دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چاكرا هفتم كجاست؟! + 0 تا 100 چاكرا تاج + تست و تفسير رايگان چاكراها

چاكرا هفتم كجاست؟ چاکرا هفتم محل ارتباط الهی ما است. این دریچه ای است که از طریق آن انرژی زندگی وارد بدن ما می شود. بدون این انرژی، انسان ها نمی توانند به درستی کار کنند و تمایل دارند که با خود و دیگران ارتباط برقرار کنند. با تعادل و تقویت چاکرا هفتم، می توانیم با قدرت عالی ارتباط برقرار کنیم تا عشق خود را دریافت کنیم و سپس می توانیم با اطرافیانمان به اشتراک بگذاریم. با انجام تست چاكراها از وضعيت چاكراها خود با خبر شويد.

چاکراهفتم: تاج یا ساهاسرارا

چاکرا هفتم یا چاكرا تاج در بالای سر قرار دارد. همانطور که چاکرا اول يا ريشه ما را به مادر زمین متصل می کند، چاکرا هفتم نیز پیوند ما با جهان است.

در حقیقت، چاکرا هفتم انرژی جهانی یا نیروی حیات را در شش چاکرا دیگر واقع در زیر آن پراکنده می کند.

در سانسکریت، چاکرا هفتم به عنوان Sahasrara (چاکرا “هزار برابر”) نامیده می شود، زيرا چاكرا هفتم  به عنوان نیلوفر آبی دارای هزار گلبرگ سفید نشان داده شده است.

محل قرارگیری چاکرا هفتم ، مرکز بالای سر، خط میانی بین گوش ها. و رنگ چاكرا هفتم سفید یا بنفش است.

اعضای بدن و عملکردهای متصل به چاكرا هفتم : سر، مغز، گوش ها، چشم ها، غده صنوبری، سیستم های اسکلتی و عضلانی و همچنین پوست است.

نماد هفت چاکرا بدن با گلبرگ گل نیلوفر آبی است که جریان انرژی را حفظ می کند. با باز شدن کامل همه گلبرگها تعادل جهانی جسم، روان و روح حاصل می شود. چاکرا هفتم است که انرژی الهی را فعال می کند.

کلمه سانسکریت ساهاسرارا  به معنی “هزار” یا “بی نهایت” است. چاکرا هفتم در بالای سر قرار دارد و به چاكرا تاج نیز معروف است. چاكرا هفتم آخرین چاکرا است.

چاكرا هفتم یک ارتباط قوی با خود برتر ایجاد می کند. بیدار شدن چاكرا هفتم به معنای جریان جهانی انرژی و روشنایی معنوی است. چاكرا هفتم با نور سفید خالص یا رنگ بنفش نشان داده می شود.

مانترا بذر چاکرای AUM است. در نظر گرفته شده است که چاكرا هفتم بر عملکردهای مغز مانند حافظه، هوش و تمرکز تأثیر می گذارد.

چاکرا هفتم

چاکرا هفتم کجاست؟

چاکرا هفتم باز و متعادل

هنگامی که چاکرای هفتم فعال می شود، دیدگاه مثبت تری از زندگی ایجاد می کند. در عادات و نگرش ما تغییراتی قابل مشاهده ای اتفاق می افتد. خود، دیگر توسط منیت اداره نمی شود.

احساساتی مانند سپاسگزاری، شفقت و پذیرش به خود واقعی ما تبدیل می شوند. اين چاكرا از بين برنده تمام افکار منفی است که باعث ناراحتی و استرس در زندگی ما می شود. یک چاكرا هفتم متعادل درک معنوی و صلح را با چشم انداز روشن به ارمغان می آورد.

وقتی چاكرا هفتم نامتعادل یا مسدود شده باشد، ممکن است فرد سرخوردگی، بی حوصلگی، مالیخولیا و بی قراری را تجربه کند.

چاکرا هفتم بيش از حد فعال

در حالت بیش فعالی، چاکرا هفتم می تواند فرد را به سمت افکار وسواسی سوق دهد. چنین افرادی در گذشته زندگی می کنند یا دائماً به آینده فکر می کنند.

چاکرا تاجی بیش از حد نیز می تواند باعث ایجاد معنویت وسواسی شود، به طوری که فرد از سایر وظایف خود غافل می شود.

موارد زیر علائم یک چاكرا هفتم بیش از حد فعال است:

-بدبینی

-بی علاقگی

-اعتیاد معنوی

-تمایلات خود تخریبی

-غرق شدگی مخرب در دانش

چاکرا هفتم غيرفعال

انسداد در چاکرا هفتم می تواند آن را غیرفعال کند. چنین فردی تمایل به سستی، خودخواهی و عدم باورهای معنوی می شود. افسردگی عمومی، کمبود شادی و از دست دادن معنی یا هویت در زندگی او وجود دارد.

چاکرا هفتم مسدود شده همچنین می تواند منجر به افکار خودخواهانه، ناتوانی در دیدن تصویر حقيقی زندگی و فقدان کلی ارزش ها و اخلاق شود.

شخصی با چاکرا هفتم بسته هیچ راهنمایی از سوی قدرت برتر نمی یابد. این واقعیت باعث عصبانیت او می شود اما در وهله اول او همچنین احساس شایستگی دریافت چنین کمکی را هم ندارد.

علائم شایع چاكرا هفتم کم کار عبارتند از:

گیجی در مورد کاری که می خواهید انجام دهید

-عدم الهام

-تمایل به خواب زیاد

چاكرا هفتم مسدود شده

بزرگترین چالش چاكرا هفتم در سطح ذهنی است. وقتی کسی بیش از حد عقب کشیده شده و به فعالیتهای مادی وابسته است و همچنین در طرز فکرش گیر افتاده است.

ممکن است فردی که دارای یک چاكرا هفتم متعادل است تمایلی به باز بودن ذهن و روحش در برابر ایده ها، افکار یا دانش دیگر را تجربه کند.

علائمی مانند روان پریشی، جدا شدن از بدن، قطع شدن و غیرموجود بودن آن نیز در صورت عدم تعادل چاکرای هفتم آشکار می شود. این چاکرا بسته به فعالیت بیش از حد یا ناکافی می تواند علائم مختلفی ایجاد کند.

چاکرای تاج دار مسدود شده همچنین علائم جسمی زیر را نشان می دهد:

-هماهنگی ضعیف

-سردردهای تنشی مزمن

-خستگی

چاکرا هفتم

چاکرا هفتم

متعادل سازی چاکرا هفتم

چاکرا هفتم مسدود یا پرکار می تواند منجر به انواع بیماری های جسمی مانند افسردگی، سردرد، مسائل عصبی و غیره شود.

بیماری پارکینسون، آلزایمر، فلج، صرع، مولتیپل اسکلروزیس، پیری، زوال عقل و غیره نیز با عدم تعادل در چاکرا هفتم ارتباط دارد.

چند تکنیک توصیه شده توسط متخصصان وجود دارد که می تواند به ما کمک کند، تعادل مطلوب چاکرا هفتم را حفظ کنیم. نکته کلیدی در اینجا باز کردن چاکرا در حد متعادل است: نه زیاد و نه خیلی کم.

-مراقب چاکرا هفتم خود باشید. توجه خود را در بالای سر متمرکز کنید و به وضوح قصد خود را برای ایجاد تعادل در چاکرا هفتم تعیین کنید. هنگام انجام این کار رنگ بنفش را تجسم کنید.

از جهان تشکر کنید و ارتباط با موجوديت عالی را احساس کنید، زیرا قدردانی و رضایت ساده ترین راه تقویت چاكرا هفتم است.

-هنگام فعال سازی چاکرا هفتم ممکن است از کریستال ها و سنگ های قیمتی مانند عنبر، الماس و مولداویت استفاده شود.

– رایحه درمانی با اسانس های گل؛ مانند لوتوس، گلپر و لاله سفید در صورت استفاده در نقاط نبض می تواند به روند مراقبه کمک کند.

– حالت های یوگا مانند: وضعیت جسد (Shavasana) یا (Lotus Padmasana) برای کمک به چاکرا هفتم توصیه می شود. ژست پیشرفته، پایه سر یا (Shirshasana)، همچنین با افزایش جریان خون در بالای سر به تعادل چاكرا هفتم کمک می کند.

– سم زدایی و روزه گرفتن به مدت یک یا دو روز نیز برای ایجاد تعادل در چاکرا هفتم توصیه می شود. از وعده های غذایی سبک، آبگوشت، خورشت و سوپ، میوه ها و سبزیجات بنفش به همراه آب فراوان، باید برای پاکسازی چاکرا هفتم و امکان دریافت انرژی الهی استفاده شود.

– چاكرا هفتم، عقل ذهنی و معنوی ما را راهنمایی می کند. انرژی چاکرا هفتم توسط شش چاکرا دیگر تأمین می شود. به همین دلیل کار کردن روی شش چاکرا پایینی برای فعال کردن چاكرا هفتم  مهم است.

اتصال معنوی رنگ بنفش

بنفش یا سفید رنگ چاکرا هفتم است. بنفش رنگ معنویت است. بنفش یک رنگ یکپارچه است که در صورت فعال شدن تمام خصوصیات سایر چاکراها را شامل می شود.

رنگ بنفش یک احساس شدید از رها شدن و همچنین لذت تحول را به همراه دارد. نويده دهنده آن است كه تحقق یک تغییر عمیق وجود دارد. روح رنگ بنفش به خود این امکان را می دهد که فراتر از ارزشهای جسمی و مادی موجود باشد.

مراقبه و مديتيشن برای فعال كردن چاكرا هفتم

تمام روشهای مراقبه برای باز و همسو نگه داشتن هفت چاکرا خوب است. مراقبه باعث افزایش خودآگاهی، تنظیم عاطفی و آرامش می شود.

در اینجا مراحل لازم برای گذراندن یک مراقبه ساده چاكرا هفتم ذكر می شود:

– در حالی که کمر صاف است و پاها روی زمین قرار دارند در وضعیت راحتی بنشینید.

– با قرار دادن دست ها روی زانوها و چرخاندن کف دستان خود به سمت آسمان، دستان خود را در وضعیت مودرا (mudra) قرار دهید.

– چشمان خود را ببندید و از طریق بینی نفس بکشید و از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید.

– نفس کشیدن را به آرامی و به طور یکنواخت ادامه دهید. گلبرگهای نیلوفر آبی را که با رنگ سفید درحال خاموش شدن هستند، تصور کنید.

– رنگ روشن اطراف تاج سر خود را تجسم کرده و به آرامی در بدن پخش کنید.

– چشم خود را پس از 5 تا 10 دقیقه باز کنید و مدتی آرام بنشینید.

– خواندن مانترا بذر AUM همچنین به مراقبه عمیق و بهبود چاكرا هفتم کمک می کند.

چاکرا هفتم

چاکرا هفتم

یوگا برای فعال کردن چاكرا هفتم

در یوگا در حالت هايی که پیشانی شما زمین را لمس می کند و همچنین حالت های نشسته در بیدار کردن چاكرا هفتم مفید است.

در اینجا سه ​​آسانای (ژست ها) یوگا آورده شده است که به راحتی می توان برای متعادل سازی چاكرا هفتم از آنها استفاده كرد:

– پایه سر | شیرشاسانا – این آسانای یوگا یک حالت ایده آل برای تحریک انرژی در چاكرا هفتم محسوب می شود. این آسانا ضمن درگیر کردن عضلات اصلی، قدرت، ثبات و انرژی را نیز ایجاد می کند.

سعی کنید این وضعیت را حداقل برای پنج نفس راحت حفظ کنید. تمرین منظم شیرشاسانا باعث شفافیت ذهن و تعادل می شود.

– ژست خرگوش ( Rabbit Pose) راهی فوق العاده برای یافتن ارتباطی عمیق با چاكرا هفتم است. این ژست یوگا باعث آرامش سر، ستون فقرات و شانه های شما می شود.

1- زانو بزنید و به جلو خم شوید، تاج سر خود را به سمت زمین بیاورید.

2- دست ها را به پشت پاشنه پا خود درگير كنيد.

3- به جای فشار محکم به زمین، کف زمین را به آرامی لمس کنید.

4- پس از چند بار نفس کشیدن ، باسن خود را به سمت پاشنه خود پایین بیاورید، دست خود را بر روی پاشنه ها رها کنید و از طریق ستون فقرات به حالت نشسته بچرخید.

-ژست جنازه ( Savasana ) كه ساده ترین و موثرترین آسانای یوگا برای تمرین جدا شدن است. این ژست به شما می آموزد که خواسته ها، انتظارات، تلاش ها و قضاوت های خود را کاملا کنار بگذارید.

با مشاهده نور سفید که از تاج سر وارد می شود و از طول ستون فقرات پایین می آید هنگام استنشاق ، مزایای چاكرا هفتم را افزایش دهید. هنگام بازدم، نوری را که از پشت ستون فقرات تا طوقه سر بالا می رود ، تجسم کنید.

سنگ های چاكرا هفتم

1- کوارتز

رنگ های معمول اين سنگ: اغلب شفاف هستند. است اما در هر رنگ دیگری ظاهر می شود.

كمك كننده:  به کمک مراقبه باعث افزايش هوشیاری، ارتباط با راهنماها، یادآوری زندگی گذشته، جلب عشق و رفاه، جذب انرژی منفی، افزايش تمرکز و حافظه.

اگر فقط يك سنگ وجود داشته باشد که بتواند با استفاده از آن هر هفت چاکرا خود را فعال كنيد، كوارتز بهترين انتخاب است.

این سنگ قدرتمند همچنین به عنوان “کریستال بهبود دهنده اصلی” نیز شناخته می شود، زیرا توانایی تعادل و ادغام تمام مراکز انرژی شما را دارد.

کوارتز پاک همچنین با فیلتر کردن همه عوامل حواس پرتی غیر ضروری، وضوح بیشتری را در ذهن شما ایجاد می کند. این سنگ نماد نور سفید مطلق خلقت است که خود را در زیبایی بلوری آن بیان می کند.

2- سلنیت

رنگهای معمول: خاکستری، سفید، قهوه ای-سبز ، زرد مایل به قهوه ای،  زرد مايل مایل به سبز، خاکستری-سبز.

كمك كننده: مراقبه، کار معنوی، جذب انرژی منفی، تمرکز، وضوح ذهنی، ارتباط با راهنما، استرس و اضطراب.

این کریستال عالی برای تصفیه نور در هاله شما است. سلنیت شما را با خود برتر و فرشتگان نگهبان شما مرتبط می كند.

این امکان را دارد که کانال هایی را به عرصه های بالاتر باز کند و شما را با الهیات ارتباط دهد. این یک سنگ عالی برای استفاده در هنگام مراقبه است، زیرا اثر آرام بخشی ایجاد می کند.

سنگ های ديگر كه برای بهبود چاكرا هفتم مناسب هستند:

آمتیست، تانزانیت، هولایت، ژئود، لپیدولیت.

سوالات متداول

1-چاكرا هفتم كجاست؟

چاكرا هفتم در قسمت مرکز بالای سر و درخط میانی بین گوش ها.

2-چاكرا پنجم غيرفعال چه علائمی دارد؟

تمایل به سستی، خودخواهی و عدم باورهای معنوی می شود. افسردگی عمومی، کمبود شادی و از دست دادن معنی یا هویت در زندگی.

3- چاكرا پنجم چطور باز می شود؟

روش های بسياری برا باز كردن چاكرا هفتم وجود دارد كه از مراقبه و مديتيشن و يوگا گرفته تا سنگ های درخشان را شامل می شود.

جمع بندی

وقتی هر هفت چاکرا بهینه و متعادل باز شوند (یعنی نه زیاد، نه خیلی کم) با انرژی می چرخند و آن را به سراسر بدن منتقل می کنند. این امر به فرد کمک می کند تا از نظر جسمی و روانی به درستی عمل کند.

از طرف دیگر، حتی اگر یک چاکرا مسدود شده یا بیش از حد باز باشد، در این صورت فرد ممکن است دچار ناامیدی، مشكلات سلامتی و افکار مخرب شود.

همچنين مشكلات یادگیری، مشکلات تمرکز و حافظه، بیماری های جسمی، اختلالات مزمن، درد و همچنین افسردگی را می توان به چاکراها نامتعادل نسبت داد.

از این رو تعادل مطلوب چاکراها ضروری است. برای شناخت چاكراها و روش های فعال سازی هر يك اينجا را كليك كنيد.

دوره آموزش فعال سازی و پاكسازی چاكراها

مطالب مرتبط

چاكرا دست را چگونه فعال كنيم؟! + تست چاكراها + آموزش جامع چاكراها!

چگونه چاكرا دست را فعال كنيم؟ برای پاسخ دادن يه اين سوال ابتدا بايد ...

چاكرا سوم كجاست؟! + 0 تا 100 شناخت چاكرا خورشيدي + تست جامع چاكراها

چاكرا سوم كجاست؟ شايد بهتر باشد پيش از اين سوال به دنبال شناخت تمام ...

چاكرا چهارم كجاست؟! + 0 تا 100 چاكرا قلب + تست چاكرا به همراه تفسير رايگان

چاكرا چهارم كجاست؟ چاکرای قلب مرکز احساسات شماست، مکانی پر برکت که عشق می ...

چاكرا پنجم كجاست؟! + 0 تا 100 چاكرا گلو + تست جامع چاكرا و تفسير رايگان

چاكرا پنجم كجاست؟ چاکراها یک سیستم انرژی باستاني هستند که از هندوستان منشا گرفته ...

دیدگاهها

2 دیدگاه

  1. محمد امیری راد گفت:

    درود بر شما دکتر آرام عزیز امیدوارم هر جا هستید سالم و سلامت باشید
    بنده شاگرد دوره خلق آینده شما و دوره پاکسازی و فعالسازی چاکراهای شما هستم
    بدون اغراق میتوانم بگم که بهترین دوره هایی بود که گذراندم
    از لحاظ مالی خیلی خیلی خیلی رشد کردم
    ارامشم خیلی زیاد شده
    تو روابطم عالی دارم عمل میکنم
    همینجا ازتون تشکر میکنم که باعث رشد من شدید
    باعث پیشرفت زندگی من شدید
    سپاس از شما استاد گرانقدر

    • aramgroup گفت:

      سلام و وقت بخیر خدمت شما اقای امیری راد
      بسیار خوشحال و خرسند هستیم که شما را در دوره خلق آینده و پاکسازی و فعالسازی چاکراها داشتیم
      و بسیار باعث افتخار تیم تجسم خلاق است که این دوتا دوره برای شما مفید بوده و باعث دستاورد در زندگی شما شده است
      راستی آقای امیری راد عزیز دل
      ما شما را در دوره خلق آینده کاملا یادمان است
      که چقدر دقیق و منظم تمرین ها را انجام میدادید و پیگیر بودید
      یکی از دلایل موفقیت شما در دوره خلق آینده همین دقیق بودن و منظم بودن شما بودید
      و حساسیت بالایی که داشتید و جلسات را کامل و منظم پیگیری میکردید
      انشاالله هر جا که هستید موفق باشید
      و این را بدانید تکنیک های خلق آینده تا 20 سال بعد شما را جوابگوست
      با خیال راحت استفاده کنید و لذت ببرید