطانی شروع می شود. و نیروی مغزی تحلیل میرود و کاهش می یابد. و حال اگر این دور و تسلسل مغزی به کمک هیپنوتیزم شکسته شود، افزایش هوش با هیپنوتیزم رخ داده و نیروی دماغی بیمار برای انجام کارهای بهتری آزاد میشود. گرچه موقعیت هائی برای بررسی و آزمایش یک «راخمانینف یا انیشتین» بسیار نادر است ولی معذالک تجربه و آزمایش های هیپنوتیزمی نشان داده اند که از طریق  هیپنوتیزم می توان اختلالات و ناراحتی های فکری را از بین برد و  شخص را برای تلاش و کوشش بهتر و پرثمرتری آماده کرد.

افزایش هوش با هیپنوتیزم و امتحان دادن راحت به کمک آن

برای نابغه شدن با هیپنوتیزم و برای اینکه با هیپنوتیزم راحت تر امتحان دهید و افزایش هوش با هیپنوتیزم را امتحان کنید و آسوده خاطر باشید. امتحان دادن شاید برای بیشتر آدم ها دشوار باشد البته این امر نه برای ندانستن و یا آماده نبودن برای امتحان نیست بلکه بیشتر به دلیل این امر است که استرس و نگرانی و فشاری که به فرد در زمان امتحان وارد می گردد باعث ایجاد فراموشی و یا عدم پاسخگویی وی در حالت تنش می گردد با استفاده از هیپنوتیزم می توان خود را به حالت خلسه هیپنوتیزمی وارد نمود و برای از بین بردن استرس و اضطراب امتحان و نیز یادآوری بهتر سوالات استفاده نمود کافیست که از این روش ساده استفاده کنید

لحظه‌ای که وارد اتاق امتحان می‌شوید و ورقه را برمی‌دارید تا پرسش‌ها را بخوانید. کاملاً آرام و خونسرد هستید و تمام حالت‌های عصبی و اضطراب شما محو شده است. هر چقدر هم سؤال‌ها مشکل یا دانش شما کم باشد، به هیچ وجه نگران نخواهید شد، زیرا می‌بینید اوضاع آن قدر هم که به نظر می‌رسد بد نیست.

افزایش هوش با هیپنوتیزم و امتحان دادن راحت به کمک آن

استفاده از تلقینات و خلسه هیپنوتیزم به یادآوری مناسب خاطرات در امتحان به فرد کمک می کند.

همه پرسش‌ها را با دقت و سنجیده بخوانید. ببینید کدام را بهتر و کامل‌تر پاسخ مي‌دهید. نیازی نیست نگران بقیه پرسش‌ها باشید. وقتی اولین پرسش را کاملاً پاسخ دادید، متوجه می‌شوید بیش از آن چه در ابتدا فکر می‌کردید، مطالب را به خاطر می‌آورید.

وقتی به پرسش اول پاسخ صحیح و کامل دادید و یا گزینه درست را انتخاب کردید، دومین پرسش راحت را انتخاب کنید و به همین روش ادامه دهید. آن قدر پرسش‌ هایی را که می‌توانید کامل جواب دهید یا گزینه‌های صحیح را انتخاب کنید تا وقت به پایان برسد.

و با افزایش هوش با هیپنوتیزم متوجه می‌شوید که وقتی سه دفعه عدد 20 را تکرار کنید بلافاصله وارد حالت خلسه عمیق می‌شوید و بعد می‌توانید از ذهن نیمه هشیار خود سؤال کنید. ابتدا پاسخ پرسش‌ های آسان را فرا بخوانید، سپس متوجه می‌شوید پاسخِ پرسش‌ های دشوار نیز وارد ذهن شما می‌شود.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
دیدگاهها

2 دیدگاه

  1. Nima گفت:

    این مقاله امیدوار کنندست … اما آیا خودتان به این موضوع اعتقاد دارید ؟ آیا آن را تجربه کردید ؟ چقدر اثر دارد ؟ برای مثال ممکن است روی آزمون های کنکور اثر داشته باشد ؟ لطفا مرا در جریان بگذارید …… متشکرم