دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

پدیده خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم راهی به سوی ناخودآگاه

پدیده خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم راهی به سوی ناخودآگاه

پدیده خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم با آنکه از نام خواب مصنوعی به ذهن خواننده می رسد که باید نوعی از خواب است که فرد در آن به خواب عمیق می رود اما اینگونه نیست در حقیقت پدیده خواب مصنوعی بسیار از خواب معمولی ما بسیار دور می باشد در حقیقت با آنکه نام آنرا خواب نهاده اند اما در حقیقت هیپنوتیزم به نوعی هوشیاری مضاعف به حساب می آید. در این روش که با ایجاد تلقین های مناسب می توان به خوبی بر ضمیر ناخودآگاه تاثیر گذاشت با ماه همراه باشید تا باورنکردنی ها و حقایق علمی را در مورد خواب مصنوعی بازگو نماییم.

هیپنوتیزم یا پدیده خواب مصنوعی

برای درک پدیده خواب مصنوعی باید عملکرد داخلی ذهن انسان را در نظر بگیریم. مغز انسان وظایف خود را در چهار سطح انجام می‌دهد. اولین مرحله سطح بتا نامیده می‌شود. در این سطح هشیاری انسان کامل است. مغز انسان تقریباً روزی 16 ساعت در این سطح عمل می‌کند. وظیفه اصلی این سطح تنظیم عملکردهای حیاتی بدن همچون ضربان قلب، تنفس، عملکرد کلیه، هضم غذا و غیره است. 75 درصد از نیروی هشیار ذهن انسان در سطح بتا صرف نظارت بر عملکرد حیاتی بدن می‌شود. بنابراین تنها 25 درصد از عملکرد آن وقف تفکر و تمرکز حواس می‌شود.

سطح دوم را مرحله آلفا می‌نامیم. سطح آلفا مطابق با ذهن نیمه هشیار عمل می‌کند. هنگام خواب مصنوعی نیز با این قسمت از عملکرد ذهن سر و کار داریم. کارآیی این سطح برای تمرکز حواس 95 الی 100 درصد است. که مقدار آن از 25 درصد کارآیی هشیارانه سطح بتا خیلی بیشتر است.

نمونه‌هایی از فعالیت سطح آلفا عبارتند از خواب مصنوعی، مراقبه، (بیوفیزیک) پسخوراند زیستی، تجسم خلاق، خواب رفتن و بیدار شدن طبیعی. خواب مصنوعی حالتی طبیعی در ذهن است. خواب مصنوعی در واقع خواب به حساب نمی‌آید، زیرا شما وقتی در خواب مصنوعی فرو می‌روید، آگاهی خود را کاملاً حفظ می‌کنید.

سطح بعدی فعالیت ذهن مرحله تتا است. یعنی همان بخش از ذهن ناخودآگاه که هنگام خواب سبک فعال می‌شود. در این جا منظور از هشیار، بیدار و منظور از ناهشیار، خواب یا ناآگاه است. نام آخرین مرحله دلتا است که مطابق با خواب عمیق است. ذهن ناهشیار در چنین سطحی در استراحت کامل به سر می‌برد. این سطح تلقین‌ پذیر نیست. ذهن انسان هر شب حدود 30 الی 40 دقیقه در این مرحله سپری می‌کند.

وقتی صبح از خواب برمی‌خیزیم متوجه می‌شویم از مرحله طبیعی آلفا در خواب، به مرحله بتا، که مرحله‌ای کاملاً هشیار است، رسیده‌ایم. وقتی شب به خواب می‌رویم به‌ ترتیب وارد مرحله بتا (هشیاری کامل)، مرحله آلفا (خواب طبیعی)، مرحله تتا (خواب سبک)، مرحله دلتا (خواب عمیق)، تتا (خواب سبک)، و آلفا (خواب طبیعی) می‌شویم و این چرخه تکرار می‌شود.

تجزیه و تحلیل علمی تجربه پدیده خواب مصنوعی

وقتی هیپنوتیزم می‌شوید و در سطح آلفا هستید، چه چیزی تجربه می‌کنید؟ حالت خلسه دقیقاً به چه شکل است؟ منظور از خواب مصنوعی کنار گذاشتن ذهن هشیار و فعل و انفعال مستقیم با ذهن نیمه هشیار است. هنگام خواب مصنوعی به هیچ وجه به خواب نمی‌روید. 

هنگامی که در سطح بتا (یا هشیاری کامل) هستیم، هم ضمیر هشیار و هم ضمیر نیمه هشیار فعال هستند. آن چه به طور فیزیکی در خواب مصنوعی و هشیاری کامل تجربه می‌کنیم، مانند یکدیگر است و فقط سه استثنا دارد:

تفاوت اول پدیده خواب مصنوعی آن است که تمرکز حواس در مقایسه با 25 درصد کارآیی ذهن هشیار به صد در صد می‌رسد.

دومین تفاوت پدیده خواب مصنوعی آن که تمام ماهیچه‌های بدن آرمیده می‌شوند. (عده‌ای فکر می‌کنند در محیط شناور شده‌اند و عده‌ای نیز در بدن خود احساس مور مور شدن می‌کنند. اکثراً فکر می‌کنند بازوها و پاهایشان سنگین شده است).

 سومین تفاوت پدیده خواب مصنوعی را سکون یا بی‌ حرکتی می‌نامیم. این نامگذاری از نظر فنی درست نیست، زیرا شخص می‌تواند هر وقت که بخواهد هر قسمت از بدن را حرکت دهد. ولی با توجه به آن که سوژه هیپنوتیزم شده تمایلی به حرکت ندارد، این کار نیز انجام نمی‌شود. اکثر مردم این حالت را با زمانی مقایسه می‌کنند که در مطب دندانپزشک گاز مونوکسید نیتروژن که گازی خنده‌آور است به آن‌ها خورانده می‌شود. این مقایسه کاملاً صحیح است، زیرا مونوکسید نیتروژن باعث می‌شود (در قدیم برای انجام بی دردی استفاده شده است) سوژه به شکلی شیمیایی در حالت خلسه هیپنوتیزمی قرار بگیرد.

 

بنابراین سوژه هیپنوتیزم شده تمرکز حواس و آرامش کامل به دست ‌آورده و کاملاً بی‌حرکت می‌ماند. حواس بدن در حالت خلسه پدیده خواب مصنوعی تقویت شده و دقیق‌تر عمل می‌کنند. فقط همین. هیچ تأثیر دیگری همچون شناور شدن در هوا، عملکرد غیر منطقی، و یا هر نوع تأثیر عجیب و خواب‌آلود دیگر ندارد. نمونه‌هایی از خواب مصنوعی را در اعمال روزانه به طور طبیعی انجام می‌دهیم، به عنوان مثال، تجسم خلاق، به خواب رفتن در شب، تماشای زیاد تلویزیون، تماشای برف پاک کن ماشین در یک شب بارانی، تماشای تیرهای چراغ برق یا خطوط سفید بزرگ‌ راه‌ها (که آن را خواب مصنوعی در بزرگراه می‌نامیم) خواندن و مجذوب شدن در رمان طوری که گذشت زمان را حس نکنیم.

لحظه‌ای خیال‌ پروری کنید. وقتی خیال‌ پروری می‌کنید، ذهن شما روی شخص، مکان یا واقعه‌ای خوشایند متمرکز می‌شود. در چنین حالتی به مکان، گذشت زمان، تنگ یا گشاد بودن لباس خود فکر نمی‌کنید. اگر هنگام خیال‌پروری شخصی در کنار شما باشد، مجبور می‌شود برای جلب توجه شما بشکن بزند و یا اسم شما را صدا کند. این امر، نشانه ورود به مرحله آلفا است.

که بهترین نمونه هیپنوتیزم طبیعی به حساب می‌آید. اکثر مردم بین 3 تا 4 ساعت در روز خیال‌پروری می‌کنند. بنا بر این اکثر مردم روزی سه ساعت در حالت هیپنوتیزم طبیعی سپری می‌کنند. پدیده خواب مصنوعی یکی از حالت‌های عادی و طبیعی ذهن انسان است و مطلقاً خطری ندارد. در واقع اگر هیپنوتیزم طبیعی وجود نداشته باشد، فشار زندگی ما را از پای درمی‌آورد.

 وقتی هیپنوتیزم می‌شویم، حواس ما دقیق‌تر عمل می‌کند؛ بنابراین، احتمال بروز سانحه کاهش می‌یابد. هیچ موردی سراغ نداریم که خواب مصنوعی باعث آسیب جسمی یا روانی به سوژه شده باشد. کسی که شب با ماشین تصادف می‌کند در واقع قربانی هیپنوتیزم بزرگراه شده است، ولی علت این آسیب آن است که او در زمانی که باید خواب باشد، پشت فرمان نشسته است.

سطوح خواب مصنوعی

پدیده خواب مصنوعی چه مرحله‌هایی دارد؟ امروزه دانشمندان 50 سطح مختلف از خواب مصنوعی را شناسایی کرده‌اند، ولی من برای ساده کردن مطلب آن را به سه سطح اصلی تقسیم می‌کنم. نام اولین سطح یا مرحله سطح، خلسه سبک است. در این سطح سوژه آرام است و متوجه نمی‌شود او را هیپنوتیزم کرده‌اند.

گرچه می‌توان در این سطح پسروی و پیشروی کرد، ولی اطلاعات دقیق به دست نمی‌آید. علاوه بر این، وقتی در این سطح بر روی‌ ترس‌های بیمار گونه، هراس‌ها، عادت‌ها، و افسردگی افراد کار می‌شود، نمی‌توان شگردهای آموزشی مشکل و پیچیده را به طور موثر در آن اجرا کرد. 95 الی 98 درصد مردم قادرند به این سطح دست یابند.

نام سطح دوم، خلسه متوسط است. ‌ترجیح می‌دهم در این سطح کار کنم. سوژه در این سطح آرامش کامل دارد و تلقین‌های پیچیده و خیلی دشوار را نیز قبول می‌کند. در این سطح سوژه صداهای مزاحم محیط اطراف را حس می‌کند، ولی حواس او پرت نمی‌شود.70 درصد مردم می‌توانند به این سطح دست یابند.

پدیده خواب مصنوعی چه مرحله‌هایی دارد؟

دانشمندان 50 سطح مختلف از خواب مصنوعی را شناسایی کرده‌اند

نام آخرین مرحله یا سطح، خلسه عمیق همراه با خوابگردی است. این سطحی است که اکثر دست اندرکاران سعی دارند به این سطح دست یابند؛ زیرا یکی از ویژگی‌های آن فراموشی هنگام خواب مصنوعی است. به عبارت دیگر، سوژه آن چه در حالت خواب انجام داده یا گفته است به یاد نمی‌آورد، مگر آن که به او گوشزد شود هنگام بیداری آن‌ها را به خاطر آورد. 

فقط 5 درصد از مردم می‌توانند به این سطح دست یابند. یکی دیگر از ویژگی‌های این سطح دیدن توهم‌های مثبت (یعنی دیدن چیزی که وجود خارجی ندارد) و توهم‌های منفی (یعنی ندیدن چیزی که وجود خارجی دارد) است.

حتی وقتی سوژه به این سطح خلسه عمیق پدیده خواب مصنوعی دست می‌یابد، نمی‌توان از او خواست کاری بر خلاف اصول اخلاقی خود انجام دهد. بنابراین شخصی که هیپنوتیزم می‌شود هرگز تحت کنترل دیگران قرار نمی‌گیرد. من، خود، تمایلی ندارم با بیماران در این سطح کار کنم، مگر آن که بخواهم پسروی خاصی را به طور مستند ثبت کنم و یا پژوهشی دیگر انجام دهم. این کار خطرناک نیست، بلکه غیر ضروری است.

چه کسانی را می‌توان هیپنوتیزم کرد؟

همانطور که قبلاً گفتم می‌توان حداقل 95 درصد از مردم را در حالت خلسه سبک هیپنوتیزم (پدیده خواب مصنوعی) کرد. مردم اغلب از من می‌پرسند چه نوع بیمارانی را می‌توان خوب هیپنوتیزم کرد و چه افرادی استعداد هیپنوتیزم شدن ندارند. بر خلاف تصور عام، بیماران هشیار را که حافظه عالی دارند بهتر می‌توان هیپنوتیزم کرد، زیرا آن‌ها می‌توانند حواس خود را متمرکز کنند، صحنه‌ها را با جزئیات بیشتر تجسم کنند، عواطف خود را به آسانی بیان کنند، زیاد اهل انتقاد نیستند، و می‌توانند طوری مجذوب سخنرانی یا فیلم شوند که گذشت زمان را حس نکنند.

کودکان بهترین افراد برای پدیده خواب مصنوعی هستند، زیرا قوه تخیل خوبی دارند و به بزرگسال‌ها احترام می‌گذارند همچنین نسبت به این فرآیند مقاومت نشان نداده و ‌تردید نیز ندارند. بهترین بیماران برای خواب مصنوعی کودکان بین سنین 8 الی 16 سال هستند. من حتی روی کودکان 5 ساله نیز کار کرده‌ام.

افرادی که اصلاً برای خواب مصنوعی مناسب نیستند، معمولاً افراد حواس‌پرت هستند، این افراد به موضوع توجه نمی‌کنند، به جای تمرکز بر زمان حال، بر گذشته و آینده متمرکز می‌شوند، دید انتقادی دارند و به جای عواطف از منطق استفاده می‌کنند، ضریب هوشی پایین دارند و به سختی می‌توانند در این فرآیند پیشرفت کنند.

برخی عوامل بازدارنده ورود فرد به حالت خلسه هیپنوتیزمی عبارتند از:

✔️ عقب ماندگی ذهنی

✔️ پیری و خرفتی

✔️ آسیب مغزی

✔️ عدم توانایی درک زبان متخصص خواب مصنوعی

✔️ دیدگاه‌ها و نظرهای بدبینانه.

خود‌ هیپنوتیزم یا پدیده خواب مصنوعی توسط خود شخص

وقتی از پدیده خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم صحبت می‌کنم منظور من خود‌هیپنوتیزم است. هر نوع هیپنوتیزمی در واقع نوعی خود‌هیپنوتیزم است. غیر ممکن است که بتوان کسی را برخلاف اراده خودش هیپنوتیزم کرد، مگر این که برخی داروهای خاص تجویز شوند که تا به حال من آن‌ها را نه توصیه کرده‌ام و نه به کار برده‌ام.

بنابراین وقتی جلسه هیپنوتیزم برگزار می‌شود، سوژه یاد می‌گیرد با استفاده از خدمات متخصص هیپنوتیزم، خود را هیپنوتیزم کند. عبارتی که در این مورد به کار می‌رود عبارت دگرهیپنوتیزمی است. منظور از دگرهیپنوتیزمی آن است که هیپنوتیزم را شخصی دیگر انجام می‌دهد. 

من روش‌های خود‌هیپنوتیزم را به همه بیمارانم آموزش می‌دهم تا بتوانند شرایط مناسب ورود به حالت خلسه عمیق‌تر را در خود ایجاد کنند و مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد حالت خلسه هیپنوتیزمی را در خود کاهش دهند. برای فراگیری خود‌هیپنوتیزم راه‌های مختلفی وجود دارد که کارآمدترین روش به نظر من استفاده از نوار است. نوارهایی به بیمارانم می‌دهم تا با شگردهایی که در جلسات هفتگی به آن‌ها آموزش داده می‌شود انس بگیرند. 

خودهیپنوتیزم اگر صحیح و توسط فرد مجرب انجام پذیرد به درمان بیماری ها کمک می کند. شما می توانید با استفاده از فایل های صوتی که به روش سابلیمینال و لایه های صوتی آماده شده است، خودتان را در حالت هیپنوتیزم یا پدیده خواب مصنوعی قرار دهید.

استفاده از رایانه شخصی

هیپنوتیزم یا پدیده خواب مصنوعی وقتی روی می‌دهد که ذهن در مرحله آلفا یا نیمه هشیار است و عملکردی همچون رایانه دارد. ذهن نیمه هشیار همانند رایانه برنامه‌ریزی می‌شود، اطلاعاتی دریافت و پیوسته پردازش می‌کند. هر چه از طریق پنج حس بدن و ادراک فراحسی دریافت می‌کنیم، تا ابد در حافظه ذهن نیمه هشیار ثبت می‌شود.

از آن جا که ذهن هشیار و نیمه هشیار حدوداً روزی 16 ساعت کار می‌کنند، دانشمندان چنین برآورد کرده‌اند که مغز انسان قادر است به طور میانگین روزانه در معرض یک میلیون واحد اطلاعاتی مستقل قرار می‌گیرد و آن‌ها را در خود ثبت کند.

هر واحد اطلاعاتی در محلی به نام «رد‌یاد» در مغز ثبت می‌گردد. یک میلیون را ابتدا در 365 روز سال و بعد در سن خود ضرب کنید، آن گاه در می‌یابید از چه تعداد رد‌یاد استفاده می‌کنید. طبق برآورد دانشمندان ذهن انسانی معمولی هفتاد ‌تریلیون رد‌یاد دارد. از آن جا که یک‌ تریلیون یک هزار بیلیون است و یک بیلیون یک هزار میلیون است، متوجه می‌شوید حتی فردی 70 ساله، صرفاً از بخشی از رد‌یادهای خود استفاده کرده است.

استدلال های نادرست در حیطه هیپنوتیزم یا پدیده خواب مصنوعی

درباره هیپنوتیزم مطالب نادرست و سفسطه آمیز و بی‌ مورد، زیاد گفته شده است که برخی از آن‌ها را در این جا نقل می‌کنیم:

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

1.استدلال سفسطه آمیز جایگزینی نشانه‌ها

همانطور که قبلاً گفتیم وقتی پسروی می‌کنیم تا به علت گرایش‌ های منفی پی ببریم و نیز وقتی برای حذف مسئله از شگردهایی خاص استفاده می‌کنیم، در واقع نشانه بروز بیماری برطرف می‌شود و با چیزی جایگزین نمی‌شود.

2. استدلال سفسطه آمیز کنترل ذهن

نمیتوان هیچ کس را بر خلاف اراده خودش در حالت خلسه هیپنوتیزمی فرو برد. حتی متخصص کار کشته هیپنوتیزم نیز برای ایجاد حالت خلسه به همکاری سوژه نیاز دارد. فقط خود سوژه می‌تواند ذهن نیمه هشیار خود را کنترل کند. منظور از هر نوع هیپنوتیزم، خودهیپنوتیزم است که پدیده‌ای طبیعی محسوب می‌شود.

پدیده خواب مصنوعی

حتی متخصص کار کشته هیپنوتیزم نیز برای ایجاد حالت خلسه به همکاری سوژه نیاز دارد. فقط خود سوژه می‌تواند ذهن نیمه هشیار خود را کنترل کند.

3.استدلال سفسطه آمیز افشای رازها و دیگر اطلاعات در حالت خلسه

اطلاعات موجود در ذهن نیمه هشیار سوژه مخفی می‌ ماند مگر آنکه خود سوژه بخواهد آن‌ها را بروز دهد. روانشناسان برای توضیح این موضوع می‌گویند نمی‌ توان «خود» یا «من» را تفکیک کرد. به عنوان مثال وقتی فرآیند پسروی سنی را انجام می‌دهید، و خود را در صحنه‌ای شرم‌ آور یا تحقیرآمیز می‌ بینید، باید در ذهن خود با این صحنه زندگی کنید تا سپری شود. مادامی که در حالت خلسه عمیق هستید نیازی نیست درباره آن بحث کنید، مگر آن که خود تمایل به چنین کاری داشته باشید.

4. ترس از هیپنوتیزم زدایی

با توجه به این که هیپنوتیزم یا پدیده خواب مصنوعی فرآیندی طبیعی است که ذهن هر روز آن را تجربه می‌کند، و با توجه به آنکه ما در زندگی روزمره پیوسته وارد حالت خلسه شده و یا از آن خارج می‌شویم، سوژه می‌تواند هر وقت بخواهد از حالت خلسه خارج شود. سوژه آن برای خروج از حالت خلسه نیاز به کمک متخصص هیپنوتیزم ندارند. من، خود، برای بازگرداندن سوژه به مرحله بتا از 1 تا 5 می‌شمارم ولی این کار ضروری نیست. سوژه می‌تواند به خودی خود عملکرد ذهن را در سطح بتا آغاز کند. ولی شمارش باعث تسهیل این فرآیند می‌شوند.

5. ترس از فراموش کردن تلقین‌ها و پیشنهادهای پس از فرآیند.

همیشه می‌توان تلقین‌ها و پیشنهادها را بعد از این فرایند به یاد آورد، مگر آنکه در سطح خلسه عمیق فرو رفته باشید. من معمولاً سعی می‌کنم تلقین‌های پس از هیپنوتیزم (پست هیپنوتیزمی) به سوژه بدهم (منظور تلقین‌هایی است که پس از خاتمه حالت خلسه به قوت خود باقی می‌مانند) تا بیماران هر آن چه یک یا چند بار تجربه کرده‌اند، هنگام بیدار شدن به یاد آورند.

عبارت بیدار شدن برای توصیف این وضع مناسب نیست، زیرا سوژه به خواب نمی‌رود که بگوییم حالا بیدار شده است. این کلمه‌ها فقط برای تشریح این وضع به کار برده می‌شوند. اگر با شخصی نگران کار کنم که صحنه‌های مشاهده شده در فرآیند هیپنوتیزم به او آسیب روحی وارد می‌آورد، هرگز از او نمی‌خواهم آن چه را که تجربه می‌کند به خاطر بسپارد.

اگر متوجه شوم که سوژه از عهده اطلاعاتی که تجربه می‌کند برنمی‌آید از او می‌خواهم آن را فراموش کند (یعنی همان فرآیند فراموشی هنگام هیپنوتیزم). به هر حال وقتی تلقین‌های پس از هیپنوتیزم یا استفاده از پدیده خواب مصنوعی به تدریج تأثیر خود را از دست بدهند، سوژه اطلاعات و صحنه مورد نظر را (تقریباً بین 4 تا 10 روز) به خاطر خواهد آورد. حتی اگر به بیمارانی که در حالت خلسه عمیق بوده‌اند پس از هیپنوتیزم تلقین‌های مناسبی شود، صحنه را به خاطر خواهند آورد.

 

6. ترس از پسروی

هیچ موردی را سراغ ندارم که کاربرد هیپنوتیزم یا استفاده از پدیده خواب مصنوعی باعث آسیب شخصی شده باشد. از سال 1974 هزاران مورد پسروی و سایر شگردهای هیپنوتیزمی را انجام داده‌ام و می‌توانم نسبت به اکثر تأثیرهای مثبت این فرآیند گواهی دهم. در تمام مدتی که از هیپنوتیزم استفاده کرده‌ام، هرگز ندیدم و حتی نشنیده‌ام که بیماری دچار تأثیر یا موقعیتی منفی شده باشد. طبق تجربه‌هایی که دارم می‌گویم بدترین چیزی که ممکن است اتفاق افتد این است که اصلاً هیچ چیز روی ندهد، یعنی اصلاً حالت خلسه‌ ایجاد نشود.

خواب مصنوعی یعنی ایجاد آرامش، کنار گذاشتن ذهن هشیار و فعال کردن ذهن نیمه هشیار طوری که تلقین پذیر باشد و سوژه بتواند به آسانی و کارآمد طبق تلقین‌ها رفتار کند.

پدیده خواب مصنوعی را می‌توان با فرمول زیر توصیف کرد:

جلب توجه + باور + انتظار = هیپنوتیزم

حالا دیگر متخصصان هیپنوتیزم افرادی شارلاتان و لوده به حساب نمی‌آیند. اولین باری که شروع به هیپنوتیزم درمانی کردم متوجه شدم بیماران پس از محک زدن روش‌های سنتی طبی و روان درمانی و ناامید شدن از این روش‌ها به هیپنوتیزم درمانی روی می‌آوردند. ولی آن‌ها امروزه قبل از محک زدن سایر روش‌ها نزد من می‌آیند.

البته من ابتدا از بیماران درخواست می‌کنم نزد پزشک بروند تا مشخص شود بیماری آن‌ها منشأ فیزیولوژیک نداشته باشد. وقتی معلوم شود بیماری آن‌ها فیزیکی نیست، من درمان خود را شروع می‌کنم. تمامی متخصصین درمان از این روش بالینی استفاده می‌کند.

 فرمول پدیده خواب مصنوعی

جلب توجه + باور + انتظار = هیپنوتیزم

در اینجا برخی مزایای مفید پدیده خواب مصنوعی را برمی‌شمرم:

✔️  استفاده از پدیده خواب مصنوعی برای افزایش آرامش و حذف تنش

✔️ بهبود حافظه (حدت حافظه)

✔️ افزایش توجه و تمرکز حواس

✔️ بهبود بازتاب‌ها

✔️ استفاده از پدیده خواب مصنوعی برای افزایش اعتماد به نفس

✔️ استفاده از پدیده خواب مصنوعی برای کنترل درد

✔️ استفاده از پدیده خواب مصنوعی برای بهبود زندگی جنسی

✔️ افزایش کارآیی و سازماندهی زندگی

✔️ استفاده از پدیده خواب مصنوعی برای تقویت انگیزه

✔️ بهبود روابط میان افراد

✔️ استفاده از پدیده خواب مصنوعی برای کاهش سرعت فرآیند پیری

✔️ تسهیل روند پیشرفت شغلی

✔️ برطرف کردن اضطراب و افسردگی

✔️ غلبه بر ناراحتی ناشی از داغ‌دیدگی

✔️ برطرف شدن سردرد از جمله سردردهای شدید

✔️ استفاده از پدیده خواب مصنوعی برای برطرف شدن حساسیت و ناراحتی‌ های پوستی

✔️ تقویت دستگاه دفاعی بدن برای مقاومت در برابر هر نوع بیماری

✔️ برطرف کردن عادت‌ ها، هراس‌ ها و‌ ترس‌ های بیمار گونه و سایر گرایش‌ های منفی (پیامدهای محکوم به شکست) و بهبود تصمیم‌گیری قطعی

✔️ بهبود وضعیت افراد و شرایطی که به طور کلی در زندگی جذب شما می‌شوند.

✔️ افزایش درآمد و حفظ آن

✔️ غلبه بر هر نوع رفتار وسواسی

✔️ استفاده از پدیده خواب مصنوعی برای نجات از بی‌ خوابی

✔️ بهبود وضع کلی زندگی

✔️ بهبود آگاهی روانی

✔️ ایجاد و حفظ هماهنگی بین بدن، ذهن و روح

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

قدرت روح انسان در تله پاتی و خواب مصنوعی

تله پاتی و خواب مصنوعی - قدرت روح انسان در تله پاتی و خواب ...

آموزش هیپنوتیزم عمیق: آشنایی با تکنیک های برای عمیق کردن هیپنوتیزم

آموزش هیپنوتیزم عمیق - هنگامی که هیپنوتیزم صورت می گیرد پس از بسته شدن ...

رازهای خوابواره یا هیپنوتیزم سفری به اعماق ذهن و ناخودآگاه

خوابواره یا هیپنوتیزم چشمان بسته، تنها در لحظاتی که روحتان به دنیای دیگری که ...

خواب مغناطیسی: رازهای عجیب در دنیای هیپنوتیزم

خواب مغناطیسی یا هیپنوتیزم را به ساده ترین توضیحی که می توان از هیپنوتیزم «hypnosis» ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد