دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

حالت هاي فرد عصبي

حالت هاي فرد عصبي.دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

حالت هاي فرد عصبي

۱- حالات متعادلي ندارد ، خنده و گريه دارند ولي چندان حساب ندارد برخوردهايشان جنبه افراط  و تفريط دارد
۲- شور و هيجانشان فوق العاده است به همين نظر زود رنج و احساساتي مي شوند
۳- دائما متوجه خودشان هستند و اصرار دارند ببينند ديگران درباره آنها چه قضاوتي مي کنند
۴- محروميت را به زحمت مي توانند تحمل کنند و اين خود يکي از عوامل ناراحتي آن هاست
۵- در برابر ناراحتي ها غصه مي خورند کنترل خود را از دست مي دهند اغلب دچار ياس احساس حقارت
و ميل به تسلط و غلبه و محروم ساختن غير دارند.
۶- اصرار زيادي به جلب محبت ديگران دارند و در اين راه از هيچ کوششي فرو گذار نمي کنند و در مقابل
قادر به مهروزي نيستند.
حالت هاي فرد عصبي.دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

حالت هاي فرد عصبي

زيانهاي عصبيت
۱- عصب قدرت و توان افراد را از آن ها سلب مي کند از فردي جوان که مي بايست پر کوشش و تلاش باشد افراد عاجز و
درمانده مي سازد که گرفتار بيماري خويش اند و در مواردي در حال اشک ريزي و گريه و ناله هستند افراد عصبي رنجور و
گرفتارند و دائما در انديشه ياس و بدبيني بوده و نسبت به هم گمان سوء ظن دارند در برابر مشکلات قدرت و توان ايستادگي
ندارند و خود را مي بازند .
۲- بسياري از اين افراد براي تسکين ناراحتي خود به مواد مخدر پناه مي برند گرفتار اعتياد و احيانا فحشا مي شوند
که اين خود خطري بزرگ براي اجتماع مي باشد.
عوامل تشديد کننده ي عصبيت
عواملي که عصبيت افراد را تشديد مي کند عبارتند از محروميت هاي اقتصادي اجتماعي و جلوگيري از بروز خودنمائي آنان
تحقير و سرزنش نوجوانان ، طرد آنان از اجتماع ، جلوگيري از استقلال فردي ، ظاهر سازي عيوب نوجوانان و بدبين کردن آنان
نسبت به اجتماع و طرح مسائل مختلف بصورتي که امنيت رواني او را مختل مي سازد.
راههاي درمان
افراد عصبي بيمارند و بايد درمان شوند و والدين و مربيان که بايد به کمک او برخيزند و فشارهاي وارده بر او را کم
کرده و از موقعيت تهديد کننده و خطرناکي که در پيش دارد او را نجات دهند.
اما در اين راه بايد به مسائل و نکاتي توجه کرد که اهم آن ها به قرار زير است .
۱- شناخت منشاء – اولين قدم در جنبه درمان اين است که منشاء عصبيت هاي او را بشناسيم و ببينيم
که چرا چنين شده است درباره ي منشاء آن مي توان از عوامل متعدد اجتماعي سياسي اقتصادي
و فرهنگي سخن گفت ولي در جمع عدم
کفايت تجربه شخصي او در حل مشکلات مي تواند مي تواند عامل اساسي در اين زمينه به حساب آيد .
رنجهاي حاصله از زندگي وجود سابقه تلخ و ناگوار در جريان  حيات افسوس ها اضطرابها احساس عدم کفايت احساس
حقارت و عجز از امور همه و همه در اين امر موثرند ضمنا بايد دانست که غرور خشم محبت افراطي تلاش ها براي اثبات ذات
خود در اين امر موثرند شکست ها محروميت ها فشارهاي محيط هم بر آن مي افزايد.
۲- خودداري از اعمال حاکميت برابر آنچه  قبلا اشاراتي داشتيم ۷ سال سوم زندگي
آدمي از حساسيت خاصي برخوردار
است چنانچه والدين و مربيان بايد در حکم هادي و راهنماي فرزندان باشند براين اساس ديگر مصلحت نيست که روابط با
فرزندان رابطه حاکم و محکوم باشد بخصوص مصلحت اين است که برخورد ها با چنين فرزنداني با مسالحه و ملايمت و
مهرباني باشد با آن ها به گونه اي مهرآيند برخورد شود.
۳- همفکري و همدردي :
خود را همدرد فرزندان خود نشان دهيد و با آنها در حل مسائل  و مشکلاتشان هم فکري کنيد زير بازويشان
را بگيريد و از اينکه نتوانستيد به آنها کمک کنند ناراحتيد.
همفکري و همدردي شما با آن ها در غالب آمدنشان ، برعقده حقارتشان و تسکين رنج و درد شان
مؤثر است حتي سعي کنيد نقطه هاي مثبت را براي ايجاد آرامش و اعتماد به نفس شان فراهم آوريد
۴- تقويت روحيه :
به عنوان مربي و فردي که در برابر سلامت و سعادت ديگران مسئوليت دارد به تقويت روحيه فرزندانتان بپردازيد تصويب ها و
تاييد هاي شما از آن ها نقش مؤثري در آنان ايفا مي کند تا حدود زيادي آن ها را آرام خواهد کرد نوجوانان
در وضعي هستند که نمي توانند  روي پاي خود بايستند و به خود اعتماد ندارند اين زمينه را در
آنها ايجاد کنيد و در تامين امکانات شان بکوشيد به گونه اي که بتوانند سرپاي خود بايستند و ضعف خود را کمتر ببيند.
۵- وا داشتن به بيان درد :
اغلب آن ها از دردي که در درون دارند رنج مي برند و سعي نکرده اند آن را با ديگران مطرح کنند
و از آن ها راه حل بخواهند به همين خاطر احساساتشان رود جريحه دار مي شود براي بيان
احساس خود کلماتي ندارند و آنرا در درون نگه مي دارند سعي کنيد آن ها را به حرف آوريد تا آنچه را که
در درون دارند بيرون بريزند درون خود را آفتابي کنند و از اين راه شما مي توانيد بر عصبيت هاي آن ها
غالب آئيد و حتي اساس شخصيت او را عوض کنيد.
۶- دور داشتن از رقابت هاي منفي :
کوشش مربي بايد متوجه دور داشتن دانش آموزان از سبقت جويي ها ، رقابت اندازي ها به رخ کشيدن هاست
، اصولا محرک رفتارشان نبايد اضطراب و تشويش باشد زيرا اين امر اينست و آزار دروني
ايشان را به خطر خواهد انداخت همچنين توقعات زيادي از او نداشته باشيد حدود توقعتان
را از آن ها اندک کنيد سعي کنيد انجام کاري را از او اندک اندک بخواهيد و بي جهت مسبب و تقويت کننده ناراحتي او نباشيد
۷- کاستن خستگي :
افراد عصبي در برابر خستگي وضع نابهنجاري پيدا خواهند کرد به همين دليل سعي کنيد تا حدودي
به خستگي آن ها نيفزاييد کاري به او واگذار نکنيد که زياد خسته شود البته خستگي هاي ناشي از
ورزش و هوا خوري براي او نه تنها زيانبخش است بلکه آرام بخش است.
همچنين خستگي مغزي نبايد براي او باشد از هرچه که ذهن او را فوق العاده به خود مشغول مي دارد
دور داريد و نگذاريد آرامش و سکون داشته باشد و او را به حفظ  کردن کتاب و حل مسائل دشوار کارهاي
فکري سخت وادار نکنيد.
۸- دور داشتن از احساس گناه :
موجباتي بايد پديد آيد تا او زندگي عادي و طبيعي داشته باشد او از طريق احساس گناه درباره امري گناهکار
نسازيد چون او ناگزير مي شود براي حفظ شخصيت خود بار گناه را بر
دوش ديگران اندازد و خود را تبرئه نمايد همچنين احساس گناه از امري ممکن است وضع او را بدتر نمايد
روزگارش را تيره تر سازد .
۹- استراحت و تفريح :
واداشتن افراد عصبي به فعاليت هاي جسماني لذت بخش مانند ورزش تفريح ، تفريح ، سفرهاي تفريحي ، وقت گير برايش
آرامش بخش است و تا حدود زيادي از پديدآمدن هيجانات و ناراحتي ها جلوگيري مي کند همچنين
بايد مراقبت بعمل آيد که آنها بيمار نشوند زيرا بيماري ها خود در افزايش ناراحتي و درد مؤثرند و
شخصيت او را بيش از پيش ناسازگار مي سازند تغيير محيط و آب و هوا هم در اين امر نقش مثبتي در درمان دارد
۱۰- تقويت مذهبي :
نوجوانان براي غلبه بر ضعف هاي خود ناگزير است محو در بينهايت گردد و خود را از او بداند
و از اين طريق بر ضعف ها و زبونيها فائق آيد براي درمان اين افراد ضروري است اين جنبه را در آن ها
تقويت کرد و از لطف و عنايت خدا بحث کرد و دل او را به خدا گرم کرد
هشدارها
۱- آگاه باشيم که بيماري عصبي را از راه دور سرزنش ، داد و فرياد ، بي اعتنايي نمي توان درمان کرد
۲- برخوردها بايد ملايم و صميمانه و نه خشونت بار باشد
۳- از درگيري ها در خانواده و در حضور چنين افرادي بايد جلوگيري شود
۴- از دادن خبرهاي تشويش انگيز و ناراحت کننده به اين نوجوانان بايد خودداري کرد.

چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟

 این دوره به صورت حضوری می باشد و در موسسه تجسم خلاق به نشانی :

 تهران ، میدان هفت تیر ، خیابان قائم مقام فراهانی پلاک ۳۹ ط اول

 برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت حضوری برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

طب سوزنی و تأثیرات شگفت انگیز آن بر بدن انسان

طب سوزنی (Acupuncture) در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است این نکته را ...

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است - که در آن شخص به آرامی توجه ...

راز ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژِی !

ماندن در قلمرو شادی‌ با جریان انرژی! خود را غرق در کاری که از ...

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد!

پیاده روی در جاده‌ای که به شادی می‌انجامد - مراقبه یا مدیتیشن‌، روشی است ...

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟ افزايش قابل توجه هزينه زندگي باعث شده تا ...

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟

چگونه می توانیم از تله پاتی برای برقراری ارتباط استفاده کنیم؟ در نوشته های قبلی ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه