دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه با مدیتیشن کنترل خشم خود را به دست آوریم؟

چگونه با مدیتیشن کنترل خشم خود را به دست آوریم؟

مدیتیشن کنترل خشم- با تهی بودن از خشم، شادی از آن شماست خشم، حس آرامش ما را بر هم می‌زند و به‌ صورت یک میهمان ناخوانده ظاهر می‌شود. علاوه بر این که خشم تولید استرس می‌کند و اثرات ذهنی و روانی ناخوشایندی به بار می‌آورد، باعث بالا رفتن فشار خون و برخی ناراحتی‌های جسمی نیز می‌شود. خشم معمولاً در اثر ناکامی به وجود می‌آید. در این مواقع اگر لحظه‌ای توقف کرده و فکرمان را سازمان‌دهی کنیم می‌توانیم حس ناکامی را از خود دور کنیم. در اصل ناکامی و به دنبال آن خشم وقتی ایجاد می‌شود که ما کنترل ذهنمان را از دست می‌دهیم.

گاهی اوقات شاید هیچ توضیح و دلیل منطقی‌ای برای خشممان پیدا نکنیم و صرفاً یک موقعیت یا یک‌سری شرایط ناهماهنگ کنار هم قرار بگیرند و خشم را درون ما بیدار سازند، در این موقع است که ما ذات شاد و آرام خود را با حس غیرطبیعی و ناهماهنگی به نام خشم جابه‌جا می‌کنیم. اما برای همه افرادی که تصمیم دارند خود را از این احساس ناخوشایند جدا سازند راه حلی وجود دارد. راهی که می‌تواند خشم را در هم بشکند. در این راه حل یک حالت هماهنگی و هارمونی وجود دارد و این راه‌ها کارهائی هستند که به وسیله انجام دادن آنها حس تعادل درونی و شادی و آرامش، مجدداً در درونمان جاری می‌شود و ما را به ساحل امن و آسایش هدایت می‌کند.

مدیتیشن کنترل خشم و شناخت آن

شاید بد بودن خشم و واکنش بیش از حد افراد به این موضوع به دلیل عدم شناخت کافی ما از خشم باشد. زمانی که نمی توانیم به خوبی در زمانهای که خشمگین می شویم واکنش نشان دهیم باید بدانیم که خشم یک پاسخ کاملا طبیعی و فیزیولوژیک بدن در زمان تحریک اعصاب است که بصورت واکنش سیمیایی در مغز رخ داده و کل بدن را برای ایجاد غریزه بقا و محافظت از خود تحریک می سازد همچون هنگامی که در معرض خطر هستیم یا اینکه کسی در حال سوءاستفاده از ما می باشد احساس خشم می تواند به ما برای حفاظت از خود در برابر دیگران یاری رساند.

پس خشم یک احساس کاملا طبیعی و مورد نیاز آدمی می باشد اما برای افرادی که با کوچکترین موردی پرخاشگر شده و اصلا قادر به کنترل وضعیت خود نیستند بهتر است در ابتدا به دنبال روشهای مدیریت خشم که ممکن است به دلیل ضعف آنها در مدیریت خشمشان و یا به دلایل فیزیولوژیک مشکل کنترل خشم وجود داشته  باشد. اما همه اینها با بررسی در این مورد قابل حل خواهد بود.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

اما تکنیک های که در زمان عصبانیت می توان از آنها بهره جست 

  1. درگیر یک فعالیت بدنی شدن که می تواند ورزش مورد علاقه شما، تمرین یوگا و یا حتی پیاده روی باشد.
  2. داشتن خواب کافی در طول شبانه روز 
  3. ابراز صحیح عصبانیت 
  4. تنفس عمیق که تکنیک و پایه اصلی مدیتیشن می باشد
  5. صحبت کردن و اشتراک نگرانی ها با شخصی که به وی اعتماد دارید.

حال اگر بخواهیم تکنیک های فوق را بخوبی استفاده و ادغام نماییم و نیز برای رسیدن به هر کدام از این موارد می توانیم از با تکنیک مدیتیشن کنترل خشم خود را بدست آورده و از آن استفاده نماییم تا هم با تمرین تنفس عمیق و تمرکز بصورت ناخوداگاه در تمام جوانب زندگی ما رسوخ نماید. اینکه با مدیتیشن بخصوص قبل از خواب می توان به خواب عمیق و مناسبی دست یافت و خود مدیتیشن یک فعالیت بدنی عالی برای ما می تواند باشد.

● مراقبه، مدیتیشن کنترل خشم

می‌توانید در جائی بنشینید و یا حتی راه بروید، در هر یک از این شرایط توجه خود رابه تنفستان معطوف کنید. اگر نفس خود را حبس کرده‌اید آگاهانه بازدمی انجام دهید. حالا با دو شماره نفس بکشید:

  • ۱ـ۲، و با دو شماره دیگر عمل بازدم را انجام دهید
  • ۳ـ ۴.برای مدت یک دقیقه این تنفس را تکرار کنید.

 

در حالی‌ که با همان نظم تنفس می‌کنید، توجه خود را به افکارتان معطوف سازید. به موقعیتی که باعث عصبانیت شما شد، فکر کنید شما چه‌ طور می‌توانستید آن موضوع را حل کنید به‌ نحوی که به نفع همه افراد درگیر در این ماجرا باشد؟ کلیه راه حل‌های مؤثر را در ذهنتان مرور کنید و خود را در حال انجام دادن آنها ببینید.

حال زمانی را به نوشتن افکارتان اختصاص دهید. دفترچه کوچکی فراهم کرده و تمام افکار مربوطه را در آن یادداشت کنید. دفعه بعد که خشمگین شدید به یاد بیاورید که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد، راه حلی با بهترین پیامدها برای همه افراد درگیر در آن موقعیت. انتخاب کنید که خوشحال باشید، حس ناکامی را از خود دور کنید و به آن موقعیت با نگرشی تازه بیندیشید و راه حل تازه‌ای بیابید، افکاری صلح‌جویانه، آرامش‌بخش و با بیشترین درجه خوبی، افکاری که بیشترین نتیجه مثبت را به بار آورد.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

استرس و تفکر مثبت: 1 راه کار عالی تفکر مثبت در مقابله با استرس

استرس و تفکر مثبت تفکر مثبت و عقلانی در مقابله با استرس یک نگرش ...

چگونه درمان استرس با مغناطیس درمانی صورت می گیرد؟

درمان استرس با مغناطیس درمانی امروزه مغناطیس درمانی جایگاه ویژه ای در طب مکمل ...

متافیزیک و مراقبه فکری در دنیای امروز ما

متافیزیک و مراقبه فکری در دنیای ما ماورای معروفات و منكرات جهان هستی از ...

چگونه مراقبه تربیت و کنترل ذهن را انجام دهیم؟

مراقبه " تربیت"و "کنترل" ذهن- مراقبه " تربیت" و "کنترل" ذهن توسط تکنیک های ...

برنامه عملی ریلکسیشن

برنامه عملی ریلکسیشن را در این مقاله میخواهیم در چند گام ساده به شما ...

ارتباط بین ریلکسیشن، یوگا و مدیتیشن

ارتباط بین ریلکسیشن، یوگا و مدیتیشن ریلکسیشن و یوگا رابطه ی بسیار نزدیکی با مدیتیشن ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه