دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

علائم بسته بودن چاکرا اول + فعال سازی چاکرا ریشه + آموزش جامع فعال سازی چاکراها

علائم بسته بودن چاکرا اول

چاکراهای اصلی بدن گاهی بسته می‌شوند که فرد در این صورت دچار اختلالات و عدم تعادل می‌شوند. این بسته شدن خود را با علائم فیزیکی و روان‌شناختی نشان می‌دهند، بنابراین بهتر است که با چاکرهای بدن آشنایی داشته باشید.

مبحث چاکرا و بسته شدن آن ها از مهم‌ترین مباحث روانشناسی در این روزها به حساب می‌آید. در این مقاله تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا شما را با مفهوم چاکرا اول، رشد، ریشه، نقش، انرژی چاکرا اول و علائم بسته ماندن آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

چاکرا اول یکی از آن چاکراهاست که بسته می‌شود. برای آن که با مفهوم چاکرا اول آشنا شوید به ادامه مطلب توجه کنید:

چاکرا اول

چاکرا ریشه که به زبان سانسکریتی (Mūlādhāra) نامیده می‌شود، اولین مرکز انرژی ما هست که اساس و نقطه شروع توسعه را تشکیل می‌دهد.  نیروی حیاتی چاکرا ریشه از زمان لقاح شروع می شود و با تقسیم سلول‌ها در طی جنین سازی، انرژی نیروی حیاتی ادامه می یابد.

ستون فقرات از پایین (چاکرا ریشه) شروع به تکامل می‌کند و به سمت بالا (چاکرا تاج) به حرکت در می‌آید و در انتها اندام‌ها رشد خود را آغاز می‌کنند. چاکرا ریشه با اولین کاری که پس از تولد انجام می‌دهیم مرتبط است و آن سوالات مفهومی مبتنی بر شناخت (تفکر) مانند «آیا من این‌جا هستم؟» و «سیستم خانوادگی» است.

چاکرا ریشه از همه چاکراها غریزی‌تر است و می‌توان آن را مرکز بقا‌ی شما دانست مانند؛ انرژی اولیه، بقا جنگ، پرواز یا پاسخ به انجماد است که از انرژی چاکرا ریشه آغاز می‌شود. این چاکرا طبیعت اولیه و حیوانی شما برای زنده ماندن است. در ادامه علائم بسته بودن چاکرا اول را ذکر می‌کنیم.

این حس ابتدایی جهان است که هر نوزاد تازه متولد شده درگیر آن می‌شود که در اصطلاح می‌گویند کودک “ریشه زایی” می‌کند. نوزاد از طریق دهان و حس بویایی، سر خود را می‌چرخاند، “ریشه” می‌دواند و راه خود را پیدا می‌کند.

کودک برای زنده ماندن و تامین نیاز اولیه خود بدون جستجو به سمت غذا حرکت می‌کند تا اولین تأیید ابتدایی خود را از این جهان بگیرد.

رشد چاکرا ریشه

علائم بسته بودن چاکرا اول در شناخت آن مطرح می‌شود. اولین مرحله،   اعتماد در برابر بی اعتمادی است که ارتباط تنگاتنگی با رشد چاکرا ریشه دارد.

به عنوان یک نوزاد، اگر مراقبان شما به طور مداوم آنچه را که برای زنده ماندن نیاز دارید مانند (غذا، آب، عشق، محبت و آرامش عاطفی) برای شما فراهم کنند، پس در دنیا احساس امنیت خواهید کرد.

در نتیجه این حس به شما القاء می‌شود که می توان به دنیا اعتماد کرد تا نیازهای اساسی شما تامین شود. اگر اطراف شما را بی‌نظمی فراگرفته و افرادی کنارتان نیستند تا از نظر عاطفی مراقب‌تان باشند، از کمبود اعتماد به نفس و عدم امنیت رنج خواهید برد در نتیجه با چاکرا ریشه مشکل پیدا می‌کنید.

عدم تعادل و احساس امنیت شما به میزان قابل توجهی تحت تأثیر احساس امنیت شما در کودکی است. با شناخت علائم بسته بودن چاکرا اول، به راحتی می‌توانید در زمان درست اقدام به بهبود این چاکرا مهم کنید.

نقش چاکرا ریشه

چاکرا ریشه، چاکرا ثبات، امنیت و نیازهای اساسی ما است. چاکرا ریشه از هر آنچه شما را برای ایجاد ثبات در زندگی خود تشکیل می دهد تشکیل شده است.

این چاکرا شامل نیازهای اساسی شما مانند غذا، آب، سرپناه، ایمنی و همچنین نیازهای عاطفی شما به اتصال متقابل و بی باک بودن است. وقتی این نیازها برآورده می شود، احساس می کنید در زمین و ایمن هستید.

چاکرا اول مهمترین چاکرا است زیرا چاکرا بنیادی (یا مول) است. به همین دلیل شناخت علائم بسته بودن چاکرا اول، بسیار مهم است.

چاکرا ریشه با بدن فیزیکی همراه است که شامل غدد فوق کلیه، روده بزرگ، کلیه ها، اسکلت و استخوان ها، ماهیچه ها و خون شریانی است که از محفظه سمت چپ قلب جریان دارد و اکسیژن و مواد مغذی را به بافت بدن ما منتقل می کند.

چاکرا ریشه پیوندهای بین سیستم انرژی زا و دنیای فیزیکی ما را فراهم می کند و پایگاه ما برای انرژی نیروی زندگی ما است. به ما انگیزه غذا خوردن، خوابیدن و تولید مثل می دهد.

وقتی صحبت از ماهیت روانشناختی و معنوی ما می شود، به ما کمک می کند تا یکپارچگی شخصی، عزت نفس و احساس تعلق خود را پرورش دهیم. در صورت دیدن علائم بسته بودن چاکرا اول، اقدام به اصلاح آن را آغاز کنید.

انرژی چاکرا ریشه

انرژی های ریشه چاکرا به ما کمک می کند تا احساس زمین بودن و ارتباط با این زمین را داشته باشیم، به ما مکانی برای “ریشه” دادن زندگی خود و جریان انرژی برای هدایت ما در مسیر زندگی خود می دهد.

وقتی این انرژی ها گیر، راکد، عدم تعادل یا مسدود شده باشند، نشاط و ذوق زندگی ما نیز به خطر می افتد.

این حالت می تواند زمانی اتفاق بیفتد که احساس تعلق ما در جهان به طریقی تهدید شود، یا به عنوان ضربه تجربه شود و احساس عمیق ناامنی در ما ایجاد شود. دیدن علائم بسته بودن چاکرا اول، به معنی اختلال انرژی در این چاکرا است.

علائم بسته بودن چاکرا اول

علائم بسته بودن چاکرا اول

علائم بسته بودن چاکرا اول: عدم تعادل چاکرا ریشه

مهم‌ترین علائم بسته بودن چاکرا اول، عدم تعادل چاکرا ریشه است که منجر به احساس بی‌قراری و کمبود انرژی می‌شود که خود را به صورت اضطراب، نگرانی، وحشت، افسردگی، کینه یا علاقه نشان می‌دهد که از وجود خودمان نشات می‌گیرد.

به عنوان مثال ممکن است با علائمی مانند تهدید شدن، عدم تعلق، عدم اعتماد به نفس و ناامنی را بارها مواجه شده باشید که همگی ناشی از عدم تعادل ریشه است.

از علائم ذهنی برای عدم تعادل در این چاکرا می‌توان به تمرکز ضعیف، بی‌نظمی، بدبینی، تفکر منفی در مورد زندگی اشاره کرد. علائم بسته بودن چاکرا اول می‌توان همه این موارد یا بعضی از آن‌ها را در بگیرد.

علائم بسته بودن چاکرا اول: چاکرا ریشه متعادل

در بند بالا در رابطه با عدم تعادل چاکرا و علائم آن صحبت کردیم با این حال، وقتی چاکرا ریشه متعادل باشد، انرژی آزادانه می‌تواند در جریان باشد تا به افزایش احساس تعلق، امنیت، توانایی انجام کارها و  ایجاد ارزش برای انجام کارها کمک می‌کند.

چاکرای تعادل ریشه برای ذهن این قابلیت‌ها را ایجاد می‌کند؛ تمرکز بهبود یافته، پایداری، تفکر روشن، توانایی در تعیین اهداف، توانایی اولویت بندی. تعادل در چاکرای ریشه از نظر احساسی منجر به ایجاد علاقه، عشق، هیجان و عزم راسخ می‌شود.

بهبود زخم‌های روحی و روانی که در چاکرا ریشه نگه‌داری می‌شوند باید به صورت عمیق‌تر با روان‌درمانی بررسی و از بین برده شوند. برای این نوع روان‌درمانی می‌توان به روان‌درمانی تروما، ریکی-تامو، آساناهای مخصوص یوگا، تای‌چی و مراقبه حرکتی روی آورد؛ چرا که انرژی‌های عاطفی راکد جمع‌شده را از بین می‌برد.

علائم بسته بودن چاکرا اول: امکانات چاکرا ریشه

با رفع علائم بسته بودن چاکرا اول، انرژی چاکرا ریشه به ما این امکان را  می‌دهد تا دیگر در زمان‌ و موقعیت‌های دشوار در زندگی خود شجاعت، تدبیر و اراده کافی را برای رویارویی با آن ها به کار ببندیم.

چاکرا ریشه، ما را با انرژی معنوی نیاکان خود متصل می‌کند و اجداد ما را به چالش می‌کشند و در انتها پیروز می‌شوند. جالب است بدانید که ریشه چاکرا خاطرات اجدادی ما را  با خودبه همراه دارد، در نتیجه همه افراد با چالش‌ها یا عدم تعادل در چاکرا ریشه روبرو می‌شوند.

خاطراتی مانند جنگ، قحطی، بلایای طبیعی، عوامل تهدیدکننده بقایای اساسی همگی در انرژی چاکرا ثبت می‌شوند و با نقش بستن در بدن ظریف (انرژی زندگی) از نسلی به نسلی دیگر انتقال پیدا می کنند که منجر به شکل‌گیری الگوهای نسلی ناخودآگاه می‌شود.

با توجه به بندهای بالا این نتیجه رو می‌گیریم که باید به بهترین شکل مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیریم و از آشکار کردن آن چه پنهان است، ترسی نداشته باشیم.

اینجا مبحث کارما مطرح می‌شود که از زندگی گذشته ما نشئت گرفته و بر زندگی فعلی ما تاثیر می‌گذارد. می‌توان زندگی را مانند بذری در نظر گرفت که بر روی زمین یا همان زندگی پخش شده و کم کم به صورت خاموش یا نهفته رشد می‌کنند و با فراهم شدن شرایط خود را آشکار می‌کنند.

این آشکار شدن می‌تواند به صورت مسائل روانی، عاطفی، جسمی و روحی خود را نشان دهد، به این معنا که هر فکر، قصد یا عملی را که در گذشته انجام داده ایم یا در حال انجام آن هستیم، دانه‌ کاشته شده‌ای در ریشه چاکرا است که با فراهم شدن شرایط، خود را نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید باید زودتر به رفع علائم بسته بودن چاکرا اول خود بپردازید؛ چرا که در طول زندگی خود دانه‌های بسیاری کاشته‌اید.

علائم بسته بودن چاکرا اول: رنگ چاکرا ریشه

چاکرا ریشه اولین مرکز از هفت مرکز انرژی است و همچنین متراکم‌ترین هفت چاکرا محسوب می‌شود. متراکم‌ترین رنگ در بین تمامی چاکراها  رنگ قرمز است که به این چاکرا تعلق دارد.

قرمز با آن‌که کم‌ترین طول موج در طیف مرئی است اما تحریک کننده‌ترین رنگ محسوب می‌شود تنها به این خاطر که شبکیه را به جلو می کشد و  تمام انرژی و توجه ما به بیرون معطوف می‌شود.

دلیل استفاده  از رنگ قرمز برای چراغ های توقف و علائم توقف نیز همین است. بعد از دادن دستور توجه از سوی رنگ چاکرا ریشه، این رنگ خطر را برای ما نشان می‌دهد تا بالافاصله اقدام کنیم.

از آن‌جایی که قرمز بودن رنگ خون و تماس اولیه ما با آن در هنگام تولد، آن را نیروی حیات می‌نامند. از لحاظ معنایی دربردارنده معنای انرژی و ارتباط ما با زمین است که نوید بقا را می‌دهد. برای رفع علائم بسته بودن چاکرا اول، می‌توانید از رنگ قرمز استفاده کنید.

علائم بسته بودن چاکرا اول: آسیب ها

ممکن است علائم بسته بودن چاکرا اول، به خاطر آسیب‌های گذشته ما بروز کرده باشد. تجربیات زیبا و شفابخش همراه با لحظات شاد از گذشته به وجود می‌آیند که به ما قدرت و الهام می دهند تا مسیر خود را ادامه دهیم. اما در کنار این تجربیات نیزمی‌توانیم احساسات دردناکی را در چاکرا ریشه تجربه کنیم.

خاطرات و آسیب‌های مدفون، آسیب‌های عاطفی پردازش نشده و ناامیدی‌هایی که به شدت در آگاهی ما نقش بسته بودند در صورت وجود شرایط خود را نشان می‌دهند تا در نهایت بتوانند بهبود یافته و برطرف شوند. ناامیدی لزوما بد نیست؛ چرا که به معنای انتقال و برداشتن یک گام موثر به سمت آموزش است.

هر مرحله یادگیری در زندگی ما با تصحیح یک ایده نادرست، با “ناامیدی” همراه است. چاکرا ریشه اغلب با ناامیدی‌های دردناک پر شده است اما با کار کردن بر روی این بدبختی‌ها و تجربیات تلخ، آن‌ها را به تجربیات ارزشمند و فرصت‌های توسعه تبدیل می‌کنیم.

ما تا زمانی که زنده هستیم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد، اما مهم طرز نگاه ما به آن‌ها است؛ چرا که افراد بی اطلاع از بسته بودن چاکرا اول،  آن‌ها را تنها به چشم یک بدبختی به حساب می‌آورند اما عقلا آن‌ها را به عنوان تجربیات ارزشمند و سودمند زندگی خود قلمداد می‌کنند.

با یاد گرفتن از آن‌ها و کار کردن بر روی خومان، پیشرفت قابل توجهی در رشد معنوی خود خواهیم داشت در صورت انجام ندادن آن در رنج خواهیم افتاد. ما می‌توانیم با شناخت آسیب‌ها و کاهش علائم بسته شدن چاکرا اول از رنج رهایی پیدا کنیم.

علائم بسته بودن چاکرا اول

علائم بسته بودن چاکرا اول

علائم بسته بودن چاکرا اول: متعادل سازی چاکرا ریشه

انرژی متعادل جاری، این گونه تعریف می‌شود وقتی که این چاکرا باز است، انرژی در آن جریان داشته و ما در همه جا احساس امنیت داشته و از چیزی نمی‌ترسیم. چاکرا ریشه، انرژی بدنی ما را کنترل کرده و احساس امنیت با دیگران، خودمان و اعتماد به زندگی می‌دهد.

بدون تعادل بخشیدن به آن، هر چقدر هم تلاش کنیم، چاکراهای بالاتر قابل جابّه‌جایی و رفع انسداد نیستند تا زمانی که چاکرا ریشه جریان داشته باشد. در ادامه شما را با مفاهیم جالب در این زمینه آشنا می‌کنیم:

عنصر: زمین (زمین مادر ما است، بدن ما از عناصر او تشکیل شده است. او ما را حمایت و تغذیه می کند).

هجا دانه مانترا: LAM

رنگ: قرمز که فرکانس متراکم است به حالات، عواطف مختلف روحی و روانی ما با فرکانس‌های خاص رنگ چاکرا مربوط می‌شود.

بودیساتوا: تارا سرخ مجسم شفقت است

آمیتابا: مغناطیسی کردن عنصر آتش قرمز، مجموع تشخیص، درک ناب، آگاهی عمیق از همه پدیده‌ها

حسی: بوی اولیه (بویایی)

متعادل کردن ریشه چاکرا-مایلادیرا

سنگ / سنگ‌های قیمتی: گارنت، یاس قرمز، تورمالین سیاه و سنگ خون. می‌توانید سنگ قیمتی را در حالت خوابیده در ناحیه چاکرا قرار دهید تا به باز و تراز شدن آن کمک کند یا حتی آن را بپوشید.

ورزش بدنی (یانگ و یین)

تغذیه: خوردن میوه‌های قرمز (چغندر، گوجه فرنگی، توت فرنگی، گیلاس)

دقت داشته بشید که تمام موارد ذکر شده برای کمک به شناخت علائم بسته بودن چاکرا اول و برطرف کردن آن‌ها کمک می‌کند.

سوالات متداول

1- علائم بسته بودن چاکرا اول چیست؟

چاکرا ریشه توسط ترس و انواع مختلف آسیب و تجربه‌های بد مسدود می‌شود. مهم‌ترین علائم آن تنبلی و بی نظمی در خوردن غذا است.

2- علائم بسته بودن چاکرا اول در روان چیست؟

علائم روانشناختی انسداد عبارتند از: اختلالات اضطرابی، ترس، حملات هراس، نگرانی، بیش از حد فکر کردن، افسردگی، کابوس، قطع عاطفی، قطع شدن از بدن، خشم و عصبانیت.

3- علائم بسته بودن چاکرا اول در جسم چیست؟

علائم جسمی انسداد شامل: بی حالی و تخلیه جسمی، مشکلات روده بزرگ، مثانه، مشکلات کمر، بازوی چپ، پا، التهاب و گرفتگی عضلات است.

در مردان، ممکن است مشکلات پروستات رخ دهد. از سویی دیگر اختلالات خوردن همچنین ممکن است نشانه عدم تعادل چاکرا ریشه باشد.

جمع بندی

علائم بسته بودن چاکرا اول را در این مقاله بررسی کردیم. هفت چاکرا مهم و مرتبط با یکدیگر هستند. معمولاً متعادل سازی یک چاکرا تغییراتی را در چاکرا دیگر ایجاد می‌کند، مهم این است که ابتدا چاکرا ریشه را متعادل کنید.

در پایان به معرفی چندین اصطلاح در این مبحث می‌پردازیم:

نام سانسکریت: Muladhara  = پشتیبانی ریشه

= Mūla ریشه، جوهر

= ādhāra اساس، بنیاد

مکان فیزیکی: کوکیس، سه مهره اول در پایه ستون فقرات

غده غدد درون ریز: قشر آدرنال، غدد فوق کلیوی (مبارزه با پرواز)

اندام ها، مناطق: مثانه، روده بزرگ، روده بزرگ، اسکلت، پا، ساق، دندان ها، جریان خون شریانی به سمت چپ قلب

مرحله رشد: رحم تا 12 ماهگی

برای پاک سازی و فعال سازی چاکراهای خود اینجا کلیک کنید.

دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

مطالب مرتبط

باز کردن چاکراها + بازکردن چاکراهای مسدود + دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

باز کردن چاکراها نیاز به یک تغییر اساسی در هوشیاری دارد که معمولاً فقط ...

انرژی چاکراها + تست چاکراها تفسیر رایگان + آموزش جامع فعالسازی و پاکسازی چاکراها

انرژی چاکراها: چگونه با دستان خود انرژی چاکرا را احساس کنیم؟ احساس انرژی در ...

چاکراهای معنوی + آشنایی با چاکراها + دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

چاکراهای معنوی: طبق عقاید هندو یا بودایی و همچنین کابالا، چاکراها. (به عبری، سفیروت) استخرهای ...

علائم باز شدن چاکرا ششم + چاکرا چشم سوم چیست؟! + آموزش فعال سازی چاکرا

علائم باز شدن چاکرا ششم: چشم سوم (که به آن چشم ذهن یا چشم ...

علائم باز شدن چاکرا هفتم + همه چیز درباره چاکرا تاجی + تست چاکرا با تحلیل رایگان

علائم باز شدن چاکرا هفتم: در زمان استرس زیاد، افراد ممکن است تلاش کنند ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه