دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

درمان های جادویی با هیپنوتیزم + تست روانشناسی اضطراب

درمان های جادویی با هیپنوتیزم + تست روانشناسی اضطراب

تست روانشناسی اضطراب و استرس روش مناسبی برای بررسی میزان استرس و اضطراب فرد می توان برای کمک کردن به وی اقدامی انجام داد همواره ما و اطرافیان ما دلیلی برای استرس و اضطراب را در زندگی خود پیدا می کنیم چرا که فرد در هر سنی که قرار گرفته باشد مشکلات و نگرانی های مربوط به آن دوره زندگی خود را بصورت طبیعی دارا می باشد. و عملا یک بخش و فرایند طبیعی در سلامتی روحی آدمی داشتن میزانی طبیعی استرس می باشد که مشوق و باعث پیشرفت آدمی می شود.

عملا درمان این امر زمانی حائز اهمیت می گردد که  این اضطراب و استرس فرد اگر از میزان طبیعی خود فراتر برود می تواند اثرات مخربی را بر روح و روان آدمی بگذارد به حدی که در روانشناسی درمان های که برای اضطراب و استرس صورت می گیرد بسیار مهم حیاتی است و طبق تحقیقات نشان داده شده که استرس و اضطراب می تواند یک فرد تیز هوش را به اندازه یک فرد استثنایی کند ذهن نماید. این موارد را می توان به راحتی با کمک هیپنوتیزم و ریشه یابی مشکلاتی که فرد ممکن است از کودکی با آنها دست و پنچه نرم کند و یا حتی موارد که به علت تروما و یا حوادثی که به صورتی بر روی ناخودآگاه آدمی اثر گذاشته اند درمان گردد.

استفاده روانشناسی درمان از هیپنوتیزم و تست های روانشناسی برای بیماری های روحی

عوامل روانشناختی در تجربه درد نقش مهمی بازی می کنند. در این دیدگاه گفته می شود که ممکن است روانشناسی، در جریان درمان هم نقش بسزایی در تخفیف علائم درد داشته باشد. این شیوه های درمانی شامل هیپنوتیزم، آموزش آرامش عضلانی، پسخوراند، تغییر رفتار، شناخت درمانی (شامل خود – کارآمدی) و رویکردهای مختلط است

۱- هیپنوتیزم

کاربرد هیپنوتیزم برای تسکین درد هنوز موضوع قابل بحثی است، در واقع، هنوز طبیعت هیپنوتیزم و مکانیزم هایی که هیپنوتیزم انجام می دهد، مسایلی هستند که قویاً مورد بحث و دعوا است. هیلگارد (۱۹۷۹)، هیپنوتیزم را به مثابه یک حالت تغییر یافته ای از آگاهی می داند که در آن جریانهای آگاهی شخص دچار تجربه (افتراق) شده است.

نظر دیگری که باربر در ۱۹۸۴ ایراد کرده، این است که هیپنوتیزم خیلی شبیه به خصیصه تعمیم یافته ای است که جزء ویژگیهای وضعیت هیپنوتیزمی) به فرد اجازه می دهد که به توصیه ها واکنش نشان دهد تا فرآیندهای فیزیولوژیکی کنترل شود که این امر در حالت طبیعی آگاهی غیرممکن است.

باربر با این نکته مخالف است و اظهار می کند که تلقین پذیری در غیاب یک حالت شبه جذبه (‌بیهوشی) مؤثر است. هر دو محقق توافق دارند، که هیپنوتیزم یک ابزار بالینی بسیار مؤثری است و ممکن است به کنترل درد کمک کند، گرچه، هر دو می دانند افرادی که بیشتر نسبت به هیپنوتیزم تلقین پذیرتر هستند، سود بیشتری را از هیپنوتیزم خواهند برد.

شواهد نشان می دهد که هیپنوتیزم فقط برای انواع ویژه ای از درد مؤثر است. مثل زایمان، سردرد، درد سرطان، پشت درد خفیف، درد ماهیچه های مخطط و درد ایجاد شده در آزمایشگاه (درد آزمایشگاهی). گرچه، برنون و فیست (۱۹۹۷) همچنان بر این باورند که متغیر مهم در اینجا نوع بیمار است نه نوع درد.

۲- ارزیابی هیپنوتیزم با تست روانشناسی

✔️ چه از لحاظ طبیعت و ماهیت و چه از نظر تأثیرات هیپنوتیزم با تست روانشناسی می توان بررسی گردد. در این که این روش به تسکین درد کمک می کند کمتر تردید وجود دارد. وَن در دوز و ون دیک (۱۹۸۹)‌ تعداد ۲۸ مطالعه درباره استفاده از هیپنوتیزم در بیمارانی که دچار سوختگی شده بودند را مرور و بررسی کردند. آنها پی بردند که شواهد موافقی بر اینکه هیپنوتیزم یک روش تسکین درد مؤثری برای فرو نشاندن درد سوختگی است وجود دارد (یعنی افراد اظهار کردند که احساس درد نمی کنند).

✔️ از لحاظ اینکه هیپنوتیزم قادر به بهبود فرآیند درمان باشد، شواهدی وجود ندارد. طبق تست روانشناسی به نظر می رسد که هیپنوتیزم در توقف و بازداری تجربه درد خیلی موفقیت آمیز باشد.

✔️  بر اساس تست روانشناسی بنظر می رسد که هیپنوتیزم می تواند برای گروه خاصی از مردم (آنهایی که مستعد هستند) زمینه تسکین و تخفیف درد را فراهم سازد و نیز برای انواع خاصی از دردها مفید باشد، گرچه مکانیزم های دقیق تسکین درد هنوز کاملاً روشن نیستند.

ارزیابی هیپنوتیزم با تست روانشناسی

در این که روش هیپنوتیزم درمانی به تسکین درد کمک می کند کمتر تردید وجود دارد.

آموزش آرمیدگی

آرمیدگی شیوه درمانی، به لحاظ تاریخی با هیپنوتیزم همزمان است و شاید ساده ترین روش برای درمان درد بوده است. هرچند این شیوه درمانی بوسیله مصری های قدیم مورد استفاده قرار گرفته است، عبرانی ها و اهالی تبت آن را به مثابه شکلی از درمان، از طریق تنفس منظم و یا آهنگ خاص قلمداد کردند که معادل روانشناختی مدرن آن به ” آموزش آرامش دهی” به شیوه های آرامش عضلانی پیشرونده جکوبسون (۱۹۳۴-۱۹۳۸) استناد می شود.

در آرامش عضلانی پیشرونده، مردم یاد می گیرند که یک گروه عضله را در یک زمان معین آرامش دهند و از طریق پیشروی در تمام گروههای عضلانی بدن، تمام بدن به حالت آرامش برسد. شیوه های آرامش عضلانی متفاوتی برای درمان شرایط مختلف طرح ریزی شده است. این شرایط شامل افزایش فشار خون، سردردهای تنشی، درد مزمن، درد سوختگی، حالت تهوع و اضطراب (بدنبال دارو درمانی) می باشد.

 

تست روانشناسی اضطراب

برای انجام این یک تست روانشناسی اضطراب سنجی می باشد که میزان اضطراب و احساسات خود را آزمایش می کنید. برای انجام این تست روانشناسی اضطراب سوالاتی که در ادامه می باشد را پاسخ و در نهایت امتیازات آن را جمع کرده و نتیجه را مشاهده نمایید..

دسته بندی امتیازات تست روانشناسی اضطراب:

الف) 1 امتیاز            ب) 2 امتیاز                ج) 3 امتیاز               د) 4 امتیاز                 ه) 5 امتیاز

سوالات تست روانشناسی اضطراب:

1) به خود مطمئن هستم؟

الف) بسیار زیاد

ب) زیاد

ج) تا حد متوسط

د) کمی

ه) هرگز

2) می توانم بر افکار خود تمرکز کنم؟

الف) بسیار زیاد

ب) زیاد

ج) تا حد متوسط

د) کمی

ه) هرگز

3) آرام هستم؟

الف) بسیار آرام

ب) تا حدود زیادی آرام

ج) تا حد متوسط

د) کمی آرام

ه) هرگز

4) عصبی هستم

الف) هرگز

ب) بسیار کم

ج) تا حد متوسط

د) خیلی

ه) همیشه

5) ناراحت هستم

الف) هرگز

ب) بسیار کم

ج) تا حد متوسط

د) خیلی

ه) همیشه

6) بدنم همواره مرطوب است

الف) هرگز

ب) بسیار کم

ج) تا حد متوسط

د) خیلی

ه) همیشه

7) نفسم منظم است

الف) هرگز

ب) بسیار کم

ج) تا حد متوسط

د) خیلی

ه) همیشه

8) احساس تنش در معده دارم

الف) هرگز

ب) بسیار کم

ج) تا حد متوسط

د) خیلی

ه) همیشه

 

 

 

پاسخ تست روانشناسی اضطراب

امتیاز بین 32 تا 50

امتیاز بین 24 تا 32

امتیاز کمتر از 24

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تست دلشوره

تست دلشوره بسیاری از شما در دوره‌هایی از زندگی، هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه