دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

خواب مغناطیسی: رازهای عجیب در دنیای هیپنوتیزم

خواب مغناطیسی: رازهای عجیب در دنیای هیپنوتیزم

خواب مغناطیسی یا هیپنوتیزم را به ساده ترین توضیحی که می توان از هیپنوتیزم «hypnosis» داد تشبیه آن است به حالت کسی که در خواب راه می رود و یا حرف می زند و این حالت اخیر را در معرفه النفس رؤیای متحرک طبیعی گویند ولی چنانکه به کرات دیده ایم رویای متحرک را مصنوعاً نیز می توان ایجاد کرد. این پدیده را هم فرد خودش به کمک خودهیپنوتیزم و توسط دیگران به کمک دگرهیپنوتیزم می تواند صورت بگیرد.

بدین طریق که خواب کننده مدتی در چشم تجربه شونده خیره نگاه کند و عزم خود را شدیداً در این امر متمرکز نماید و چون تجربه شونده به خواب رود. آزمایش کننده می تواند با او به تکلم پردازد و وی را در عین خواب به سخت آورد. اگر این تجربه در پنج یا شش تن عمل شود مشاهده می گردد که اقلاٌ یک نفر به خواب می رود و با او در خواب می توان تکلم کرد و بر خلاف آن چه که شهرت دارد برای این کار حاجتی به داشتن چشمان سیاه و نافذ نیست.

کسی که به خوابش کرده اند به شدت زود باور است چنان که اگر وی را بزرگ ترین مردان دنیا بگویند باور می کند، زیرا قوۀ انتقاد در این حالت از شخص سلب می شود. روزی به یکی از هیپنوتیزم شدگان گفتند که در جنگ بین الملل درجۀ سلطانی داشت و حال آن که او در این هنگام بیش از هفت سال نداشت ولی بیچاره چنان این موضوع را باور کرده بود که به شدت در صحت آن اسرار می ورزید. با این کیفیت دیده می شود که در خواب شدگان می توان هر وهمی و تصوری را ایجاد کرد.

در همین راستا مقاله ای کامل درباره هیپنوتیزم را می خواهیم در این پست از سایت دانلود مقاله برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. در زیر می توانید مطالبی که در این مقاله آمده است را مشاهده نمایید در ابتدای این مقاله توضیحی در مورد هیپنوتیزم و تاریخچه و همچنین روش های آن داده شده است. در ادامه به مطلبی با عنوان چه کسانی می توانند هیپنوتیزم کنند می رسید. همچنین نکات آموزشی برای بردن شخص به خواب مغناطیسی بیان شده است. سپس کاربرد هیپنوتیزم در در علم پزشکی و درمان مریضی ها به کمک آن گفته شده است. و چندین مطلب که واقعاً به کامل شدن این مقاله و همچنین شخص محقق می کند.

آیا می دانید هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی چیست؟

می توان گفت که هیپنوتیزم یک فرآیند روانی است که در آن فرد به وضعیت خلسه یا ترکیبی از آگاهی عمیق و تمرکز وارد می‌ گردد. در این وضعیت خلسه که توسط شخص خاصی مانند هیپنوتیزور و یا خود فرد القا شده اس به عنوان حالتی از تغییرات ذهنی به حساب می آید. در این وضعیت، فرد معمولاً به تلقین‌ها و دستورات هیپنوتیزور حساس تر می‌شود و ممکن است تغییراتی در رفتار، احساسات و تجربیات خود را تجربه نماید. هیپنوتیزم یا خواب مصنوعی به عنوان یک ابزار مفید در درمان مشکلات روانی، کاهش درد، کنترل استرس، و بهبود عملکرد استفاده می‌شود. این فرآیند معمولاً توسط متخصصین و افرادی که در حوزه هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی انجام می‌شود و تمامی فرآیند‌ها با رضایت و همکاری داوطلب انجام می‌شوند.

 

آیا می دانید هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی چیست؟

می توان گفت که هیپنوتیزم یک فرآیند روانی است که در آن فرد به وضعیت خلسه یا ترکیبی از آگاهی عمیق و تمرکز وارد می‌ گردد.

تعاریف هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی

تعاریف گوناگونی از هیپنوتیزم یا حالت خوابواره به عمل آمده است که ما چند مورد از آن را دقیقاً نقل می کنیم. در فرهنگ لغت پزشکی استدمن چنین آمده است:

“حالت هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی حالتی است شبیه خواب عمیق که به طور مصنوعی ایجاد شده یا حالتی است مانند خلسه که هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی شونده به میزان زیادی تلقین پذیر می گردد و به آسانی به تلقینات هیپنوتیزور پاسخ می دهد.”

دکتر دیوید واکسمن هیپنوتیزم را چنین تعریف می کند :

“حالت تغییر یافته ای از آگاهی است که در نتیجه تمرکز مطلق به صدای هیپنوتیزور ایجاد می گردد و بدین سان تغییراتی قابل اندازه گیری در جسم، فیزیولوژی عصبی و روان به وجود می آید و باعث تغییراتی در احساسات، خلق، تصورات و درک زمان می گردد.”

تاریخ هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی

به حقیقت تاریخ هیپنوتیزم از ابتدای خلقت بشر است. پدیده هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی جزیی از روان انسان است و هر فرد به طور طبیعی قبل از به خواب رفتن و قبل از بیداری کامل و هوشیاری وارد مرحله ای از خلسه هیپنوتیزمی می گردد و این حالت تغییر یافته هوشیاری روزانه بارهای تکرار می گردد.خلسه هیپنوتیزمی از دیرباز در تمدن های باستانی مصریان، آریایی ها، یونانیان موضوعی شناخته شده بوده و جهت درمان و شفای بیماران از معابدی به نام معابد خواب در کلیسا ها و در آتشکده ها به هنگام گرد هم آیی های مذهبی به صورت انفرادی یا گروهی استفاده می شده است و اکنون نیز از قدرت خلسه هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی به عنوان درمان و پیشگیری در بسیاری از امراض استفاده می گردد.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

در اینکه چگونه و در چه عصری از هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی به طور رایج استفاده می گردیده سوابق مشخص و دقیقی تا دو قرن پیش وجود ندارد. پدیده مغناطیس حیوانی مغز و روان برای بقراط (370-460 ق.م) پدر طب شناخته شده بود. پاراسلسوس، اسحاق نیوتن و سایر دانشمندان و فلاسفه دیگر نیز به حقیقت مغناطیس حیوانی که بعداً مسمر آن را به وضوح بیان نمود واقف بودند.

در قرن هجدهم پزشکی اتریشی به نام آنتون فرانز مسمر که او را به عنوان پدر هیپنوتیزم می شناسیم تحت نفوذ افکار پاراسلسوس و فون هلمونت که معتقد بودند بدن انسان از نیروی مغناطیس کیهانی و نفوذ ستارگان و مایع مغناطیسی حیوانی تأثیر می پذیرد، قرار گرفت و همین افکار باعث شد که مغز جستجوگر مسمر، بر روش های درمانی غیر مادی متمرکز گردد.

تقویت حافظه با هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی

هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی در تقویت حافظه و تحریک بازیابی خاطرات، خارج از بافت درمانی نیز در ارزیابی خاطرات گواهان جنایت ها و قربانیان آن ها به کار گرفته شده است. گرچه پژوهش های فراوانی نشان می دهد که هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی حافظه صحیح را افزایش نمی دهد ولی تمایل فرد را در گزارش خاطرات نامطمئن قبلی، با اطمینان بیشتری افزایش می دهد.

باید توجه داشت فردی که هیپنوتیزم شده تمایل زیادی دارد با افسانه پردازی برخی صحنه ها و ایجاد انحراف در خاطرات، هماهنگی بیشتری با عقاید، آرزوها و فانتزی های خود پیدا کند. ممکن است سعی کند سرنخ ها را در اصل وقایع دخالت دهد و در مواردی از کلام و سؤالات راهنمایی کننده درمانگر استفاده کند و به عنوان خاطرات واقعی بیان نماید. به نظر می رسد عقاید هیپنوتیزم کننده به نوعی در هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی، با بیمار در ارتباط قرار می گیرد و در آنچه که بیمار عقیده می یابد خاطرات خود او است وارد می شود.

تقویت حافظه با هیپنوتیزم یا خواب مغناطیسی

هیپنوتیزم حافظه صحیح را افزایش نمی دهد ولی تمایل فرد را در گزارش خاطرات نامطمئن قبلی، با اطمینان بیشتری افزایش می دهد.

از دیگر فوایدی خواب مغناطیسی

خواب مصنوعی را می توان از طریق تکنیک‌ های هیپنوتیزم یا مدیتیشن ایجاد  کرد و در موارد بسیاری می تواند برای فرد مفید واقع شود که این فواید عبارتند از:

1. خواب مغناطیسی یا خواب مصنوعی می‌تواند به کاهش استرس و تسکین اضطراب کمک کند.

2. تمرین خواب مغناطیسی یا خواب مصنوعی می‌تواند کیفیت خواب و عمق آن را بهبود دهد.

3. تکنیک یا خواب مصنوعی ممکن است به مدیریت درد مزمن کمک کند.

4. مدیتیشن و هیپنوتیزم می‌توانند فرآیند خواب را تسهیل کرده و به افراد کمک کنند تا سریعتر به خواب بروند.

5. تمرینات خواب مغناطیسی یا خواب مصنوعی می‌توانند تمرکز و توجه را افزایش دهند.

6. خواب مغناطیسی یا خواب مصنوعی می‌تواند به افراد کمک کند تا با اضطراب و افسردگی مقابله کنند.

7. یک شب خواب بهتر و بهبود یافته می‌تواند به بهبود عملکرد در روزانه و افزایش انرژی کمک کند.

به هر حال همواره به این امر توجه داشته باشید که استفاده از هر روش و تکنیکی را ابتدا به کمک متخصص آن رشته و کسی که در آن زمینه سابقه چشمگیری دارد آغاز کنید تا هم بتوانید پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در آغاز راه پیدا کنید بدون اینکه دلسرد و خسته گردید و هم اینکه از خطراتی که ممکن است متوجه شما گرد دوری گزیده و این امر در مورد استفاده از تکنیک‌ها و تمرین‌های مناسب خواب مغناطیسی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

قدرت روح انسان در تله پاتی و خواب مصنوعی

تله پاتی و خواب مصنوعی - قدرت روح انسان در تله پاتی و خواب ...

آموزش هیپنوتیزم عمیق: آشنایی با تکنیک های برای عمیق کردن هیپنوتیزم

آموزش هیپنوتیزم عمیق - هنگامی که هیپنوتیزم صورت می گیرد پس از بسته شدن ...

رازهای خوابواره یا هیپنوتیزم سفری به اعماق ذهن و ناخودآگاه

خوابواره یا هیپنوتیزم چشمان بسته، تنها در لحظاتی که روحتان به دنیای دیگری که ...

پدیده خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم راهی به سوی ناخودآگاه

پدیده خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم با آنکه از نام خواب مصنوعی به ذهن خواننده ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه