دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

وسایل مغناطیس درمانی: راهی نوین به سوی بهبودی و سلامتی

وسایل مغناطیس درمانی: راهی نوین به سوی بهبودی و سلامتی

وسایل مغناطیس درمانی مهمترین بخش مغناطیس رمانی می باشند یک روش تکنولوژیک پزشکی هستند که از خواص میدان‌های مغناطیسی برای بهبود و تسریع فرآیندهای درمانی استفاده می‌کنند. این روش به عنوان مغناطیس درمانی یا مگنت تراپی نیز شناخته می‌شود. درمان با استفاده از میدان‌های مغناطیسی در زمینه‌های مختلف پزشکی، از جمله موارد مرتبط با بهبود التیام زخم‌ها، کاهش التهابات، مدیریت درد، و حتی تسریع فرآیند بهبودی بعد از جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از کاربردهای مهم وسایل مغناطیس درمانی در کاهش درد است. میدان‌های مغناطیسی می‌توانند بر ترانسمیترهای درد تأثیر بگذارند و از فعالیت‌های الکتریکی در اعصاب جلوگیری کرده و یا آنها را کاهش دهند. این مکانیسم عملکرد بهبودی زخم‌ها و کاهش درد، به خصوص در موارد مربوط به بیماری‌های مزمن، می‌تواند اثربخش باشد.

وسایل مغناطیس درمانی در حوزه فیزیوتراپی نیز به کار می‌روند. این وسایل ممکن است برای تقویت عضلات، بهبود حرکت مفاصل، و کمک به بازیابی اعصاب مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از این تکنولوژی به عنوان یک روش جدید و نوآورانه در درمان‌های فیزیوتراپی، بهبود حالت بیماران و افزایش کیفیت زندگی آنها را در مدت زمان کوتاهی ممکن می‌سازد. برخی از وسایل مغناطیس درمانی ممکن است به صورت دستگاه‌های قابل حمل برای استفاده در منزل بیماران نیز تولید شده باشند، که این امکان را برای برخی از بیماران ایجاد می‌کند تا خدمات بهبودی در خود محیط زندگیشان دریافت کنند.

مغناطیس درمانی چیست

مغناطیس درمانی به عنوان یکی از روش‌های اساسی در فیزیوتراپی شناخته می‌شود. از زمان‌های بسیار قدیم، فرم ابتدای این روش، یعنی استفاده از یک میدان مغناطیسی ساکن (آهنربای دائمی)، به عنوان یک منبع طبیعی شفابخش مورد استفاده قرار گرفته است. با پیشرفت علوم مهندسی الکترونیک و توسعه قطعات قدرتمند، تجهیزات مغناطیس درمانی با فرکانس پایین به سرعت گسترش یافته‌اند، که اثرات آن بسیار بیشتر از میدان مغناطیسی ساکن می‌باشد.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که درمان با استفاده از میدان الکترومغناطیسی، به طور چشمگیری موثرتر از اعمال میدان مغناطیسی ثابت است. به همین دلیل، مغناطیس درمانی امروزه به عنوان یکی از محبوبترین روش‌های فیزیوتراپی شناخته می‌شود. شواهد علمی حاکی از آن است که در برخی از اختلالات، مانند دردهای مزمن مرتبط با بیماری‌های مفصلی این روش به عنوان یک درمان با تأثیر طولانی مدت با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است، در حالی که سایر روش‌های درمانی با شکست مواجه شده‌اند.

میدان های مغناطیسی به وجود آمده توسط وسایل مغناطیس درمانی و انواع مختلفی از آهنرباها بر روی بدن انسان برای کمک به افزایش سلامت کلی استفاده می گردد. همچنین ممکن است به درمان برخی شرایط کمک می کند انواع درمانهای مغناطیسی که وجود دارد، از جمله:

درمان میدان مغناطیسی ساکن یا آهن ربا های معمولی:

از وسایل مغناطیسی مورد استفاده برای درمان در این روش، آهنربا را به پوست خود لمس می کنید. ممکن است از یک دستبند مغناطیسی یا دیگر جواهرات مغناطیسی استفاده کنید. این می تواند یک باند با آهنربا در آن باشد، یا ممکن است آهنربا را به عنوان کفی کفش بپوشید. همچنین می توانید روی یک تشک مخصوص که یک آهنربا در آن قرار دارد بخوابید.

وسایل مغناطیس درمانی: راهی نوین به سوی بهبودی و سلامتی

درمان با مغناطیس به دو صورت استفاده از آهنربا و یا میدانهای مغناطیسی صورت می گیرد.

مغناطیس درمانی با بار الکتریکی (الکترومغناطیس درمانی):

وسایل مغناطیسی مورد استفاده برای درمان آهنرباهایی که در اینجا استفاده می کنید دارای بار الکتریکی هستند. درمان با الکترومغناطیسی معمولاً از طریق پالس الکتریکی انجام می شود.

مغناطیس درمانی با طب سوزنی:

وسایل مغناطیسی مورد استفاده برای درمان آهنرباها بر روی همان بخش هایی از پوست شما قرار می گیرند که احتمالاً یک متخصص طب سوزنی در یک جلسه طب سوزنی روی آن تمرکز می کند. ممکن است این مناطق را بشنوید که مسیرها یا کانال های انرژی شما نامیده می شوند.

وسایل مغناطیس درمانی

از جمله وسایل مغناطیس درمانی مورد استفاده برای درمان در این روش می توان موارد زیر را نام برد

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

وسایل مغناطیس درمانی: برس مغناطیسی

وسایل مغناطیس درمانی باعث  تاثیر بر پوست سر بدلیل افزایش خود رسانی، جلوگیری از ریزش موها و شوره سر در کوتاه مدت ، جلوگیری از سفید شدن موها در بلند مدت.

وسایل مغناطیس درمانی: پدهای مغناطیسی

تسکین دردهای استخوانی، ماهیچه ای و عضلانی بدلیل خاصیت افزایش گردش خون قابل فیکس کردن مستقیم روی اندامهای مختلف (بجز سر) برای دردهای کمر، گردن، شکم، پاها، زانوها و …

 

وسایل مغناطیس درمانی: پدهای مغناطیسی لاغری و چاقی (یک پد با دو قابلیت)

جهت از بین بردن چربی های اضافه بدن، جهت تقویت و چاق شدن موضع

وسایل مغناطیس درمانی: فلاسک مغناطیسی

تولید آب مغناطیس شده : مشکلات گوارشی و پوستی تسریع در بهبود زخمها و کبودی بدن، رشد گیاهان

وسایل مغناطیس درمانی: راهی نوین به سوی بهبودی و سلامتی

فلاسک مغناطیسی برای تهیه آب مغناطیسی و نیز تولید سایر مایعات مغناطیسی کاربرد دارد

وسایل مغناطیس درمانی: پد مغناطیسی آب

این پد قابل استفاده در فلاسک مغناطیسی یا ظروف آب داخل یخچال می باشد

مغناطیس درمانی و وسایل مغناطیس درمانی چگونه کار می کنند

بدن شما به طور طبیعی دارای میدان های مغناطیسی و الکتریکی است. تمام مولکول های شما مقدار کمی انرژی مغناطیسی در خود دارند. تصور پشت درمان میدان مغناطیسی این است که مشکلات خاصی رخ می دهد زیرا میدان های مغناطیسی شما از تعادل خارج می شوند. اگر میدان مغناطیسی را در نزدیکی بدن خود قرار دهید، اعتقاد بر این است که همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

یون هایی مانند کلسیم و پتاسیم به سلول های شما در ارسال سیگنال کمک می کنند. در آزمایش‌ها، دانشمندان مشاهده کرده‌اند که آهن‌ رباها نحوه عملکرد این یون‌ها را تغییر می‌دهند. با این حال، تا کنون، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آهنرباها زمانی که در بدن شما هستند، روی سلول‌ها اثر مشابهی دارند.

مغناطیس درمانی برای چه بیماری های استفاده می شود

اکثر درمان‌های مغناطیسی به کمک وسایل مغناطیس درمانی یک گزینه درمانی برای انواع مختلف درد مانند پا و کمر است. دانشمندان به طور خاص کاربرد آن را برای موارد زیر مطالعه کرده اند:

  • درد آرتریت
  • التیام زخم
  • بیخوابی
  • سردرد
  • درد فیبرومیالینژیا

چه کسی نباید از وسایل مغناطیس درمانی استفاده کند

در حالی که استفاده از آهنرباهای معمولی با شدت کم برای اکثر مردم به طور کلی بی خطر  می باشد اما اگر شما از دسته افرادی هستید که از ضربان ساز (pacemaker) استفاده می کنید و یا در بدن خود پمپ انسولین الکترونیکی داشته باشید و یا حامله هستید قرار گرفتن در معرض میدانهای مغناطیسی و دستگاه‌های پالسی مغناطیسی ممکن است برای شما خطرناک باشد.
همچنین باید توجه داشت که قبل از انجام عکسبرداری با اشعه ایکس یا ام آر آی، آهنرباها را بردارید.

برخی از افرادی که برای درمان در معرض میدان مغناطیسی قرار گرفته اند عوارض جانبی مانند درد، حالت تهوع، سرگیجه را گزارش نموده اند هر چند که باید توجه داشت گزارش این علائم به شدت نادر بوده است.

آیا مغناطیس درمانی کار می کند؟

مطالعات زیادی در مورد درمان میدان مغناطیسی انجام نشده است. مواردی که انجام شده اند داده های کافی برای نتیجه گیری محکم ندارند. اگرچه برخی از آزمایش‌های بالینی پتانسیل درمان با کمک میدان مغناطیسی و وسایل مغناطیس درمانی را به عنوان درمانی برای کمردرد نشان داده‌اند.

 

افکار شما را دوست داریم لطفا در مورد مقاله وسایل مغناطیس درمانی نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، پک آهنربا مغناطیس درمانی مخصوص آب مغناطیسی به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

 

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

 

 

 

مطالب مرتبط

کاربرد مغناطیس درمانی از خیال تا واقعیت

کاربرد مغناطیس درمانی مغناطیس درمانی، یک حوزهٔ نوظهور در حوزهٔ پزشکی و بهداشت است ...

چرا میدان مغناطیسی بدن انسان نقش حیاتی دارد؟

میدان مغناطیسی بدن انسان باید گفت که میدان مغناطیسی بدن انسان یک پدیده فوق‌ ...

درمان میگرن با مغناطیس درمانی: چگونه میگرن را درمان کنیم؟

درمان میگرن با مغناطیس درمانی - میگرن، یکی از اختلالات شایع سیستم عصبی مرکزی ...

سرطان و مغناطیس درمانی شفابخش: ۱ روش درمان کمتر شناخته شده

سرطان و مغناطیس درمانی - مگنت تراپی سرطان، یکی از مهمترین چالش‌های بهداشت جهانی، ...

نانو ذرات مغناطیسی (Magnetic Nanoparticles) و کاربرد آنها در زندگی

نانو ذرات مغناطیسی در دهه‌های اخیر، توسعه فناوری نانو به عنوان یک حوزه پیشرفته ...

کاربرد ذرات مغناطیسی در پزشکی و زیست شناسی

کاربرد ذرات مغناطیسی در پزشکی و زیست شناسی ذرات مغناطیسی (MPs) در محیط اطراف ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه