دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

درک چاکراها

درک چاکراها

چاکراها ، کندالینی (انرژی اتمی بدن که به صورت ماری خفته در انتهای استخوان خاجی ستون فقرات قرار دارد

و با بیداری آن و حرکت به سمت چاکراهای بالائی و در نهایت رسیدن

به مغز و استقرار در آن انسان به انسان برتر یا نیروانا تبدیل میشود)

و ذهن در تمام سطوح ارتعاشات، سیمای ظریف اما بسیار پیچیده و بغرنج دارند

و درک بیشتر این سطوح باید حضوری و شخصی انجام گیرد.

به همین مناسبت است که ، اشخاص مختلف

از نقطه نظرهای متفاوت به سیما و منظره پنهانی توجه مینمایند
برای نمونه اگر در باره چاکراها درکی داشته باشند، درک آنها با تمایلات خصوصیشان در آمیخته است.

تمرکز بر روی چاکراها به گونه های مختلف صورت میگیرد.

بعضی تمرکز میکنند بر سیمای رمزی بسیار ظریف آنها، گروهی بر تظاهرات پرانیکی و انرژی های چاکراها تمرکز دارند،

بعضی روی اعمال واقعی، اثرات روحی وهمچنین عده ای بر ضمائم فیزیکی تمرکز مینمایند.

اینها همگی درست است اما زمانی که توانائی های متنوع با هم برخورد میکنند

نتیجه مشاهدات از نقطه نظرهای مختلف صحبت میشوند.

تصور کنید مردی را که مورد مشاهده قرار گرفته است

حال یک شخص او را ازمیان دوربین می نگرد و او رادرشت میبیند.

اگر این مرد با اشعه ایکس دیده شود به صورت استخوان بندی مشاهده میگردد.

در صورتی که برای دیدن او از یک گاستروسکپ استفاده کنیم

شکم او را بیرون از خودش خواهیم دید و چنانچه او را با چشم غیر مسلّح ببینیم،

وی در اندازه معمولی خواهد بود. در اینجا مرد یکی است ولی نقطه نظرها متفاوت است.به همین طریق یک یوگی یا یک صوفی چاکراها را در طریق روحی یا رمزی تشریح

و توصیف میکند و یک جراح متخصص آنها را شاخه یا رشته هائی از اعصاب دانسته

و به نام عقده توصیفشان میکند. یک روشن بین، نظر به تظاهرات انرژیک آن در جهات مختلف دارد.

ممکن است که این مشاهده کنندگان در ظاهر با هم توافق نداشته باشند

اما حتما بر این نکته اتفاق نظر دارند که موضوع واحدی را از زوایای مختلف مشاهده میکنند.این نقطه نظرها با توسعه علم معانی بیان موجب اختلاف ادبیات و فرهنگها شده اند.

این مشکل آنهائیست که سعی دارند عقاید و تجارب رادر لغات به دیگران ابلاغ کنند.

از آنجا که من برای توصیفهای تانتریک احترام زیادی قائلم، تجارب مربوط به خودم را دارم.

بنابراین در توصیف چاکراها من به هر دو اشاره میکنم،

هر چند که شما به فاصله کوتاهی سعی خواهید کرد

که با استفاده از نوشته ها یا توضیحات دیگران وتجارب شخصی به درک چاکراها نائل آیید

اما در نهایت شما خود شخصاً باید به تجربه چاکراها وتوسعه آگاهی بپردازید.
تانترا هم یک روش علمی وهم عمومی و عملی است

وتمرینات آن میتواند شما را برای کسب تجارب “حقیقی” ودرک درست راهنمائی کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه