دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

رشد چهار مغز

رشد چهار مغز. دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

رشد چهار مغز

رشد چهار مغز

تغيير شكل مغزها يكي از مهم‌ترين تغييراتي است كه در نتيجة تطهير كنداليني به وجود مي‌آيد. نبوغ كه در آن توانايي‌هاي خلاق خارق‌العاده و حقايق اخلاقي و روحاني بزرگ وجود دارد، حالت نهايي مغز پالايش يافته است. در نبوغ مغزها اطلاعاتي از سطوح كيهاني و هستي كسب و استفاده مي‌كنند.

اما چهار مغز، در برابر تطهير كنداليني از تمام قسمت‌ها  مقاوم‌تر هستند و اين به خاطر انحرافات در انديشة شخص و نگرش ما به زندگي است. بعضي از ما داراي كنداليني بيش از حد هستيم كه هنوز استفاده نشده است و در مؤسسات رواني به خود واگذاشته مي‌شوند وكسي به فكر مشكلات آنها نيست.

جمجمة شما عملاً تغيير شكل مي‌دهد و در طول رشد، مغزها بزرگ‌تر مي‌شود. جمجمه ممكن است چند بار تغيير شكل دهد و سردردهاي شديد به انسان دست دهد. ماساژ دادن جمجمه در محل منافذ استخوان‌ها گسترش و انبساط آن را تسريع مي‌كند.

تشعشع كنداليني به بيرون، سردرد را تسكين مي‌دهد. نقاط دردناك را در روي جمجمة خود با انگشتان پيدا و لمس كنيد، آنها را ماساژ دهيد تا انرژي آزاد شود. به ذهن خود اجازه دهيد تا جبلان كند و از افكار يا نگرش‌هايي كه از انبساط ذهن پيشگيري كرده‌اند، باخبر شود. شما ممكن است مقداري از تنش سر و مغز را با تلقين اين كه خوب است سر بزرگي داشته باشم، تسكين دهيد.

دكتر پاول مك‌كلين كارهاي جالبي با تئوري مغز تريون انجام داده است كه براي روش هفت بدن بسيار عملي مي‌باشد.

رشد چهار مغز. دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

رشد چهار مغز

مغز خزندگي يا مغز اول

مغز اول مستقيماً به بدن جسماني مربوط است و عمدتاً با حفظ حريم و بقا ارتباط دارد. همة ما نياز داريم كه با قلمرو يا فضاي خود به ويژه، در پرورش كنداليني راحت باشيم. وقتي ما بيش از حد نسبت به انرژي ديگران حساس مي‌شويم، چنانكه بايد، در جهان ايفاي نقش نمي‌كنيم.

اگر شما يك حس ضعيف نسبت به بقا داشته باشيد، متوجه يك جريان ناپيداي كندوكاو مستمر در خود، دربارة ايمني جاها و موقعيت‌ها مي‌شويد. شما به طور پيوسته ديگران را براي زنده ماندن خود تهديد يا كمك مي‌دانيد. شما بيش از حد در مورد تناسب با زندگي نگران خواهيد شد.

سيستم اندامي(ليمبيك) يا مغز دوم

مغز دوم عمدتاً به احساسات و انگيزه‌ها مربوط مي‌شود و با بدن احساسي ما مرتبط است. با وجود يك سيستم اندام‌هاي تكامل نيافته، يك شخص مهارت‌هاي انگيزشي مطلوبي نخواهد داشت، همچنين يك خود آغازگر خوبي نخواهد بود و بيش از حد دربارة احساسات خود دغدغه خواهد داشت.

مغز سوم(پستانداران جديد)

هر دو نيم‌كرة‌ چپ و راست را در بر مي‌گيرد. اين مغز به بدن ذهني مربوط است و با دليل، منطق، انديشه و خلاقيت مرتبط مي‌باشد و بيشتر شبيه به يك كامپيوتر كار مي‌كند، از اين نظر كه با اطلاعاتي كه از طريق پژوهش و يادگيري فرا گرفته است، كار مي‌كند.

توسعه و تكامل اين مغز تا حدودي به رشد سالم مغزهاي اول و دوم وابسته است. چنانچه، مغز سوم به خوبي رشد نيافته باشد، شخص در استفاده از دليل و منطق براي درك موقعيت‌هاي پيچيده مشكل خواهد داشت. او ممكن است فقط به يك ديدگاه محدود شود و دچار خشك‌مغزي يا تعصب شود.

بارها گفته شده است كه ما فقط از حدود 10 درصد ظرفيت‌هاي ذهني خود استفاده مي‌كنيم. علت اين امر ممكن است كم‌توسعه يافتگي مغزهاي اول و دوم، تحريك ناكافي و تنبلي باشد (كه هميشه راه آسان را انتخاب مي‌كنيم و از توانايي‌هاي كامل ادراكي و خلاق استفاده نمي‌كنيم). نتيجه آن است كه مردم فكر مي‌كنند دسترسي به تمام توانمندي‌هاي ذهني خود ندارند و گويا چيزي قدرت مغزي آنها را عقب نگه داشته است.

هنگامي كه دو مغز اول به خوبي رشد يافته باشند اما مغز سوم رشد كافي نكرده باشد، شخص بيش از حد در قيد احساسات و حريم شخصي خواهد بود، و بنابراين تعامل چنداني با ديگران نخواهد داشت. در چنين حالتي يك شخص ممكن است با ديگران به صرف وقت بپردازد، اما زياد حضور ذهن و توجه ندارد (توجه او بيشتر به خود است). البته، هنگامي كه دو مغز اول رشد نيافته باشند نيز، همين مشكلات پيش مي‌آيند.

افرادي كه از نظر ذهني رشد فوق‌العاده پيدا كرده‌اند، ممكن است كمبود عقل سليم مطلوب از خود نشان دهند. به طوري كه اين سؤال پيش آيد كه چرا كسي كه اينقدر باهوش است در عين حال تا اين حد كندذهن است؟ هر مغز، داراي آگاهي، هوش و نظام خاص خود است.

هر مغز داراي درك خاص خود از كاركردهاي جهان و ارتباط آن و جايگاه نسبي جهان با اين كاركردهاست. هر مغز ممكن است مستقل يا مشترك با مغزهاي ديگر عمل كند. تطهير و پالايش كنداليني نه تنها اين مغزها را رشد مي‌دهد بلكه تعامل آنها با يكديگر را افزايش مي‌دهد.

كودكان در مدرسه بدون رشد خزندگي مطلوب، با يكديگر به خوبي تعامل دارند؛ آنها معمولاً يا ستيزه‌جو هستند يا رقابت كننده يا درون‌گرا مي‌باشند. كودكاني كه فاقد يك حس سالم زنده ماندن هستند اعتماد به نفسشان پايين است. سيستم اندامي كم توسعه يافتة آنها ممكن است سبب ضعف در عادات مطالعه شود يا ممكن است بيش از حد در روابط خود دچار دغدغه و حساسيت باشند.

مغز چهارم

ما در عصر گسترش بزرگ ذهن زندگي مي‌كنيم. در اين زمان نه تنها رشد سه مغز فوق‌الذكر افزايش يافته است بلكه مغز چهارم هم رشد كرده است. اين مغز جديد هنوز در مرحلة اثيري (انرژي) است، اين مغز هنوز به صورت جسماني ظاهر نشده است.

هر مغز بر مغز قبلي هم‌پوشان مي‌شود . رشد اول مغز چهارم، زير چاكراي تاج در بالاي سر روي قسمت فوقاني دو نيم‌كرة مغز سوم است. اين مغز به سطح فطري ـ احساسي يا به بدن چهارم ارتباط دارد و داراي يك وجدان روحاني است.

اگرچه اين مغز هنوز به صورت جسماني ظاهر نشده اما باز قابل استفاده است. آنجا كه ويژگي اصلي مغز سوم يا ذهني، انديشيدن است كار اصلي مغز چهارم كسب آگاهي است، يك مغز چهارم توسعه يافته به شخص امكان مي‌دهد تا اطلاعات جديد و قبلاً ندانسته را كسب كند. استفاده از ذهن جهاني، مغز چهارم ظرفيت نامحدود براي دريافت اطلاعات دارد.

شكل‌هاي اثيري از مغزهاي پنجم، ششم و هفتم وجود دارد اما توسعة آنها خيلي طولاني‌تر است. آنها به بدن‌هاي متناظر خود وابسته هستند.

رشد چهار مغز

چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟

این دوره به هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری می باشد و در موسسه تجسم خلاق به نشانی :

 تهران ، میدان هفت تیر ، خیابان قائم مقام فراهانی، پلاک ۳۹، ط اول برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت حضوری برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

معرفی انرژی درمانی دکتر آرام

انرژی درمانی دکتر آرام - انرژی درمانی یا شفا از قوانین و انرژیهای طبیعی ...

باز کردن چاکراها + بازکردن چاکراهای مسدود + دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

باز کردن چاکراها نیاز به یک تغییر اساسی در هوشیاری دارد که معمولاً فقط ...

انرژی چاکراها + تست چاکراها تفسیر رایگان + آموزش جامع فعالسازی و پاکسازی چاکراها

انرژی چاکراها: چگونه با دستان خود انرژی چاکرا را احساس کنیم؟ احساس انرژی در ...

چاکراهای معنوی + آشنایی با چاکراها + دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

چاکراهای معنوی: طبق عقاید هندو یا بودایی و همچنین کابالا، چاکراها. (به عبری، سفیروت) استخرهای ...

چاکرا چیست؟

چاکرا چیست - چاکرا چیست؟ چاكرا ها گرداب‌هایی هستند كه انرژی از طريق آن ...

انفجار چاكرا

انفجار چاكرا انفجار چاكرا چاكراها ممكن است در اوقات استرس به پهناي يك فوت باز شوند. ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه