دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

گياهان و موسيقي درماني

گياهان و موسيقي درماني. دکتر آرام , تجسم خلاق, خلق آینده

گياهان و موسيقي درماني

گياهان و موسيقي درماني

اگرچه غيبگويان دوران باستان و محققان ودايي، صوت و موسيقي و ارتباط آن با شفابخشي و ايجاد نشاط را به خوبي درك مي‌كردند، در هند معاصر، موسيقي درماني، بدون آن كه نزد عموم مردم شناخته شده باشد مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي مثال، پانديت هاريپراساد چوراسيا در دوران كودكي مبتلا به آسم بود. پزشك به او توصيه كرد فلوتي بردارد و با آن تمرين كند. حتي پزشكان امروزي نيز اين روش را توصيه مي‌كنند. افرادي كه در سن بيست سالگي با او هم كلام شده بودند، به ياد مي‌آورند كيفيت صداي او، درست همانند زماني كه به اوج شهرت رسيد، بي‌آلايش و صميمي بود. به هر حال چند درصد پزشك‌ها براي درمان بيماري‌هاي مختلف، مثل آسم، از موسيقي استفاده مي‌كنند؟

به پانديت هاريپراساد چوراسيا توصيه شد براي درمان بيماري آسم، فلوت بنوازد.

موسيقي فقط روي نشاط و طراوت انسان اثر مثبت ندارد. 8 آگوست سال 2002 در مجله هندوستان تايمز گزارشي به چاپ رسيده است كه در ارتباط با اين موضوع صحبت مي‌كند. تيتر آن گزارش اين جمله است: موسيقي باعث افزايش محصول زراعي مي‌شود.آشوك داس آورده است، چگونه مزرعه‌دارانِ ناحيه كريشنا ، واقع در آندهرا پرادش، با استفاده از موسيقي، محصول بيشتري را درو مي‌كند!

گياهان و موسيقي درماني

محصول نيشكر در وويور و مناطق لاكسميپورام بعد از اينكه گياهان در معرض منظم موسيقي قرار گرفت، شش تن در آكر افزايش پيدا كرد. محصولات زمين‌هاي مجاور، كه در معرض موسيقي قرار نگرفته بودند، به طور ميانگين 33 تن افزايش پيدا كرده بود. اما محصول زمين‌هاي زراعي كه مراقبت‌هاي صوتي و آكوستيك روي آن‌ها صورت گرفته بود به اندازه چشمگيري، يعني 38 تا 48 تن در آكر، افزوده شده بود! اطلاعات آماري مربوط به ميزان محصولات به ثبت رسيده است. چنين افزايش محصولي كه در نوع خود بي‌نظير است، به معناي افزايش درآمد مزرعه داران و كشاورزان بالغ بر 5400 تا 7200 روپيه است.

در اين گزارش همچنين آمده است حتي رشد گياهان تا حد زيادي افزايش يافته است. تيمي كارشناسي در امور كشاورزي از IIT، واقع در چناي اين يافته‌ها را تأييد كرده است. آنان در زمينه رشد محصول در مزارعي كه تحت مراقبت موسيقي قرار گرفته‌اند و مزارعي كه در معرض موسيقي قرار نگرفته‌اند، مطالعه كردند و به اين نتيجه رسيدند كه زمين‌هاي زراعي اول دو برابر رشد محصول داشته‌اند. سپس داده‌هاي ماهواره‌اي ملي اين يافته‌ها را تأييد كرد. طبق داده‌ها كشيدگي بافت‌هاي گياهي و تكثير سلول باعث افزايش جرم زيستي مي‌شود و اين موضوع در گياهان مراقبت شده با اين شيوه بيشتر مشاهده شده است.

گياهان و موسيقي درماني

اين مسئله دركشاورزان هندي نيز به چشم مي‌خورد و مزرعه‌داران نيشكر و محصولات ديگر براي برداشت محصول بهتر از موسيقي دلنواز استفاده مي‌كنند. كشاورزان منطقه آندهرا براي كسب محصول بيشتر شيوه‌اي ساده به كار مي‌برند؛ به اين صورت كه يك ضبط صوت روي چوب خيزران قرار مي‌دهند تا بالاي محصول قرار گيرد. روزي دو بار و هر بار به مدت نيم ساعت، از ضبط صوت موسيقي پخش مي‌شود. اگرچه گياهان به همه نوع موسيقي اعم از كلاسيك، غربي يا پاپ هندي پاسخ مي‌دهند، گفته مي‌شود گياهان منطقه آندهرا در معرض نوع بريده بريده موسيقي ابزاري بهتر زشد مي‌كنند. جالب اينجا است كه اين اصوات براي گوش انسان بسيار تحريك كننده هستند! نتايج بدست آمده از اين شيوه در گياهان مختلف متفاوت بوده و بستگي به موسيقي و فركانس آن دارد.

كاربرد موسيقي در كشاورزي در سال‌هاي 1997 تا 1998 آغاز شد، يعني زماني كه صنايع محلي شكر (KCP) تصميم گرفت آزمايش‌هاي صورت گرفته رئيس سابق، يعني ب. ماروتي رائو، را دوباره از سر گيرد. با استفاده از اصول نظريه بوز كه نخستين بار دانشمندي به نام چاندرا بوز مطرح كرد، ماروتي رائو روي محصولات آزمايش‌هايي صورت داد و ثابت كرد سلامتي محصول و ميزان آن را مي‌توان به سادگي و صرفاً با نواختن منظم موسيقي به افزايش داد!

گياهان و موسيقي درماني

آزمايش‌هاي او نشان داد نوع بريده موسيقي باعث افزايش رشد نيشكر مي‌شود. از آن زمان به بعد، شركت نامبرده بين كشاورزان نوار كاست‌ توزيع مي‌كند و نتايج اميدواركننده‌اي نيز بدست آمده است. همين امر باعث شده كشاورزان به طور روزافزون براي بهبود محصولات خود از موسيقي بهره ببرند.

چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟

 

این دوره به هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری می باشد و در موسسه تجسم خلاق به نشانی :

 تهران ، میدان هفت تیر ، خیابان قائم مقام فراهانی، پلاک ۳۹، ط اول برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت حضوری برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

سلامتی با ذهن

سلامتی با ذهن سلامتی با ذهن سلامتی با ذهن(خلق آینده 4)   احساسات ما به شدت روی جریان ...

پروتکل انرژی درمانی آسم

پروتکل انرژی درمانی آسم پروتکل انرژی درمانی آسم آسم آسم کلمۀ قدیمی یونانی است که به معنی ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه