دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن + دوره کاربردی و جامع یادگیری هیپنوتیزم!!

هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن: هیپنوتیزم درمانی یک درمان کوتاه مدت و هدف محور است که رویکردی عملی برای حل مشکلات دارد. ثابت شده است که هیپنوتیزم درمانی در درمان بسیاری از مسائل رفتاری مربوط به اضطراب مانند جویدن ناخن و کشیدن مو موثر است. یک دوره درمانی معمول شامل پنج تا ده جلسه با مراجعه کنندگان در جلسه های 60 دقیقه ای هفتگی است. برای اطلاع بیشتر از هیپنوتیزم حتما هیپنوتیزم چیست را بخوانید.

هیپنوتیزم درمانی

فهرست مطالب مقاله

این پیش فرض تکیه می کند که ذهن از قسمت های آگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است و این قسمت ها با هم کار می کنند تا زندگی روزمره را بگذرانند. گاهی اوقات ذهن آگاه و ناخودآگاه در تضاد است که منجر به حالت ها و رفتارهای مشکل ساز می شود. از طریق فرآیند هیپنوتیزم، این تعارضات حل می شود و دستیابی به تغییر مطلوب را آسان تر می کند.

آرامش جسمی و روحی

اولین قدم برای دستیابی به خلسه خواب آور، آرامش جسمی و روحی است. این امر با جابجایی از طریق توجه تدریجی از طریق هر قسمت از بدن محقق می شود. درمانگر با پیشنهادات و تصاویر آرامش بخش، فرد را راهنمایی می کند تا به شما کمک کند تا تنش را رها کرده و از بین ببرد. هنگامی که بدن شل شد، آرامش ذهنی به آسانی حاصل می شود و احساس راحتی و آرامش ایجاد می کند.

نفوذ به ناخودآگاه برای هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

در هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن، نکته حیاتی آن جنبه ذهنی است که تجزیه و تحلیل، ارزیابی می کند و به تصمیم گیری کمک می کند. حتی اگر عملکرد بسیار مفیدی داشته باشد، اما گاهی برای ایجاد تغییرات پایدار کافی نیست. در مورد شخصی که ناخن های خود را می جود می گیرد، آنها ممکن است آگاهانه تصمیم بگیرند که این عادت را ترک می کنند اما خود را در تلاش بی حاصل برای این کار می بینند. این بدان دلیل است که عادات و انگیزه های کاملاً ریشه دار در قسمت عمیق تری از ذهن به نام ناخودآگاه ذخیره شده است.

در حالت ترنس، هنگامی که فرد به اندازه کافی آرام و متمرکز شد، می توان از دانشکده حیاتی عبور کرد. این باعث می شود فرد بتواند مستقیماً با ضمیر ناخودآگاه ارتباط برقرار کرده و با باورها و انگیزه های قدرتمند آنجا کار کند. در مثال بالا، ممکن است فرد متوجه شود که اجبارش بر اساس یک نیاز عمیق به عشق و ایمنی است. سپس درمانگر می تواند به فرد کمک کند تا راه حل های جدید و سالمی برای رفع این نیازها پیدا کند.

هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن برای چه کسی مناسب است؟

در هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن، جویدن ناخن یا همان اونیکوفاژی(onychophagy) می تواند یک رفتار موقتی، نسبتاً غیر مخرب باشد. با این حال، ممکن است برای برخی از افراد به یک مشکل شدید و طولانی مدت تبدیل شود . در این حالت، این اختلال با گاز گرفتن ناخن مزمن همراه است، که ظاهراً غیرقابل کنترل است و برای ناخن ها و بافت اطراف آن مخرب است.

برخی از علائم جویدن ناخن عبارتند از:

– احساس پریشانی، ناراحتی یا تنش قبل از گاز گرفتن

– احساس آرامش یا حتی لذت در هنگام گزش و بعد از آن

– شرم، گناه و خجالت مربوط به آسیب دیدگی جسمی پوست و ناخن ناشی از گاز گرفتن است

– آسیب بافتی به انگشتان، ناخن ها و کوتیکول ها

– مشکلات دندان، آبسه و عفونت

در بعضی موارد، جویدن ناخن ممکن است منجر به پیچیده شدن روابط خانوادگی و اجتماعی شود

افرادی که اونیکوفاژی خفیف تا شدید دارند می توانند از درمان هیپنوتیزم برای کنترل و حتی تمایل به گاز گرفتن ناخن خود را از بین ببرند.

تکنیک های هیپنوتیزم درمانی برای کار با این رفتارها شامل موارد زیر است:

هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

آرامش برای هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

به منظور دستیابی به آرامش کافی برای ورود به حالت خلسه هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن ، درمانگر شخص را از طریق توجه تدریجی به هر قسمت از بدن راهنمایی می کند. از طریق ذهن آگاهی، آگاهی متمرکز و پیشنهادهای تسکین دهنده، فرد قادر به از بین بردن تنش و استرس است. به محض دستیابی به آرامش جسمی، آرامش ذهنی راحت تر حاصل می شود. از طریق این فرآیند، علائم استرس و اضطراب که می توانند باعث ایجاد رفتار جویدن ناخن شوند، اغلب بسیار کاهش می یابد.

تکنیک های قطع الگو برای هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

اغلب اوقات ناخن جویدن توسط احساسات یا موقعیت های خاص ایجاد می شوند. با آگاهی از این عوامل محرک، فرد می تواند از روش هایی که به عنوان تکنیک های قطع الگو شناخته می شوند استفاده کند. هنگامی که متوجه یک اقدام به جویدن انجام می شود، فرد می تواند یک حرکت بدنی مانند ضربه زدن به دست یا مچ دست خود را هنگام تکرار جمله مثالی مانند “احساس اضطراب می کنم و می توانم کاری غیر از گاز گرفتن ناخن هایم” را شروع کند.

جایگزینی در هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

در حالت خواب مانند هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن ، فرد خود را در موقعیتی تصور می کند که باعث جویدن ناخن می شود. سپس با راهنمایی های درمانگر به آنها آموزش داده می شود که یک حالت منبع جدید مانند احساس آرامش را تصور کنند. پس از دستیابی به چنین وضعیتی، درمانگر از فرد می خواهد با انتخاب یک حرکت بدنی مانند ایجاد مشت آرام یا مالش انگشت اشاره و انگشت شست به یکدیگر جایگزین کند.

علاوه بر تمام این تکنیک ها، بسیاری از متخصصان هیپنوتیزم ابزارهای مختلفی را برای مدیریت خود برای مقابله با انگیزه گاز گرفتن ناخن پیشنهاد می کنند زیرا ممکن است در آینده ظاهر شود. این موارد می تواند شامل دستورالعمل هایی برای خودهیپنوتیزم، تمرینات تنفس عمیق و مراقبه های آرام سازی با هدایت خود باشد.

لازم به ذکر است که برخی شرایط ممکن است از حمایت سایر روشهای درمانی مانند درمان شناختی رفتاری بهره مند شوند. با این حال، تجربه نشان داده که هیپنوتیزم به عنوان یک درمان مکمل، احتمال نتایج موفقیت آمیز را در تغییر رفتار افزایش می دهد.

برخی حقایق دیگر که ممکن است قبل از شروع درمان مورد کاوش قرار گیرند

شناسایی مواردی که باعث گاز گرفتن ناخن می شوند.

به طور واضح تمام علائم جسمی و عاطفی را که همراه با تمایل به گاز گرفتن ناخن ها است، ذکر کنید. اینها می تواند شامل تصاویر ذهنی، گفتگوی درونی، افکار و احساسات جسمی باشد.

شفاف سازی نتیجه مطلوب فرد از درمان. به عنوان مثال، احساس آرامش، راحتی در موقعیت هایی که باعث ایجاد رفتار ناخواسته می شد.

با استفاده از تمام این اطلاعات، سپس فرد با درمانگر برای ایجاد پیشنهادهای خواب آور و برنامه درمانی همکاری می کند که به بهترین وجه از تغییر رفتار پشتیبانی می کند.

جلسه اول هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

در طول جلسه اول هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن، درمانگر خلسه خواب آور را القا می کند و فرد را به حالت آرامش عمیق و آگاهی متمرکز هدایت می کند. علاوه بر استراتژی های ذکر شده در بالا، یک درمانگر می تواند تکنیک های مختلفی را برای تسکین علائم و همچنین رفع دلایل اصلی گاز گرفتن ناخن به کار گیرد.

ارسال پیشنهادات خواب آور در هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

در حالی که در شرایط هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن قرار دارد، فرد توانایی پذیرش و اجرای پیشنهادهای مثبت را دارد. این موارد هنگام تحویل در زمان حال بسیار موثر هستند. به عنوان مثال، “هر وقت احساس تمایل به گاز گرفتن ناخن هایم می کنم، یادم می آید نفس بکشم و آرام شوم.” نکته کلیدی در ارسال پیشنهادهای خواب آور این است که هم باور پذیر هستند و هم پاسخ های جایگزین مطلوبی را برای رفتار ارائه می دهند.

قدم زدن در آینده در هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

قدم زدن در آینده تکنیکی است که به طور موثر به فرد می آموزد چگونه نتایج مطلوب تری را تصور کند و انتظار داشته باشد. در حالت خلسه هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن ، فرد خود را در موقعیتی تصور می کند که احتمال دارد ناخن های خود را گاز بگیرد. سپس به آنها آموزش داده می شود كه احساس امنیت، آسودگی و كنترل خود را دارند.

سپس ممکن است آنها تصور کنند که در برابر میل به گاز گرفتن ناخن های خود مقاومت می کنند و تمام احساسات مثبت مرتبط با آن موفقیت را احساس می کنند.

یادآورر خاطرات در هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن

غالباً، رفتارهای ناخواسته منشأ خاطرات آسیب زای حوادث گذشته است. در هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن ، می توان دوباره خاطرات را با منابع بهتری مرور کرد. به عنوان مثال، شخصی که نسبت به سگ ها ترس دارد ممکن است به یاد بیاورد که در سنین کودکی توسط سگ گزیده شده است.

در حالت ترنس، آنها می توانند با آگاهی کامل از زنده ماندن، اینکه اکنون در بزرگسالی قادر به محافظت از خود هستند، واقعه را دوباره تجربه کنند و بفهمند که همه سگ ها تهدید نیستند.

آیا هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن موثر است؟

اگرچه تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن به طور خاص برای جویدن ناخن انجام نشده است، اما شواهدی وجود دارد که می تواند از آن برای درمان انواع مسائل رفتاری استفاده شود.

یک مطالعه موردی در سال 1981 نشان داد که یک زن 26 ساله با 18 سال سابقه کشیدن موی شدید، با استفاده از مکمل هیپنوتیزم در طول روان درمانی، میل خود تخریبی به بیرون کشیدن موهای سر را از بین برد. پیشنهادات هیپنوتیزم درمانی که کنترل “اشتیاق مقاومت ناپذیر” برای بیرون کشیدن موهای او را افزایش می دهد، در این مطالعه شرح داده شده است.

مطالعه بر روی سه فرد که حویدن ناخن مزمن اشتند، نشان داد که هیپنوتیزم درمانی هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت موثر است. رویه های خواب آور و رفتاری شامل تکنیک های استاندارد القا و تعمیق، تقویت انگیزه، زمان بینی، تقویت خود، رهایی از بیزاری، خودآموزی مقابله ای و پیشنهاد پس هیپنوتیزم است.

در سال 2003، سه مورد اطفال کشیدن اجباری مو با پیشنهاد مستقیم خواب آور با تاکید ویژه بر حساس سازی و هشدار دادن به بیماران در مورد رفتارهای قریب الوقوع کشیدن موی سر، تحت درمان قرار گرفتند. این یک درمان موثر است که باعث خاموش شدن این تمایل می شود در هفت بازدید یا کمتر این اتفاق افتاد. این موارد در فواصل حداکثر 6 ماه پیگیری شدند و هیچ مدرکی از بازگشت عادت یافت نشد.

یک مطالعه در سال 2017 در مورد درمان های جایگزین برای کندن پوست نشان داد که هیپنوتیزم، هنگامی که به عنوان کانالی برای سایر انواع مداخلات مانند روان درمانی استفاده می شود، می تواند به مقابله با استرسی که باعث ایجاد رفتارهای این چنینی در برخی بیماران می شود، کمک کند.

سوالات متداول

1- تعدا جلسات هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن چگونه است؟

.تعداد جلسات هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن مورد نیاز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. برخی از افراد پس از یک یا دو جلسه نتایج رضایت بخشی را تجربه می کنند در حالی که دیگران از یک برنامه ئدرمانی طولانی تر بهره مند می شوند.

2- دوره هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن چگونه است؟

یک دوره معمول هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن شامل ارزیابی اولیه، چندین جلسه هیپنوتیزم و نوعی پیگیری و پشتیبانی خواهد بود. در طول ارزیابی اولیه ممکن است از شخص در مورد تجربه گذشته و فعلی خود در جویدن ناخن مزمن سوال شود. از آنجا که این مسئله می تواند با مسئله پزشکی و بهداشت روانی دیگری مرتبط باشد، یک درمانگر احتمالاً در مورد هرگونه درمان گذشته یا فعلی سوال می کند تا در صورت لزوم با سایر راه های درمانی هماهنگی داشته باشند.

3- چگونه هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن به افراد کمک می کند؟

طبیعی است که مردم هر از گاهی نوعی استرس و اضطراب را تجربه کنند. با این حال، هنگامی که این احساسات ناخوشایند منجر به رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن مانند جویدن ناخن، کشیدن مو یا برداشتن پوست از کیفیت زندگی یک فرد شود، می تواند تأثیر منفی بگذارد.

با تاکید بر آرامش جسمی و روحی، هیپنوتیزم درمانی جویدن ناخن می تواند یک درمان بسیار موثر برای انواع ناخن جویدن باشد.

جمع بندی

هیپنوتیزم یا خلسه هیپنوتیزم حالتی از آرامش جسمی و روحی است که در آن آگاهی محیطی کنار گذاشته می شود و فرد نسبت به پذیرش پیشنهادات مثبت برای تغییر پذیراتر می شود. اگرچه به نظر می رسد برخی از افراد در برابر هیپنوتیزم مقاوم هستند،  حتی آنها می توانند با رعایت حداکثر پیشنهادات درمانگر در حد امکان از این روند بهره مند شوند. برای یادگیری هیپنوتیزم اینجا کلیک کنید.

 دوره آموزش حرفه ای خودهیپنوتیزم

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله ...

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

تلقین به نفس روشی شگفت انگیز برای تقویت اراده

تلقین به نفس شاید یکی از عوامل نیرو زا و انرژی دهنده بشر تلقین ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه