دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

2 تکنیک خلسه هیپنوتیزمی: به دنیای عمیق ذهن خود نگاه کنید

2 تکنیک خلسه هیپنوتیزمی: به دنیای عمیق ذهن خود نگاه کنید

تکنیک خلسه هیپنوتیزمی – تکنیک ایجاد خلسه هیپنوتیزمی به معنای وارد کردن فرد به حالت خلسه در جلسه هیپنوتیزم است. و برای انجام دگر هیپنوتیزم  و استفاده از این تکنیک‌ها باید با دقت و احتیاط انجام شوند و حتما توسط متخصصین هیپنوتیزم با تجربه انجام گیرند. اگر شما یا کسی که می‌شناسید به هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم علاقه دارید، بهتر است با متخصصین مجرب و معتبر در این زمینه تماس بگیرید تا تکنیک‌ها و روش‌های مناسبی را برای دستیابی به حالت خلسه به کار ببرید. اما در این مقاله دو تکنیک استاندارد ایجاد خلسه هیپنوتیزمی را برای شما اماده نموده ایم با ما برای خواندن این دو تکنیک فوق العاده همراه باشید.

تکنیک‌های ایجاد خلسه هیپنوتیزمی متخصصین کدامند

در ابتدا پیش نیازهای که برای ایجاد تکنیک های خود هیپنوتیزم نیاز است را در ادامه تکنیک‌های ایجاد خلسه هیپنوتیزمی که متخصصین ممکن است به کار ببرند، توضیح داده شده است:

1. ریلکسیشن برای هیپنوتیزم:

در این تکنیک، فرد باید به آرامی و تدریج از بدن و ذهن خود استراحت کند. این می‌تواند شامل راهنمایی‌های متعددی برای تمرین تنفس عمیق و کاهش تنش‌های عضلانی باشد.

2. ترکیب کلمات برای هیپنوتیزم کردن:

متخصص ممکن است از کلمات خاص و ترکیب‌های کلماتی که به ذهن فرد ارائه می‌دهد، برای ایجاد حالت خلسه استفاده کند. این کلمات معمولاً مرتبط با استراحت، آرامش و ورود به حالت خلسه هستند.

3. تکنیک تصوری برای ایجاد خلسه:

این تکنیک شامل راهنمایی فرد به ساختن تصاویر و صحنه‌های خیالی است که می‌تواند به افراد کمک کنند وارد حالت خلسه شوند. و تصاویر آرامش‌ بخش و امن برای فرد ایجاد می‌شوند.

4. تکنیک تکرار کلمات برای خلسه:

تکنیک تکرار از کلمات یا عبارات خاصی برای تثبیت حالت خلسه استفاده می‌کند. این تکنیک به مرور زمان می‌تواند فرد را وارد حالت خلسه کننده تر کند.

5. راهنمایی تجسمی برای ایجاد خلسه:

متخصص ممکن است فرد را از طریق داستان‌ های تجسمی به حالت خلسه وارد کند. این داستان‌ها اغلب مرتبط با طبیعت یا موقعیت‌های آرامش‌ بخش هستند.

6. تنفس عمیق برای ایجاد خلسه:

تنفس عمیق و آهسته می‌تواند به کاهش استرس و افزایش آرامش کمک کند. این تکنیک معمولاً به عنوان قسمتی از فرآیند ورود به حالت خلسه استفاده می‌شود.

تکنیک استاندارد ایجاد خلسه هیپنوتیزمی

تکنیک خلسه هیپنوتیزمی  به روش دکتر فلاور برای هیپنوتیزم کردن بسیار راحت و آسان است. زیرا به این نیاز ندارد که شما به بیان و ارائه یک متن مفصل و پیچیده به عنوان تلقین هیپنوتیزمی بپردازید. آنچه که به عنوان تلقین به سوژه گفته می شود، عملا چیزی بیشتر از شمردن نیست. در آغاز کار همانطور که اشاره می شود، مطالب را برای توجیه و آماده سازی به سوژه بگویید. در مرحله دوم تکنیک استاندارد خلسه هیپنوتیزمی تنها آنچه را که هیپنوتیزور انجام می دهد، شمردن است و تنها کاری را که سوژه تکنیک استاندارد ایجاد خلسه هیپنوتیزمی به انجام آن می پردازد، باز کردن و بستن چشم ها می باشد.

بنابراین، این روشی است که طی آن سوژه به صورت فعالی شرکت می کند. سوژه بایستی راحت بر روی صندلی قرار بگیرد و در مقابل او یک در یا دیوار ساده و بی آرایش وجود داشته باشد. شما طوری قرار بگیرید که در قسمت جانبی و کمی عقب تر از او مستقر باشید. در این وضعیت این امکان برای شما فراهم می شود تا صورت و یکی از چشم های او را از نیمرخ زیر نظر داشته باشید و از نزدیک عکس العمل های او را مشاهده کنید. در این متد نیازی نیست تا شما بر روی نقطه خاصی به تمرکز و توجه بپردازید.

تکنیک های خلسه هیپنوتیزم را به این ترتیب ادامه دهید:

«کاملا ریلکس باشید و نگاه شما متوجه در یا دیواری باشد که مقابل چشمان شما قرار گرفته است. لزومی ندارد که توجه دقیقی به این ناحیه داشته باشید. کافی است که تنها به صورتی خواب آلود و مبهم در میدان دید شما قرار گرفته باشد. پس از مدت کوتاهی من شروع به شمردن می کنم. پس از شنیدن هر عددی چشمانتان را ببندید و در فاصله عددها چشمانتان را باز کنید و این کار را به این صورت ادامه بدهید.»

پس از آن به قسمت جلوی دید او بروید و آنچه را که مورد نظر شماست، به صورتی عملی و از طریق چهره خودتان به او نشان بدهید. برای مثال عدد «یک» را بشمارید و همگام با آن چشمانتان را ببندید و پس از مدت کوتاهی آنها را باز کنید. پس از آن عدد «دو» را بشمارید و همگام با آن بار دیگر چشمانتان را ببندید و بعد باز کنید. سپس عدد «سه» را بشمارید و بعد این جریان را استمرار بخشید ولی در این موقع در زمان باز کردن چشم ها طوری عمل کنید که افراد ناظر احساس کنند بازگشایی چشمان شما با سختی و دشواری بیشتری صورت می گیرد.

ترتیب تکنیک خلسه هیپنوتیزم

برای سوژه شرح داده اید که تکنیک استاندارد خلسه هیپنوتیزمی چگونه است

بنابراین برای تکنیک استاندارد ایجاد خلسه هیپنوتیزمی تکیه بیشتری بر تلقینات خود بدهید. در حین تکنیک خلسه هیپنوتیزمی بار دیگر به پشت سر یا کنار سوژه رفته و شروع به شمردن کنید. ضمنا از سوژه بخواهید که همگام با شمردن شما، چشمانش را باز کرده و بعد ببندد، تا زمانی که دیگر باز کردن چشم ها برای او بسیار مشکل و طاقت فرسا جلوه کند.

«در جریان این شمردنها شما احساس می کنید که هر بار باز کردن چشم ها برای شما سخت تر و دشوارتر می شود. در این جریان لحظه به لحظه چشمان شما خسته تر و خواب آلود تر می شوند. پس از مدتی احساس میکنید که بازگشایی چشم ها برای شما بسیار سخت و دشوار، بلکه غیر ممکن می گردد. همین طور که این شمارش ها ادامه پیدا می کند، شما احساس می کنید که یک حالت خستگی، کرختی، و تنبلی در قسمت های مختلف بدن شما پدیدار می گردد.

تمام قسمت های مختلف بدن شما ریلکس و ریلکس تر می شوند. پس از مدتی شما آنچنان خسته و خواب آلود می شوید که با شمردن دیگر نمی توانید چشمانتان را باز کنید، بلکه همانطور بسته باقی می ماند و با شمردن این حالت شما به هم نمی خورد. دیر یا نزدیک زمانی فرا می رسد که شما چشمانتان را می بندید و این وضع همینطور باقی می ماند و شما هم به خواب عمیقی فرو می روید.»

تا به حال شما برای سوژه شرح داده اید که تکنیک استاندارد خلسه هیپنوتیزمی چگونه است و اینکه او باید انتظار چه وقایعی را داشته باشد. بنابراین در این موقع شما می توانید به صورت یکنواختی به شمردن بپردازید. شمردن را از یک شروع کنید و تا بیست، مطابق شرحی که بیان شد، ادامه دهید. اگر هنوز چشمان سوژه بسته نشده بود، می توانید دوباره از یک تا بیست بشمارید.

این سری شمردن ها را تا زمانی ادامه بدهید که چشمان او بسته باقی بماند و در حالت هیپنوتیزم قرار بگیرد. یک سوژه خوب هیپنوتیزمی حتی پیش از آنکه شما به عدد پانزده برسید، چشمانش بسته باقی می ماند. اولین نکته جالبی که شما به آن برخورد می کنید، کوشش سوژه برای باز کردن چشمانش می باشد. گاهی نظم باز و بسته شدن چشمان او با نظم شمردن شما هماهنگی نشان نمی دهد. پس از مدتی در حالی که سوژه برای باز و بستن چشم هایش به کوشش بی حاصلی دست می زند، ولی همچنان دیدگان او بسته باقی می مانند و تنها کمی پلک ها و ابروهای او حرکت می کنند.

پس از آنکه چشمان او بسته باقی ماند، شمردن را متوقف کنید و به لحن بیانات خویش آهنگ و نمای آمرانه ای بدهید. در این زمان سوژه هیپنوتیزم شده است. اگر بخواهید، می توانید شمردن را تا رسیدن به عدد بیست ادامه بدهید، ولی از این به بعد این شمردن را با تلقیناتی درباره عمیق تر شدن تکنیک استاندارد خلسه هیپنوتیزمی هماهنگ کنید.

به او متذکر شوید که با شمردن هر عدد خواب او عمیق و عمیق تر می شود و زمانی که شما به عدد بیست برسید، او در یک خلسه عمیق هیپنوتیزمی قرار می گیرد. زمانی که به عدد بیست رسیدید، به صدای خود لحن قاطع تر و آمرانه تری بدهید و به اصطلاح بر او تسلط پیدا کنید. به این ترتیب همان طور که برای گام سوم لازم است، شما کنترل بر سوژه را به دست گرفته اید.

گاهی با وجود آنکه چشمان سوژه هنوز بسته نشده ، ولی با این وجود هماهنگی حرکات بسته شدن و باز شدن چشمان او با شمردن شما بهم خورده و مختل شده است. در این شرایط نیازی به این نیست که تا بیست بشمارید. در این شرایط شمردن با متوقف کرده و به کنترل او به صورتی آمرانه به تلقیناتی بپردازید که هدف آنها عمیق تر شدن خلسه هیپنوتیزمی سوژه است.

اگر پس از سه بار شمردن تا بیست چشمان سوژه بسته باقی نماند و یا اینکه هماهنگی باز و بسته شدن چشم های او با نظم شمردن شما به هم نخورد، شما می توانید به این نتیجه برسید که این تکنیک بر روی او موثر نیست، ولی نباید در وسط القای خلسه مبادرت به توقف کردن آن بکنید. بنابراین زمانی که شما برای دور سوم  در تکنیک خلسه هیپنوتیزمی به عدد بیست رسیدید، از او بخواهید که چشمانش را ببندد و همان طور که در روش ریلکس شدن آموختید، با این روش و یا تکنیک های دیگر او را هیپنوتیزم کنید.

حتی سوژه هایی که تا حدودی با هیپنوتیزم آشنایی دارند، متوجه نمی شوند که شما به روش جدیدی روی آورده اید، بلکه آنها خیال می کنند این همان روشی است که شما به صورت عادی و معمولی برای القای خلسه هیپنوتیزمی از آن استفاده می کنید.

 اشکال تکنیک های خلسه هیپنوتیزمی به روش دکتر فلاور

به سه شکل متفاوت می تواند مورد استفاده قرار بگرد. در شکل اول پس از آنکه چشمان سوژه خود به خود بسته شد. هیپنوتیزور کنترل خود را بر او اعمال می کند. در شکل دوم پس از آنکه اختلالی در هماهنگی بین شمارش شما و باز و بسته شدن چشمان سوژه پدید آمد. این پدیده را برای او به عنوان دلیلی برای پیدایش خلسه هیپنوتیزمی تلقی کرده و از او بخواهید که چشمانش را ببندد و تسلط هیپنوتیزمی خویش را برقرار سازید. در شکل سوم پس از آنکه متوجه شدید متد شما موثر تر و کارساز نیست، ادامه کار را متوقف کرده و به تکنیک دیگر روی آورید.

تکنیک استاندارد خلسه هیپنوتیزمی به روش تلقینات لفظی

آنچه که در زیر می آید، یک روش القای خلسه هیپنوتیزمی است که تنها بر پایه ارائه تلقینات لفظی بنا شده است. این روش بندرت مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا با شمارش و یا سایر ابتکارات مخلوط می شود و در این شرایط کارایی و نتیجه بیشتری به بار می آورد. ضمنا باید این نکته را در نظر داشت که ریشه و بنیان بسیاری از تکنیک های القای خلسه هیپنوتیزمی را تلقینات لفظی تشکیل می دهد.

بنابراین برای کسانی که مایلند در هیپنوتیزم تسلط زیادی داشته باشند، باید این تکنیک خلسه هیپنوتیزمی را خیلی خوب و عالی بیاموزند. در این متد خیلی روشن و دقیق مراحل تحول و تطور گام  اول به بوم و دوم به سوم به چشم می خورد. از سوی دیگر توجه بفرمایید که چگونه سوژه در تکنیک خلسه هیپنوتیزمی به شرایطی وارد می شود که قبلا با عنوان «تمرکز بی کوشش» مورد توجه ما قرار گرفته است.

شما بایستی نهایت توجه و دقت خود را مبذول دارید تا این تغییرات گام به گام به صورتی تدریجی و غیر محسوس صورت بگیرند. به طوری که برای سوژه حتی ناظران غیر مسلط به هیپنوتیزم – قابل درک نباشند. پس از آنکه سوژه به پشت دراز کشید و یا اینکه خیلی راحت در یک مبل یا صندلی راحتی قرار گرفت، نقطه ای را برای توجه یا نگاه کردن برای او در نظر بگیرید و بعد به این صورت ادامه دهید:

تکنیک خلسه هیپنوتیزمی

ریشه و بنیان بسیاری از تکنیک های القای خلسه هیپنوتیزمی را تلقینات لفظی تشکیل می دهد.

«حالا خیلی راحت و آرام در شرایط ریلکس بودن قرار بگیرید و تمام توجه خودتان را به نقطه ای معطوف کنید که برای شما در نظر گرفته شده است. به صورتی مستمر و بدون کوشش و زحمت متوجه این نقطه باشید. توجه مدام بر این نقطه برای شما زحمت و اشکال زیادی به همراه ندارد.

حالا همانطور که شما بر این نقطه چشم دوخته اید. بتدریج بدن شما شل و شل تر، ریلکس و ریلکس تر می شود. دستهای شما آرام و شل می شوند. پاهای شما شل و ریلکس می گردند. بتدریج یک احساس کرختی و شلی در دستها و پاهای شما پدیدار می گردد. بتدریج چشمان شما خسته و سنگین می گردند ولی همچنان بر آن نقطه توجه دارند.

پلک های شما سنگین و خسته می شوند، بتدریج پلک های خسته شما احساس سنگینی کرده و به هم نزدیک می شوند. در این شرایط چشم های شما تنگ تر و خواب آلود به نظر می آیند. چشمان خسته شما آنقدر تنگ می شوند که به یک شکاف باریک تبدیل می گردند.

بتدریج در دستها و پاهای شما یک احساس کرختی و سنگینی پدیدار می گردد. بتدریج خود شما هم خسته و خسته تر و خواب آلوده تر می شوید. در آن شرایط شما احساس می کنید که چشمان خسته و سنگین شده شما دارند بسته می شوند. سر شما ممکن است به جلو و یا یکی از طرفین تمایل پیدا کند.

بالاخره شما به زمانی می رسید که چشمان شما خود به خود بسته می شوند. قبل از آن ممکن است پرشهایی در چشمان شما پدیدار شود. در این زمان شما به خواب هیپنوتیزمی وارد می شوید. یک خواب بسیار راحت، یک خواب بسیار شیرین و عمیق»

اهمیت تکرار در ایجاد تکنیک استاندارد خلسه هیپنوتیزم به روش تلقینات لفظی با توجه به اینکه تلقینات و آنچه را که در آینده در جریان کسب تجربه و با تمرین یاد می گیرید، بارها تکرار و تکرار کنید. پیش از اینکه گام دوم برداشته شود، باید مطمئن باشید که سوژه کاملا بی حرکت شده و برخی از نشانه هایی که خبر پیدایش آنها را در آینده به او داده بودید، عملا ظاهر شده اند.

ادامه تکنیک خلسه هیپنوتیزمی در سوژه

در این زمان شما کاملا مطمئن می شوید که او کاملا ریلکس شده است. بنابراین تکنیک استاندارد خلسه هیپنوتیزمی را به این صورت ادامه دهید:

«شما حالا کاملا آرام و ریلکس شده اید، هم به صورت ذهنی و هم به شکل جسمی، کاملا خودت را رها کن، به این ترتیب بزودی به خواب عمیقی فرو می روی. الان پلک های شما سنگین و خسته شده اند. آنها کاملا سست و شل شده اند. لحظه به لحظه خسته و خسته تر می شوند.  دستها و پاهای سنگین و کرخت می شوند. همانطور که برای شما متذکر شدم، تنفس های شما دارند عمیق و منظم تر می گردند. شما بتدریج خسته و خواب آلود می گردید.

دستها و پاهای شما خسته  و کرخت شده اند. سر شما احساس سنگینی می کند. تمام بدن شما خسته و کرخت شده است، نقطه ای که بر روی آن تمرکز کرده بودی، بتدریج محو و نا مشخص می شود. چشمان شما بشدت خسته و خواب آلود شده اند.

در این لحظات حتی مقداری اشک هم در آنها جمع شده است. چشمان شما دارند  بسته می شوند. این احساس بسته شدن چشم ها که همراه با حالت خواب آلودگی است، برای شما بسیار جالب و شیرین و خوشایند است. شما بتدریج احساس می کنید. دستها و پاهای شما دارند سنگین و کرخت می شوند و با احساس سنگینی در سر، بتدریج سر شما دارد به جلو و یا یکی از طرفین منحرف می شود.

شما احساس می کنید که چشمان خسته شما دارند بسته می شوند. چشمان شما دارند بسته می شوند. پرش هایی در گوشه چشم های شما ظاهر شده است… شما احساس می کنید که چشمان شما دارند بسته می شوند… خیلی خوب !..  چشمانت را ببند و به خواب راحتی برو… یک خواب خیلی راحت و شیرین… یک خواب خیلی راحت و عمیق… یک خواب بسیار بسیار عمیق ! »

تکنیک خلسه هیپنوتیزمی به روش تلقینات لفظی از این لحظه به بعد کلام شما لحن محکم و آمرانه ای را به خود می گیرد و شما به صورت محکم و قاطعانه ای کلمات خواب عمیق و عمیق تر را تکرار و تکرار می کنید. در این مراحل اگر به  صورتی خود به خود چشمان سوژه بسته شده باشد، به احتمال زیاد او در یک خلسه هیپنوتیزمی قرار گرفته است. شما نباید هرگز از این موضوع اطمینان داشته و یا به این عمق از خلسه اکتفا کنید. بلکه بایستی خلسه سوژه را عمیق و عمیق تر کنید.

تکنیک خلسه هیپنوتیزمی به روش تلقینات لفظی

تکنیک خلسه هیپنوتیزمی به روش تلقینات لفظی و نیاز است که کلام شما لحن محکم و آمرانه ای را به خود گیرد

شرایط تکنیک های استاندارد ایجاد خلسه هیپنوتیزمی

بنابراین در شرایط استفاده از تکنیک خلسه هیپنوتیزمی لحن صحبت خودتان را محکم و آمرانه تر کنید و به صورتی محکم و قاطع به ارائه تلقینات لفظی بپردازید:

«در این لحظه شما در یک خلسه شیرین و هیپنوتیزمی قرار گرفته اید، ولی من مایلم شما را در یک خلسه عمیق تری قرار بدهم. من می خواهم تا عدد ده بشمارم.  زمانی که به عدد ده رسیدم شما در خلسه عمیق تری قرار می گیری.. یک خواب بسیار عمیق …

یک خواب هیپنوتیزمی خیلی عمیق و شیرین … با هر عددی که من می شمارم، شما به خلسه عمیق و عمیقتری می روی … زمانی که من به عدد ده رسیدم، شما در یک خواب بسیار بسیرا عمیق قرار می گیری. حالا من می شمارم:

✔️ یک !… شما لحظه به لحظه به خواب عمیق تری فرو می روید.

✔️ دو!… شما به درون یک خلسه عمیق هیپنوتیزمی وارد می شوید.

✔️ سه !… چهار !… پنج…!  شما هنوز به عمق بیشتری از خلسه هیپنوتیزمی وارد می شوید…

✔️ شش !… هفت!… خودت را کاملا رها کن…بگذار به یک خواب بسیار بسیار عمیقی وارد بشوی…

✔️ هشت ! حالا شما در یک خواب بسیار  بسیار عمیقی قرار گرفته اید… خوابی بسیار راحت، عمیق و آرامش بخش !…

✔️ نه !… یک خواب خیلی عمیق تر… یک خلسه هیپنوتیزمی خیلی راحت تر و عمیق تر ! …

✔️ ده !… یک خواب بسیار عمیق… یک خواب بسیار شیرین… شما حالا در یک خواب هیپنوتیزمی بسیار شیرین و عمیق قرار گرفته اید!»

و در این لحظه مراحل القای هیپنوتیزم به پایان رسیده است. در این زمان معمولا سوژه مورد آزمایش قرار می گیرد تا مطمئن شویم که او در یک خواب هیپنوتیزمی قرار گرفته یا نه؟ برای این منظور شما می توانید از آزمون های کاتالپسی در دستها و یا پلک ها استفاده کنید.

هیپنوتیزم به روش تلقینات لفظی

تکنیک استاندارد خلسه هیپنوتیزمی و روش های بیدار کردن سوژه هیپنوتیزم شده:

راههای متعددی برای بیدار کردن سوژه هیپنوتیزمی وجود دارند که در اینجا به شرح یکی از آنها می پردازیم. به سوژه بگویید که می خواهید او را از خواب بیدار کنید. بعد با لحنی موکدانه و آمرانه بگویید که او زمانی که از خواب بیدار شود، احساس می کند که کاملا شاد و سرحال است. به او متذکر شوید که می خواهید تا پنج بشمارید.

زمانی که شما به عدد پنج برسید، او احساس می کند که کاملا بیدار و سرحال است، حتی خیلی بهتر از زمانی است که هنوز هیپنوتیزم نشده بود. پس از آن بگویید:

« یک… دو… سه… چهار… پنج!… شما کاملا بیدار هستید ! »

بعد برای تاکید می توانید دستانتان را به یکدیگر بزنید و یا خیلی ساده با یک بشکن و به صورتی جذاب به این برنامه خاتمه بدهید. هرگز برای بیدار کردن یک سوژه از خواب بر چهره او سیلی نزنید و یا او را ناگهان از خواب بیدار نکنید. همان طور که بیان شد، خیلی بهتر و کاملا منطقی است که ابتدا در سوژه حالت انتظار برای بیدار شدن را به وجود بیاورید و بعد به صورتی که بیان شد، برای بیدار کردن او شروع به شمارش کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که پیش از آنکه سوژه خلسه هیپنوتیزمی را از خواب بیدار کنید، در زمینه شاد و سالم بودن پس از بیدار شدن به او تلقینات لازم را بدهید. تنها در این شرایط است که پس از بیدار شدن، سوژه شکایت از سردرد نکرده و در چشمانش ناراحتی و خستگی احساس نمی کند و پس از آن هم از ناراحتی های دیگری شکایت ندارد.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله تکنیک خلسه هیپنوتیزمی نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله ...

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

تلقین به نفس روشی شگفت انگیز برای تقویت اراده

تلقین به نفس شاید یکی از عوامل نیرو زا و انرژی دهنده بشر تلقین ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه