دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

توهم تله پاتی + تله پاتی یا توهم تله پاتی در بیماران اسکیزوفرنی!! + فعال سازی حس ششم و تله پاتی

توهم تله پاتی

توهم تله پاتی موردی است که روانپزشکان بسیاری در مورد بیمارانی که دچار توهم و علائم پارانوئید هستند بررسی می کنند. نظریه وجود دارد که بر مبنای آن ممکن است بیماران پارانوئید و اسکیزوفرنیک واقعا از تاثیرات تله پاتی رنج ببرند. به همین دلیل آزمایشاتی انجام شده که نتایج آن در این مقاله ارائه می شود.

سوال مهمی که در این مقاله مطرح شده و به آن پرداخته می شود آیا افرادی که از بیماری های روانی رنج می برند واقعا دچار توهم هستند یا قدرت تله پاتی در خود دارند که آنها را به صورت بیمار که برای پزشکان قابل درک نیست همراه می نماید. با چشم سوم بیشتر آشنا شوید.

توهم تله پاتی یا فقط توهم

بروس گریسون مدت هاست که با این باور که می توان ذهن دیگران را بخواند. تشخیص روان پریشی برای او در نظر گرفته شده است. علیرغم گزارش هایی که در ادبیات فراروانشناسی مربوط به تله پاتی  وجود دارد. تمام بیماران بستری در یک واحد روانپزشکی بستری از نظر اعتقادات ماورا الطبیعه غربال شدند. و کسانی که ادعا می کنند توانایی های تله پاتیک را دارند یا دچار توهم تله پاتی شده اند، در یک آزمایش ESP با پاسخ آزاد مورد آزمایش قرار گرفتند. هجده درصد از جمعیت بستری مدعی توانایی های تله پاتی بودند.

این واقعیت که این ایده ها در حالت های روان پریشی دیده می شود کاملاً ثابت شده است. با این وجود مجموعه ای از مطالب علمی از اعتبار پدیده های تله پاتیک پشتیبانی می کنند. سپس این سوال مطرح می شود: ادعاهای بیماران روان پریش در مورد تأثیرات خارج حسی تا چه حد – نمودی از شناخت تحریف شده آنها از واقعیت است، و تا چه حد ممکن است کاملاً واقعی باشد؟

زوال عقل و توهم تله پاتی

در ادامه درک مفهوم توهم تله پاتی در بیماران روانی جالب است بدانید که ، در تعریف بیماری که زوال عقل نامیده می شود، یکی از مشخصه های این بیماری است که بیمار می داند افکار دیگران را می داند.

در تجدید نظر در مفهوم زوال عقل و تغییر نام آن به اسکیزوفرنیا، احساسات افکار شنیده شده و منتقل شده را تقریباً بیماری شناختی دانستند.

اشنایدر، در سیستم پرکاربرد خود برای تشخیص اسکیزوفرنی بر اساس شناسایی “علائم درجه یک”، چنین باورهایی را پاتوگنومیک می دانست. از میان 11 علامت درجه اول، که تصور می شد هر یک از آنها در حضور یک حسگر واضح، تشخیص اسکیزوفرنی را توجیه می کند. هفت اختلال در مرز ایگو وجود دارد که می تواند به عنوان تجارب ارتباطات خارج حسی توصیف شود:

درج فکر، که در آن بیمار تجربه می کند افکاری که توسط برخی دیگر ارسال می شود،

پخش افکار، به ذهن منفعل او تحمیل می شود. که در آن بیمار افکار خود را با فرار به دنیای خارجی تجربه می کند. جایی که ممکن است توسط دیگران تجربه شود.

عقب نشینی، که در آن بیمار افکار خود را چنین توصیف می کند. در داخل توسط برخی از نیروهای خارجی، مجازی، خارج شده است.

انفعال، که در آن بیمار احساسات بدنی را که توسط برخی از تفکرات خارجی به او تحمیل شده تجربه می کند. احساسات “ساخته شده”. که در آن بیمار احساساتی را تجربه می کند که توسط برخی از نیروهای خارجی به او تحمیل می شود.

انگیزه های “ساخته شده”. که در آن بیمار توسط انگیزه هایی که توسط برخی از نیروهای خارجی به او تحمیل می شود، غلبه می کند. و “ساخته شده”  اقدامات عملی. که در آن بیمار اقدامات خود را کاملا تحت کنترل یک تأثیر خارجی تجربه می کند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

پارانوئید یا ماورالطبیعه و توهم تله پاتی

در ادامه درک مفهوم توهم تله پاتی در بیماران روانی جالب است بدانید که در سال های اخیر برخی از روانپزشکان این سوال را مطرح کرده اند که چرا بسیاری از افراد دارای برچسب هایی مانند “پارانوئید” از علائم نفوذ ماوراالطبیعه شکایت دارند. این بدان معناست که ممکن است حقیقتی در پشت این ادعاها وجود داشته باشد که به طور کلی خیالی تلقی می شوند. برخی دیگر اظهار داشتند كه روانپزشكانی كه محكومیت در اعمال خارج از حسی را از علائم بیماری می دانند، در صورت نادیده گرفتن شواهد مربوط به واقعیت پدیده ها، به بیماران خود لطمه می زنند.

فروید اظهار داشت که رگرسیون روانی نه تنها ممکن است منجر به اعتقاد به درک خارج حسی شود. بلکه منجر به تجربه واقعی آن می شود. وی این فرضیه را مطرح كرد كه تله پاتی ممكن است ابزاری ابتدایی برای برقراری ارتباط باشد كه در طی سیر تحول با سیگنالهای حسی جایگزین می شود. اما هنوز در دسترس افراد عقب مانده تا حالتهای قبل از گفتار است.

ارنوالد به تشریح این مفهوم از ESP به عنوان پدیده رگرسیون پرداخت. وی با بیان اینکه تله پاتی در طی دوره همزیستی زندگی توسعه یافته است و به طور عادی عمل می کند، ردپای ذهنیت فرآیند اولیه و ناهنجاری های مکانی و زمانی را در فرآیندهای ماواالطبیعه توضیح داد. از این رو همیشه اثر آن مرحله از رشد را به همراه خواهد داشت. این نظریه نه تنها ویژگی های قهقرایی و غیر منطقی پدیده های خارج حسی را نشان می دهد، بلکه همچنین تمایل ما به انکار واقعیت تله پاتی را دارد.

توهم تله پاتی

توهم تله پاتی

توهم تله پاتی ماندگار از کودکی

ارنوالد پیشنهاد کرد که ادغام منفی های کودک همزیست و مادرش پلی است از شکاف روانشناختی که به طور معمول بین افراد وجود دارد و امکان ارتباط مستقیم از راه دور را فراهم می کند. با این حال، هرچه کودک به سمت مرحله جدایی-فرد شدن پیش می رود، مرزهای نفس او به شدت مشخص می شود. او موانعی را برای دفاع از فرایندهای ذهنی مادرش برمی دارد. دقیقاً همانطور که تحصیل زبان در کودک، ضرورت سابق را جبران می کند.

محدود کردن محدودیت های نفس شخصی خود امکان برقراری تله پاتی را جایگزین می کند. ارنوالد پیشنهاد کرد، افرادی که موفق به ایجاد منافع مستقل نمی شوند. ممکن است در برابر نفوذ تله پاتیک آسیب پذیر باقی بمانند. چنین عدم موفقیت منیت در تمایز، فرد را آسیب پذیر می کند و اسکیزوفرنیک نامیده می شود.

اولمان توضیحی غایت شناختی برای توانایی های تله پاتیک در اسکیزوفرنیک ها ارائه داد. وی حدس زد که برای محافظت از خود در برابر تهدیدهای غیرقابل پیش بینی در انزوا، اسکیزوفرنیک ممکن است یاد بگیرد. که به طور غیر عادی داده ها را همراه با عملیات هوشیاری بیش از حد خود بدست آورد. علاوه بر این، تعدادی از روانپزشکان گزارش داده اند که حوادث ESP خود به خودی در موقعیت های درمانی اغلب بیماران اسکیزوئید یا اسکیزوفرنیک را شامل می شود.

اسکیزوفرنی و توهم تله پاتی

فرضیه اساسی بسیاری از فرضیه ها در مورد ESP در اسکیزوفرنی این است. که بسیاری از علائم اسکیزوفرنی ناشی از ناتوانی منیت اسکیزوفرنیک در کنترل طغیان برداشت های خارج حسی است. که تصور می شود همه را تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال، برخی از سازوکارهای سرکوبگرانه نامشخص از دستیابی به هوش این تأثیرات تله پاتیک جلوگیری می کند. احتمالاً، اسکیزوفرنی شامل تجزیه یا کمبود مکانیسم های نفوذی است. که قادر به پاک کردن این سیل مواد خارج حسی نیستند. که اسکیزوفرنیک باید پس از آن با ایجاد علائم ثانویه مانند کاتا از عهده آن برآید. حماقت مقوی یا توهمات پارانوئید مفصل. بنابراین ما دو نقش متناقض در مورد نقش ESP در بیماری های روانی داریم: آیا این یک ارتباط است که باعث بیماری می شود، یا یک توهم تله پاتی است، نتیجه یک بیماری است؟

یکی از رویکردهای این سوال بررسی احتمال بروز ESP در بیماران روانی بوده است. با این حال، تلاش برای مطالعه این توانایی ها در بیماران روانی بستری در بیمارستان ها با درجات مختلفی از موفقیت روبرو شده است و داده های متناقضی را به همراه داشته است.

در اولین مطالعه منتشر شده از این قبیل، شولمن بیماران مرد (هر چند تنها 141 نفر قادر به انجام آزمایش بودند) را با استفاده از کارتهای ESP آزمایش کردند. نتایج برای کل نمونه او نیز بی اهمیت بود.

آمار توهم تله پاتی

داده های 12 بیمار افسرده، از نظر آماری بالاتر از عملکرد شانس بودند. شولمن یک مطالعه آزمایشی توسط ون ویموکلی را گزارش داد که در آن روان پریشی های صرعی نمره کمتری از اسکیزوفرنیک های پارانوئید. و در عین حال بالاتر از مالیخولیک های تکاملی داشتند. اگرچه همه این نتایج ناچیز بودند. اما درجه بندی مقوله های تشخیصی و میزان موفقیت بسیار نزدیک به نتایج بدست آمده توسط خود شولمن بود.

پرایس با استفاده از کارتهای ESP، 50 بیمار را آزمایش کرد و نتایج مثبتی بدست آورد. اگرچه اطلاعات وی به مدت 13 سال با جزئیات منتشر نشده بود. وی گزارش داد که بیماران مشارکتی نمره بالاتری نسبت به بیماران بی انگیزه دارند. که به نوبه خود عملکرد بهتر از بیماران تحریک پذیر دارند.

تفاوت معنی داری در نمره کلی در بین گروههای تشخیصی وجود نداشت. اگرچه بیماران افسرده، در آزمون هدف بالا بالاترین امتیاز را کسب کردند. در حالی که اجبار، بیماران دیوانه در آزمون کم هدف بهترین امتیاز را کسب کردند. تنها گروهی از بیماران که موفق به کسب امتیاز در مسیرهای درخواستی نشده بودند. 10 نفری بودند که مبتلا به زوال عقل پارانوئید بودند.

اوربان 216 بیمار را با استفاده از ESP قبل و بعد از درمان با الکتروشوک، شوک انسولین، تجزیه و تحلیل دارو یا لکوتومی آزمایش کرد. اگرچه او هشدار داد که اقدامات احتیاطی تجربی اش سختگیرانه نیست. اما نتایج مثبت را با احتمال شانس کمتر از یک در میلیارد گزارش کرد. بیماران وی بعد از درمان عملکرد بهتری نسبت به قبل داشتند.  پس از الکتروشوک درمانی بالاترین امتیاز را کسب کردند. در ادامه شواهد دیگری در بررسی توهم تله پاتی ارائه می شود.

نتایج آزمایشات توهم تله پاتی

در ادامه درک مفهوم توهم تله پاتی در بیماران روانی جالب است بدانید که وست ابتدا 25 روانپریش انتخاب نشده را با استفاده از ESP آزمایش کرد. انحراف کل از نتایج معنی دار نبود. با این حال، دو بیمار پارانوئید که آزمایشگر را در هذیان های آزار دهنده خود گنجانده بودند. هر دو نمره قابل توجهی کمتر از انتظارات تولید کردند. وست سپس 22 روان پارانوئید را انتخاب کرد. و با مواد شیمیایی آنها را تحت یک روش آزمایش مشابه، در تلاش برای تکرار این یافته را تهیه کرد که نتایج بی معنی بود.

تعداد قابل توجه اما کمی بالاتر از انتظارات شانس بیش از پایین. وی سپس شش بیمار پارانوئید را پس از مشاهده آشکار روان درمانی گروهی آنها آزمایش کرد. تا احساس آزار و اذیت آنها را نسبت به خود به حداکثر برساند. اما دوباره یک انحراف مثبت ناچیز به دست آورد.

همفری، پس از مطالعه رویه های اوربان 28 بیمار بستری را با ESP قبل و بعد از الکتروشوک درمانی آزمایش کرد. اگرچه بیماران افسرده و روان رنجور او در سطوح تصادفی عمل می کردند. اما بیماران اسکیزوفرنیک او به طور مداوم نمره بالایی می گرفتند. برخلاف یافته های اوربان، اسکیزوفرنیک های همفر قبل از شوک عملکرد بهتری داشتند.

فقط کسانی عملکرد خارج از نمونه را از کل نمونه بیماران روانی بدست آوردند.  هیچ یک از آنها تفاوت قابل توجهی را در بین گروه های مختلف تشخیصی گزارش نکردند. از این دو مطالعه، اوربان هشدار داد که تجربه خود را اراده اقدامات احتیاطی ذهنی رها بود.  عدم موفقیت پرایس در آزمایش دقیق آزمایش. خواسته ها مانع از انتشار داده های وی می شد. تا اینکه 13 سال بعد، كار وی علیرغم نقاط ضعف، برای گزارش كافی مورد توجه قرار گرفت.

توهم تله پاتی

توهم تله پاتی

سوالات متداول

1- توهم تله پاتی چیست؟

برخی روانشناسان معتقدند ممکن است برخی بیماران اسکیزوفرنی و پارانوئید به واقعا از توهم تله پاتی یا تله پاتی حقیقی که ناشی از شنیدن افکار دیگران است رنج ببرند.

2- آیا توهم تله پاتی واقعیت دارد؟

تا به امروز آزمایشات بسیاری در زمینه توهم تله پاتی در بیماران روان پریش انجام شده است که نتایج متفاوتی در بر داشته است. در نتیجه هنوز به طور قطع در این زمینه اظهار نظر نشده است.

3- آیا باید نگران توهم تله پاتی باشیم؟

خیر. اگر بیمار روان پریشی دچار توهم تله پاتی باشد به این معنی نیست که در اثر انجام تله پاتی به این حالت رسیده است. بلکه به احتمال زیاد یا غیر مرتبط بوده. یا اختلالی است که از گذشته فرد در روان او ایجاد شده است. با این حال توصیه می شود افراد مستعد این بیماری ها با احتیاط به حوزه تله پاتی و هیپنوتیزم وارد شوند.

جمع بندی آزمون توهم یا تله پاتی 

از چهار مطالعه باقیمانده آزمون توهم یا تله پاتی ، شولمن موفقیت را فقط با بیماران افسرده نشان داد. همفری در آزمون توهم یا تله پاتی موفقیت خود را فقط با اسکیزوفرنیک گزارش کرد. و در آزمون توهم یا تله پاتی وست و زوراب هر کدام از آنها هیچ گروهی با امتیاز بالاتر نداشتند. پرایس گزارش کرد که بیماران مبتلا به زوال عقل پارانوئید به طور مداوم در جهت نامطلوب امتیاز می گیرند. سری اول وست نیز عملکرد کمتری از بیماران پارانوئید داشت. اما دو سری پیگیری برای آزمایش این نکته خاص تأیید نکردند. اوربان درمان را پیدا کرد، به ویژه الکتروشوک درمانی، برای افزایش نمرات ESP. همفری قبل از درمان شوک امتیازات بالاتری نسبت به بعد از آن کسب کرد.

بنابراین مطالعات منتشر شده تا به امروز هیچ مدرک قابل تکراری در مورد تأثیر درمان یا تأثیر تشخیص بر ESP یا حتی وجود پارانویی را ارائه نمی دهد. برای یادگیری تله پاتی اینجا کلیک کنید. با توجه به این مقاله آین سوال مطرح می شود که آیا می توان قدرت تله پاتی را در افراد تقویت کرد. و در زیر به شما توصیه می شود که چنانچه از علاقمندان به مبحث ذهن و تله پاتی هستید لینک ریز را دنبال کنید

فعال سازی حس ششم و تله پاتی

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله توهم تله پاتی نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تله پاتی انرژی عشق: رابطه تله پاتی و عشق چیست

تله پاتی انرژی عشق: موقعیت های بسیار زیادی وجود دارد که ما فقط می ...

تله پاتی خواب + همه چیز درباره تله پاتی در خواب

تله پاتی خواب نشان می دهد که انسان ها در هنگام خواب دیدن توانایی ...

تله پاتی با عکس + آموزش تله پاتی از راه دور

تله پاتی با عکس: فقط فکر کنید که ارتباط تله پاتیک برای برقراری ارتباط ...

پیام تله پاتی: چگونه قدرت ذهن خود را بر مرزهای خیال برسانید؟

پیام تله پاتی: شما سعی کرده اید از راه دور با یک شخص ارتباط ...

ارتباط تله پاتیک عشاق: راه رسیدن به تله پاتی عشق و نشانه های آن!!

نشانه های تله پاتی عشقی : چگونه از ابر قدرت تله پاتی خود استفاده ...

رازهای پنهان شعله های دوقلو در تله پاتی

شعله های دوقلو در تله پاتی - شعله های دوقلو دارای اتصال انرژی روح ...

دیدگاهها

2 دیدگاه

  1. ..... گفت:

    گویا مقاله بوسیله ترنسلیت ترجمه شده بود، مترجم زحمت یکبار خواندن مقاله را هم به خودش نداد

    • aramgroup گفت:

      این یک مقاله علمی هست و اصطلاحات علمی زیادی در مورد تله پاتی و بیماران اسکیزوفی در آن قرار دارد.