دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چاكرا دست را چگونه فعال كنيم؟! + تست چاكراها + آموزش جامع چاكراها!

چاكرا دست

چگونه چاكرا دست را فعال كنيم؟ برای پاسخ دادن يه اين سوال ابتدا بايد چاكراها را بشناسيم. چاکراها مناطق تبادل انرژی جاری در بدن و در دنیا هستند. تعادل چاکراها باعث بهبود شرایط جسمی و روحی هر فرد شده و باعث ارتقاء سطح زندگی و آرامش می شود. برای اطلاع بيشتر وضعیت چاکراهای خود و توضیح مفصل دکتر آرام به تست چاکراها رجوع کنید.

چاکرا چیست؟

در زبان سانسکریت چاکرا (Chakra) به معنای صفحه یا چرخ است و به مراکز انرژی در بدن شما اشاره می شود. این چرخ ها با چرخش خود انرژی را  در نقاط مشخص بدن به اندامهای بدن منتقل می کنند.

برای اینکه چاکرا ها وظایف خودشان را به خوبی انجام دهند احتیاج است که آنها باز باشند و در تعادل به سر ببرند. اگر آن ها بسته باشند، ممکن است علائم فیزیکی یا احساسی را که مربوط به یک چاکرا مشخص است را تجربه کنید.

هفت چاکرا اصلی در مسیر ستون فقرات و در راستای ستون فقرات انسان قرار گرفته است که از ریشه شروع شده و در خود ستون فقرات گسترش پیدا می‌کند و به چاكرا تاج می رسد. برخی معتقدند که در بدن دست‌کم ۱۱۴ ۴ چاكرا مختلف وجود دارد.

پرانا چيست؟

در ترجمه تحت الفظی پرانا (Prana) می توانیم بگوییم که پرانا به معنی نیروی حیاتی و یا  نفس زندگی است و یا انرژی نیروی زندگی همچنین به انرژی گفته می‌شود که مسئول زندگی بدن و حیات بدن گرما و محافظ بدن است.

بیشتر مردم با هفت چاکرا اصلی که در سرتاسر بدن وجود دارد آشنا هستند. اما چاکراهای کوچکتری هم در بدن وجود دارند.

مانند چاکرا دست آنها چاکرا های ثانویه به گفته می شود انرژی متمرکز شده در کف دستها ابزار و قدرتمند است.

برای ادراک و بهبودی شفادهندگان از کیفیت انرژی جاری در دست های خودشان استفاده می كنند. اما هر کسی با آگاهی بسیار کم از اين انررپی می تواند قدرت این مراکز مهم را دریابد.

انرژی دست انسان

چاکراها مراکز انرژی پویا در بدن هستند که در شرایط جسمی عاطفی و معنوی فرد تاثیر می گذارد هر چاكرا ویژگی، اسم و رنگ مشخص خودش را دارد و بر منطقه مشخص از بدن تاثیر می گذارد.

نقاطی که چاکراها در آن قرار دارند در امتداد ستون فقرات هستند. شروع آنها از استخوان دنبالچه و انتهای آن ها در تاج سر قرار دارد.

اگرچه چاکراها همیشه در داخل بدن قرار دارند با این حال آنها در خارج از بدن فیزیکی ما گسترش می یابد.

چاكرا دست چيست؟

دست ها در مرکز چاکراهای چندگانه قرار دارند. چاکراهای اولیه در کف هر دست وجود دارد و بقیه آنها در مفاصل قرار دارد، که باعث می شود دست ها به طور مشخصی در کانالی از انرژی و مفید واقع شود.

چاکراهای کف دست نقطه کانونی برای نصف النهارهای دست هستند. شفادهندگان نظرات متفاوتی در رابطه با دسته بندی کردن چاکراهای دست دارند.

برخی از آنها، چاکرا دست را به عنوان چاکراهای اولیه در نظر می گیرند و سایر آن ها معتقدند که چاكرا دست، مراکز متمرکز انرژی برای انتقال انرژی هستند.

اغلب ما انسانها دارای بلوکهای هستیم و موانع انرژی هستیم، که ایجاد عدم تعادل انرژی میکند و همین مانع دستیابی ما به نشاط کامل می شود و از آن جلوگیری میکند.

همچنین می‌تواند باعث احساس خستگی و حواس پرتی، کسالت و توهم  و حتی احساس بیمار بودن شوند.

چاكرا دست

چاكرا دست

علائم مسدود بودن یا غیر فعال بودن چاکرا دست

– عدم خلاقیت و عدم توانایی در برابر بیان هنری خود

– احساس خفگی گرفتگی و تنش و یا بی حس شدن

-عدم ارتباط با جهان و با افراد دیگر

چگونه چاکرا دست را باز کنیم؟

روشهای مختلفی برای باز کردن چاکرا دست شما وجود دارد. یکی از آسان ترین روش ها این است که دست های خود را در آب فرو کرده و در آن نگه دارید.

در صورت امکان از یک منبع آب طبیعی استفاده کنید. مانند آب جاری، رودخانه یا دریاچه. اما در صورتی که به هیچ کدام از این یک دسترسی نداشتید،  می توانید از یک کاسه آب هم استفاده کنید.

همانطور که دست های خود را در آرامش درون آب قرار داده‌اید، تصور کنید که آب به آرامی بلوک ها و موانع و آلودگی های دست شما را از بین می‌برد و از آن جدا می کند. این كار، اين امکان را به شما می دهد که به جای آن روشنایی و انرژی سیال جایگزین کنید.

چگونه چاكرا دست فعال كنيم؟

کف دستان خود را در مقابل هم قرار داده و به آرامی به یکدیگر بمالید. تصور کنید جریانی در میان دست های شما به وجود می آید. بعد از یک دقیقه به آرامی دست های خود را به اندازه چند سانت از هم فاصله دهید.

همچنان تصور کنید یک انرژی سیال به شکل یک توپ در میان کف دستان شما شکل می گیرد. انرژی را احساس کنید. شما ممکن است، خارش یا گرم شدن را در میان دست های خود احساس كنيد.

بازی با این انرژی را احساس کنید. دست های خود را کمی بچرخانید. اجازه بدهید انرژی در میان آنها تکان بخورد. تصور کنید که آن انرژی از کف یک دست به کف دست دیگری منتقل می شود.

در نهایت کف دست خود را دوباره به هم بچسبانید و اجازه دهید که انرژی به بدن شما بازگردد. متعادل سازی چاکرا ها زمان و تمرین مداوم می خواهد اما این تمرین ها را می توانید در چند دقیقه در هر روز انجام دهید. طبیعتاً تمرکز بر روی سیستم بقیه چها هم به شما کمک می کند تا به تعادل در میان راه های دست خود برسید

تمرين فعالسازی چاكرا دست

یک نشیمنگاه راحت پیدا کنید. چشم های خود را ببندید و چند دقیقه چند بار نفس بکشید تا آرام شوید. در آن مکان جای بگیرید. دست های خود را به اندازه چند سانت از هم فاصله دهید، به شکلی که کف دستهایتان را در مقابل هم قرار داشته باشد.

سپس سعی کنید هوای جاری در میان فضای بین دست های خود را، حرارتش و حرکت آن را احساس کنید. سپس به آرامی دست های خود را به هم نزدیک کنید.

كف دست ها را به هم نزدیک کنید تا کاملاً به هم بچسبد و دوباره آن ها را از هم فاصله دهید. این حرکت را چند بار تکرار کنید . ممکن است شما گرما، مومور شدن در بافت‌های دستتان احساس كنيد.

مخصوصا وقتی آنها را به هم نزدیک می کنید، ممکن است متوجه بشوید که ادامه دادن این کار باعث می‌شود که شما آرامش بیشتری پیدا کنید. هوا و انرژی در میان دست های شما حضور بیشتری می يابند و شما به آن ها بیشتر آگاه می شوید.

این یک راه خیلی قدرتمند برای بازیابی انرژی دست هایتان هست و تكرا و با ادامه دادن آن می توانید این انرژی را از دست های خود به سایر نقاط بدن انتقال دهید.

علائم باز بودن چاكرا دست

علائم باز شدن چاکرا دست و تعادل در آنها عبارت است از:

گشودگی

خلاقیت

توانایی دادن و دریافت انرژی به طور مساوی و بدون قید و شرط و توانایی احساس جریان ظریف انرژی در تمام نقات

دستان ما پذیرای چیزهایی هستند که به ما داده می شود آنها همچنین خود دهنده هستند. آنها بیانگر حالات و احساسات ما هستند و نیازها و خواسته ها و ایده های ما را منقل می کنند.

چاكرا دست

چاكرا دست

علائم چاکرا دست سالم

وقتی چاکرا دست شما به درستی و متعادل به هم متصل باشند، می‌توان این جریان خارجی چاکرای قلب را از کف دست هایتان کنترل کنید.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد كانال های انرژی با یکدیگر متعادل هستند:

1- به راحتی می توانید افکار و عقاید خود را به طور آشکار و روشن به دیگران منتقل کنید.

– شما پذیرای عقاید دیگران خواهید بود و حتی اگر دیگران ایده های شما را نپذیرند می توانید به شکلی رفتار کنید که بازتاب ناخوشایندی نداشته باشد.

٣- توانایی دادن، بخشش و مراقبت بدون قید و شرط خواهید داشت.

4- در مقابل رفتاری مانند حرص و اجبار،  می توانید متواضعانه عمل کنید. اگر در این حالت تعادل قرار گیرید می توانید هدایا، مشورت‌ها و دانش را كه دیگران به روشی مثبت به شما می دهند به راحتی پذیرا باشید.

تقسيم محبت و عشق

همچنان می توانید با دیگران و موهبت ها را تقسیم کرده و به دیگران بدهید. بدون آنکه در این میان احساس منت، گناه یا فشاری را بر خود و بر دیگران متحمل کنید.

۵- شما استعداد و خلاقیت دارید و به ندرت پیش می‌آید که مشکل الهام گرفتن و خلق كردن داشته باشید.

۶- شما از اعتباربخشی دیگران برای کارهای خود استقبال می‌کنید. یعنی استعدادهای خود را می شناسید و به آن احترام می گذارید. به این معنی که عزت نفس و ارزش بسیار بالایی خواهید داشت. اما برای تقویت ارزش شخصی خود نیازی به تمجید یا اعتباردهی دیگران ندارید.

اگر شما در خود احساس کم بود یکی از موارد بالا را داريد، ممکن است دچار عدم تعادل بین چاکراهای قلب و دست خود شده باشید.

این می‌تواند باعث شود شما از دیگران دور شوید و یا حتی از خودتان دور باشید. احساس مثبت بودن در موقعیت های مختلف بسیار دشوار خواهد بود و توانایی های ارتباطی شما کم است.

چگونه چاکرا پا را فعال کنیم؟

در چاکرا پا این آخرین نقطه ای است که در آن انرژی درون شما قرار داد. در طبقه بندی سنتی تر چاکرا پا را به عنوان چاکرا پایه قرار می‌دادند. اما نمی‌توان ۱۰۰ درصد این نظریه را پذیرفت.

در واقع می توان این نقطه را محل تبادل انرژی در نظر گرفت که انرژی را با سرعت و بدون زحمت به زمین منتقل می شود. در نتیجه آخرین جایی که شما حرکت انرژی را در سیستم چاکراهای بدن تان را درک می کنید چاكراهای پا هستند.

اگر چاكرا پا بسته باشد، یعنی در حقیقت مکان منطقی برای خروج انرژی های منفی بسته شده است و به همین علت  انرژی هایی که باید از بدن خارج شوند و به زمین منتقل شوند دوباره به بدن باز می گردند و از نقات دیگری خارج می‌شوند.

هنگام خارج شدن از نقاط دیگر غیر از پا، ممکن است انرژی های مثبت هم از بدن خارج شوند. به همین علت است که چاکراهای ديگر اغلب دچار خستگی می شوند و تحریک پذیر می شوند.

تكنيك ليوان آب و نمك دريا

یکی از روش های باز کردن چاکراهای پا اين است که یک لیوان آب برداریم و چند قاشق نمک دریا در آن بریزیم. آن‌ را چنان

مخلوط کنیم که آب شفاف شده و دیگر نمک دریا قابل دیدن نباشد. حالا بايد دراز بکشیم و لیوان آب را در میان پاهای خود

قرار دهيم. حتی می توانیم برای اين كار از حالت نشستن مدیتیشن استفاده کرد. لیوان را در میان پاهای خود قرار دهیم.

مدتی در این حالت بمانیم و سپس به پشت بخوابیم و دوباره لیوان را در میان پاهای خود قرار دهیم. نمک دریا به ما کمک

می کند، انرژی های منفی را از میان پاهای ما به بیرون بکشد. همچنین از نمک دریا به تنهایی هم می توانیم استفاده

کنیم. اما باید حجم زیادی از آن را استفاده ‌کنیم. در اینجا آب به عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند.

سوالات متداول

1- چگونه چاكرا دست را فعال كنيم؟

برای فعال کردن چاکرا دست، تمرین های متفاوتی وجود دارد. تمرین‌هایی که شامل به هم مالیدن دست ها شده و تمرين

احساس و درک انرژی مابین آن ها می باشد. با انجام دادن این تمرین ها به طور مداوم می توانید چاکراهای دست خود را

فعال کرده و به تعادل برسانید.

2- چاكرا دست بسته چه علائمی دارد؟

دست ها وسیله خلق هستند. کسانی که چاکرا دستشان غیرفعال است، در زمینه خلاقیت و ابرازات هنری دچار مشکل

هستند.  همچنین تنش و بی حسی در دست های خود را احساس می کنند. علاوه بر این در افرادی که دچار مشکل ارتباط

برقرار کردن با دیگران هستند، احتمال می‌رود که اختلالاتی در چاکرا دستشان وجود داشته باشد.

3-چاكرا دست با كدام چاكرا اصلی در ارتباط است؟

چاکرای دست با چاکرا قلب در سیستم چاكرا، هفت چاكرا، ارتباط دارد. یعنی به وسیله چاکرا دست می توان انرژی جریان

یافته در بین کانالهای انرژی میان چاکرای قلب و دست را کنترل کرد.

جمع بندی

درست مثل بقیه چاکراها مکان مراکز انرژی در دستان شما آنهایی هستند که به شما اجازه می دهند که در سطح انرژی با

جهان تعامل داشته باشید. آنها اجازه می دهند که انرژی شفابخش به داخل بدن رفته و از آن خارج شود. این کار به همراه

عمل «دادن» و «دریافت کردن» است. چاکرا دست سالم و فعال در زندگی به صورت گشایش خلاقیت و اعتماد به نفس

خودشان را نشان می دهند. آنها معمولاً با رنگ قرمز یا طلایی در ارتباط هستند. اگرچه سایه، تیرگی و یا درخشندگی آن ها

بسته به نوع انرژی که در کانال آن قرار می گیرند، متفاوت است. برای اطلاع بيشتر از چاكراهای خود اينجا را كليك كنيد.

 دوره آموزش فعالسازی و پاكسازی چاكراها

 

 

مطالب مرتبط

چاكرا سوم كجاست؟! + 0 تا 100 شناخت چاكرا خورشيدي + تست جامع چاكراها

چاكرا سوم كجاست؟ شايد بهتر باشد پيش از اين سوال به دنبال شناخت تمام ...

چاكرا چهارم كجاست؟! + 0 تا 100 چاكرا قلب + تست چاكرا به همراه تفسير رايگان

چاكرا چهارم كجاست؟ چاکرای قلب مرکز احساسات شماست، مکانی پر برکت که عشق می ...

چاكرا پنجم كجاست؟! + 0 تا 100 چاكرا گلو + تست جامع چاكرا و تفسير رايگان

چاكرا پنجم كجاست؟ چاکراها یک سیستم انرژی باستاني هستند که از هندوستان منشا گرفته ...

چاكرا هفتم كجاست؟! + 0 تا 100 چاكرا تاج + تست و تفسير رايگان چاكراها

چاكرا هفتم كجاست؟ چاکرا هفتم محل ارتباط الهی ما است. این دریچه ای است ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه