دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه زندگی آرامی داشته باشیم

چگونه زندگی آرامی داشته باشیم(بخش اول)-تجسم خلاق-دکتر آرام

چگونه زندگی آرامی داشته باشیم؟ داشتن زندگی آرامش‌بخش چالش جامعه‌ی مدرن امروز است.  شهرهای شلوغ، تکنولوژی در حال گسترش و فشار کار و زندگی روزانه در مقابل آرامش ما صف‌آرایی می‌کند. با این حال، یافتن آرامش ساده‌تر از تجسم صرف است.

روش ۱: ایجاد محیطی آرام در جهت اینکه زندگی آرامی داشته باشیم

فهرست مطالب مقاله

  1. چیدمان خانه‌ی خود را بر اساس تسهیل در آرامش خود سازماندهی کنید.
  2. یک محیط کار آرام برای خود درست کنید.
  3. از رنگ و نور بهره بگیرید.
  4. برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم از طبیعت بهره بگیریم.

 

چگونه زندگی آرامی داشته باشیم(بخش اول)

چیدمان خانه‌ی خود را بر اساس تسهیل در آرامش خود سازماندهی کنید.

1- چیدمان خانه‌ی خود را بر اساس تسهیل در آرامش خود سازماندهی کنید.

برای تبدیل کردن خانه‌ی خود به مکان آرامش، کارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید، حتی اگر دارای زندگی خانوادگی شلوغی هستید. از سازماندهی و طراحی داخلی به نفع خود استفاده کنید و به خود فضای تنفسی کوچکی در خانه بدهید.

  • راه ورود و خروج به خانه را دور از شلوغی و آشفتگی طراحی کنید. استقبال از کسی در ورودی نامنظم و شلوغ دعوت کردن استرس برای وارد شدن به خانه است. به کفش‌ها، چترها و سایر وسایل روزانه‌ی خود فضایی نزدیک در ورودی بدهید. آن‌ها خارج از دید خواهند بود و در نتیجه، از ذهن دور خواهند شد.
  • فضایی را برای شلوغی در خانه اختصاص دهید و سعی کنید آن را همانجا محدود کنید. همیشه تمیز و منظم نگه داشتن کل خانه عملی نیست، به‌ ویژه وقتی بچه‌ها در خانه حضور دارند. یک یا دو ناحیه را مشخص کنید که همه‌ی اعضای خانواده بتوانند وسایل خود را در آنجا قرار دهند.
  • کمی موسیقی به محیط خانه اضافه کنید. موسیقی کلاسیک یا سایر انواع موسیقی همچون جاز می‌تواند اعصاب و روحیات انسان را آرام کند. موسیقی باید آرام باشد تا اثر آرامش‌بخش داشته باشد. داشتن کمی موسیقی محیطی روش مناسبی برای حفظ تعادل در خانه است.
  • دستی به سر و گوش اتاق خواب خود بکشید. شما یک سوم زندگی خود را در اتاق خواب‌تان سپری می‌کنید. اتاق خواب شما باید مکانی پُر از آرامش باشد. اتاق خواب آخرین مکانی است که شب‌ها می‌بینید و نخستین مکانی است که صبح‌ها ملاقات می‌کنید. از تخت‌خواب‌های راحتی استفاده کنید که به شما یک خواب شبانه‌ی خوب بدهد.

 

چگونه زندگی آرامی داشته باشیم(بخش اول)

یک محیط کار آرام برای خود درست کنید.

2- یک محیط کار آرام برای خود درست کنید.

شما بخش زیادی از ساعت‌های بیداری خود را سر کار می‌گذرانید، پس عاقلانه آن است که یک محیط آرامش‌بخش برای خود ایجاد کنید.  محیط‌های کاری با هم متفاوت هستند، پس تغییرات لازم را در محیط کار خود برای سازگار شدن با نیازهای فردی‌تان اعمال کنید.

  • در محیط کار خود، شلوغی و نامنظمی را کاهش دهید و آن را از وسایل غیرضروری پاک کنید. این کار به کاهش عوامل پرت‌کننده‌ی حواس و متمرکز نگه داشتن ذهن خود بر روی کاری که انجام می‌دهید، کمک می‌کند.
  • محیط کار خود را تمیز نگه دارید. وسایل زائد و غیرضروری را که منابع بالقوه‌ی ناراحتی در محیط کار هستند، از آنجا دور کنید. نگذارید خود فرایند تمیز کردن به منبعی از استرس برای‌تان تبدیل شود. پاکیزگی دائمی از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • تصاویر خوب و زیبا را بر در و دیوار محل کار خود نصب کنید. عکس‌های خانواده‌ی خود، مکان‌های آرامش‌بخش یا جاهایی که دوست دارید ملاقات کنید، می‌تواند روز کاری شما را با یادآوری اتفاقات مثبت به روز خوبی تبدیل کند.
  • اگر دفتر کار خود را دارید، در را ببندید. این کار سر و صدا را از محیط کارتان دور می‌کند و به شما حسی از خلوت و آرامش می‌دهد. اگر شغل شما به تعامل دائمی با دیگران نیاز دارد، زمان‌های کوتاهی از روز در را ببندید.

 

نور و رنگ برای ایجاد آرامش

از رنگ و نور بهره بگیرید.

3- از رنگ و نور بهره بگیرید.

ترکیب خاصی از رنگ‌ها و نورها می‌تواند اثر قابل‌توجهی بر خلق و خو و کارایی انسان داشته باشد.  توجه به سایه‌ها، ته‌ رنگ‌ها و شدت رنگ‌های استفاده شده در دکور محیط اطراف خود یک روش مناسب برای داشتن یک محیط آرام است.

 

کمک گردفتن از طبیعت برای ایجاد احساس ارامش

برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم از طبیعت بهره بگیریم.

4- برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم از طبیعت بهره بگیریم.

برای داشتن آرامش و احیای انرژی خود، زمانی را در طبیعت سپری کنید. از پیاده‌روی در پارک تا گشت و گذار در جنگل می‌تواند آرامش‌بخش و احیاکننده باشد، به‌ ویژه اگر شما بیشتر زمان خود را در محیط‌های شهری سپری می‌کنید.

وقتی بیرون هستید، عکاسی کنید. اگر با منظره‌ای مواجه می‌شوید که شما را مجذوب خود می‌کند، آن منظره را ثبت کنید تا بتوانید بعداً به آن نگاه کنید.

 

روش ۲: برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم باید آرام کردن خود را یاد بگیریم

  1. یک مراسم صبحگاهی داشته باشید.
  2. از نوع واکنش خود به مسائل آگاه باشید.
  3. چند کار را با هم همزمان انجام ندهید.
  4. منظم ورزش انجام دهید.
  5. خلاق باشید.
  6. یوگا یا مدیتیشن انجام دهید.
  7.  واکنش “جنگ یا گریز” را برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم متوقف کنید.

 

داشتن روتین صبحگاهی

یک روش مناسب برای کاهش استرس، ایجاد سیستم‌های تکرارشونده و قابل‌اعتماد برای زندگی روزانه‌ی خود است

1- یک مراسم صبحگاهی داشته باشید.

یک روش مناسب برای کاهش استرس، ایجاد سیستم‌های تکرارشونده و قابل‌اعتماد برای زندگی روزانه‌ی خود است که شما را متمرکز نگه می‌دارد و استرس را کاهش می‌دهد.

اگر روزهای شما دیوانه‌کننده آغاز می‌شود، صبح‌ها یک تلاش آگاهانه برای کم کردن سرعت انجام کارها در در پیش بگیرید.

  • کمی زودتر بلند شوید
  • قهوه درست کنید
  • فعالیت‌های آرامش‌بخشی همچون یوگا و مدیتیشن انجام دهید. این را به بخشی از برنامه‌ی روزانه‌ی خود تبدیل سازید.

 

برای زندگی آرام از نوع واکنش خود به مسائل آگاه باشید

تحلیل واکنش‌های خود را به عادتی برای خود تبدیل سازید.

2- از نوع واکنش خود به مسائل آگاه باشید.

اگر در تعاملات روزمره‌ی خود دائماً دچار تنش می‌شوید، تحلیل واکنش‌های خود را به عادتی برای خود تبدیل سازید.

اگر از گرفتار شدن در ترافیک آزرده‌خاطر می‌شوید، به جای بوق زدن و در نظر گرفتن اینکه آیا واکنش شما به آن موقعیت به حل آن کمک می‌کند یا فقط به استرس‌تان اضافه می‌کند، لحظه‌ای مکث کنید.

 

چند کار را با هم همزمان انجام ندهید.

چند کار را با هم همزمان انجام ندهید. تایم انجام کارهایتان را برای آرامش بیشتر جدا کنید

3- چند کار را با هم همزمان انجام ندهید.

مطالعات نشان می‌دهد انجام چند کار با هم همزمان روشی با کارایی کمتر برای انجام کارها و به‌ جای تمرکز بر یک فعالیت واحد است. نوسان پیوسته‌ی تمرکز خود بین کارهای گوناگون قطعاً باعث اضطراب می‌شود. تغییرات ساده‌ای همچون گذاشتن تلفن خود در اتاقی دیگر یا خاموش کردن ایمیل خود می‌تواند کمک کند از شر این مشکل رهایی یابید.

 

ورزش و آرامش در زندگی

ورزش نه فقط برای سلامتی خوب است بلکه همچنین به کاهش سطح استرس نیز کمک می‌کند.

4- منظم ورزش انجام دهید.

ورزش نه فقط برای سلامتی خوب است بلکه همچنین به کاهش سطح استرس نیز کمک می‌کند.

  • اگر می‌توانید ورزش را به برنامه‌ی روزانه‌ی خود اضافه کنید، این کار را انجام دهید. حتی 20 دقیقه انجام ورزش ملایم می‌تواند معجزه کند.
  • برای استفاده از مزایای ورزش، نیازی به رفتن به باشگاه ورزشی نیست. از پشت میز خود بیرون بیایید و قدم بزنید. به‌جای استفاده از آسانسور، از پله‌ها استفاه کنید.
  • موسیقی آرامش‌بخش را به برنامه‌ی پس از ورزش خود اضافه کنید. وقتی به کار خود باز می‌گردید، این به حفظ آرامش در شما کمک خواهد کرد.

 

خلاق بودن برای داشتن زندگی آرام

فعالیت‌های خلاقانه به‌ ویژه وقتی با دستان خود کار می‌کنید، یک روش مناسب برای آرام کردن افکارتان است.

5- خلاق باشید. 

فعالیت‌های خلاقانه به‌ ویژه وقتی با دستان خود کار می‌کنید، یک روش مناسب برای آرام کردن افکارتان است. کار با چوب، سفال‌گری و بافندگی روش‌های خوبی برای درگیر کردن دستان و ذهن خود به شکلی متمرکز و آرام‌بخش است.

برخی دیگر آرامش را در هنر، نقاشی، مجسمه‌سازی یا حتی نوشتن پیدا می‌کنند. آشپزخانه می‌تواند مکانی برای انجام کارهای خلاقانه باشد. آشپزی و حتی کارهای خاص‌تری همچون قهوه درست کردن می‌تواند فعالیت‌های خوبی برای رفع استرس و خلاقیت باشد.

 

تمرین یوگا برای داشتن زندگی آرامی داشته باشیم

یوگا و مدیتیشن برای سلامتی انسان ثابت‌شده است.

6- یوگا یا مدیتیشن انجام دهید.

مزایای یوگا و مدیتیشن برای سلامتی انسان گوناگون و ثابت‌شده است. هر دوی آن‌ها تلاش می‌کنند به شما آرامش ذهن بدهند و استرس را کاهش دهند. یوگا می‌تواند همچنین قدرت و انعطاف‌پذیری بدن را ارتقاء دهد.

یوگا دستگاه عصبی پاراسمپاتیک بدن را فعال می‌کند و “اثر ریلکسیشن” را افزایش می‌دهد. انجام یوگا و مدیتیشن نسبتاً ساده است. چند حالت ساده را در لحظه‌ی فراغت خود سر کار یا در اتاق خواب به هنگام بیدار شدن از خواب انجام دهید.

 

برای زندگی آرام داشته باشید واکنش “جنگ یا گریز” را متوقف کنید

واکنش “جنگ یا گریز” را برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم متوقف کنید.

7- واکنش “جنگ یا گریز” را برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم متوقف کنید.

واکنش ذاتی بدن به استرس و خطر، واکنش “جنگ یا گریز” است. خوشبختانه، روش‌هایی برای کاهش این واکنش گهگاه ناخوشایند وجود دارد. بر روی احساسات خود تمرکز کنید. این ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما عمل ساده‌ی شناسایی احساسات ترس، استرس یا اضطراب می‌تواند فرایندهای عصب‌شناختی “جنگ یا گریز” را متوقف کند و به شما در هدایت دوباره‌ی انرژی خود کمک کند.

بر روی تنفس خود تمرکز کنید. وقتی تنش یا ترس دارید، بر روی کشیدن چند نفس عمیق تمرکز کنید. این کار تنفس‌های سریع و بریده‌ بریده را کاهش می‌دهد و دستگاه عصبی خودکار شما را درگیر و معمولاً واکنش‌های فیزیولوژیکی بدن را کنترل می‌کند.

 

روش ۳: آرام کردن دیگران اطراف خود باعث می شود ما زندگی آرامی داشته باشیم

  1. یاد بگیرید چگونه شخصی را که خشمگین است، آرام کنید.
  2. یک موقعیت بحرانی را قبل از آنکه تشدید شود، آرام کنید.
  3. استفاده از مهربانی و فروتنی برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم.

 

برای زندگی آرام یاد بگیرید دیگران را آرام کنید

برای زندگی آرام یاد بگیرید دیگران را آرام کنید یاد بگیرید چگونه شخصی را که خشمگین است، آرام کنید.

1- یاد بگیرید چگونه شخصی را که خشمگین است، آرام کنید.

شخصی که اطراف شما حضور دارد، چه به‌عنوان دوست، همکار یا عضوی از خانواده‌تان حتماً روزی خشمگین خواهد شد. از روش‌های زیر برای حل این مشکل استفاده کنید.

  • همدلی– با جملاتی همچون “می‌‌فهمم چقدر خشمگین هستی” یا “می‌فهمم احساس یاس و نااُمیدی می‌کنی”، به دیگران نشان دهید که فهمیده‌اید او خشمگین و ناراحت است و تمایل خود را برای کمک کردن به او نشان دهید.
  • توجه- از او بخواهید آن مشکل را توضیح دهد و به‌ دقت به حرف‌های او گوش کنید. “به من بگو چه چیزی تو را آزار می‌دهد. می‌خواهم بفهمم.” زبان بدن در اینجا می‌تواند به شما کمک کند. تماس چشمی با او برقرار کنید یا کمی به جلو خم شوید تا میزان توجه خود را به او نشان دهید.
  • احترام- افرادی که آماده‌ی نزاع هستند، وقتی خشمگین می‌‌شوند، برای آرام شدن باید احساس احترام کنند. با جملاتی همچون “من به تعهد تو به این کار احترام می‌گذارم” یا “می‌توانم اعتراف کنم تو تلاش زیادی را برای انجام این کار انجام داده‌ای و نتیجه‌اش برایت مشخص خواهد شد” آن فرد را آرام کنید.

 

برای یک زندگی آرام یک موقعیت بحرانی را قبل از آنکه تشدید شود آرام نمایید

یک موقعیت بحرانی را قبل از آنکه تشدید شود، آرام کنید.

2- یک موقعیت بحرانی را قبل از آنکه تشدید شود، آرام کنید.

شخصی که بسیار خشمگین است، اگر فرصت آرام شدن نداشته باشد ممکن است پذیرای بحث نباشد. شما می‌توانید از طریق هدایت کردن خشم او و اقدامات متناسب به کاهش سطح تنش او کمک کنید.

  • ابتدا، به نیازها و نگرانی‌های او احترام بگذارید. اهمیت آن‌ها را درک کنید و از قضاوت آشکار درباره‌شان خودداری کنید. سعی کنید از طریق زبان بدن غیرتهاجمی و نه رفتارهای تهاجمی این کار را انجام دهید.
  • با شخص خشمگین تا زمانی همکاری کنید که باعث آسیب رساندن به خود و دیگران نشود. هدف در اینجا بالا بردن تنش موقعیت نیست. گوش کردن در اینجا کمک‌کننده است. صحبت‌های او را قطع نکنید اما از این فرصت برای پرسیدن سوالات شفاف برای اجتناب از سوءتفاهم‌ها استفاده کنید.
  • تهاجم او را از طریق بیان دوباره‌ی نگرانی‌هایش با روشی کمتر مقابله‌ای هدایت کنید. عبارت “می‌خواهم با یک لوله ژانت را به خاطر خط انداختن ماشینم کتک بزنم ” را با عبارت “تو از دست ژانت برای خط انداختن ماشین خود خشمگین هستی و می‌خواهی او آن کار زشت خود را اصلاح کند.” جایگزین کنید. این می‌تواند آن شخص را آرام‌تر و به یک بحث سازنده از مشکل خود رهنمون سازد.

 

برای داشتن زندگی آرامی از مهربانی و فروتنی استفاده کنید

استفاده از مهربانی و فروتنی برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم.

3- استفاده از مهربانی و فروتنی برای اینکه زندگی آرامی داشته باشیم.

تحقیقات نشان داده است که فروتن و مهربان بودن نسبت به دیگران می‌تواند روابط شما را در منزل، سر کار و در اجتماع بهبود بخشد. خوب بودن با دیگران می‌تواند برای شما نیز خوب باشد.

  • یک مطالعه نشان داده است که مهربان بودن با دیگران می‌تواند باعث شود شما به لحاظ جسمی و روانی سالم‌تر باشید.
  • فروتنی- تمایل به انتقاد از خود- می‌تواند روابط آسیب‌ دیده را بازسازی کند.
  • مهربانی همچنین با خوشبختی در ارتباط است. نوع‌ دوستی و مهربانی دوپامین و اندورفین را در مغز آزاد و یک عنصر شیمیایی به خوشحالی شما می‌دهد.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید.

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

https://t.me/aramgroup 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

اینستاگرام  

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

9 نکته کلیدی برای رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی

رسیدن به آرامش نسبی در هنگام پریشانی - چگونه در مواقع استرس و پریشانی ...

ایستگاه بعد: مقصد نهایی آرامش

مقصد نهایی آرامش شاید شما هم چیز هایی در مورد «ریلکسیشن» یا آرام سازی ...

چگونه آرامش، گمشده دوران را بیابیم؟

 آرامش، گمشده دوران- شادابی ،نشاط ، لذت بردن از زندگی و هدفمندی مستلزم داشتن ...

1 روش رفع استرس ساده

روش رفع استرس به آسانی و در هر مکان و حالتی - اگر دنبال ...

تاثیرات مدیتیشن بر استرس

مدیتیشن بر استرس تاثیر مثبتی دارد - تا به حال چقدر به ذهن خود ...

ایجاد آرامش با هیپنوتیزم شاهکاری که زندگیتان را متحول می سازد

ایجاد آرامش با هیپنوتیزم - عملکرد هیپنوتیزم در به دست آوردن آرامش قابل انکار ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه