دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله می تواند یک زندگی را بسازد و یا آن را نابود سازد و این خود نشان از اهمیت گفته های که به گوش ما می رسد دارد اینکه این جمله را خودمان تکرار کرده و یا دیگران تکرار کنند فرقی ندارد کلمات راه خود را به ناخودآگاه باز کرده و ناخودآگاه آدمی به سان کودکی است که نمی داند دروغ چیست. و این اصل تلقین است.

و یا اینکه شما در حال شوخی با او هستید هر شخنی را که با او در میان بگذارید و یا خطاب به وی کنید اما در برخی موارد پیش می آید که شخص می تواند در برابر تلقین ها مقاومت نموده و آنها را خنثی نماید و یا اینکه در برابر تلقینات خارجی و یا داخلی که خود به خود تلقین می نماید حساس تر بوده و تاثیر پذیری بیشتری را در برابر آنها داشته باشد.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تقویت اراده و استقامت به کمک تلقین

براى به دست آوردن استقامت به وسيله تلقين، دو راه را مى ‏توان در نظر گرفت: يكى از همان راهى كه علماى روان‏شناسى گفته ‏اند كه: پيش از خواب رفتن، هنگامى كه اعضا به طور استراحت در بستر آرميده، چشمان را بر هم گذارد تا كاملاً شعور ظاهرى به خواب رود و شعور باطنى در تن حكومت كند. تلقین در خواب چیست

 در اين موقع، آن مقصودى را كه دارد بيست دفعه با كلام مثبت نه منفى تكرار كند؛ مثلاً بگويد من با استقامت هستم و آن را بيست دفعه تكرار نمايد و همچنين، هنگامى كه از خواب بيدار مى‏شود ولى هنوز چشمان را باز نكرده و كاملاً هشيار نشده است، اين عمل را تكرار كند و نيز در وقت تنهايى به خصوص تاريكى نيز اين سخن را بسيار بگويد كه سودمند خواهد بود.

موقع سخن گفتن با ديگران اگر سخنى را با حرارت ادا كند، در مغز خود گويند تأثير خواهد كرد؛ لذا از طرف شارع مقدس اسلام دستور رسيده است كه هيچ گاه طرفدارى از باطل نكنيد، هر چند صورى و تفريحى باش گاه طرفدارى از باطل نكنيد، هر چند صورى و تفريحى باش شاید بپرسید

تلقین چیست 

«اصلا تلقین چی هست؟» خب… سخت نیست چون تلقین فقط یک جمله است! به همین سادگی. اما این جمله ساده می تواند آینده یک کودک را بسازد (و یا آن را ویران کند) یک جمله ساده چنان تاثیری ژرفی در ناخودآگاه انسان دارد که زبده ترین روانشناسان هم (تقریبا) نمی تواند آنرا از ضمیر ناخودآگاه بیرون کنند…

شما در طول روز هزاران هزار از این جملات را خودتان به خودتان میگویید و چند صد تا هم از دیگران می شونید؛ این یعنی اگر کنترلی بر آنها نداشته باشید به راحتی می توانند مسیر زندگی شما را تغییر بدهند !

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

چون تلقین فقط یک جمله است! به همین سادگی؛ که می تواند بسازد و یا ویران کند

 

تلقین در خواب و تاثیر زمان در تلقین 

تلقین در خواب – چه زمان های تلقین بیشترین و کمترین تاثیر را دارد باورهای آدمی نقش بسزایی در کیفیت زندگی او می تواند داشته باشد اگر بتوان شخصی را متقاعد کنید که جوانتر از سن خودش است بعد از مدتی می توانید شاهد نتایج شگفت انگیزی در بهبود وضعیت جسمی و سلامتی افراد می گردد.

مثلا تحقیقاتی که در این راستا برروی افراد مسنی در اواخر دهه هفتاد زندگی و اوایل دهه هشتاد زندگی خود بودند با قرار دادن آنها در یک محیط ایزوله بدون هیچ گونه آینه ای برای یادآوری سن و سال آنها و منزلی که بصورت دو دهه قبل درست شده بود و گفتن این نکته که طوری زندگی کنند که انگار در دو دهه قبل هستند به صورت باورنکردنی باعث بهبود وضعیت جسمانی و فیزیکی افراد گشته بود.

تلقین در خواب و قدرت تلقین و یا قدرت انتظار بسیار بحث جذاب و فوق العاده ای است در زمان های که ما می خواهیم به رختخواب برویم و یا اینکه پیش از بیدار شدن از خواب بهترین زمان برای دریافت تلقیناتی است که می خواهیم نتیجه مثبت بر روی زندگی ما بگذارند عالی می باشد.

شاید پی بردن به ثدرت تلقین که توسط امیل کوئه کشف شد که پسر خواب آلودش را سرزنش نمود و از این رو متوجه شد سخنانی که در هنگام ناهشیاری فرد به وی زده می شود تاثیر دو چندانی بر ذهن فرد می گذارد.

ضمیر ناخودآگاه  ما نمی داند که چه فرقی بین خواب و بیداری  است و همواره با چشم باز مراقب است، و روند بهبودی بدن در طول خواب سریعتر است زیرا در آن زمان نیروهای مداخله گر ضمیر ناخودآگاه در کار آن دخالت نمی کنند. مهمترین چیز این است که هنگام خواب پاسخ درستی در ذهن خود داشته باشید.

قلمروهای عالی روح از طریق خواب به طبیعت متصل می شوند و در شکل گیری هوش و نبوغ ما مشارکت می کنند. او همچنین ادامه می دهد که نتایج تحقیقات نشان داده است که باید در این باور محکم تر باشیم که هدف نهایی از خواب، معافیت از فعالیت روزانه نیست. به عبارت دیگر، هیچ بخشی از زندگی انسان در رشد و تکامل معنوی آن شایسته توجه نیست. زیرا در آن حالت جدایی از حوادث جهان در خواب صورت می گیرد.

تلقین در خواب

برای اینکه بخواهیم که خواسته های خود را جذب کنیم و یا از تلقین های مفید در زندگی خود استفاده نمائیم بهترین زمان را می توان در زمان پیش از به خواب رفتن و پیش از بیداری کامل عنوان کرد خوب بنظر این امر را می توان به غیر فعال شدن ضمیر خودآگاه آدمی نسبت داد. در این هنگام ذهن خودآگاه تاثیر مستقیمی نمی تواند داشته باشد.

وقتی که آدمی شروع به تلقین مثبت می کند باید همه خواسته های خود را به زمان حال پیوند بزند نه آینده و نه گذشته و این امر پس از تکرار است که تاثیر خود را برای موفقیت فرد می گذارد در این زمان است که ذهن خودآگاه وارد ماجرا شده و با زمزمه های همیشگی خود باعث از بین رفتن اثر تلقین مثبت می گردد. بنابراین بهترین زمان برای خنثی کردن این اثر منفی ذهن خودآگاه زمانی است که به خواب می رویم.

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

بهترین زمان برای خنثی کردن این اثر منفی ذهن خودآگاه زمانیست که به خواب می رویم.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله تلقین در خواب نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

ارتباط قدرت تلقین با نیروی شگفت انگیر باور انسان

قدرت تلقین - انسان موجودی تلقین پذیر می باشد و تلقین پذیری یکی از ...

خود تلقینی چیست و چه نتیجه بر روی زندگی افراد دارد؟

خود تلقینی چیست القا و تلقین پذیری در روانشناسی یک حالت، یک رفتار، یک ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه