دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

هيپنوتيزم با چشم + درباره قدرت هيپنوتيزم بدانید + همه چيز درباره هيپنوتيزم

هيپنوتيزم با چشم

هيپنوتيزم با چشم هميشه به چشم قدرتی جادويی در نظر گرفته شده است. اگرچه ممکن است هیپنوتیزم جادویی به نظر برسد، اما در حقیقت، تمرین و دانش زیادی در پس عمل هیپنوتیزم وجود دارد. یکی از موثرترین روش های هیپنوتیزم کردن کسی، چشم شماست. چشم ها دروازه ورود به روان هستند. اما این روش را فقط با كسی امتحان كنيد كه از قبل رضايت خود را اعلام كرده باشد. همیشه با حس مسئوليت پذيری، از توانایی خود استفاده کنید. پيش از هر كاری بايد بدانيد هيپنوتيزم چيست.

هیپنوتیزم چگونه کار می کند؟

فهرست مطالب مقاله

قبل از اینکه بفهمیم چگونه هيپنوتيزم با چشم را انجام دهيم، مهم است که از ویژگی های مغز انسان که اجازه می دهد هیپنوتیزم کار کند را درک کنیم.

برای اینکه کسی به حالت هیپنوتیزم  درآید، لازم است که ذهن هوشیار وی به اندازه کافی مشغول باشد تا سیستم هشدار آگاهانه او دخالت نکند.

درک هیپنوتیزم

1- هیپنوتیزم (hypnosis) را با خواب یا بیهوش بودن اشتباه نگیرید. هیپنوتیزم در واقع یک حالت ذهنی عمیق متمرکز است که باعث می شود شما بیشتر از حالت عادی تمركز داشته باشید و نسبت به پیشنهاداتی كه به شما می شود، پذیراتر باشید.

-مهم است که به یاد داشته باشید فردی تحت هیپنوتیزم، کنترل خود را از دست نخواهد داد یا تحت طلسم هیپنوتیزم قرار نمی گیرد. در عوض، فرد نسبت به پیشنهادات و راهنمایی ها پذيراتر خواهد بود.

-اغلب، ما تحت نوعی هیپنوتیزم یا خلسه هستیم. به این فکر کنید که گاهی وقتی در کلاس هستيد، از آن خارج می شويد یا در یک رویای خیالی گم می شويد یا وقتی آنقدر درگیر یک فيلم سینمایی یا برنامه  تلویزیونی شدید، آگاهی خود را از افراد اطراف خود از دست می دهید. اینها همه موارد قرار گرفتن در حالت هيپنوتيزم مانند است.

2- از مزایای هیپنوتیزم آگاه باشید. هیپنوتیزم فقط یک ترفند مهمانی سرگرم کننده یا راهی برای جذب بهترین دوست خود نيست. در حقیقت، نشان داده شده است که هیپنوتیزم به افراد کمک می کند تا بر بی خوابی، سیگار کشیدن، پرخوری و سایر اختلالات غلبه کنند.

3- به خاطر داشته باشید هیپنوتیزم یک قابل آموزش، مانند هر مهارت دیگری است. در حال حاضر هيپنوتيزم با چشم هيچگونه مقررات دولتی ندارد. اما متخصصان هیپنوتیزم می توانند در دوره های پایه یا پیشرفته دوره های هیپنوتیزم برگزار كنند.

هيپنوتيزم با چشم چگونه عمل می كند؟

یک موضوع مشترک در فرهنگ عامه وجود دارد که در آن یک هیپنوتیزور با خیره شدن به چشمان، کسی را هیپنوتیزم می کند. همانطور که مشخص است، هنگامی که شما نحوه کار هیپنوتیزم را بفهمید، انجام این کار آسان است.

پس چگونه می توان شخصی را با چشمان خود هیپنوتیزم کرد؟ چگونه دیگران را هیپنوتیزم کنیم؟ این کار با ساختن پی در پی لختی های خواب آور انجام می شود تا سوژه خود را در سفری از ملاقات با شما تا توافق، ایجاد رابطه و سرانجام تا رسیدن به هیپنوتیزم ببرید..

چگونه توافق و رابطه منجر به هیپنوتیزم با چشم می شود؟

اولین قسمت برای اینکه بدانیم چگونه دیگران را هیپنوتیزم کنیم باید گفت تقریباً هر فرآیند خواب آور ایجاد رابطه است. این چیزی بیش از این نیست که اجازه دهیم فرد هيپنوتيزم شونده با ما راحت باشد. هرچه راحت تر باشند، هیپنوتیزم راحت تر می شود.

چیزی که بسیاری از مردم از آن استقبال نمی کنند این است که در واقع حالت متفاوتی از رابطه یا هیپنوتیزم وجود ندارد. در واقعیت، یک پیوستگی از حالات وجود دارد که در آن، سوژه ما کاملاً درگیر ما نیست.

این بدان معناست که ما می توانیم کسی را به هیپنوتیزم سوق دهیم که کاری بیش از ایجاد رابطه با او نداشته باشیم. هنگامی که آنها به اندازه کافی احساس راحتی کنند، سیستم هشدار آگاهانه آنها تا حد زیادی آفلاین خواهد شد به جز برای شیطانی ترین اهداف.

بهتر است كار خود را با توافق بين خود و سوژه شروع كنيد. زیرا انجام این کار بسیار آسان است. واقعاً هیچ چیز دیگری جز این نیست که به خود اجازه دهیم برای مدتی دیدگاه های سوژه هیپنوتیزم خود را در نظر بگیریم.

هر چه توافق های بیشتری ایجاد کنیم، تمایل بیشتری برای ایجاد روابط خواهیم داشت. دلیل این امر این است که روابط هنگامی که با کسی همگام شویم اتفاق می افتد و اگر با او موافق باشیم، آن همگام سازی لزوماً اتفاق خواهد افتاد.

به طور طبیعی، مهم است که ما هنگام انجام این کار صادق باشیم. مردم می توانند رابطه جعلی را صد كيلومتری هم تشخيص دهند.

سرانجام، اگر ما به اندازه کافی همدلی و صميميت در رابطه ایجاد کنیم، سوژه ما سختی خود را دربرابر رها شدن در مقابل ما از دست می دهد و آماده می شود تا با ما هيپنوتيزم با چشم را تجربه كند.

هيپنوتيزم با چشم

هيپنوتيزم با چشم

چگونه هیپنوتیزم کنیم انجام تمرینات تمرکز چشم

پيش از اينكه هيپنوتيزم با چشم را امتحان كنيد، ابتدا بايد چشم خود را تقويت كنيد. به اين معنی كه قدرت تمركز چشم های خود را با تمرين افزايش دهيد. برای اين كار می توانيد تمرين های زير را انجام دهيد:

خيره شدن بدون پلك زدن

سعی کنید تماس چشمی را برای مدت طولانی بدون پلك زدن حفظ کنید. در آینه به خود نگاه کنید و بررسی كنيد چه مدت زمانی را می توانید بدون پلك زدن ارتباط چشمی خود را حفظ کنید.

-همچنین می توانید برای آزمایش توانایی خود با شخص دیگری مسابقه خیره شدن انجام دهيد.

-داشتن اختياز کامل بر حرکات چشم، به شما کمک می کند تا در هنگام هیپنوتیزم ارتباط چشمی ثابت خود را با فرد دیگر حفظ کنید.

تمركز كردن با چشم

توانایی تمرکز خود را با چشم تمرین کنید. این کار را با مشاهده یک شی نزديك، مانند قلم یا مداد و سپس یک شی دور در اتاق انجام دهید.

-مداد را نزدیک صورت خود نگه دارید. روی مداد تمرکز کنید.

-از تمرکز روی مداد به سمت شیئی که دورتر است حرکت کنید، مانند عکس روی دیوار یا دستگیره در.

-بازگشت به تمرکز روی مداد. سپس روی جسم دور تمرکز کنید. برای بهبود انعطاف پذیری در تمرکز، این تمرین را ادامه دهید

آگاه بودن به محيط

آگاهی محیطی خود را بهبود ببخشید. این توانایی شما برای دیدن اشیا و حرکات در دو طرف شماست بدون اینکه سر خود را برگردانید. برای بهبود این توانایی:

-در یک محيط شلوغ بيرون از خانه، مثلا در پیاده رو بنشینید. یا مقابل تلویزیون یا صفحه رایانه ای که در حال نشان دادن محيطی شلوغ است بنشینید.

-سعی کنید صحنه شلوغ را ببینید و سرتان را به یک طرف برگردانيد. سپس، سر را به طرف دیگر برگردانید. سعی کنید هرچه بیشتر صحنه را در هر دو طرف ببینید.

-اطمینان حاصل کنید که از چپ و راست تمرین می کنید.

هیپنوتیزم با چشمان شما

پس از انجام تمرين های لازم برای تقويت قدرت تمركز چشمتان، وقت آن رسيده تا برای هيپنوتيزم با چشم آماده شويد. پس از آشنايی كامل با هيپنوتيزم با چشم، انجام مراحل زير شما را در هيپنوتيزم با چشم كمك می كند.

چگونه هیپنوتیزم کنیم: هيپنوتيزم با چشم و مسئوليت های آن

از شخص اجازه بگیرید. این کار را با پرسیدن از آنها انجام دهید: “آیا می توانم شما را هیپنوتیزم کنم؟” اطمینان حاصل کنید که آنها “بله” می گویند.

-بهتر است هیپنوتیزم را با نگاه به دوست یا عزیزی که به شما اعتماد دارد تمرین کنید، زیرا آنها تمایل بیشتری به هیپنوتیزم شدن توسط شما دارند.

-ضروری است که افراد شرکت کننده مایل باشند. اگر مقاومت کنند یا نخواهند هیپنوتیزم شوند، احتمالاً هیپنوتیزم موثر نخواهد بود.

وضعيت شخص در هيپنوتيزم با چشم

از فرد بخواهید در یک وضعیت راحت و قائم بنشیند. اجازه ندهید که بایستند، زیرا در هنگام هیپنوتیزم احتمالاً چنان آرام می شوند که اگر ایستاده باشند تعادل خود را از دست می دهند.

تمركز در هيپنوتيزم با چشم

به فرد بگویید تا روی نقطه ای در زیر چشم راست شما تمرکز کند. به آنها دستور دهید تا وقتی با آنها صحبت می کنید نگاهشان را دور نکنند.

تلقين هيپنوتيزم با چشم

بدون پلك زدن به آنها خیره شوید. با صدای آرام و به آهستگی از پنج تا یک شروع به شمردن کنید. همانطور که شمردید، به آنها بگویید:

-“پلک های شما سنگین و سنگین می شوند.”

-پلک های شما سنگین می شوند، انگار که وزنه های سنگینی، آنها را به سمت پایین می کشد. “

-“به زودی ، پلک های شما آنقدر سنگین می شوند که بسته می شوند.”

-“هرچه بیشتر سعی کنید چشمان خود را باز کنید، سنگین تر، شل تر و بسته تر می شوند.”

-همانطور که از پنج تا یک می شمارید چندین بار این عبارات را تکرار کنید.

هيپنوتيزم با چشم

هيپنوتيزم با چشم

پيش آگاهی هيپنوتيزم با چشم

به شخصی بگوييد كه شما می خواهيد شانه آنها را لمس كنيد و به محض تماس دست شما با شانه فرد، او رها خواهد شد.. مهم است که قبل از لمس کردن به او بگویید چه اتفاقی می افتد. این کار ذهن آنها را درگیر خواهد کرد تا بفهمند شما به آنها چه دستوری خواهید داد و آنها با انجام آنچه شما به آنها می گویید پاسخ خواهند داد.

-به آن شخص بگویید: ”وقتی شانه شما را لمس می کنم، شما شل و سنگین می شوید. آماده ايد؟”

تماس در هيپنوتيزم با چشم

شانه فرد را لمس کنید و به او بگویید زمان شل شدن و آرامش است. اگر فرد روی زمین افتاد یا روی صندلی خم شد، نگران نباشید. این نشانه ای است که آنها کاملاً آرام هستند و اکنون تحت هیپنوتیزم قرار گرفته اند.

اطمينان در هيپنوتيزم با چشم

به شخصی که اکنون تحت هیپنوتیزم است اطمینان دهید. مهم است که فرد متوجه شود حالت آرامش بخشی که دارد به دلیل هیپنوتیزم یا در حالت خواب آور است.

-همچنین اطمینان از ایمن بودن فرد و اینکه در شرايط خوبی است، بسیار مهم است. به آنها اطمینان دهید تا آنها همچنان به شما اعتماد کنند و به دستورات شما گوش فرا دهند.

آرامش هيپنوتيزم با چشم

به شخص بگویید که اکنون بازوی راست او باید شل و سنگین باشد. به آنها اطلاع دهید که باید احساس لختی و آرامش کند. سپس، بازوی آنها را لمس کنید تا پاسخ آنها را تحریک کنید.

-بازوی آنها را بلند کنید تا تأیید کنید اکنون لخت و آرام است. بازوی آنها را پایین بياوريد.

-این تأیید می کند که فرد اکنون در یک حالت خلسه به سر می برد. همچنین نشان می دهد آنها مایل به گوش دادن به صدای شما و دستورات شما هستند.

چگونه هیپنوتیزم کنیم: آموزش هیپنوتیزم با چشم

قدم اول برای آموزش هیپنوتیزم با چشم تقویت عضلات چشمی خود می باشد برای این کار باید قادر باشید برای چند دقیقه پلک نزده و خیره بمانید این امر قدرت شما در حین هیپنوتیزم را نشان می دهد. برای این کار نیاز به تمرین مداوم خیره شدن به یک شی دارید تا زمانی که چشمانتان به خوبی بتواند به این امر عادت نماید. البته برای این کار نیازی نیست مدت طولانی را بدون پلک زدن بگذرانید بلکه کافیست به مدت یک الی دو دقیقه تونایی پلک نزدن را داشته باشید چرا که سوژه در مدت یک دقیقه هیپنوتیزم می گردد. هر گاه توانستید که نگاهتان خیره و ثابت به یک نقطه و بدون پلک زدن همراه باد با سوژه های نزدیک به خودتان می توانید آموزش هیپنوتیزم با چشم را آغاز نمایید.

شخص را به حالت نشسته قرار دهید می توانید روی صندلی و یا زمین روبه روی هم بنشینید به چشمان سوژه خیره گردید و به او بگوید به زیر چشم راست شما خیره گردد شمردن را از یک به پنج آغاز کنید  و تلقین ها را به همراه شمارش به شخص  وارد نماید و به او بگوید تا شماره پنج او کاملا وارد خلسه می شود. حتی می توانید به او بگوید با لمس شما به حالت خلسه وارد می شود و پس از شماره پنج و لمس شما فرد به حالت هیپنوتیزم وارد می گردد. به همین راحتی می توانید آموزش هیپنوتیزم با چشم را یاد بگیرید.

چگونه هیپنوتیزم کنیم: هيپنوتيزم با چشم به کمک صدا

آنها را تنظیم کنید تا فقط صدای شما را دنبال کنند. از پنج تا یک بشماريد. به آنها بگویید وقتی به “یک” برسید، آنها فقط به صدای شما گوش می دهند.

-با انگشتان خود بشكن بزنيد. تا آنها بر روی صدای شما متمرکز شوند. به آنها بگویید بگذارند صدای شما آنها را بیشتر عمیق کند. سپس، به آنها دستور دهید هر کلمه ای را که می گویید بشنوند.

-به آنها دستور دهید که دقیقاً فقط کلمات شما را دنبال کنند و هیچ صدای دیگر در اطراف آنها نباشد.

امتحان خلسه در هيپنوتيزم با چشم

حالت خواب آلود آنها را آزمایش کنید. اکنون که بر روی فرد کنترل دارید، می توانید با لمس بینی یا گوش فرد، توانایی خود را آزمایش کنید. همچنین می توانید به آنها بگویید دست ها یا پاها را به دستور شما حرکت دهند.

-به خاطر داشته باشید کنترل حالت خواب آلود، باید با مسئولیت پذیری و دقت انجام شود. اچرا كه آن شخص به شما اعتماد کرده است، بنابراین در حالی که تحت هیپنوتیزم هستند، با خجالت زدن كردن یا صدمه زدن به آنها، سو استفاده نکنید.

هيپنوتيزم با چشم چقدر طول می كشد؟

و به طور طبیعی، پاسخ دقيقی برای اين سوال نيست. فقط می توان گفت در چند دقیقه می توانید سوژه های استثنایی را به حالت خلسه نسبتاً عمیق برسانید .

اکثر مردم افراد برای هیپنوتیزم استثنایی نیستند. از نظر عملی، این روش می تواند بسیار کند باشد. اما اگر کاملاً درست انجام شود نیز کاملاً پنهانی است.

بهترین کار این است که هيپنوتيزم با چشم را روی طیف وسیعی از افراد آزمایش کنید. وقتی این کار را انجام دهيد، به سرعت خواهید فهمید که کدام یک از افراد بیشتر در معرض این نوع هیپنوتیزم هستند.

تغییر رنگ چشم با هیپنوتیزم

برخی از طرفداران هیپنوتیزم معتقدند که  تغییر رنگ چشم با هیپنوتیزم  میتواند رخ دهد. بنظر آنها هیپنوتیزم می تواند بااثر گذاشتن بر روی ضمیر ناخودآگاه اثر گذاشته و بر هرمون ها و اعضای بدن اثر می گذارد و نیز حتی با تغییرات در دی ان ای فرد می تواند رنگ چشم او را تغییر دهد.

جمع بندی چگونه هیپنوتیزم کنیم

هيپنوتيزم با چشم قدرتی است كه می توانيد با كسب مهارت آن به دست آوريد. شايد برای خيلی ها واقعی به نظر نرسد. ولی تنها كافی است در آموزش هيپنوتيزم را در اين مسير پيش گيريد و با تمرين به توانايی دست يابيد كه با آن بتوانيد به خود و عزيزانتان كمك كنيد. برای اينكه بدانيد چقدر هيپنوتيزم پذير هستيدكليك كنيد.

تست هيپنوتيزم پذيری

سوالات متداول

1- هيپنوتيزم با چشم امكان پذير است؟

هيپنوتيزم با چشم بر خلاف تصور عامه يك خرافه نيست. بلكه با تمرين و كسب مهارت لازم می توان اين توانايی را كسب كرد.

2– چه كسانی می توانند هيپنوتيزم با چشم را انجام دهند؟

هر كسی می تواند با آموزش و تمرين مداوم توانايی هيپنوتيزم با چشم را به دست آورد. فقط ممكن است سرعت كسب اين توانايی در افراد مختلف متفاوت باشد.

3- هيپنوتيزم با چشم خطرناک است؟

در هيچ يك از انواع هيپنوتيزم خطر جدی ای وجود ندارد. در موارد نادر و زمانی كه هيپنوتيزم بدون علم كافی و نادرست انجام شود، ممكن است خاطراتی كه ريشه درستی ندارد در ذهن شخص نقش ببندد.

آکادمی تجسم خلاق به مدیریت دکتر آرام، به صورت تخصصی در زمینه انواع هیپنوتیزم که به دو دسته دگر هیپنوتیزم و خودهیپنوتیزم تقسیم می شود،فعالیت دارد و با دوره های خود، تجربه چندین ساله خود را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید زندگی بهتری را به خود هدیه دهید.

هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

آموزش هيپنوتيزم PDF هرآنچه بايد درباره هيپنوتيزم بدانيد + تست هيپنوتيزم پذيری

آموزش هيپنوتيزم PDF، مجموعه ای است كه می توانيد با هيپنوتيزم (دگر هیپنوتیزم و ...

آموزش هيپنوتيزم فوق سريع!! + 0 تا 100 هيپنوتيزم + قدرت هيپنوتيزم

آموزش هيپنوتيزم فوق سريع را همين جا پيدا می کنيد. هیپنوتیزم مهارتی است که ...

چگونه قدرت هيپنوتيزم داشته باشيم؟! + همه چيز درباره هيپنوتيزم + آموزش هيپنوتيزم

چگونه قدرت هيپنوتيزم داشته باشيم؟ هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی و پیشنهاد هیپنوتیزم همگی اسامی ...

كلاس آموزش هيپنوتيزم [2021] + يادگيري هيپنوتيزم + آموزش جامع هيپنوتيزم

كلاس آموزش هيپنوتيزم، يكی از بهترين روش های يادگيری هيپنوتيزم است. هيپنوتيزم كاربردهای بسياری ...

عوارض هيپنوتيزم در كودكان!! + هيپنوتيزم كودكان چيست؟ + يادگيري هيپنوتيزم كودكان

عوارض هيپنوتيزم در کودکان ممکن است برای شما هم جای سوال داشته باشد. بسیاری ...

هيپنوتيزم قوی!! + همه چيز درباره هيپنوتيزم + آموزش كامل هيپنوتيزم

هيپنوتيزم قوی چگونه كار می كند؟ هیپنوتیزم حالتی مانند خلسه است که با آرامش ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه