دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

امواج مغزی در تکنیک آدمک مغزی

امواج مغزی در تکنیک آدمک مغزی

امواج مغزی در تکنیک آدمک مغزی – اگر کسی به مدت 20 دقیقه تکنیک آدمک مغزی را انجام دهد، خستگی 4 إلی 5 ساعت او از بین می‌رود و چنانچه کسی هر روز ظهر این تکنیک را انجام دهد، دو برابر بیشتر از وقتش استفاده می‌کند. ما، اغلب، به دلیل استرس و خستگی نمی‌توانیم از موقعیت و انرژیمان بهره خوبی ببریم و بیشتر مواقع آن را تلف می‌کنیم.

انواع امواج مغزی در تکنیک آدمک مغزی

  • امواج بتا
  • امواج آلفا
  • حالت تتا
  • امواج دلتا

امواج مغزی

امواج بتا:

اولین امواجی هستند که ظاهر می‌شوند و فرکانس این امواج بیش از 13 هرتز در ثانیه است. در این حالت فرد در وضعیت منطقی و استدلالی قرار دارد. همه چیز را تجزیه و تحلیل می‌کند؛ تصمیم می‌گیرد و نوع استدلال وی، استدلال استقرایی است، یعنی از جزء به کل دست پیدا می‌کند. تجزیه و تحلیل در این موقعیت ایجاد می‌شود. زمانی که چشم‌هایمان باز است، بیشتر در این وضعیت هستیم. در این موقعیت تلقین کمتر تأثیر می‌گذارد. بیشتر نیمکره سمت چپ فعال است.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

امواج آلفا:

آلفا وضعیتی بین خواب و بیداری دارد. بعضی به آن هوشیاری مضاعف شده نیز می‌گویند. در این موقعیت، ذهن فرد حالت احساسی و تجسمی دارد و با بسته شدن چشم‌ها شروع می‌شود. در وضعیت‌های شبیه هیپنوتیزم بیشتر در این موقعیت قرار می‌گیریم. استدلال فرد به صورت قیاسی است و بیشتر نیمکره سمت راست مغز فعالیت می‌کند. تلقین در این موقعیت بسیار عالی جواب می‌دهد و هر گونه تلقینی که انجام گیرد بدون تجزیه و تحلیل مورد قبول واقع می‌شود. فرکانس امواج مغزی در این حالت بین 8 الی 12 هرتز است.

وانهادگی عمیق در این حالت تجربه می‌شود. از برنامه‌هایی که برای وارد شدن به این وضعیت آماده کرده‌ام «یادگیری خلاق و آلفای ذهنی» است که برای یادگیری، مخصوصاً هنگام کنکور، بیشترین استفاده را دارد. در این تکنیک سعی شده است از حالت آلفا استفاده شده و با تلقینات ارائه شده آرامش نسبی ایجاد گردد و علاقه به درس خواندن و کنترل داشتن و از بین بردن ترس و نگرانی از امتحان را تلقین شود. در «روش‌های خودآموز خود هیپنوتیزم» نیز افراد می‌توانند از طریق آن وارد حالت خلسه شود. اجازه دهید در مورد مرحله سوم امواج مغزی صحبت کنیم و سپس بین این مراحل مقایسه‌ای انجام دهیم.

حالت تتا:

امواج مغزی بین 4 الی 8 قرار می‌گیرد. افراد در این حالت در موقعیت خواب قرار می‌گیرند. خواب هستند و ظاهراً هر دو نیمکره استراحت می‌کنند. در تکنیک فعال‌سازی آدمک ذهنی، امواج مغزی در حالت تتا قرار گرفته و ذهن و جسم در حالت وانهادگی و آرامش زیادی قرار می‌گیرد و حالت ریلکس عمیقی را تجربه می‌کند.

امواج دلتا:

مرحله چهارم امواج مغزی امواج دلتا است که بین 4 الی 5/0 هرتز است و شخص در حالت کما یا خواب بسیار عمیق قرار می‌گیرد. هنگامی که انرژی را در بدن حرکت می‌دهیم، امواج مغزی در حالت تتا قرار می‌گیرد و بنا بر این، افراد بسیاری در این حالت وارد خواب طبیعی می‌شوند. به همین دلیل، تمرین‌های اولیه این تکنیک حتماً باید به کمک شخص دیگر یا همراه با نوار یا سی‌دی انجام گیرد.

اجرای این تکنیک به تنهایی معمولاً منجر به خواب می‌گردد. هر چند در انجام تکنیک‌ها به کمک دیگری یا همراه با سی‌دی هم مشاهده شده است که اشخاص بسیاری به خواب می‌روند و بعد بیدار می‌شوند. به دلیل ماهیت خاص امواج تتا، این تکنیک موجب رها شدن اندام‌ها از استرس و نگرانی می‌شود. پس از انجام تکنیک، عضلات، تنش و انقباضی را که در خود دارند، رها می‌کنند و در وضعیت رهایی و ریلکس بودن قرار می‌گیرند.

امواج مغزی در تکنیک آدمک مغزی

آدمک مغزی روش نیرویی به منظور القا و تلقینات مناسب روی ناخودآگاه است

امواج مغزی در تکنیک آدمک مغزی

در تجربیات بدست آمده همه این روش‌ها خصوصیاتی دارند و قابل استفاده و ارزشمند هستند، اما تکنیک آدمک مغزی نسبت به بقیه روش‌ها تکنیکی کاملاً متفاوت است. هیپنوتیزم یا آلفای ذهنی برای همه افراد قابل اجرا نیست و نمی‌تواند همه را از طریق این تکنیک‌ها تحت تأثیر قرار داد.

اما آدمک مغزی روش نیرویی به منظور القا و تلقینات مناسب روی ناخودآگاه است. در این روش بدون این که در سوژه مقاومتی ایجاد شود، با استفاده از همان نیروهای طبیعی سوژه استفاده می‌کنیم و او را در حالت تلقین‌پذیری قرار می‌دهیم و از این خصوصیت برای درمان، آرامش، یادگیری، استراحت عمیق یا منظورهای مختلف دیگر استفاده می‌کنیم.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تکنیک آدمک مغزی

اگر کسی به مدت 20 دقیقه تکنیک آدمک مغزی را انجام دهد، خستگی 4 إلی 5 ساعت او از بین می‌رود و چنان‌چه کسی هر روز ظهر این تکنیک را انجام دهد، دو برابر بیشتر از وقتش استفاده می‌کند. ما، اغلب، به دلیل استرس و خستگی نمی‌توانیم از موقعیت و انرژیمان بهره خوبی ببریم و بیشتر مواقع آن را تلف می‌کنیم. به همین دلیل، به کسانی که زیاد کار می‌کنند، کسانی که سرشان شلوغ است، اشخاصی مثل دانش آموزان و دانشجویان که یادگیری برایشان حیاتی است و کسانی که نیاز به تعادل در زندگی دارند، این تکنیک در زندگی آن‌ها مثل معجزه عمل می‌کند و دیدگاه‌های تازه و افق‌های جدیدی پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد.

در برنامه‌های آتی در مورد آدمک مغزی بیشتر صحبت می‌کنیم. یکی از شگفتی‌های خلقت، مکانیزم انرژی پرانیک در بدن است که با استفاده از تکنیک آدمک مغزی به تعادل می‌رسد و همان طور که گفته شد، این تعادل ممکن است به صورت جسمی یا ذهنی ظاهر شود.

امواج مغزی در تکنیک آدمک مغزی

انجام مرتب این تکنیک موجب از بین رفتن خود به خودی بسیاری از بیماری‌ها می‌گردد و به دلیل بالا رفتن سطح ایمنی از بیمار شدن افراد جلوگیری می‌کند. می‌توان از این روش برای کنترل رؤیاها استفاده نمود. اگر از این روش استفاده کنید، خود به‌ خود حافظه‌تان تقویت می‌گردد.

می‌توانید بین نیم‌کره راست و چپ تعادل برقرار کنید و رفتارتان به یک اندازه منطقی و احساسی گردد. این تکنیک موجب رشد روانی کودکان می‌شود. می‌توان از 10 سالگی به بعد از این تکنیک برای متعادل نمودن بچه‌ها استفاده کرد. برای از بین بردن ترس، نگرانی، دروغ‌گویی یا ایجاد اعتماد به نفس می‌توان از این تکنیک سود برد.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

 

درباره دوره دگر هیپنوتیزم و خودهیپنوتیزم آکادمی تجسم خلاق اطلاعاتی داری؟

مطالب مرتبط

اشتراک تجربیات_ جلسه18

اشتراک تجربیات_ جلسه18 اشتراک تجربیات_ جلسه18   بیان کردن و سهیم شدن باعث می شود که نتایج ...

اثرات معجزه آسای وضو در انرژی درمانی

وضو در انرژی درمانی و تجدید آن یکی از کارهای بسیار پسندیده در اسلام ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه