دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

خلسه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز + کتاب خودهیپنوتیزم فوری

خلسه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز + کتاب خودهیپنوتیزم فوری

خودهیپنوتیزمی به روش شولتز – خودهیپنوتیزم به روش شولتز یک متد خودهیپنوتیزمی موثر است که بر اساس تکنیک‌های توسعه‌یافته توسط میلتون اریکسون و دکتر دیوید شولتز استوار می‌شود. این روش معمولاً با متوجه شدن از اهداف و آرزوهای خود آغاز می‌شود. شما با بیان هدف یا تغییری که می‌خواهید در زندگی‌تان ایجاد کنید، به خود انگیزه دهید.

بحث خلسه را به طور مفصل بحث کرده ایم اینکه بتوانیم با استفاده از خود هیپنوتیزم خلسه را درک نماییم بحث را جذابتر می کند در خود هیپنوتیزم و خلسه را توضیح می دهیم و تعدادی از انواع  خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم را برایتان توضیح میدهم.

روند خودهیپنوتیزم به روش شولتز شامل مراحل زیر می‌شود:

فهرست مطالب مقاله

1. مرحله آرامش: ابتدا، در محیطی آرام و بی‌صدا، به آرامی نشسته و تمرکز خود را به دور از هرگونه مزاحمتی جلب می‌کنید. تنفس عمیقی انجام دهید تا به آرامش عمیق وارد شوید.

2. تعریف هدف: در این مرحله، هدف یا تغییری که می‌خواهید در خود اعمال کنید را با دقت تعریف می‌کنید. این می‌تواند مهارت‌های جدید، افزایش اعتماد به نفس، مدیریت استرس، یا هر هدف دیگری باشد.

3. تجسم هدف: شما تصور می‌کنید که هدف خود را به واقعیت تبدیل می‌کنید. از تمامی حواس خود برای تجسم و تجربه واقعی آن استفاده می‌کنید.

4. تلقین به خود: در این مرحله، شما به خودتان پیام‌های مثبت و تلقینی می‌دهید که با اهداف و تغییراتی که می‌خواهید در خود اعمال کنید، همخوانی داشته باشند. این پیام‌ها باید مثبت، قوی‌کننده و محرک باشند.

5. ترکیب آرامش: پس از اتمام تلقین‌ها، به آرامی از حالت خودهیپنوتیک خارج می‌شوید. تنفستان را به تدریج به حالت عادی برمی‌گردانید و به آهستگی چشمانتان را باز می‌کنید.

رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزمی به روش شولتز

برای رسیدن به حالت خلسه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز و از راه دور ابتدا سعی کنید در محل آرامی نشسته یا به حالت خوابیده و راحت قرار گیرید، سپس نگاه خود را به نقطه ای در روبه روی خود یا سقف متمرکز نمایید. به خاطر داشته باشید که نقطه ای را انتخاب کنید که حداقل 20 سانتی متر بالاتر از خط دید افقی شما باشد. سپس با نگاه کردن ممتد به آن نقطه، چشمان شما به تدریج احساس سوزش پیدا می کند و احساس می کنید که تمایل به بستن چشمان خود دارید. در هنگامی که به این نقطه خیره شده اید، می توانید با جملاتی مشابه جمله زیر، خود را آماده پذیرش حالت خلسه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز کنید:

«چشمان من رفته رفته سنگین تر می شود و احساس خواب آلودگی به من دست می دهد».

انجام خودهیپنوتیزمی  به روش دکتر شولتز در کلینیک

نقطه ای را انتخاب کنید که حداقل 20 سانتی متر بالاتر از خط دید افقی شما باشد

 

شمارش معکوس برای خلسه خود هیپنوتیزمی

در شمار معکوس برای خلسه خود هیپنوتیزمی می توانید شروع به شمارش معکوس از 10 تا 1 نمایید و با شمارش هر عدد جملات تلقینی را با خود تکرار کنید

10- حالا به تدریج حالت خستگی و خواب به من دست می دهد.

9- چشمانم احساس سنگینی و خستگی می کند.

8- تمایل به بستن چشم هایم دارم.

این شمارش و جملات تلقینی مشابه را تا آن جا تکرار می کنید تا به عدد 1 برسید. برای این که عمق هیپنوتیزم شما بیشتر شود، می توانید از تصور نیز در کنار این شمارش استفاده نمایید، مثلا پله کانی را که به زیر زمین می رود در نظر بگیرید که با هر شماره یک پله از آن پایین می روید و به تدریج محیط اطراف شما تاریک و تاریک تر می شود. لازم به تذکر است که هر کجا احساس کردید تمایل به بستن چشم هایتان دارید مانع این کار نشوید و آزادانه چشم هایتان را ببندید و شروع به تکرار جملات زیر کنید:

«اکنون من در حالت خواب هیپنوتیک هستم و احساس راحتی و آرامش دارم، خواب من هر لحظه سنگین و سنگین تر می شود. با هر تنفسی که انجام می دهم،عمق خواب من بیشتر شده و در حالت خوابی بسیار عمیق قرار می گیرم».

پس از این که احساس کردید بدنتان دیگر نیازی به این تلقینات ندارد، شروع به ریلکس کردن و شل نمودن کلیه ی عضلات بدنتان کنید. برای این کار از نوک انگشتان پا آغاز کنید و به تدریج کف پاها، ساق پاها ،ران، باسن، کمر، سینه، پشت، دست ها، گردن و سر را شل نمایید. نحوه کار به این ترتیب است که با هر دمی که انجام می دهید، توجهتان را به یکی از قسمت های فوق متمرکز کرده و آن قسمت را در ذهن خود شل می نمایید، و سعی می کنید با هر باز دم خستگی ها و تنش های انباشته شده در آن قسمت را خارج نمایید. در انتها متوجه می شوید که کلیه ی قسمت های بدنتان به حالت بسیار راحت و شل در آمده است.

 استفاده از جملات تاکیدی در هیپنوتیزم

برای کسب آرامش به روش دکتر شولتز شما می توانید در هنگام خودهیپنوتیزمی به روش شولتز از جملات تاکیدی نظیر جمله زیر برای تاثیر بخشی بیشتر عملکردتان استفاده نمایید:

«با این تنفس تمام خستگی ران هایم را خارج می کنم و عضلاتم با حالتی بسیا آرام و شل در می آیند.» بسیاری ترجیح می دهند که در هنگام دم و تمرکز بر روی یکی از مناطق بدن و عضلات آن ناحیه را منقبض کرده و سپس در هنگام بازدم منبسط و رها  سازند. انجام این کار نیز به تاثیر هر چه بیشتر رها سازی کمک نماید. می توانید پس از انجام همه مراحل، به طور ناگهانی عضلات تمام قسمت های بدن را با هم به مدت 5 ثانیه منقبض کرده و سپس رها سازید.

اگر در انجام عمل رها سازی مبتدی هستید، می توانید برای جلو گیری از سردرگمی در هنگام اجرای تکنیک، ابتدا تکنیک را به ساده ترین شکل ممکن اجرا نموده(فقط توجه روی منطقه و آزاد سازی ذهنی) و سپس روش های تکمیلی استفاده از جملات تاکیدی، تنفس و انقباض و انبساط عضلات را به تدریج در روز های بعد به آن اضافه کنید.

تکرار تکنیک جملات تاکیدی در خودهیپنوتیزمی به روش شولتز

کسب آرامش به روش دکتر شولتز پس از انجام تکنیک خودهیپنوتیزمی به روش شولتز جملات تأکیدی بدن دچار رخوت بسیار زیادی شده و شما برای اجرای مراحل بعدی آماده هستید. توجه این بخش مخصوص هیپنوتیزم می باشد و دیگر ربطی به آموزش حالت خلسه ندارد. حال هنگام تاثیر گذاری بر روی ضمیر نا خود آگاه است، در این زمان به خود یادآور شوید که:

(هم اکنون من در عمق خواب هیپنوتیک بسیار عمیقی هشتم و کلیه جملاتم مستقیما در ضمیر ناخود آگاه من درج شده و تمامی دستورات به اجرا در می آیند).

تمرین قبل از شرطی کردن ضمیر ناخودآگاه و خلسه خودهیپنوتیزمی

در خودهیپنوتیزمی به روش شولتز می توانید برای کسب آرامش به روش دکتر شولتز قبل از شرطی کردن ضمیر ناخودآگاه جملاتی را برای آرامش بیشتر جسم و روحتان به خود تلقین کنید.

  • هم اکنون من بسیار آرام و راحتم، تمامی مسایل شخصی من حل شده است و اعصابی آرام و راحت دارم. من بسیار خوشبخت هستم، تمامی کار هایم را به خوبی انجام می دهم و زندگی سرشار از آرامش و آسایش دارم.

در این هنگام نوبت آن است که ضمیر نا خودآگاه خود را به حالت “شرطی” در آورید، به این صورت که به طور مثال به خود بگویید:

  • پس از بیداری هر بار که چشمانم به گل سرخی افتاد،تمام ناراحتی هایم از من خارج شده و اعصابم راحت خواهد شد.

و این تلقین را برای 4 تا 5 بار به طور آهسته و شمرده تکرار نمایید. یکی از بهترین و ساده ترین تلقیناتی که با نام “خود تلقینی1” شناخته می شود این جمله تاکیدی است که “من هر لحظه و هر روز، در هر جهت و هر زمینه بهتر و بهتر می شوم”. این جمله توسط امیل کوئه2 فرانسوی در سال های 1920 در تلقینات هیپنوتیزم استفاده شد و هنوز هم با همان قدرت روز اول در این زمینه به کار می رود. برای آرامش بیشتر می توانید خود را درون طبیعتی تصور کنید و مدتی را در آنجا به تمدداعصاب مشغول شوید، یا خود را درون چمن زاری تصور کنید که خوابیده اید و از عطر گل های اطرافتان استفاده می کنید.

اکنون پس از رسیدن به آرمیدگی و جایگزین کردن جملات شرطی در ضمیر ناخودآگاهتان نوبت به آن رسیده که از حالت هیپنوتیز خارج شده و به روزمره باز گردید.

بازگشت به حالت عادی پس از هیپنوتیزم و خلسه خودهیپنوتیزمی

در رابطه با تلقین و جملات مورد استفاده بیشتر صحبت خواهد شد. جهت بازگشت به آگاهی عادی به خود بگویید:

 اکنون با شمارش اعداد 1 تا 10(عکس شمارش اولیه) به حالت عادی باز می گردم و هنگام بیداری کلیه خستگی ها و ناراحتی هایم از بدنم خارج شده اند و شروع به شمارش نمایید:

✔️ حالا به حالت بیداری در می آیم.

✔️ تمامی حواس 5 گانه ام به حالت طبیعی خود بر می گردند.

✔️ بدنم بیداری خود را به دست می آورد.

✔️ احساس می کنم تمایل به بیدار شدن دارم و به تدریج قادر به باز کردن چشمانم می باشم.

✔️ چشمانم در حال باز شدن هستند و کم کم قادر به حرکت دادن اعضای بدنم می باشم.

و به تدیج پیش می رویم تا با شمارش عدد 10 کاملا به حالت عادی باز گردیم این سیستم بسیار پیشرفته و جالب است، زیرا با فرو رفتن به حالت هیپنوتیزم یا آلفا تلقینات انجام شده  مستقیما بر روی ضمیر نا خود آگاه اثر گذاشته و ضمیر را مستعد پذیرش و انجام تلقینات و شرطی سازی ها می کند. پیشنهاد  می شود حداقل 2 تا 3 بار در هفته از این تمرین استفاده نمایید.

خودهیپنوتیزمی به روش شولتز (J. H. Schultz) یا (آموزش خود زاد) Autogenes Training :

خلسه خود هیپنوتیزمی توسط پروفسور شولتز متخصص اعصاب و استاد دانشگاه برلین، که دریافته بود که بیماری ۷۵ درصد از افرادی که به پزشک مراجعه کرده و پزشکان در آزمایشگاه هیچگونه نشانه ای از بیماری را نزد این بیماران پیدا نمی نمایند و از دریافت دلیل بیماری آنان عاجز می مانند ریشه روان تنی دارد . یعنی اعصاب خودکار این بیماران ( اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک) بدلیل فشارهای جسمی، روانی و اجتماعی در وضعیت دائمی استرس ساز قرار گرفته و در نتیجه آن بافتها و ارگانهایی از بدن آنان مانند قلب، ریه، معده و دستگاه گوارشی آسیب دیده اند. شولتز برآن شد که روشی ابداع نماید که اعصاب خودکار این افراد را تحت تاثیرقرار داده و درنهایت به حالت استراحت و آرامش (تنظیم شده) برگرداند. او می دانست که سالها پیش از وی دکتر اسکار فوگل (Dr. Oskar Vogel) در سویس با روش هیپنوتیزم به معالجه بیماران خود می پرداخته و در پایان عمرش سعی نموده است روشی ابداع نماید تا خود افراد بتوانند خود را هیپنیوتیزم کرده و به بهبود و سلامتی خود یاری برسانند. اما نتوانسته بود روشی را با ساختار مشخص ارائه دهد.

خلسه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز

خودهیپنوتیزمی به روش شولتز در سالهای (۱۹۲۶ـ۱۹۳۲) روشی با ساختار علمی پایه گذاری نمود. وی در روش خود از شیوه یوگا در مدیتیشین بهره گرفت. شولتز روش خود را Autogenes Training (آموزش خودزاد) نامید آتو (Auto) به زبان آلمانی یعنی بطور خودکار و اتوماتیک و گِنِس برگرفته از پسوند یونانی گنیک (-genic) بمعنی تولید و زاییده شده از، و ترینینگ (Training) به زبان آلمانی و انگلیسی یعنی تمرین و آموزش. یکی از دلایلی که وی روش خود را خود هیپنوتیز می نامید آن بود که اولا خیلی افراد از کلمه هیپنوتیزم ترس داشتند و علاوه برآن بسیاری از افراد شارلاتان هیپنوتیزم را بدنام نموده بودند.

خودهیپنوتیزمی به روش شولتز

خودهیپنوتیزمی به روش شولتز در سالهای (۱۹۲۶ـ۱۹۳۲) روشی با ساختار علمی پایه گذاری نمود.

تاکید شولتز بر روی کلمه تمرین در خود هیپنوتیزمی

خودهیپنوتیزمی به روش شولتز روی کلمه تمرین دوبار تأکید می نمود زیرا می دانست کسانی که می خواهند این روش را فرا گیرند اغلب احتیاج به تمرین های زیادی دارند این روش همچنین خود آرام بخشی متمرکز نیز نامیده می شود زیرا حواس شخص را با متمرکزکردن توجه اش به آنچه که در بدن و روانش می گذرند منحرف می سازد. خودهیپنوتیزمی به روش دکتر شولتز یکی از شیوه های موثر درمانی و پیشگیری برای سلامتی و مراقبت از روان می باشد و افراد ۱۰ سال به بالا می توانند آن را انجام دهند.

در این روش اشخاص و بیماران یاد می گیرند که چگونه به خواب مصنوعی رفته و سیستم فیزیولوژیکی خود را تحت تاثیر قرار دهند و در نتیجه، استرس، ترس و درد خود را کاهش دهند. تفاوت آموزش خودزاد با خوابیدن در آن است که فرد در خواب هیچگونه تاثیری برخود ندارد و اطراف خود را بخوبی حس و درک نمی کند و عضلاتش در صورت وجود فشار عصبی می توانند در حالت انقباض قرار داشته باشد. در آموزش خودزاد اما برعکس، فرد در حالتی کاملا متمرکز و آگاهانه به سر می برد و عضلاتش در حالت رها شده و آزاد قرار دارند.

شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز در سه مورد بکار گرفته می شود:

✔️  شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز برای دوره مبتدی که برای کاهش استرس و توانبخشی مجدد در بیمارستان ها، مطب ها و مؤسسات امور روانشناسی ارائه می گردد

✔️ شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز برای دوره متوسط که در آن خواست ها و نیاز بیمار نیز در نظر گرفته می شوند.

✔️ شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز برای دوره پیشرفته که در آن فرد یاد می گیرد که چگونه از این شیوه برای درمان بیمارهای روحی و روانی و مشکلات خود کمک بگیرد.

این روش در حالت نشسته به روش درشکه ای معروف است. دکتر شولتز مشاهده کرده بود که وقتی درشکه چی های برلین بر روی درشکه خود استراحت می کنند با حالتی متمایل به جلو و در حالیکه سرشان به پایین خم شده و عضلاتشان رها شده است به خواب می روند. وی این حالت را برای حالت نشسته درمان خود انتخاب کرد.

فرد برای داشتن این حالت روی یک صندلی بدون دسته می نشیند (کسانی که کمر درد دارند می تواند از صندلی دسته دار استفاده نمایند.) سپس بالاتنه خود را کمی به جلو می دهد و آن را در حالتی که احساس ثبات می کند نگه می دارد. سپس سر خود را کمی پایین آورده و آن را کاملا شل و رها می سازد. کف دست ها را نیز بدون آنکه انگشتان با یکدیگر تماسی داشته باشند روی ران ها قرار می دهد. در حالت خوابیده دستها کنار بدن، کف دستها رو به پایین و پاها در حالیکه جهت انگشتان آنها برخلاف یکدیگر و رو به بیرون قرار دارند آزاد و رها گذاشته می شوند.

انجام خودهیپنوتیزمی  به روش دکتر شولتز در کلینیک

روش دکتر شولتز را می توان در کلینیک انجام داد. این حرکات را در کلینیک ها در گروههای ۱۵- ۱۰نفره و برای کسانی که در مراحل پیشرفته هستند در گروه های ١۰- ۷ نفره انجام می دهند. در کلینیک های درمانی این روش روزانه و در مطب ها و  کلاس های ویژه حداقل یک بار در هفته انجام می گر دد. این روش از شش مرحله تشکیل می گردد که فرد پس از گذراندن ۶ شش جلسه همه مراحل را بطور کامل فرا می گیرد. در حالت خوابیده فرد روی زمین دراز کشیده و از پاشنه پا تا سرش را روی زمین قرار می دهد.

در خودهیپنوتیزمی به روش شولتز با جملات مثبت شروع به تلقین به خود می کند:

١- من آرام هستم ۵ مرتبه

۲- احساس سنگینی چب دستها با دست چپ و راست دستها با دست راست خود آغاز می کنند، دست راستم (دست چپم) سنگین است هر کدام ۵ مرتبه، دستهایم سنگین است ۵ مرتبه، دستهایم کاملا سنگین است ٣ مرتبه، پای راستم (پای چپم) سنگین است، هر کدام ۵ مرتبه، پاهایم سنگین است5 مرتبه، پاهایم کاملا سنگین است ۳ مرتبه، بدنم سنگین است (از پاها تا گردن) ۳مرتبه.

٣ – احساس گرمی دست راستم (دست چپم) گرم است ۵ مرتبه، دستهایم گرم است ۵ مرتبه، دستهایم کاملا گرم است ۳ مرتبه، پای راستم (پای چپم) گرم است ۵ مرتبه، پاهایم گرم است ۵ مرتبه، پاهایم کاملا گرم است ٣ مرتبه بدنم گرم است (از پاها تا گردن) ۳ مرتبه.

۴- قلب من آرام و منظم می زند ۵ مرتبه

۵- تنفس من آرام است ۵ مرتبه

۶- شکم من گرم است (از قفسه سینه تا ناف، در واقع معده) ۵ مرتبه

۷- پیشانی من خنک است ۵ مرتبه

۸- فرد به تلقین مورد نظر خودش می پردازد بعنوان مثال: من آرام هستم ۵ مرتبه

انجام خودهیپنوتیزمی  به روش دکتر شولتز در کلینیک

در روش شولتر فرد به تلقین مورد نظر خودش می پرداز

نکات مهم در خودهیپنوتیزمی به روش شولتز

شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز از نکات مهم که در روش دکتر شولتز باید به آن توجه داشت اینست که کسانی که بیماری قلبی دارند یا احساس خوبی در مرحله ۴ ندارند می توانند از این مرحله صرف نظر کرده و از مرحله ۳ به مرحله ۵ بروند. در گفتن جملات باید دقت کرد بعنوان مثال برخی از مربیان کم تجربه به جای گفتن من قلبم آرام و منظم می زند، جمله من قلبم منظم و یواش می زند را بکار می برند.

گفتن کلمه یواش موجب بروز اختلالات قلبی در کار آموزان می گردد و یا بجای آن جمله من قلبم منظم و قوی می زند را بکار می برند. گفتن کلمه قوی برای بیمارانی که دارای فشار خون کم می باشند البته مؤثر است اما برعکس برای بیماران دارای فشارخون بالا،  خطرناک می باشد زیرا فشار خون آنان را بالا می برد.

در ادامه تمرینی ذکر می‌کنم که سال‌های نخستین کار خود، که خصوصی کار می‌کردم، آن را ابداع نمودم. ریشه این تمرین برگرفته از مطالب دفتری و اداری من است. تقریباً همه مردم به موضوع خود‌ هیپنوتیزم علاقه دارند. خود‌ هیپنوتیزم جذابیت‌های بسیاری دارد که به مدد آن‌ها امتیازهایی سحرآمیز و بهبود بخش نصیب انسان‌ها می‌کند. تقریباً هر فرد در مقطعی از زندگی خود نیاز به بهبود وضعیت خویش دارد. خواب مصنوعی یا خود‌هیپنوتیزم  پاسخ این نیاز انسان‌ها است.

متخصص هیپنوتیزم اراده لازم را برای ایجاد انگیزه در مردم داراست. آیا این طور نیست؟ متخصص هیپنوتیزم هیچ نیروی خاصی ندارد، بلکه فقط مهارت دارد.

متخصص ماهر هیپنوتیزم در خودهیپنوتیزمی به روش شولتز

در شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز متخصص هیپنوتیزم هیچ نیروی خاصی ندارد، بلکه فقط مهارت دارد. در گذشته متخصص‌ ماهر هیپنوتیزم به کسی اطلاق می‌شد که قادر بود مردم را سرگرم کنند. آن‌ها عمداً این ذهنیت را به مردم القا می‌کردند که نیرویی فوق‌العاده دارند و می‌توانند مردم را به انجام کارهایی خاص وادار کنند. نیروی هیپنوتیزم بستگی به مفعول این فرآیند و ذهن او دارد. وقتی تمام نیروی خلاقِ ذهن او آزاد شود، نتیجه شگفت‌‌انگیزی در پی خواهد داشت.

ظرفیت ذهن انسان برای حل مشکل‌ها و ایجاد خلاقیت چشمگیر و شگفت‌ انگیز است. خود‌ هیپنوتیزم و سایر شگردهای خواب مصنوعی روشی برای دستیابی و به‌ کارگیری نیروی ذهن هستند. همانطور که گفتم من کارم را با هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم شروع کردم . در آن سال ها کسی به این وسعت در مورد هیپنوتیزم کار نمی کرد هدف من این بود که بتوانم هیپنوتیزم را بهتر و کاربردی تر در اختیار افراد و علاقمندان هیپنوتیزم قرار دهم . به همین دلیل در این زمان وقت و انرژی زیادی برای بهتر شدن کار گذاشتم . در این روز ها که تسلط کافی بر روی روش های هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم پیدا کردم، تکنیک خود هیپنوتیزمی فوری با چشم باز یا بسته را کار کردم.

درباره کتاب خود هیپنوتیزم فوری

کتاب خود هیپنوتیزم فوری درباره‌ی کشف موفقیت‌ آمیز در هیپنوتیزم و فرآیند بهبود خود است. در سال 1997، من شیوه‌ی غیرمعمولی را برای ایجاد هیپنوتیزم کشف کردم. به عنوان یک هیپنوتیزم درمانگر حرفه‌ای، آن شیوه را از آن زمان تدریس، آزمایش و اصلاح کرده‌ام. من این شیوه را خود هیپنوتیزم فوری می‌نامم. این شیوه شامل خواندن و نوشتن دست نوشته‌های هیپنوتیزم به عنوان وسیله‌ی وارد شدن به حالت هیپنوتیزم است.

این شیوه‌ی هیپنوتیزم را می‌توان برای اهداف درمانی گسترده‌ای استفاده کرد: ترک عادت‌های بد، اعتمادسازی، رسیدن به موفقیت و بسیاری از اهداف دیگر. این شیوه‌ی بدون شکست به تجربه یا دانش هیپنوتیزم به هیچ عنوان نیازی ندارد. علاوه بر آن، این شیوه آنقدر ساده است که ممکن است تعجب کنید که چرا هیچ کس قبلاً به آن فکر نکرده است. یا اگر به آن فکر هم کرده است، چرا هرگز این کشف را منتشر نکرده است.

یا اگر آن را منتشر کرده است، پس چگونه است که هیچ کس درباره‌ی آن چیزی نمی‌داند؟ خود هیپنوتیزم فوری در کارایی و سادگی‌اش بدیع است. من خود هیپنوتیزم فوری را به جای آنکه یک اختراع بدانم یک کشف می‌نامم، زیرا این شیوه در زمان حیات هیپنوتیزم درمانی از نظرها مخفی بوده است. آنچه که انجام داده‌ام تشخیص ارزش بالقوه‌ی آن و بسط و گسترش آن به شیوه‌ای است که هر انسان آگاهی بتواند از آن استفاده‌ی بهینه کند.

چرا کتاب خود هیپنوتیزم فوری همچون سایر کتاب‌های بهبود خود نیست؟

این کتاب دارای ویژگی‌ای است که بیشتر کتاب‌های کمک به خود آن را ندارند. بیشتر نویسندگانی که کتاب‌های کمک به خود را می‌نویسند شیوه‌هایی را توصیه یا توضیح می‌دهند که فقط بعد از خواندن کتاب‌هایشان باید از آن‌ها پیروی کرد. یعنی فقط هنگامی که خواندن آن کتاب‌ها را تمام کردید می‌توانید آن توصیه‌ها را به مرحله‌ی عمل درآورید. اما با وجود کتاب خود هیپنوتیزم فوری هیچ تاخیری وجود ندارد. شما حتی بدون کنار گذاشتن این کتاب نیز از آن بهره خواهید برد. این کتاب به گونه‌ای طراحی شده است تا زمانی که آن را می‌خوانید تغییر کنید!

با این ابداع در بهبود خود هیچ کلمه یا جمله‌ی حکیمانه‌ای برای یادآوری در این کتاب وجود ندارد. هیچ مهارتی برای تمرین کردن وجود ندارد. هیچ ویژگی‌ای برای تقلید کردن از «افراد کاملاً حرفه‌ای» وجود ندارد. این کتاب و تکنیک‌های شرح داده شده در آن مستقل هستند. کمک این کتاب فوری است. نتایج این کمک به شکل خودکار خود را نشان می‌دهد.

کتاب خودهیپنوتیزم فوری برای چه کسانی طراحی شده است؟

کتاب خوهیپنوتیزم فوری برای کسانی طراحی شده است که یک وسیله‌ی ارزشمند و قوی برای تغییرات شخصی مثبت می‌خواهند یا به آن نیاز دارند. اگر هیپنوتیزم برای شما تازگی دارد، خود هیپنوتیزم فوری به شما وسایل سریع و ساده‌ای را برای بهبود کیفیت زندگی خود در بسیاری از بخش‌ها ارائه می‌دهد.

اگر خواننده‌ی مشتاق کتاب‌های خودت انجام بده هستید، خود هیپنوتیزم فوری را جایگزین مناسبی برای برخی از شیوه‌های دیگری خواهید یافت. که ممکن است آن‌ها را آزمایش کرده باشید. اگر یک هیپنوتیزم درمانگر حرفه‌ای یا یک روانپزشک هستید، از سادگی قدرتمند خود هیپنوتیزم فوری به هیجان خواهید آمد. قواعد عملی این شیوه دارای نشانه‌ها و کاربردهای بسیاری برای رشته‌های هیپنوتیزم درمانی، روانپزشکی و غیره است.

مطالب کتاب خودهیپنوتیزم فوری

موضوع اصلی این کتاب حول محور یادگیری خود هیپنوتیزم فوری است. این کتاب نه فقط به شما مفاهیم خود هیپنوتیزم فوری را معرفی می‌کند. بلکه در واقع شما را به هنگام انجام آن هیپنوتیزم می‌کند. این کتاب به عنوان یک گام موثر و مبتکر برای تضمین موفقیت در انجام خود هیپنوتیزم فوری عمل می‌کند. شما این شیوه را با استفاده از دست نوشته‌های مناسب برای رسیدن به اهدافتان به کار خواهید برد.همانطور که ذکر شد، برای عملی کردن خود هیپنوتیزم فوری نیازی به دانستن هیپنوتیزم ندارید. اما داشتن دانش مقدماتی آن قطعاً مفید خواهد بود.

قسمت های کتاب خود هیپنوتیزم فوری

بخش اول شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز

این کتاب به شما می‌گوید که به چه چیزهایی نیاز دارید تا از نیروی ذهن ناخودآگاه خود و چگونگی ارتباط آن با هیپنوتیزم آگاه شوید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

شما همچنین از این چیزها آگاه خواهید شد:

✔️ هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم چه چیزهایی هستند و آیا شما هیپنوتیزم‌ پذیر هستید یا نه.

✔️ سوء‌ تعبیرها و ترس‌های بی‌اساسی که برخی از افراد درباره‌ی هیپنوتیزم و میزان امن بودن آن دارند.

✔️ هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم سنتی چگونه کار می‌کنند و مشکلات مرتبط با شیوه‌های سنتی چه چیزهایی هستند.

✔️کشف من: خود هیپنوتیزم فوری چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه به شکل خودکار از نقص‌های مشکل‌ساز مرتبط با شیوه‌های سنتی اجتناب می‌کند. اجازه می‌دهد تا نیرو و سادگی آن را تجربه کنید!

بخش دوم شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز

در این بخش به شما نشان داده خواهد شد که چگونه این شیوه را برای 35 هدف رایج هیپنوتیزم با استفاده از دست نوشته‌های به شکل حرفه‌ای آماده شده‌ی هیپنوتیزم بکار ببرید.

بخش سوم شیوه خودهیپنوتیزمی به روش شولتز

شما با جنبه‌ی دیگری از خود هیپنوتیزم فوری آشنا خواهید شد که به شما نشان می‌دهد چگونه از این شیوه به شکل واقعی برای هر هدف بهبود خود، صرف نظر از منحصر به فرد بودن آن استفاده کنید. من این فرآیند را برای چندین سال در واحدی به نام «چگونه خود را با چشمان باز هیپنوتیزم کنیم» تدریس کرده‌ام.  دانشجویانم به راحتی بر آن تسلط پیدا کرده‌اند.

انجام خودهیپنوتیزمی  به روش دکتر شولتز در کلینیک

هر فردی می تواند از خود هیپنوتیزم استفاده نماید

ویژگی های کتاب خودهیپنوتیزم فوری

کتاب خود هیپنوتیزم فوری با ذکر چند نکته‌ی مهم در باب تضمین موفقیت خود هیپنوتیزم فوری به پایان می‌رسد. علاوه بر آن، این کتاب جواب‌هایی را به برخی از رایج‌ترین سوالات غالباً پرسیده شده در رابطه با این شیوه‌ها و استفاده‌ی صحیح از آن‌ها به شما ارائه می‌دهد . فراموش نکنید که بخش ضمیمه‌ی پایان این کتاب را حتماً مطالعه کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید از چالش استرس‌ زدای خود هیپنوتیزم فوری استفاده کنید.

این کتاب به شیوه‌ی سنتی نوشته شده است. من تلاش نکرده‌ام که با نثر ادبی شما را به تحسین وادارم . یا با زبان گاهی بیش از حد تخصصی مرتبط با حرفه‌ام شما را تحت تاثیر قرار دهم. من همچنین از هدر دادن زمان‌ شما با گفتن جملاتی همچون «مورد مطالعاتی شماره‌ی 73، چگونه اتل جونز از شیوه‌ی من سود می‌برد» خودداری کرده‌ام. اگر در هر صورت شبیه من هستید، قطعاً می‌خواهید که به سرعت ممکن به کُنه مطلب دست پیدا کنید. بنابراین، من به شما فقط آن چیزهایی را خواهم گفت که حقیقتاً به دانستن آن‌ها نیاز دارید.

تا خود هیپنوتیزم فوری را مستقیماً و به سرعت ممکن در زندگی خود به کار ببرید. هنگامی که تکنیک‌های خود هیپنوتیزم فوری را برای اهداف خود به کار بردید و مشاهده کردید که چگونه زندگی‌تان به سرعت و به راحتی بهبود بخشید، دیگر به داستان‌های هیجان‌ آمیز نیازی ندارید. تا شما را نسبت به نیروی این شیوه متقاعد کند. بدلیل موفقیت در استفاده از این شیوه، با ابزار شگفت‌ انگیزی آشنا خواهید شد که الان در دستان شماست.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله ...

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

تلقین به نفس روشی شگفت انگیز برای تقویت اراده

تلقین به نفس شاید یکی از عوامل نیرو زا و انرژی دهنده بشر تلقین ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه