دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

خواص دستبند مغناطیسی در جهت بهبود ذهن و جسم

خواص دستبند مغناطیسی در جهت بهبود ذهن و جسم

خواص دستبند مغناطیسی – در دنیای پر از تکنولوژی و زندگی پرفراز و نشیب، افراد هر روزه دنبال راه‌هایی برای افزایش انرژی، کاهش استرس، و بهبود کیفیت زندگی خود هستند. یکی از پدیده‌هایی که به تازگی در دنیای بهبود سلامت به مرور جایگاه خود را گسترش داده، دستبندهای مغناطیسی هستند. این دستبندها با وعده‌های جذاب خود به عنوان یک راهکار نوین برای ارتقاء سلامت و بهبود احوال روحی شناخته می‌شوند.

خواص دستبندهای مغناطیسی مرتبط با تأثیرات مغناطیس درمانی، وسایل مغناطیسی و آب مغناطیسی بر بدن انسان است. ادعاها می‌گویند که این دستبندها با تولید میدان‌های مغناطیسی، تعادل انرژی بدن را بهبود بخشیده و به مرور زمان، اثرات مثبتی بر سلامت و روانی فرد ایجاد می‌نمایند. این جذابیت به دستبندهای مغناطیسی یک بعد جدید در مسیر بهبود سلامت و زندگی بهتر افراد اضافه کرده است. در این مقدمه، به بررسی علمی و تجربیات کاربران این دستبندها پرداخته و نگاهی نوین به جادوی مغناطیس در خدمت به سلامت و خوب‌ بودن زندگی خواهیم داشت.

خواص دستبند مغناطیسی و تبلیغات در این حوزه

خواص دستبند مغناطیسی زیاد شدن انرژی تعادل، تمرکز، یادگیری، نیرو، کم شدن استرس و تنش، خواب آرام و… فقط مثالی از ده ها تبلیغی است که در باره دستبند مغناطیسی یا همان پاور بالانس در سایت های اینترنتی گفته شده است.

در این میان مشاهده تصویر چند بازیگر و فوتبالیست ایرانی و خارجی در حالی که این دستبند را به مچ شان بسته اند هم سبب شده تا خریدار حتی یک لحظه هم در خرید این دستبند تامل نکند و به شرکت فروشنده سفارش تهیه دستبند با رنگ دلخواهش را هم بدهد.

اما مهمترین دلیلی که سبب شده تا شرکت توزیع کننده حسابی جولان بدهد، بحث حفظ تعادل در هر زمانی است. ببینیم متخصصان در رشته های گوناگون در مورد این ادعاها چه می گویند.

دستبند مغناطیسی چیست و استفاده از آن چه فواید و تاثیراتی دارد؟

استفاده از دستبندهای مغناطیسی چه فواید و اثراتی دارد؟

بشر امروزی هموراه به دنبال راه میانبری برای رسیدن به خواسته های خود هست تا بتواند همه چیز را بهتر راحت تر و با عوارض کمتری انجام دهد.

بنابراین همواره تحقیقات بیشماری در مورد وسایل و ابزاری که بتوانند بر روی سلامتی انسانها تاثیر بگذارند صورت می گیرد

و طبق این تحقیقاتی که صورت گرفته شده است بخش های تحقیقاتی به نتایج شگفت  انگیزی رسیده اند اینکه بدن موجودات زنده دارای هاله ای نورانی اطراف خودش می باشد که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست و باید با دستگاه های خاصی از آن عکس برداری نمود خواص دستبند مغناطیسی

که بر اساس آن می توان بسیاری از بیماری ها را تشخیص داد. به این معنی که اگر فردی بیماری خاصی یا علائمی داشته باشد، هاله انرژی اطراف محلی که در آن لباس می پوشد تغییر می کند. در متافیزیک در این مورد بحث های زیادی شده است و گفته می شود که با استفاده از تکنیک های انرژی درمانی، با ترمیم هاله اطراف ما، بیماری قطعا بهبود می یابد.

Aura این بیماری روانی مانند افسردگی می تواند به اطراف شما آسیب برساند و در نتیجه بدن شما کمتر پرانرژی و ضعیف می شود. بنابراین با هر نوع فعالیت انرژی درمانی (مانند مدیتیشن) می توانید هاله انرژی خود را در طول زمان التیام بخشید و حداکثر انرژی را از کیهان و طبیعت دریافت کنید.

از دیگر تحقیقاتی که در مورد سلامتی صورت گرقته است تحقیق در زمینه دسبند های مغناطیسی است که با خواص مغناطیسی خود بر روی سلامتی افراد تاثیر می گذارد البته مغناطیس درمانی از دیرباز در دمیا مورد استفاده قرار گرفته است .

خواص دستبند مغناطیسی در جهت بهبود ذهن و جسم

آیا می توان گفت خواص دستبند مغناطیسی در تعادل نقش مهمی در رفع درد و ناتوانی های حرکتی دارد.

 مغناطیس تراپی

  • برای درمان استفاده از آهنربا در این قرن بیماری چیز جدیدی نیست. مغناطیس درمانی حدود ۲۰۰ سال قبل از میلاد در چین رایج شد. استفاده از مگنت تراپی می تواند برای کاهش درد و درمان بیماری های مزمن بدن استفاده شود.
  • سازنده حلقه و دستبند مدعی است که مغناطیس در درمان شکستگی، کاهش درد میگرن، درمان سرطان و افزایش جریان خون در بدن موثر است. اما سازمان غذا و داروی آمریکا معتقد است که مغناطیس در درمان این بیماری اصلا موثر نیست. اگرچه در مورد اثربخشی دستبندهای مغناطیسی در درمان بیماری بحث شده است، دستبندهای مغناطیسی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند.
  • استفاده از مغناطیس درمانی یا آهنربا به عنوان یک درمان پزشکی برای قرن ها مورد توجه بشر بوده است
  • ارسطو در مورد استفاده از مغناطیس برای درمان مسیح 300 سال پیش صحبت می کند.
  • 200سال قبل از میلاد ملکه زیبای روم باستان، برای محافظت او یک تکه جواهر با آهن ربا به مچ دست خود آویزان کرد و همچنین اسرار زیبایی خود را فاش کرد. .
  • حکیم ابوعلی سینا در ایران از آهن ربا برای درمان بیماری هایی مانند زانو درد استفاده می کرد. کهربا و سنگ درمانی نیز به عنوان نوعی پس زمینه شفابخش عمل می کنند
  •  در قرن 15 و 16، دانشمندان و پزشکان اروپایی کتاب های زیادی در مورد مغناطیس درمانی نوشتند
  • در قرن شانزدهم، پاراسلسوس از آهن ربا برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کرد و مهم ترین چیز این است که در سال 1970، زمانی که پروفسور دوورز نشان داد که آهنرباها می توانند سلول های سرطانی را در حیوانات از بین ببرند، استفاده از آهنربا به شکل فعلی شروع شد. .
  • دانشمند انگلیسی فارادی، فیزیکدان فرانسوی آمپر و لوئی پاستور نیز تحقیقات زیادی در مورد تأثیر مغناطیسی درمانی انجام دادند.
  • در سال 1954، لنیس پاولینگ جایزه نوبل شیمی را برای کشف اثرات مفید مغناطیسی درمانی بر هموگلوبین خون دریافت کرد..
  • اولین کنگره جهانی مغناطیسی درمانی در انجمن پزشکی لندن در سال 1996 تشکیل گردید
  • به دلیل استفاده از مغناطیس درمانی در کشاورزی، عملکرد میوه و سبزیجات بین 50 تا 100 درصد افزایش یافته و طعم آنها بهبود یافته است و تولید شیر گاوها در دامپروری افزایش یافته است.

 دستبند مغناطیسی چیست؟

مگنت تراپی برای استفاده از خواص مغناطیس درمانی و قدرت مغناطیسی برای درمان می توان از خواص مغناطیسی فلزات استفاده کرد. و این فلزات را به شکل غالب برای اینکه به راحتی مورد استفاده روزمره ما قرار گیرند اغلب به شکل دستبند، گردنبند یا حلقه استفاده می شوند. استفاده از این دستبند مغناطیسی یا تعادل قدرت می تواند جریان خون را در رگ ها افزایش دهد و هدایت خون را افزایش دهد.

خواص دستبند مغناطیسی با استفاده از دستبند مغناطیسی به دلیل اینکه بر روی آهن موجود در گلبولهای قرمز خود تاثیر گذاشته و تعداد آنها را افزایش داده  و سرعت حرکت آنان را نیز بهبود می بخشد .

از دستبند استفاده می کند مغناطیس افزایش می یابد، تعداد کره های خونی افزایش می یابد و با افزایش تعداد کره های گلبولهای خونی، جریان خون در بدن افزایش می یابد. علاوه بر این، طرفداران کریستال معتقدند که مغناطیس خون را با کاهش رسوبات در دیواره سرخرگ ها تصفیه می کند. به دلیل وجود این ماده در بدن انسان رشد سلول های سرطانی متوقف شده و اسیدیته بدن کاهش می یابد

اثرات مثبت مغناطیس درمانی

خواص دستبند مغناطیسی طبق ادعاهای سازندگان این دستبند مغناطیسی این دستبند باعث افزایش جریان خون در شریان های مچ دست می شود. علاوه بر این، مغناطیس و اثر مغناطیسی که از این نوع دسبندها ساطع  میگردد باعث شده که رسانایی خون افزایش یافته و نیز تعداد یون ها خون را در رگ ها افزایش می دهد. گمان می رود به همین دلیل است که که جریان خون افزایش می یابد.

در علم مغناطیسی پزشکی این باور وجود دارد که وسایل مغناطیسی از جمله دستبند، گردنبند و انگشتر مغناطیسی باعث افزایش متابولیسم و ​​کاهش اسیدیته بدن می شود.  که این امر سبب از بین رفتن سلول های سرطانی می گردد.  چرا که سلول های سرطانی در محیطی که اسیدیته پایینی دارد رشد نمی کنند. بنابراین، طبق این گفته ها، مغناطیس درمانی می تواند رشد تومورها را در بدن متوقف کند. علاوه بر این، مغناطیس می تواند پالس های عصبی را تنظیم کند، رسوبات روی دیواره سرخرگ ها را کاهش دهد، و حتی خلق و خو و وضعیت روانی فرد را بهبود بخشد.

به طور خلاصه فواید استفاده از دستبند مغناطیسی یا مگنتی عبارتند از:

  • خواص دستبند مغناطیسی کاهش درد مفصل آرنج، ماهیچه یا آرتریت
  • کاهش سردرد و بهبود میگرن
  • خواص دستبند مغناطیسی انرژی، قدرت بدنی و تعادل بدن را افزایش می دهد
  • برای تولید جریان مغناطیسی در بدن و جلوگیری از عوارض امواج مضر
  • خواص دستبند مغناطیسی و بهبود خواب و رفع بی خوابی و کسالت
  • خواص دستبند مغناطیسی برای ایجاد نشاط و کاهش استرس و اضطراب
  • فشار خون پایین و فشار خون بالا
  • بهبود بیماری های تنفسی
  • خواص دستبند مغناطیسی چربی بدن را کاهش دهید
  • خواص دستبند مغناطیسی بهبود درد زانو
  • پیشگیری از عروق خونی و سکته

 عوارض جانبی دستبند مگنت

خواص دستبند مغناطیسی تولید کنندگان دستبند و سازنده مغناطیسی ادعا می کند که هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از استفاده از دستبند وجود ندارد. با این حال، بسیاری از افراد پس از استفاده از این دستبندها عوارض جانبی جزئی را تجربه کرده اند. برخی از این عوارض عبارتند از: احساس گرما یا گرما در محل استفاده از دستبند در روزهای اول، سرگیجه و سرگیجه در روزهای اول، کهیر و واکنش های آلرژیک و حالت تهوع.

اما سازندگان این دستبندها دلیل این عوارض را اثر مغناطیس بر روی گلبولهای خون و دقیقا آهن موجود در این سلولها می دانند به دلیل افزایش جریان خون در بدن، احساس گرما، گیجی و سرگیجه ایجاد می کند و این علائم پس از چند روز ناپدید می شوند. علاوه بر این، آنها ادعا می کنند که آلرژی و حالت تهوع ناشی از ترس فرد از تجربیات جدید است و این اثرات زمانی از بین می روند که ترس فرد از درمان مغناطیسی از بین می رود.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

 نحوه استفاده از دستبند مغناطیسی اصل

خواص دستبند مغناطیسی اثر دستبندهای مغناطیسی زمانی در حداکثر خود می باشد که بتواند مستقیم با پوست و نقاط حیاتی بدن در ارتباط باشد. برای این کار بهتر است که مغناطیس بر روی پوست مچ دست بصورت راحتی قرار بگیرد و نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد تا بتواند مستقیم اثر خود را روی بدن بگذارد. و اثر درمانی بهتری دارد.

بنابراین توصیه می کنیم دستبند باید کمی بزرگتر از مچ دست شما باشد. با این حال، دستبند مغناطیسی نباید خیلی پهن باشد. از آنجایی که دستبندهای مغناطیسی شعاع مغناطیسی محدودی دارند، باید با پوست شما در تماس باشند. دستبندهای مغناطیسی که بسیار تنگ هستند باعث تعریق و سوزش در ناحیه مورد نظر می شوند.

یکی از ایرادات استفاده از دستبند مغناطیسی این است این نوع دستبندها می توانند به وسایل و تجهیزات الکترونیکی و کارتهای اعتباری آسیب های وارد نمایند پس بهتر است این دستبندها را در مجاورت دسگاههای الکترونیکی و کارت های اعتباری قرار ندهید. البته به دلیل شعاع کم این دستبندها استفاده از در هنگام کار با لبتاب و کامپیوتر مشکل ی به وجود نمی آورد.

اما باید توجه داشت که این دستبندها را در زمان دوران بارداری، و داشتن خونریزی داخلی و زخم باز استفاده نکرد.و اگر در استفاده از این نوع دستبند شک دارید، می توانید با پزشک معتمد خود و یا مرکز پزشکی معتبر در این مورد راهنمایی بگیرید.

 کی و چه مدت از دستبند مغناطیسی استفاده کنیم؟

خواص دستبند مغناطیسی به طور کلی برای نتیجه بهتر از این نوع دستبندها باید بصورت تقریبی 10 الی 12 ساعت در شبانه روز به صورت مداوم از این نوع دسبند استفاده نمود هر پمد باید عنوان نمود که اثر این دستبندها در شب اثر بیشتری برای درمان دارد و می توان به صورت متناوب در دست چپ و راست مورد استفاده قرار گیرد.

 

خواص دستبند مغناطیسی در جهت بهبود ذهن و جسم

در مورد خواص دستبند مغناطیسی مثلاً در تمرکز، بحث حذف محرک های مزاحم محیطی مطرح است

 تشخیص دستبندهای مغناطیسی اصل و تقلبی

مدل اصلی از این فولادی وجود دارد که زنگ نمی زند، مواد آن ضد حساسیت هستند و آهنرباهای به کار رفته در دستبند عمر طولانی دارند. طول عمر آهنرباهای دستبندهای تقلبی حدود دو سال است و جنس آنها چدن است و احتمال ایجاد حساسیت در پوست های حساس وجود دارد. ممکن است در ابتدای استفاده از این دستبند دچار سردرد شوید، نگران نباشید، فقط صبور باشید تا بدنتان با دستبند سازگار شود.

پاسخ کوتاه به سوالات پر تکرار خواص دستبند مغناطیسی

قیمت دستبند مغناطیسی چند است؟

قیمت انواع دستبند مغناطیسی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس دستبند، روش درمانی، طراحی و کیفیت ساخت و … بستگی دارد، اما در جالت کلی قیمت دستبند مغناطیسی از 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می باشد.

خواص دستبند مغناطیسی چیست؟

به طور خلاصه فواید استفاده از دستبند مغناطیسی عبارتند از : کاهش هرگونه درد – کاهش سردرد و بهبود میگرن – افزایش انرژی، قدرت جسمانی و تعادل بدن – جلوگیری از تاثیر بد امواج مضر – بهبود خواب و رفع بی خوابی و کسلی – ایجاد نشاط و کاهش استرس و اضطراب – کاهش چاقی بدن – جلوگیری از گرفتن عروق و سکته

آیا می توان گفت این مچ بند در حفظ تعادل بدن موثر است.

خواص دستبند مغناطیسی هرچند که ممکن است در این مورد بعد از جستجوهای فراوان مخالفان وموافقانی این مورد را در همه کجا بیابید که مخالفان مغناطیس درمانی و وسایل مغناطسی بخواهند از ریشه این مورد را نفی کرده و مبنی و معیار علمی برای آن در نظر نگیرند و یا آن را تلقین شرکت های سازنده این نوع دسبندها بدانید اما استفاده گسترده مغناطیس در پزشکی نوین می تواند بسیاری از شک های این مورد را برطرف نموده است.

به صورت کلی بدن آدمی اگر در حالت تعادل بوده نیازی به استفاده از این ابزار ندارد، چرا که در مخچه و گوش چنین سیستمی تعبیه شده است و هر دوی این اعضا با همکاری یکدیگر تعادل بدن را حفظ می کنند. و انجام تمریتنات خاصی و یکسری حرکات مشخص مثل لی لی کردن با یک پا، می توان حس تعادل را تقویت کرد. دستبندهای مغناطیسی نیز با تاثیری که بر روی گردش خون آدمی گذاشته و افزایش میزان آن تاثیر مثبتی بر روی خون رسانی به بخشهای مغز داشته که می تواند اثر مقبتی بر روی تعادل افراد داشته باشد.

آیا می توان گفت خواص دستبند مغناطیسی  مثل چشم به شما در حفظ تعادل تان کمک می کند.

چشم یکی از بخش هایی است که چه به صورت باز و چه به صورت بسته  در حفظ تعادل بدن نقش مهمی دارد. در مورد این دستبند هم خب ممکن است اثراتی هم داشته باشد، اما تاثیرش بسیار آهسته و خفیف اند و اگر بصورت مقطعی و کوتاه مدت استفاده شود آنقدرها نیست که به چشم بیاید. البته یکسری درمان های آلترناتیو (طب جایگزین) وجود دارد که فرعی هستند و می توانند کمک کننده باشند.. برای بهره بردن از خاصیت درمانی دسبندهای مغناطیسی نیاز است که حتما این دستبندها به صورت تطولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد.

خواص دستبند مغناطیسی ممکن است این دستبند هم نوعی درمان جایگزین باشد به طوری که وقتی روی مچ و روی نقاط حساس مثل اعصاب دست قرار می گیرد، تحریک های صورت گرفته را به مغز منتقل می کند و همین مسئله باعث می شود تا فرد تعادل خودش را بهتر حفظ کند. اما در هر صورت تاثیرش را نباید جدی گرفت.

راه های مختلفی برای دانستن میزان تعادل وجود دارد و یکی از راه ها این است که روی یک پا در حالی که دستان تان از هر دو طرف کشیده شده است بایستید. در صورتی که سالم باشید باید بین ۵۰ تا ۶۰ ثانیه بدون اینکه تعادل تان بهم بخورد، این حالت را حفظ کنید.

نتیجه گیری در مورد خواص دستبند مغناطیسی

در جستجوی راحتی، تعادل، و بهبود کیفیت زندگی، دستبندهای مغناطیسی به عنوان راهکارهای جادوئی در دنیای بهبود سلامت پررنگ شده‌اند. اما آیا این تبلیغات و ادعاها با تحقیقات علمی سازگارند؟ خواص این دستبندها از افزایش انرژی تا حفظ تعادل، تمرکز، یادگیری، و کاهش استرس و تنش آورده می‌شود، اما آیا واقعاً اینگونه است؟

نظر کارشناسان در مورد این ادعاها متنوع است. در ارتباط با حفظ تعادل، تاثیرات مغناطیس ثابت چنین دستبندهایی از نظر علمی تایید نشده و ایده اینکه این ابزارها می‌توانند بهبودی در حوزه‌های خواب، گردش خون، و حتی تمرکز ایجاد کنند، مورد شکایت است. برخی از تحقیقات و مقالات علمی به نتایج متفاوت اشاره دارند، در نهایت، این میانگین اظهارات کارشناسان تأکید می‌کند که در زمینه بهبود سلامت و تعادل، انجام تحقیقات و مشاوره با متخصصان تنها راه موثر است و استفاده از دستبندهای مغناطیسی باید با دید انتقادی و اطلاعات علمی صورت پذیرد.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله خواص دستبند مغناطیسی نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، پک آهنربا مغناطیس درمانی مخصوص آب مغناطیسی به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

کاربرد مغناطیس درمانی از خیال تا واقعیت

کاربرد مغناطیس درمانی مغناطیس درمانی، یک حوزهٔ نوظهور در حوزهٔ پزشکی و بهداشت است ...

چرا میدان مغناطیسی بدن انسان نقش حیاتی دارد؟

میدان مغناطیسی بدن انسان باید گفت که میدان مغناطیسی بدن انسان یک پدیده فوق‌ ...

درمان میگرن با مغناطیس درمانی: چگونه میگرن را درمان کنیم؟

درمان میگرن با مغناطیس درمانی - میگرن، یکی از اختلالات شایع سیستم عصبی مرکزی ...

سرطان و مغناطیس درمانی شفابخش: ۱ روش درمان کمتر شناخته شده

سرطان و مغناطیس درمانی - مگنت تراپی سرطان، یکی از مهمترین چالش‌های بهداشت جهانی، ...

نانو ذرات مغناطیسی (Magnetic Nanoparticles) و کاربرد آنها در زندگی

نانو ذرات مغناطیسی در دهه‌های اخیر، توسعه فناوری نانو به عنوان یک حوزه پیشرفته ...

کاربرد ذرات مغناطیسی در پزشکی و زیست شناسی

کاربرد ذرات مغناطیسی در پزشکی و زیست شناسی ذرات مغناطیسی (MPs) در محیط اطراف ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه