دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

ارتباط مثبت اندیشی و اعتماد بنفس در موفقیت

ارتباط مثبت اندیشی و اعتماد بنفس در موفقیت

مثبت اندیشی و اعتماد بنفس ارتباط مثبت‌ اندیشی و اعتماد‌ به‌ نفس افرادی که اعتماد‌ به‌ نفس ضعیفی دارند به طور مداوم، با خود افکار منفی را مرور می‌کنند. درحالی که با جایگزینی مثبت‌ نگری به جای افکار منفی می‌توان از اعتماد‌ به نفس بیشتری برخوردار شد و موفقیت‌های بسیار بیشتری را در زندگی رقم زد.

بسیاری از انسانها با این تصورر به زندگی خود می پردازند که شانس عامل اصلی در کارهای آنها است هر شکست و یا پیروزی خود را به شانسشان ابسته می دانند و حتی موفقیت ها و کارهای بقیه را نیز با همین معیار می سنجند.

شاید باید برایتان جالب باشد که بگوییم در حقیقت چیزی به اسم شانس وجود ندارد بلکه این نگرش آن افراد به زندگیشان است که موفقیت ها را خلق کرده و یا از بین می برد.د حقیقت افرادی که آن‌ها را خوش‌ شانس می‌ شناسیم، مهارتی به نام مثبت اندیشی دارند. ذهنیت مثبت یکی از مهارت‌های پایه است که نقش مهمی در موفقیت‌های ما دارد. اینکه ذهنیت مثبت می تواند بر روی تمامی جوانب زندگی افراد اثر گذاشته و در رسیدن به موفقیت در زندگی به ما کمک کند.

شاید این مورد برای شما هم پیش‌ آمده باشد که متوجه شده‌اید صحبت‌ کردن در یک موقعیت اجتماعی، برای شما تشویش بوجود‌ می‌آورد. در حالی که وقتی در برابر یک گروه یا در یک جایگاه حرفه‌ای، صحبت می‌کنید که در واقع، نسبت به اطلاعات و دانش خود در آن زمینه مطمئن هستید، ابدا با این مشکل، روبرو نمی‌شوید.

مثبت اندیشی و اعتماد بنفس به عبارتی، زمانی که در برابر جمعیت یا گروهی قرار‌ می‌گیرید که احساس می‌کنید می‌خواهید راهی برای تاثیر گذاری بر دیگران انتخاب و خود را به لحاظ اجتماعی طرح کنید، دچار بیشترین تشویش می‌شوید … هیچ به این مسئله فکر‌ کرده‌اید که ممکن است این مشکل به دوران کودکی‌تان مربوط شود.

مثبت اندیشی و اعتماد بنفس: تاثیر برخوردهای کودک با اعتماد به نفس افراد

مثبت اندیشی و اعتماد بنفس برخورد پدر و مادرتان با شما در این دوران چگونه بود؟

آیا همواره از طرف هردو یا یکی از آنها به طور اساسی و حتی به صورت روزانه مورد نکوهش قرار‌ نمی‌ گرفتید؟

ارتباط مثبت اندیشی و اعتماد بنفس روانکاوان معتقد به تاثیر گذاری عمیق دوران کودکی در شکل‌ گیری شخصیت فرد در این باره می‌ گویند: قطعا این مشکل ریشه در مسایلی دارد که در دوران کودکی پیش‌ آمده است و تکرار آن باعث ایجاد ثبات در این زمینه در فکر و روان فرد شده‌ است.

مثبت اندیشی و اعتماد بنفس بنابراین، ما باید بپذیریم نکوهش‌های پدر و مادر در زندگی بزرگسالی کودک، تاثیر و نمود قابل توجهی خواهد‌ داشت. اگر چه چگونگی این تاثیر و آثار آن برای ما کاملا مشخص نباشد و به بررسی خاص نیاز دارد. بی‌تردید، اولین گام برای درمان هر مشکل روانی، شناخت مقولاتی است که در ایجاد آن موثر بوده‌اند. بعد از مرحله شناخت و آگاهی است که باید راه هایی را برای تغییر نگرش و رفتارمان در نظر‌ بگیریم.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

مثبت اندیشی و اعتماد بنفس

▪ آیا با مثبت‌ نگری، مثبت‌ سخن‌ گفتن و تاکیدات مثبت؛ می‌توان اعتماد‌ به‌ نفس لازم را برای ایجاد این تغییرات، در خود بوجود‌ آورد؟

پاسخ این سوال مثبت است. این روش‌ها به ما کمک می‌‌کند به یک وضعیت مطمئن و پایدار ذهنی دست‌ یابیم که در واقع اساس این تغییرات محسوب می‌شود. متاسفانه ما معمولا خود را تخریب می‌کنیم که در نهایت باعث سخت‌ تر و پیچیده‌ تر‌ شدن مشکلاتمان می‌شود.

ارتباط مثبت اندیشی و اعتماد بنفس این روند به طور اتوماتیک اتفاق‌ می‌ افتد. یک مثال ساده از این نوع تخریب می‌ تواند این تاکید باشد: من برآشفته و مضحک هستم. بنابراین با کسب آگاهی بیشتر نسبت به آنچه انجام‌ می‌ دهیم، ما می‌ توانیم با انتخاب راه هایی سودمند، در رفتارمان تغییر ایجاد‌ کنیم.

قطعا نکوهش دائمی بچه‌ها، یک روش سودمند تربیتی محسوب نمی‌ شود. بلکه پدر و مادرانی که معمولا بچه‌هایشان را مورد تشویق قرار می‌دهند، در واقع به موفق‌ شدن آنها کمک‌ می‌کنند. مثبت اندیشی و اعتماد بنفس مثبت اندیشی و اعتماد بنفس بی‌تردید هر دو روش، نکوهش و تحسین، در رفتار افراد تاثیر گذار است.

ارتباط مثبت اندیشی و اعتماد بنفس در موفقیت

ایجاد تاکیدات جدیدی که بتواند شما را در دستیابی به اهداف‌تان کمک کند، بسیار مهم است. شما باید این تاکیدات را چند بار در روز تکرار کنید تا بلاخره به نتیجه برسند.

اما بهترین روش تربیتی، بر تحسین رفتار خوب و چشم‌ پوشی از رفتار نادرست، مبتنی است. از این رو، اگر کسی دوران کودکی خوبی نداشته است، خود باید تلاش‌ کرده و به خودش کمک‌ کند و شرایطی فراهم سازد که با اعتماد‌ به‌ نفس کافی و با مجموعه گفتار و رفتار مثبت‌ نگرانه بر آنچه می‌ خواهد اتفاق بیفتد، تاکید‌ کند.

مثبت اندیشی و اعتماد بنفس هرگز نکوهش‌های پدر یا مادرتان را با خود تکرار نکنید. درست است این مسئله در ذهن شما هست، اما شما نیازی به تکرار آن ندارید. بنابراین، ایجاد تاکیدات جدیدی که بتواند شما را در دستیابی به اهداف‌تان کمک کند، بسیار مهم است. شما باید این تاکیدات را چند بار در روز تکرار کنید تا بلاخره به نتیجه برسند. معمولا ایجاد مثبت‌ نگری، خود به حذف منفی‌ نگری در کلیه سطوح زندگی می‌ انجامد.

ارتباط مثبت اندیشی و اعتماد بنفس این تاکیدات می‌ تواند این‌ گونه باشد:

– من خوشحال هستم، امروز من خوشحال هستم. امروز من واقعا خوشحال هستم.

– من واقعا مورد توجه هستم و همه مرا دوست دارند.

– من به طور حیرت‌ آوری در زندگی اجتماعی‌ام موفق هستم.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

رازهای ذهنی هیپنوتیزم و افزایش اعتماد به نفس برای اینکه بیشتر از خودتان باشید

هیپنوتیزم و افزایش اعتماد به نفس - هیپنوتیزم و اعتماد به نفس ارتباطی میان ...

اعتماد به نفس

 مقدمه ای درباره اعتماد به نفس عدم اعتماد به نفس یکی از مشکلاتی هست که ...

پول و ثروت_ جلسه21

پول و ثروت_ جلسه21 پول و ثروت_ جلسه21 پول یا در تعریف ابتدائی آن وسیله, قطعه, ...

اعتماد به نفس_ جلسه19

اعتماد به نفس_ جلسه19 اعتماد به نفس_ جلسه19 آثار کمبود اعتماد به نفس: عدم توانایی در ...

تجربه خانم علیجان زاده از دوره انرژی درمانی

تجربه خانم علیجان زاده از دوره انرژی درمانی سلام وقتتون بخیر من علیجان زاده هستم و ...

تجربه خانم نیک انجام از دوره تجسم خلاق

تجربه خانم نیک انجام از دوره تجسم خلاق   سلام من خاطره نیک انجام هستم. از اردیبهشت ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه