دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: راهی به سوی صحبت روان و روایت آسان

درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: راهی به سوی صحبت روان و روایت آسان

درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم – لکنت زبان یکی از مشکلات گفتاری متداول است که ممکن است در افرادی از همه گروه‌های سنی و در مراحل مختلف زندگی رخ دهد. این مشکل گفتاری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات ارتباطی و اجتماعی شود و بر روی اعتماد به نفس افراد تأثیرگذار باشد. در این راستا، یکی از روش‌های جذاب و مورد بررسی برای درمان لکنت زبان، هیپنوتیزم است. هیپنوتیزم یک فرآیند ذهنی معتبر است که افراد را وارد وضعیتی عمیقتر از وضعیت بیداری می‌کند و امکان ارتقاء آگاهی و تغییر الگوهای ذهنی و گفتاری را فراهم می‌آورد.

درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم به شخص امکان می‌دهد تا به ترتیب و با تمرکز عمیق‌تری روی گفتار خود کار کند و الگوهای زبانی نادرست را اصلاح کند. این متد به شخص اعتماد به نفس بیشتری در ارتباطات اجتماعی و توانایی صحبت کردن بهتر اعطا می‌کند. در این متن، به بررسی مراحل و اصول درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم خواهیم پرداخت و مزایا و اثرات این رویکرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین، شاهد موارد موفقیت آن در تجربیات و تحقیقات اخیر خواهیم بود.

درمان لکنت زبان

با هیپنوتیزم یک رویکرد جذاب و موثر برای رفع مشکلات گفتاری می‌باشد. در این روش، هیپنوتیزور از فرد مبتلا به لکنت زبان راهنمایی می‌خواهد تا وارد وضعیتی عمیقتر از وضعیت هیپنوتیزمی شود. سپس، با استفاده از تلقین‌ها و تمرینات مختلف در زمینه گفتار و تلفظ، فرد را به تغییر الگوهای گفتاری خود ترغیب می‌کند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

مراحل درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم شامل موارد زیر می‌شود:

1. آمادگی برای درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: در ابتدا، شخص باید آمادگی لازم را برای شرکت در جلسات هیپنوتیزم داشته باشد و اعتماد به متخصص هیپنوتیزم نماید.

2. ورود به وضعیت هیپنوتیک برای درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: هیپنوتیزور با استفاده از تکنیک‌های خاص، شخص را وارد وضعیت هیپنوتیک می‌کند تا ذهن او به دریافت تلقین‌ها و دستورات از آنجا آماده شود.

3. تلقین‌ها و تمرینات برای درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: متخصص هیپنوتیزم می‌تواند تلقین‌هایی به شخص دهد که به تغییر الگوهای گفتاری او کمک کنند. این تلقین‌ها می‌توانند شامل تلفظ صحیح کلمات، افزایش آگاهی از ریتم و تاکید در گفتار، و کاهش استرس و اضطراب مرتبط با لکنت زبان باشند.

4. تمرینات روزانه برای درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: فرد باید تمرینات مشخص را روزانه انجام دهد تا تغییرات در گفتار خود را تثبیت کند.

5. پیگیری و ارزیابی برای درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: جلسات پیگیری و ارزیابی با هیپنوتیزور انجام می‌شود تا میزان پیشرفت و نیاز به تغییرات دیگر مشخص شود.

از آنجا که هیپنوتیزم یک رویکرد تخصصی است، اهمیت دارد که از متخصصین مجرب و معتبر در این زمینه استفاده شود. این روش ممکن است برای برخی افراد موثر باشد و بهبود گفتار و لکنت زبان آنها را تسریع کند.

درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: راهی به سوی صحبت روان و روایت آسان

برای درمان لکنت فرد باید تمرینات مشخص را روزانه انجام دهد تا تغییرات در گفتار خود را تثبیت کند.

داستان درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم 

درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم این مطلب بر گرفته از کتاب روانشناسی کابوک ترجمه فصل ۳۵ صفحه ۱۸۳ تا ۱۸۶ کتاب دکتر وان پلت stammering برای دوست عزیزی که در مورد لکنت زبان به ما ایمیل زده بودند. دکتر، اقای الروتز به من نوشت من خوشحال می شوم، اگر شما بتوانید کاری برای این بیمار مبتلا به لکنت زبان انجام دهید جوان خوش قیافه ای است ولی همین ناراحتی در صحبت کردنش او را در زندگی عقب انداخته است، لکنت زبانش باعث شده از برخوردهای اجتماعی بپرهیزد و از رفتن بکار و اشتغال اجتناب کند. وقتی که الروتز شروع به بیان داستان زندگیش کرد، معلوم شد چقدر ناراحت است زیرا که خیلی به سختی می توانست صحبت کند.

تلاش و تقلای زیادی می کرد که صحبت کند ولی به همان نسبت کلمات به سحتی از دهانش خارج می شد. به آقای آلروتز گفتم، که با فشار صحبت نکند، بلکه کلمات را آرام، آهسته، ملایم، با کشش و آهنگ دار بیان کند. عملا تمام کسانی که مبتلا به لکنت زبان هستند چنانچه ملایم با تانی و آرام صحبت کنند و حروف کلمات را قدری بکشند، می توانند بدون لکنت صحبت کنند.

بطوری که بعدا خواهیم دید علت لکنت زبان مربوط به فشار و انقباض عضلات و اعصاب دستگاه تکلم است، چنانچه این کشش و فشار از بین برود الروتز می تواند براحتی صحبت کند. به شکلی که اظهار می داشت، در سراسر زندگی اش دچار لکنت زبان بوده است، به هیچ وجه نمی توانست حادثه ای را که باعث لکنت زبانش شده بیاد بیاورد. فقط خاطرات بسیار زیادی داشت از اینکه لکنت زبانش موجب بدبختی های بزرگی در زندگی اش شده است.

در مدرسه وضعیتی بدی داشت، برخی آموزگاران او را مدل شوخی و خنده قرار می دادند و  سایر شاگردان هر یک به نوبه خود موجب اذیت و آزارش می شدند، خواندن کتاب در کلاس عفریته ای بود که جسم و جان او را در چنگال می گرفت. وقتی دوران تحصیل را تمام کرد، بهترین روشی که بنظرش می رسید دوری از اجتماع و اجتناب از مردم بود.

خرید کردن ایجاد ناراحتی بزرگی برای او می کرد زیرا تصور می نمود که هنگام خرید  همه مردم می ایستند و به او نگاه می کنند که او چگونه با زور و فشار کلمه ای را از دهان خارج می کند و…  عجیب این بود که هر وقت آقای الروتز تنها بود و می خواست با سگش صحبت کند

اصلا دچار لکنت نمی شد و مثل اشخاص معمولی صحبت می کرد و بعلاوه بخوبی و به تنهایی با خودش صحبت کند یا کتاب بخواند و از این موضوع مات و متحیّر مانده بود که چرا در تنهایی یا هنگام صحبت با سگش برای مدتی لکنتش بکلی رفع می شود ولی در اجتماع و در حضور دیگران قادر به صحبت کردن نبود.

درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم: راهی به سوی صحبت روان و روایت آسان

لکنت زبان ممکن است ریشه در ناخودآگاه و اتفاقات زمان کودکی افراد داشته باشد.

به هر حال برای اقای الروتز تعریف شد، که علت اینکه چرا در تنهائی با سگش میتواند صحبت کند، ولی در اجتماع نمی تواند صحبت کند، این است که مطمئن است که سگش نمی تواند از او عیب و ایراد بگیرد بنابراین هنگام صحبت با سگش خود را نمی ترساند و و از ایراد هم نمی ترسید این موضوع،وجود مردم عامل محرکی برای لکنت زبان او شده بود، که پاسخ این باز تاب لکنت بود، هنگام صحبت با مردم می ترسید که دچار لکنت شود.

بدین ترتیب هر وقت می خواست با مردم با تلفن صحبت کند، بطور خودکار و انعکاسی دچار اکنت می شد. نکته دیگر اینکه هر چه او بیشتر و سختتر بلاش می کرد، وضع لکنتش بدتر می شد ولی هر وقت ملایمتر و بدون فشار عضلانی صحبت می کرد، لکنت رفع می شد.

به آقای آلروتز تعلیم داده شد که هنگام صحبت کردن با مردم اهمیتی برای آنها قائل نیست. در حال حاضر او فقط از این می ترسید که هنگام صحبت کردن دچار اشتباه شود و مورد تمسخر قرار گیرد و این ترس علت و ریشه ای در کذشته داشت که چه عامل و علتی باعث شده که آقای آلروتز صحبت کردن با مردم را خطرناک بداند بخصوص ترس از اینکه دچار اشتباه شود.

آقای آلروتز در این خصوص چیزی نمی دانست و چیزی هم از دوران کودکی بیاد نمی آورد به او گفته شد در حال حاضر احتیاجی نیست که به حافظه خود فشاری بیاورد زیرا بعد از اولین جلسه هیپنوتیزم که توانست خود را ریلکس و وانهاده نماید همه چیز را بیاد خواهد آورد.

اولین جلسه برای درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم

در این جلسه به آقای آلروتز تلقین و تعلیم داده شد، که بجای کنترل و فشار آوردن به خود هنگام صحبت کردن عضلات خود را شل و وانهاده کند (شما هم می توانید با خود هیپنوتیزم این کار را انجام دهید که در جلسات گذشته خود هپنوتیزم را تشریح کردیم)

دومین جلسه  برای درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم

در این جلسه به او تلقین شد در خلال این هفته، خاطراتی را که برای اولین بار باعث ترس او شده بیاد بیاورد.

سومین جلسه برای درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم

وقتی او برای سومین جلسه آمد داستان زیر را بیاد آورده بود زمانی که من در دوران طفولیت به سن ۴ یا ۵ سالگی بودم، در همسایگی ما بچه ای به همین سن یا بیشتر زندگی می کرد این پسر بچه دچار لکنت زبان بود و قیافه ای مضحکی داشت. روزی که صحبت کرد دچار لکنت شد و من هم به او خندیدم و طرز صحبت کردن او را تقلید کردم پدرم ناگهان برآشفت و فریاد زد اگه یک مرتبه دیگه اینجوری صحبت کنی زبانت را می سوزانم و برای اینکه من بیشتر بترسم دستم را گرفت و سیگارش را تا نزدیکی زبانم آورد و من هم به شدت ترسیدم و از ان روز به بعد هر روز که می خواستم در نزد پدرم صحبت کنم می ترسیدم که مبادا بد صحبت کنم و پدرم زبانم را بسوزاند.

به این ترتیب می بینیم که بزودی فشار عضلانی زبان و دستگاه صوتی بیمار شروع می شود هر چند که این تهدید احمقانه اجرا نشد اما کودک همیشه از صحبت کردن نزد پدر می ترسد و از ان روز به بعد همیشه در حضور پدر ساکت و بی صدا می ماند و روز به روز تکلم کودک بدتر می شود و با هر کس که بر خورد می کرد مثل معلمش و دیگر کسان بیاد پدرش می افتاد و زبانش دچار لکنت می شد این وضع در مدرسه  بتدریج بدتر شد تا اینکه بیمار متوجه شد که عیبی در صحبت کردنش وجود دارد و تصور کرد که قطعا یک نوع بیماری در دستگاه تکلمش وجود دارد.

جلسات بعدی برای درمان با هیپنوتیزم

در مابقی جلسات اینگونه به او تلقین شد. که او حالا دیگر ان کودک ترسو نیست دیگر کسی نمی خواهد زبان او را بسوزاند و اگر اشتباهی کرد کسی زبانش را نمی سوزاند و در واقع کسی توجهی ندارد به اینکه او با لکنت صحبت می کند یا نه. به او تلقین شد حالا دیگه از هیچ چیز نمی ترسی و هیچ اندوه و نگرانی نداری، در حال حاضر تو می توانی آرام و خوب صحبت کنی، عضلات تکلمت شل هستند شما همانطور که با سگتان خوب صحبت می کنی با مردم هم می توانید خوب صحبت کنید. همچنین به او تلقین شد که تصور کند با کمال اعتماد و اطمینان در حال صحبت کردن با مردم است بدون اینکه دچار لکنت شود. پس از چند مدت آقای الروتز کاملا خوب شد

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

افزایش هوش با هیپنوتیزم: آیا هیپنوتیزم میتواند نابغه بسازد؟

افزایش هوش با هیپنوتیزم  و نابغه شدن با هیپنوتیزم ممکن است؟ هیپنوتیزم یک فرآیند ...

هیپنوتیزم سریع و هیپنوتیزم نمایشی: راز و رمز هنر نمایشی

هیپنوتیزم سریع و هیپنوتیزم نمایشی - هیپنوتیزم سریع و هیپنوتیزم نمایشی یک نوع هیپنوتیزم ...

هیپنوتیزم چه بیماری هایی را درمان می کند (شفا با قدرت هیپنوتیزم)

هیپنوتیزم چه بیماری هایی را درمان می کند - اختلالات قابل درمان با هیپنوتیزم ...

آموزش هیپنوتیزم برای رسیدن به ماورا ذهن آدمی

آموزش هیپنوتیزم برای رسیدن به ماورا -  هیپنوتیزم (دگر هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم) یا ...

راسپوتین هیپنوتیزم: نگاهی گذرا به زندگی جادوگری در خدمت رومانوف

راسپوتین هیپنوتیزم راسپوتین به عنوان یک شخصیت جالب و متناقض تاریخ روسی شناخته می‌شود ...

چه کسی می خواهد بداند در حالت هيپنوتيزم چه اتفاقی می افتد؟(فیلم هیپنوتیزم افراد)

در حالت هيپنوتيزم چه اتفاقی می افتد ؟ آیا اظهارات هیپنوتیزم شدگان درست است؟  ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه