دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

باز کردن چاکراها + بازکردن چاکراهای مسدود + دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

باز کردن چاکراها

باز کردن چاکراها نیاز به یک تغییر اساسی در هوشیاری دارد که معمولاً فقط پس از سالها مراقبه رخ می دهد. این یک مسئله ساده باز کردن احساسات یا پاکسازی جسمی نیست. چاکراها، مانند کندالینی، قدرت که به آنها انرژی می بخشد. به موضوعی محبوب در تفکر عصر جدید، طب جایگزین و یوگا تبدیل شده اند. اما بین نحوه مشاهده چاکراها و نحوه بررسی آنها در ادبیات سنتی یوگا، فاصله فزاینده ای وجود دارد. تست چاکراها و تحلیل رایگان آن را از دست ندهید.

باز کردن چاکراها

امروزه از چاکراها (Chakra) عمدتا برای بهبود جسمی استفاده می شود. این فرایند متفاوت است. و در بهترین حالت مقدماتی با فرآیند یوگس تحقق خود، که مربوط به فراتر رفتن از بدن و ذهن است. امروزه چاکراها مانند یوگا از نظر جسمی تعریف می شوند. که هدف و عملکرد واقعی آنها را پنهان می کند.

آنچه با چاکراها اتفاق افتاده مشابه آنچه برای خود یوگا اتفاق افتاده است. یوگا به معنای مراقبه است که به عنوان “نفی فرآیندهای فکر دوگانه ذهن” تعریف می شود. (یوگا سوترا 1.2). اما امروزه یوگا در درجه اول به معنای آسانا (حالت های یوگیک) است که تنها کمک به دستیابی به یوگا است.

چاکرا (همانطور که بسیاری از مردم آن را “شکرا” تلفظ نمی کنند) به معنای “چرخ” است. به معنای واقعی کلمه “آنچه که می چرخد”. در ادبیات یوگیک به هفت مرکز حیاتی در بدن ظریف یا اختری اشاره دارد. بدن انرژی حیاتی که بدن اصلی آن است. گشودن آنها امکان گسترش وضعیتهای بالاتر آگاهی را فراهم می کند. که منجر به آگاهی از خود عالی می شود. با این حال امروز، چاکراها، مانند یوگا، در اصطلاحات فیزیکی تعریف می شوند. که هدف و عملکرد واقعی آنها را پنهان می کند.

روش های باز کردن چاکراها

سنگهای قیمتی، گیاهان، بدن، صدا درمانی یا رنگ درمانی و بهبود ارتعاش تأکید دارد. اغلب از دستگاههای مختلفی برای درمان چاکراها استفاده می شود. علاوه بر این، درمانگران روانی ادعا می کنند که مستقیماً از طریق قدرت ذهنی یا غیبی روی چاکراها کار می کنند. کار بر روی چاکراها با چنین روشهایی قرار است آنها را باز یا بیدار کند. و یا باعث افزایش هوشیاری در فرد تحت درمان شود.

رویکرد یوگیک با هدف باز کردن چاکراها، نه برای اهداف بهبودی یا به دست آوردن قدرت های پنهانی، بلکه به عنوان بخشی از فرایند خودشناسی است. برای این یوگا از شیوه های داخلی مانترا، پرانایاما و مراقبه استفاده می شود. که ما باید برای خود انجام دهیم. ابزارهای خارجی، مانند رژیم غذایی یا گیاهان، فقط کمک های ثانویه هستند.

باز کردن چاکراها: مدیتیشن

مدیتیشن، راهی قدرتمند برای برقراری ارتباط با روحیه و درخواست راهنمایی از خود بالاتر است. این یک روش خارق العاده برای ماندن در زمان حال، آزاد کردن انرژی منفی یا به دام افتاده. و انسداد ناخواسته، دعوت از انرژی جدید و مثبت و تعادل چاکراهای خود است. در حالی که هر نوع مدیتیشن یک عمل شگفت انگیز برای باز کردن چاکراهای شما است. مراقبه های خاص هدایت شده برای باز کردن چاکراها بهترین هستند.

باز کردن چاکراها: یوگا

یوگا یک روش خارق العاده برای باز کردن چاکراها و در نتیجه باز شدن و تعادل انرژی در بدن شماست. ژست های مختلف مزایای مختلفی دارند. به عنوان مثال ژست شتر می تواند همزمان قلب و چاکرا گلو شما را متعادل کند. یک تمرین منظم یوگا می تواند باعث ایجاد تعادل در ذهن، بدن و روح شما شود. تایچی هم به همین ترتیب برای باز کردن چاکراها مفید هستند. و انرژی شما را متعادل می کند.

باز کردن چاکراها: مانترا و تأییدات

مانتراها راهی خارق العاده برای گشودن خود در برابر عشق و عطوفت بی قید و شرط و باز کردن چاکراها است. می توانید از آنها در هنگام مدیتیشن یا در طول روز خود با تکرار با صدای بلند یا در ذهن خود استفاده کنید. شما ممکن است از کلمات سانسکریت استفاده کنید. یا با مانتراهای شخصی خود همراه شوید.

همانند مانتراها، تأییدهای مثبت می توانند انرژی مثبت را در بدن شما افزایش دهند. از تصدیق هایی که بیشترین نیاز را دارید استفاده کنید. می توانید اظهارات خود را با صدای بلند، در ذهن خود تکرار کنید. یا حتی آنها را یادداشت کنید. ترکیبی از همه قدرتمندترین است.

باز کردن چاکراها: تجسم خلاق

تجسم خلاق ابزاری قدرتمند برای پاکسازی ذهن شما از پچ پچ منفی و باز کردن چاکراها است. خود را در حالت آرام قرار دهید. روی یک کوسن بنشینید یا روی یک تخت راحت دراز بکشید. یا بهتر از آن، روی برخی از چمن های سبز طبیعت. تصاویر و رنگهایی را که نمایانگر عشق و خوشبختی هستند تجسم کنید. خود را به مکانی شاد آورید. برای هر یک از چاکراهای خود یک برکت قلب یا یک گل باز را تجسم کنید.

باز کردن چاکراها: نفس کشیدن به راحتی

هنگامی که با قصد انجام می شود، نفس های عمیق و آگاهانه می توانند باعث باز کردن چاکراها شما شود. هر یک از دم ها انرژی را به سمت چاکرا شما هدایت می کند. در حالی که هر بازدم باعث می شود تا آگاهی در چاکراهای شما جا بیفتد. این عمل می تواند چاکراهای شما را باز کرده و تعادل هارمونیک را به ذهن، بدن و روح شما بازگرداند.

باز کردن چاکراها: بخشش

نگه داشتن کینه، عصبانیت، پشیمانی، غم و انداختن و رها کردن صدمات گذشته می تواند انسداد زیادی در انرژی مداوم در شما، به ویژه در چاکرا قلب شما ایجاد کند. ببخش رها کردن. یادداشت روزانه بنویس، تشریفات، گریه خوب، حرکت، زمان در طبیعت، مراقبه و یوگا می تواند به سفر شما برای بخشش کمک کند. کمک گرفتن از یک مشاور یا مربی نیز می تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید، هنگامی که یک فصل را می بندید. این امر باعث می شود دری جدید باز شود. دری که باعث باز کردن چاکراها شما می شود.

باز کردن چاکراها: حق شناسی

تمرین قدرشناسی می تواند بلافاصله ارتعاش شما را بالا ببرد. و در نتیجه باعث باز کردن چاکراها شما شود. یک تمرین سپاسگزاری می تواند فراوانی، خوشبختی، سلامتی، آرامش، عشق، روابط معنی دار و سایر ویژگی های مثبت را در زندگی شما جذب کند.

پس از بیدار شدن، همه چیزهایی را که در زندگی خود سپاسگزار هستید تجسم کنید. یک دفتر یادداشت روزانه سپاسگزاری داشته باشید و هر شب حداقل سه چیز را که از آن روز سپاسگزار بوده اید ذکر کنید. دوست مسئولیت قدردانی پیدا کنید. و سپاسگزاری روزانه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. چند لحظه در طول روز وقت بگذارید تا قدردان چیزهای کوچک باشید.

باز کردن چاکراها: رنگها

هر چاکرا شما نشان دهنده ارتعاش متفاوتی است. و رنگ متفاوتی را آزاد می کند. چاکرا ریشه ای شما نشان دهنده قرمز، چاکرا ساکرال شما نارنجی، شبکه خورشیدی شما زرد، چاکرا قلب شما سبز، چاکرا گلو شما آبی، چشم سوم شما نیلی است. و چاکرا تاج شما نشان دهنده بنفشه است.

شما می توانید با پوشیدن رنگ های مناسب، دستبندهای رنگی چاکرا، سوزاندن شمع های رنگارنگ (مثلاً شمع های سبز برای چاکرا قلب خود). یا قرار دادن در زیر یک تخت کریستال چاکرز که از چراغ های رنگی چاکرا استفاده می کند، چاکراهای خود را متعادل کنید و باعث باز کردن چاکراها خود شوید.

باز کردن چاکراها با یوگای سنتی

طبق سیستم یوگا، در حالت عادی انسان، که به ندرت از آن عبور می کند. مگر با اعمال معنوی پایدار، چاکراها بسته می شوند. یعنی واقعاً کار نمی کنند. نتیجه این بیماری نیست. بلکه جهل است. این نادانی شامل در نظر گرفتن دنیای خارج به عنوان واقعیت واقعی. و زندگی بدون آگاهی از خود واقعی فرد است. که نه جسمی است و نه ذهنی بلکه آگاهی بدون فکر است.

چاکراها می توانند بسته شوند. و در عین حال می توانند در بسیاری از زمینه های زندگی سالم، متعادل از نظر عاطفی، ذهنی خلاق و موفق باشند. هدف از باز کردن چاکراها ارتقا ظرفیت فرد در حوزه های عادی زندگی انسان نیست. بلکه فراتر رفتن از جستجوی فانی و گذرا ما به ذات جاودان است.

یوگای سنتی چاکراها را فقط به روشی ثانویه تحت تأثیر عملکردهای بدنی می داند.

امروزه، چاکراها به طور کلی به عنوان مراکز نیرو در بدن فیزیکی توصیف می شوند. که کانال یا نادی یا مرکزی با ستون فقرات مشخص می شود. چاکراها مربوط به مراکز مختلف نخاعی و فرآیندهای فیزیولوژیکی تحت کنترل آنها هستند، مانند هضم، تنفس یا تولید مثل. با این حال، یوگای سنتی چاکراها را فقط به روشی ثانویه تحت تأثیر عملکردهای بدنی می داند.

چاکراها در بدن ظریف

گرایش فعلی برای اشتباه گرفتن چاکراها با عملکردهای متناظر آنها در بدن فیزیکی، ناشی از عدم درک از ماهیت و عملکرد بدن ظریف است. بدن ظریف همانند ظریف بدن فیزیکی است. و شکلی مشابه دارد. اما این ماده از ماده ریزتری نسبت به فضا در جهان فیزیکی تشکیل شده است. و توسط حواس فیزیکی قابل درک نیست.

این متعلق به صفحه دیگری از هستی است که ما معمولاً فقط در حالت رویا یا پس از مرگ به آن دسترسی پیدا می کنیم. بدن ظریف اجازه می دهد تا نیروی حیات وارد بدن فیزیکی شود. بدون آن بدن حتی نمی توانست حرکت کند. بدن ظریف همیشه به عنوان منبع نشاط خود در درون بدن جسمی فعال است. گرچه فعالیت آن با حجاب شرایط جسمی پنهان است.

چاکراها و کندالینی

اگر قرار باشد چاکراها به فعالیت بپردازند، آنها به یک منبع انرژی بسیار بیشتر از آنچه بدن فیزیکی می تواند تأمین کند، نیاز دارند. این نقش قدرت کندالینی است که در بدن ظریف خفته است. کندالینی یک نیروی فیزیکی نیست. و همچنین انرژی نیست که فرد بتواند با قدرت شخصی آن را دستکاری کند.

بیدار شدن از کندالینی مستلزم آن است که پرانا یا نیروی حیات وارد کانال سوشومنا یا کانال مرکزی شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که پرانا از طریق فرآیند تفکر در مورد جهان خارج از تثبیت خود خارج شود. تا زمانی که انرژی زندگی ما با بدن فیزیکی و عملکردهای آن مشخص شود، نمی توان آن را به کانال مرکزی برد.

به همین دلیل، تحریک کندالینی و باز کردن چاکراها شامل حالتی از سامادی است. که در آن ما هوشیاری معمولی را ترک می کنیم. در آغاز این حالت معمولاً شامل حالتی از خلسه می شود که در آن ما از بدن فیزیکی بیهوش می شویم. بعداً می توان آن را در حالت بیداری، بدون هیچ گونه اختلال در عملکرد جسمی، انجام داد. اما در آن مرحله، بدن فیزیکی دیگر به عنوان هویت واقعی فرد تجربه نمی شود.

سوالات متداول

1- رابطه چاکراها و بدن ظریف چیست؟

چاکراها بخشی از عملکرد عادی بدن ظریف نیستند. آنها فقط در حالت های افزایش آگاهی یا بیداری معنوی نقش مهمی دارند. آنها نمایانگر باز شدن یا ادغام بدن ظریف با آگاهی فراتر از آن هستند. در حالی که می توانیم اجزای فیزیکی و ظریف بدن را باهم ارتباط دهیم. باید بدانیم که این دو یکسان نیستند. و بدن نجیب یا ظریف روحانی که باز شده است کاملاً چیز دیگری است.

2- کندالینی چیست؟

کندالینی انرژی متمرکز آگاهی یا توجه است. این یک انرژی جدا از شعور نیست. بلکه انرژی است که با آزاد شدن از فکر با آگاهی ظاهر می شود. کندالینی تنها در صورت داشتن ذهنیت یک طرفه می تواند واقعاً وارد عمل شود. زیرا فقط در این صورت است که فرد می تواند فراتر از فکر حرکت کند.

3- باز کردن چاکراها با بلورها چگونه است؟

کریستال ها و سنگ های قیمتی راهی آسان و طبیعی برای باز کردن چاکراها شما هستند. اشتعال جریان طبیعی انرژی در درون شما و ایجاد تعادل در ذهن، بدن و روح شما ارائه می دهند.

آمتیست یک سنگ خارق العاده برای چاکرا تاج شما. سودالیت برای چشم سوم شما، کریسوکولا برای چاکرا گلو. کوارتز گل رز برای چاکرا قلب شما. سیترین برای شبکه خورشیدی، کارلین برای چاکرا ساکرال شما است. و هماتیت برای چاکرا ریشه شما مفید است.

جمع بندی

در بسیاری از تفکرات عصر جدید، عدم تعادل یا انسداد چاکراها به عنوان ریشه بیماری قلمداد می شود. سپس با اصلاح عملکرد چاکرا آسیب دیده درمان می شود. این تصور غلط باعث ایجاد یک گروه کامل از تمرین کنندگان شده است که ادعا می کنند که باعث بازکردن چاکراها ما می شوند.

برخی دیگر ادعا می کنند که می توانند به چاکراهای ما انرژی دهند. و از این طریق نه تنها آنچه را که به ما آسیب می رساند درمان می کنند بلکه به ما دانش و تجربه درونی نیز می دهند. برخی از این روش ها می توانند بسیار گران قیمت بوده و بسیاری از آنها بسیار سوداگرانه باشند. برای فعال سازی و پاک سازی چاکراهای خود اینجا کلیک کنید.

دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

مطالب مرتبط

انرژی چاکراها + تست چاکراها تفسیر رایگان + آموزش جامع فعالسازی و پاکسازی چاکراها

انرژی چاکراها: چگونه با دستان خود انرژی چاکرا را احساس کنیم؟ احساس انرژی در ...

چاکراهای معنوی + آشنایی با چاکراها + دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

چاکراهای معنوی: طبق عقاید هندو یا بودایی و همچنین کابالا، چاکراها. (به عبری، سفیروت) استخرهای ...

علائم باز شدن چاکرا ششم + چاکرا چشم سوم چیست؟! + آموزش فعال سازی چاکرا

علائم باز شدن چاکرا ششم: چشم سوم (که به آن چشم ذهن یا چشم ...

علائم باز شدن چاکرا هفتم + همه چیز درباره چاکرا تاجی + تست چاکرا با تحلیل رایگان

علائم باز شدن چاکرا هفتم: در زمان استرس زیاد، افراد ممکن است تلاش کنند ...

علائم بسته بودن چاکرا اول + فعال سازی چاکرا ریشه + آموزش جامع فعال سازی چاکراها

چاکراهای اصلی بدن گاهی بسته می‌شوند که فرد در این صورت دچار اختلالات و ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه