دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

نقش موسيقي در پزشكي

نقش موسيقي در پزشكي. دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

نقش موسيقي در پزشكي

نقش موسيقي در پزشكي

موسيقي از راه گوش وارد بدن مي‌شود و استخوان‌ها مثل چنگال در حال ارتعاش، از خود آهنگ توليد مي‌كنند. موسيقي ميدان‌هاي عصب‌شناختي بدن را تحريك مي‌كند. موسيقي ابزاري است كه همه مردم مي‌توانند ارتعاشات شفابخش آن را احساس كنند. حتي افرادي كه داراي معلوليت‌هاي حاد هستند مي‌توانند از اثرات شفابخش موسيقي بهره مند شوند. در نتيجه تحقيقاتي كه در زمينه پاسخ فيزيولوژيكي به موسيقي انجام شده است، فرضيه‌اي پايه‌گذاري شده است مبني بر اين كه گوش دادن به موسيقي روي پاسخ‌هاي ارادي اشخاص تأثير مي‌گذارد.

نقش موسيقي در پزشكي. دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

نقش موسيقي در پزشكي

نتايج تحقيقات علمي نشان مي‌دهد موسيقيِ فركانس بالا باعث افزايش تنش مي‌شود. در مقابل موسيقيِ فركانس پايين باعث كاهش تنش مي‌شود. اگر موسيقي با سرعت 80 تا 90 ضربه در هر دقيقه نواخته شود، باعث افزايش تنش مي‌شود، در حالي كه اگر با سرعت 40 تا 60 ضربه در هر دقيقه نواخته شود باعث كاهش تنش مي‌گردد.

نقش موسيقي در پزشكي

دكتر آرتور هاروي مي‌گويد، مغز انسان به چهار شيوه متفاوت به موسيقي واكنش نشان مي‌دهد كه عبارتند از: فكري، تحريكي، فيزيكي و ميان شخصيتي. زماني كه از موسيقي در علم پزشكي استفاده مي‌كنند، مستقيماً روي سلامتي بيمار تأثير مي‌گذارد. يكي از كاربردهاي موسيقي، بي‌حس كردن درد است. در اينجا موسيقي براي كاهش درد و تسكين استفاده مي‌شود و مي‌توان از آن به جاي دارو استفاده كرد. زماني كه از موسيقي اين گونه استفاده ‌شود، درمان، حتمي است.

ارتعاش درماني و جلسات آن مفيد است و مي‌تواند روي تغييرات فيزيولوژيكي مثل پايين آمدن فشار خون، ضربان قلب و تنش عضلاني تأثير مي‌گذارد. مطالعات نشان مي‌دهد اگر موسيقي در پزشكي مورد استفاده قرار گيرد، باعث افزايش عملكرد سيستم ايمني مي‌شود و هورمون‌هاي استرس‌زا (ACTH) را كاهش مي‌دهد. موسيقي و صدا نيز قادرند سلول‌هاي سرطاني را از بين ببرند.

مزيت ديگر موسيقي، به جنبش واداشتن هيجانات و احساسات و فعال ساختن آن‌ها است. اين موضوع به ما كمك مي‌كند تا با غم، اندوه،‌ عصبانيت و يا ساير احساسات كنار بياييم. با تجربه واقعي احساسات خود، سرانجام شدت آن‌ها كمتر و حتي ناپديد مي‌شود. چنين چيزي شفابخشي و درمان نام دارد. گاهي هوشيار و يا نيمه هوشيار از احساسات خود دوري مي‌كنيم، با اينحال احساسات در وجودمان شكل گرفته و ‌ريشه ‌دوانيده‌اند و در واقع از بين نرفته‌اند. موسيقي و صدا ابزار شگفت‌انگيزي است كه در كنار آمدن با احساساتي كه شايد حتي از وجود آن‌ها آگاهي نداشته باشيم، به ما ياري مي‌رساند.

 

انواع موسيقي شفابخش

با ذكر اين مطالب، ممكن است از خودمان سؤال كنيم چه نوع موسيقي براي شفابخشي سودمند است؟ نوعي موسيقي كه به بدنمان انرژي مي‌دهد، ذهن‌مان را تحريك مي‌كند، احساساتمان را بيدار مي‌سازد، روحمان را به شور و هيجان در مي‌آورد، بدنمان را استراحت مي‌دهد، ذهنمان را آرام مي‌سازد، هيجاناتمان را از حالت پيچيدگي در مي‌آورد، به اعمال ما انگيزه مي‌دهد، به ما در گشودن گره مشكلات كمك مي‌كند، به ما كمك مي‌كند بخوابيم، ما را بيدار مي‌سازد، قدرت تفكر ما را وسيع مي‌گرداند و به ما كمك مي‌كند تا فكر و خيال نكنيم. تمام اين ها مي‌توانند شفابخش باشند.

موسيقي، اگر به صورت صحيح مورد استفاده قرار گيرد، مي‌تواند شفابخش باشد. كليد مسئله اين است كه از معرفت و دانش خود استفاده كنيم و به آنچه كه شفابخش درونمان به ما مي‌گويد، گوش فرا دهيم. منبع دروني به ما مي‌گويد موسيقي چگونه احساساتمان را تغيير مي‌دهد. موسيقي خاصي به نام موسيقي شفابخش وجود ندارد. ما انواع مختلفي از موسيقي گوش مي‌دهيم و شاهد هستيم كه چگونه (ذهن، بدن و روان) با تمام وجود به آن پاسخ مي‌دهند. فهرست طويلي از انواع موسيقي وجود دارد كه در تمام جهان و براي علاج تمام بيماري‌ها در دسترس است. همچنين مي‌توان از آن‌ها براي رفع مشكلات ذهني و ساير مقاصد بهره برد.

فقط اين نوع موسيقي‌ها شفابخش هستند. اين فهرست ممكن است بسيار طويل‌تر شود و با گذشت زمان تعداد بيشتري به دنياي مهيج موسيقي‌درماني روي آورند. البته موسيقي نمي‌تواند جايگزين تجويز دارو شود، بلكه فقط باعث تقويت هيجانات، روان و روحمان مي‌شود. موسيقي درماني همواره كاربرد دارد و همه از آن سود مي‌برند. اين طرز فكر اشتباه است كه موسيقي اكسير يا داروي همه دردها است.

چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟

 

این دوره به هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری می باشد و در موسسه تجسم خلاق به نشانی :

 تهران ، میدان هفت تیر ، خیابان قائم مقام فراهانی، پلاک ۳۹، ط اول برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت حضوری برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

مار های آتشی (کندالینی)

 مار های آتشی (کندالینی) مار های آتشی (کندالینی) آتش مارهای کندالینی مار های آتشی (کندالینی) یا ...

ایجاد آرامش با هیپنوتیزم شاهکاری که زندگیتان را متحول می سازد

ایجاد آرامش با هیپنوتیزم - عملکرد هیپنوتیزم در به دست آوردن آرامش قابل انکار ...

طب سوزنی و تأثیرات شگفت انگیز آن بر بدن انسان

طب سوزنی (Acupuncture) در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است این نکته را ...

این ریلکسیشن اصلا چی هست؟

این ریلکسیشن اصلا چی هست؟ چند بار شده که در تختخواب دراز بکشید و ...

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است

مدیتیشن یک تکنیک ذهن بدن است - که در آن شخص به آرامی توجه ...

تاثیر مثبت مراقبه و مدیتیشن بر سلامتی (در مقیاس ژن)

تاثیر مثبت مراقبه و مدیتیشن بر سلامتی مراقبه اثرات سودمندی بر سلامتی دارد. دانشمندان ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه